Dzisiaj jest 15 maja 2025, 17:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lut 2012, 20:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
Witam kolegów.Mam problem z moim ditechem.Jak postoi długo i jest zimna to ciężko mi jest ją odpalić.Kompresje ma bdb bo zrobiony szlif . oże mnie ktos oświecić jaka zasada działania jest ze ssaniem we wtryskowcu?.Jak jest ciepły silnik to odpala bez problemu,zawór membranowy nie ma prześwitów.Co to może być za problem?Fakt nie zmieniałem świecy po sezonie ale w październiku kupywałem nową.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 0:45 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Co do ssania to hmm, tak czysto teoretycznie jest, bo gdy silnik zimny to trochę paliwka ECU daje do "gara". CZyli czujnik temp. musi być w 100% sprawny. Poza tym sprawdziłbym dodatkowo kompresor jak się ma, świeca okopcona czy jak wygląda ?
A jak długo kręci rozrusznik zanim odpali ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 9:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
kompresor jak sprawdzałem jesienią trzymał ciśnienie w normie.Teraz już nie pamiętam ile bar,ale sprawdzałem tutaj na stronie ile powinien mieć i trzymał normę,świeca kawowa.a czasem ze 20 sekund zanim odpali czasem dłużej.Mam słaby akumulator i zdarza się że że rozładuje akumulator




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 19:45 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
skonek, niedostaczną ilość powietrza w mieszance.. Tu może być właściwie kilka przyczyn : kompresor, membrany oraz cylinder. Poza tym może to być po prostu wina kabla/fajki/świecy W/N..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 20:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
Membrany-mowa o zaworze membranowym?-nie ma prześwitów
cylinder- robiony szlif więc nie wiem czy to przyczyna
kompresor-sprawdzę - ile powinien mieć ciśnienia??
świeca-kupię nową i sprawdzę kabel i fajkę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 20:40 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
skonek pisze:
kompresor-sprawdzę - ile powinien mieć ciśnienia??

Minimum te 4,2 bara MUSI mieć.
Co do cylka to też różnie z tymi szlifami jest. Wystarczy, że jest źle zrobiony bądź pierścionki lipnej jakości i sięwytarły, dla pewności sprawdź również ciśnienie w cylku.
skonek pisze:
świeca-kupię nową

Próbuj może NKG Cr7e bądź Championa, niestety nie pamiętam symbolu :?
skonek pisze:
sprawdzę kabel i fajkę

Hmm.. to trudno sprawdzić w sumie, może warto pokusić się o nowy zestawik ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 20:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
Też tak zrobię i napiszę za jakiś czas co odkryłem.
Na razie DAREX dzięki za podpowiedzi.Na pewno pomogły




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 20:54 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
skonek, Spoko ;)
Jak coś to pisz, postaram się pomóc ;)

P.S mam symbol tego championa, RG6YCA. Naprawdę jest to dobra, jak nie najlepsza świeca do ditecha ! Likwiduje bardzo dużo problemów z przerywaniem, okapcaniem etc ;)


Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 20:55 przez Darex, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 21:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
Na alledrogo nie ma.Znasz jakiś sklep wysyłkowy co posiadają takowe świeczki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 21:06 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
skonek, no niestety to jest jedyny właściwie sklep, gdzie ją możesz nabyć.
http://www.motoboy.pl/product_info.php/ ... -szt..html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2012, 18:03 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
Darex pisze:
http://www.motoboy.pl/pro...0---1-szt..html


potwierdzam, sam kupowałem i nie ma problemu. jeśli masz problem z kompresorem zapraszam na pm, mam na sprzedaż w idealnym stanie, nabijający 6bar za 150zł;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 13:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
Na dzień dzisiejszy sprawdziłem kompresor, daje 5,9 bar kupiłem świecę laser platinium http://www.jan-mar.pl/product_info.php?products_id=3967 taką ale zauważyłem że mam przebicie na fajce.Tzn wyjąłem świecę i położyłem fajkę na rurze dokładniej na kolanie i naciśnąłem rozruch - iskra idzie po fajce wymienię przewód z fajką i napisze co i jak.Jak będe miał to zrobione to na ciepłym pojade sprawdzić kompresje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2012, 9:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
Wymieniłem przewód z fajką i dalej nic.Chciałem zauważyć że zalewa mi świecę .Odpalając nie dotykam manetki ( nie gazuje) a świeca mokra.Iskrę daje prawidłowo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2012, 17:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 14:13
Posty: 73
Pojazd:
Sprawdź te kompresję w cylindrze, miałem tak samo, słaba kompresja i nie chce zapalić i będzie go zalewać, niestety ditechy tak mają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2012, 19:16 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Kompresja, pompa paliwa w ostateczności ECU, co prawda rzadki przypadek, ale nie można tego wykluczyć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 10:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
acprzemu pisze:
Sprawdź te kompresję w cylindrze
Robiłem szlif w lutym-to co kompresja była by była niska??

EDIT


Darex pisze:
pompa paliwa w ostateczności ECU, co prawda rzadki przypadek, ale nie można tego wykluczyć.
Jak sprawdzić pompę? przy włączeniu stacyjki słychać że pompa pracuje,a nawet jak nie pokazuje mi błędów to może być ECU walnięty?Darex a może zmienić przerwę na świecy??

Używaj funkcji edit :)
Piórek


Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 11:45 przez skonek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 14:56 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
skonek, Pompę sprawdzać w dwojaki sposób, pierwszy to taki, że po pracy pompki, gdy przekręcisz zapłon wąż idący od pompy do wtrysku powinien być twardy przez jakiś czas, jeżeli natomiast od razu stanie się miękki to znak, że pompa nie trzyma ciśnienia i zawór zwrotny nawalił co dyskwalifikuje pompkę do dalszej eksploatacji.. A drugi sposób to po prostu podpiąć pod manometr i sprawdzić ile nabija, tylko oczywiście pompka podczas sprawdzania manometrem musi być odłączona od zbiornika paliwa ;)
skonek pisze:
nie pokazuje mi błędów to może być ECU walnięty

Zdarzają się i takie przypadki, po prostu ECU głupieje i nie potrafi zlokalizować awarii.. Ale radzę najpierw posprawdzać wszystkie inne podzespoły silnika, a na końcu zabrać się za ECU, najlepiej podmienić z jakimś w 100% sprawnym.
Przy okazji nie wiem czy sprawdzałeś już simmeringi na wale ? Jeżeli nie to również proponuję do nich zajrzeć ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2012, 19:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
Darex sprawdzałem pompę paliwa. Nabija do 10bar podczas rozruchu ale spada do 6,5 na wyłączonym i trzyma .Zwiększyłem przerwę na świecy i o dziwo odpaliła pojeździłem i kolor świecy przy gwincie czarny a góra ten dzyndzelek , kawa z mlekiem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2012, 19:27 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
skonek pisze:
6,5 na wyłączonym i trzyma

Czyli jak najbardziej OK.
Przerwa na świecy załatwiła sprawę ? Ustawiałeś "na oko" czy szczelinomierzem ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2012, 19:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 18:03
Posty: 47
Lokalizacja: z Mazur
Pojazd:
na oko tzn większą niż jest w oryginale. Mam wrażenie że jest jakiś słabszy po zmianie rolek i po tym szlifie.Rolki kupiłem 6,8gr stare miały 6,5(starte) i lepiej się zbierała.Bez obciążenia wkręca się na obroty na maxa a pod obciążeniem jakoś jakby nie miała siły.Może mi sie uda w tym tygodniu zmierzyć ta kompresje na cylindrze.Dość często gaśnie mi na wolnych jak jest zimna.I nie równo pracuje :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy