Dzisiaj jest 22 lut 2025, 23:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 paź 2013, 18:21 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Witam wszystkich serdecznie.
Kupiłem latem "cepka" lekko używanego, z przebiegiem jakieś 1400km i od początku pojawił się w nim problem, a mianowicie:

-brak ładowania akumulatora/ akumulator padnięty
-"szalejące" kierunkowskazy
-brak rozruchu z rozrusznika elektrycznego (tylko kopka)

Pojechałem do znajomego, który prowadzi warsztat samochodowy i stwierdził, że przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia. Sam akumulator pokazywał jakieś 10V, a ładowanie nie całe 9V... Dzisiaj zakupiłem nowy regulator i miernik uniwersalny, sprawdzając ładowanie pokazywał ponad 15V, więc nie szukając dalej postanowiłem wymienić regulator. Po wymianie skuter odpalił na kopnik jak zwykle za drugim razem, zmierzyłem napięcie ładowania i miernik wskazał 14,4V czyli idealnie. Niestety problem z kierunkowskazami pozostał, skuter po nocy odpalony nie ma kierunkowskazów, trzeba przejechać z kilometr, by zaczęły coś działać, wpierw świecą ciągle, im dłużej jadę tym bardziej wracają do normy, lecz wciskając hamulec zaczynają przyspieszać, bądź wcale nie migać. Kierunki mam oryginalne LED i przerywacz mechaniczny jaki był wstawiony fabrycznie. Po bardzo długiej jeździe kierunki działają normalnie. Martwi mnie to, bo brak sygnalizacji manewru skrętu może się okazać dla mnie tragiczne w skutkach. Teraz mam dwa typy, uszkodzony przerywacz przez padnięty regulator napięcia, szalejące kierunki przez padnięty akumulator. Nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei na chybił-trafił. Proszę o jakąś poradę techniczną osoby, które spotkały się z podobnym problemem i znają rozwiązanie. Pozdrawiam!

Problem rozwiązany. Przyczyną był padnięty akumulator, którego uszkodził regulator napięcia siejąc napięciami od 8V do prawie 16V.
BTW słaby akumulator ma wpływ na regulację gaźnika, w takim wypadku lepiej regulować na włączonych światłach, ponieważ żarówki obciążają prądnicę i delikatnie spadają wolne obroty silnika.


Ostatnio zmieniony 16 gru 2013, 8:46 przez Gummma, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 lis 2013, 12:59 
*

Rejestracja: 22 wrz 2011, 19:30
Posty: 55
Lokalizacja: Tczew
Pojazd:
- do kosza z tym postem. -




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 gru 2013, 1:09 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
aj, nie zauważyłem że problem rozwiązany :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy