Dzisiaj jest 15 lut 2025, 13:15



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 maja 2014, 15:52 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 19:01
Posty: 40
Lokalizacja: Nakło Śląskie
Pojazd: Ice '04/Jetforce '06/R125 '09
Witam serdecznie.

Niedawno kupiłem Jetforce'a z 2006 roku. Skuter jest mocno zapuszczony i tylko dlatego go kupiłem, bo dzięki temu kosztował grosze (mniej niż 1/3 wartości w pełni sprawnego).

Technicznie jest sprawny, choć brakuje filtra powietrza i trzeba zrobić pierdoły - wymienić świecę, uszczelkę wydechu i wyregulować gaźnik. Do zrobienia jest głównie od strony wizualnej. Jednak gdy wczoraj udałem się do autoryzowanego serwisu Peugeota (Scooter sp. z.o.o. w Katowicach) w dość banalnej sprawie (chciałem dowiedzieć się jakie śrubki i nakrętki zastosować do wydechu, bo ich brakuje), w toku rozmowy wspomniałem, że mój skuter jest przerobiony z wtrysku na gaźnik (tak stwierdził człowiek, który mi go sprzedał), na co facet, z którym rozmawiałem, niemal złapał się za głowę. Zaczął wymieniać różnice, jakie są między wtryskowcem a gaźnikiem i stwierdził, że bez wymiany całej elektryki to nie ma prawa jeździć.

Ale ja nie wiem, czy u mnie elektryka była zmieniania, dlatego postanowiłem się Was zapytać. Tak wyglądają urządzenia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Proszę o pomoc. Pozdrawiam. :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 30 maja 2014, 20:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Na instalacji od TSDI po przeróbce na CTECH da się jeździc tylko trzeba wszytsko odpowiednio podłączyć.




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 maja 2014, 23:07 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 19:01
Posty: 40
Lokalizacja: Nakło Śląskie
Pojazd: Ice '04/Jetforce '06/R125 '09
Poszperałem, zasięgnąłem języka i dowiedziałem się co następuje:
- instalację mam od TSDI,
- silnik to C-Tech, ale bez głowicy, filtra i gaźnika (tak powiedział poprzedni właściciel i tak to też sprawdziłem - gaźnik jest nieoryginalny, głowica wsadzona od TSDI, z odłączonym wtryskiem w roli zaślepki)
- gaźnik generuje mniej problemów w tym modelu, więc najlepiej dokończyć przeróbkę na wersję C-Tech - zmienić wiązkę, cewkę, moduł, wywalić ECU, wstawić regulator napięcia.

Mój plan to zatem ogarnąć to jak trzeba - czyli zmienić elektrykę, a tę która jest - sprzedać. Wszystko sprawne, jakby co.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 maja 2014, 10:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Ja właśnie mam przeróbke z tsdi na ctech, instalacje mam własnie od tsdi i da się na tym jeździć, z elektryką zadnym problemów nie ma. Ale jak juz ktoś zaczął robic z tego c-techa to warto to dokończyć.




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 maja 2014, 12:18 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 19:01
Posty: 40
Lokalizacja: Nakło Śląskie
Pojazd: Ice '04/Jetforce '06/R125 '09
Dzięki, Szakal, za odpowiedź. Też tak uważam, że warto dokończyć przeróbkę i zrobię to korzystając z tego, że skuter na obecną chwilę składa się z silnika w ramie i trzech pudeł plastików ;) Skoro masz doświadczenie w temacie, być może znasz odpowiedź na trzy pytania:

- czy immobiliser w tym skuterze to osobny element, czy znajduje się w ECU?
- czy regulator napięcia w C-Techu znajduje się w tym miejscu, w którym w TSDI jest ECU (pierwsze zdjęcie)?
- jak rozwiązać sprawę smarowania po przeróbce na C-Techa? TSDI jest smarowane "od dołu" (wąż jest podłączony w dolnej części cylindra), w C-Techu klasycznie. Podłączyć obecny dozownik z pompką oleju do gaźnika (jeśli się da, bo tego nie sprawdzałem), czy wymienić cały układ smarowania na gaźnikowy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 maja 2014, 12:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Rgulator chyba znajduje się własnie w tym miejscu jak amsz na 1 zdjeciu ale na 100 % nie ejstem pewien. A problem smarowania ja rozwiazałem tak iż ze mieszanke robie sobie sam ale wiem ze niektórzy robią tez tak ze dozownik podaje. Lecz bezpeiczniej jest jak robisz sam. Paliwo podaje paliwo pompka i wszytsko gra, ssanie ja mam manualne ale da się tez podączył automatyczne.




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy