Dzisiaj jest 04 maja 2025, 21:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 8:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 21:54
Posty: 907
Lokalizacja: Gdansk
Pojazd:
Nie mam takiego problemu jak wy bo robię mieszankę


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 12:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2010, 13:57
Posty: 251
Lokalizacja: huta
Pojazd:
Co to za różnica ze mieszanke robisz.
Kamek, mi w roxie tez tak szarpnie jak jade z górki i zahamuje tak ze sprzegło puści to potem jak gazu do dam to tak szarpnie. Tak sie dzieje w kazdym skuterze ze sprzęgłem odśrodkowym czyli w kazdym.




_________________

----------------------------------------------
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=84360 <- mój aerox ;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 12:24 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
pawelkgw, popieram , w każdym skuterze przy dodaniu gazu jadąc z górki szarpie bo mamy sprzęgła odśrodkowe :)




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 12:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Kurdę, aż sam zwątpiłem. Ale pchając skuter, nawet gdy rozpędzimy go do 100km/h i tak sprzęgło się nie ruszy.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 14:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 18:35
Posty: 63
Lokalizacja: rbn
Pojazd:
Booyaka pisze:
Kurdę, aż sam zwątpiłem. Ale pchając skuter, nawet gdy rozpędzimy go do 100km/h i tak sprzęgło się nie ruszy.


Tak masz rację,sprzęgło się nie ruszy. Zasprzęglanie sprzęgła nie zależy od prędkości z jaką kręci się koło tylko od obrotów silnika,natomiast przy wysprzęglaniu jest ważna prędkość koła i obroty silnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 15:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jacek987 pisze:
wysprzęglaniu jest ważna prędkość koła i obroty silnika.

Przecież tam liczy się siła odśrodkowa, którą na sprzęgle wytwarzają właśnie obroty silnika. Co do tego wszystkiego ma prędkość koła?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 24 wrz 2010, 15:14 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 15:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 18:35
Posty: 63
Lokalizacja: rbn
Pojazd:
Nie potrafię Ci tego wwytłumaczyć,ale z pewnością prędkość koła odgrywa tu duże znaczenie,dlaczego? A no już Ci wyjaśniam. Jedź sobie i tylnim hamulcem zablokuj tylne koło, wtedy sprzęgło rozłączy ;) Dodaj gazu i poczujesz specyficzne szarpnięcie.

Edit:


Wydaje mi się,że to działa na takiej zasadzie. Prędkość obrotowa jest potrzebna ,aby sprzęgło zaściśliło się z dzwonem,a przecież dzwon kręci się razem z kołem,więc nawet po puszczeniu gazu pozostaje siła odśrodkowa,która "wytwarza" się tam dzięki prędkości koła(dzwonu) - sprzęgło nadal jest zasprzęglone z dzwonem(jednocześnie dzwon napędza sprzęgło,nie pozwalając mu zwolnić do prędkości w której siła odśrodkowa będzie na tyle mała by móc wysprzęglić ) , dopiero po zwolnieniu do prędkości 10-15km/h siła odśrodkowa na tyle maleje,że pozwala na rozłączenie się sprzęgła z dzwonem.


Być może się mylę,ale wydaje mi się,ze to działa właśnie na takiej zasadzie.


Ostatnio zmieniony 24 wrz 2010, 16:03 przez Jacek987, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 15:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jacek987 pisze:
Jedź sobie i tylnim hamulcem zablokuj tylne koło, wtedy sprzęgło rozłączy ;)

No to rozumiem. Zresztą gdyby nie rozłączyło to by pasek urwało. Ale jak wytłumaczyć rzekomy wzrost obrotów przy jeździe bez gazu?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 15:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 18:35
Posty: 63
Lokalizacja: rbn
Pojazd:
Booyaka pisze:
Jacek987 pisze:
Jedź sobie i tylnim hamulcem zablokuj tylne koło, wtedy sprzęgło rozłączy ;)

No to rozumiem. Zresztą gdyby nie rozłączyło to by pasek urwało. Ale jak wytłumaczyć rzekomy wzrost obrotów przy jeździe bez gazu?


Zobacz mój post wyżej,może uda Ci się wydedukować o co mi chodzi. :D Niestety trudno jest to wytłumaczyć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 19:49 
*

Rejestracja: 29 cze 2010, 21:50
Posty: 98
Pojazd:
Booyaka pisze:
Kurdę, aż sam zwątpiłem. Ale pchając skuter, nawet gdy rozpędzimy go do 100km/h i tak sprzęgło się nie ruszy.


A czemu miałoby się ruszyć ? Żeby sprzęgło się ruszyło musi działać na nie jakaś siła, a w przypadku zepchnięcia skutera z górki kręci się jedynie dzwon sprzęgła, pasek pozostaje nieruchomy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 21:16 
***

Rejestracja: 20 kwie 2010, 10:47
Posty: 651
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJ)
Pojazd: Renault Megane II
zygmuntkopara, no to właśnie o tym Booyaka napisał czytaj ze zrozumieniem




_________________

Obrazek
http://www.facebook.com/ScooterClubJG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 12:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jacek987, Ale do rozszerzania się sprzęgła jest potrzebna siła wytworzona przez właśnie jego obroty. Po zamknięciu gazu spadają obroty sprzęgła, więc musi puścić.
Nie dzwon oddziałuje na sprzęgło, a sprzęgło na dzwon.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 13:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
Booyaka jedź z górki. Nie hamuj ani nic.
Tłok będzie się rozpędzał coraz mocniej, napędzając wał, który przenosi swoją prędkość na wariator. Wariator z przeciwtalerzem napędza pasek, pasek napędza kolektor połączony ze sprzęgłem. Sprzęgło jest zakleszczone z dzwonem. Proste.
A czemu obroty rosną?
Bo koło tylnie kręci się coraz szybciej, a dzwon rozpędza coraz bardziej sprzęgło, które połączone z kolektorem napędza pasek, który rozpędza wariator przenoszące prędkość na wał. Wał obraca coraz szybciej tłokiem.
Prościej nie da się tego wyjaśnić.
To wszystko jest zależne od siebie.

Rozumiesz? :)

Co do innych wypowiedzi. To chyba wolę zjeżdżać z górki bez gazu.
Bo hamując nagle(do wysprzęglenia), a następnie za górką dawanie gazu żeby sprzęgło łapało jest głupim pomysłem.
Wszyscy pisali że szarpie. A przysłuchajcie się silnikowi bardziej. Zmuli go troszkę. Powstają wtedy straszne przeciążenia. Możecie tym sobie więcej problemów narobić.
Mój skuter ma 27tys.km najechne(mam go od przebiegu 17tys.km) i cały czas zjeżdżam bez gazu(a wracając do domu każdą drogą jaką wybiorę zjeżdżam ze 300m z górki) i skuter ma się bardzo dobrze. Cylinder bez żadnego szlifu. Tłok w bardzo dobrej kondycji. Pierścienie trochę słabiej, ale przy takim przebiegu nie ma co się dziwić.
Gdyby tak było, to pełno ludzi by już pozacierało swoje maszyny...
Jakoś nikt jeszcze o tym nie wspominał;]


Ostatnio zmieniony 25 wrz 2010, 13:26 przez lucek15, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 14:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2010, 14:41
Posty: 570
Lokalizacja: Radlin
Pojazd: Gilera Runner
Popieram Cię lucek15. Sam puszczam często gaz nie zawsze jadąc z górki. Nie raz jadę i 600m nie tykając gazu jakieś 40-50km/h.




_________________

KUPIĘ YASUNI C16 P/G stan bdb


Kontakt: puzon20@gmail.com




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 14:32 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 17:07
Posty: 360
Lokalizacja: Z pod warszawy
Pojazd:
Silnik kiedy schodzi z obrotów , to i tak zaciąga mieszanke i ją spala , ale to jest mieszanka poziomu wolnych obrotów.




_________________

[shadow=red]SQT Cargo Team [/shadow] To jest to !!!
EvilDevil pisze:
Lecz niestety lubi się popsuć nawet w trasie ,czego z resztą doświadczyłem .

EvilDevil pisze:
2t z czego jestem zadowolony, jak narazie się nie psuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 10:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 maja 2009, 11:14
Posty: 386
Lokalizacja: GÓRNY ŚLĄSK
Pojazd:
Zawsze dostaje mieszankę. Dostaje jej tyle ile musi w odpowiedniej proporcji do paliwa (mało beny mało oleju)i tyle na ten temat. A jak by tak było to moto na wolnych obrotach by się zacierało xDD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 10:53 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
RiderNRG pisze:
Dostaje jej tyle ile musi w odpowiedniej proporcji do paliwa (mało beny mało oleju)i tyle na ten temat. A jak by tak było to moto na wolnych obrotach by się zacierało xDD


Tylko że jak zjeżdżasz z górki to tłok napierdziela dużo szybciej a smarowanie jest takie jak na wolnych obrotach. Niech jakiś mod zamknie ten temat bo chyba się tu nikt nie dogada ;)




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 18:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 17:34
Posty: 1095
Lokalizacja: pdk
Pojazd: Keeway Flash '07 | Corolla E12
Cytuj:
Zastanawialiście się kiedyś, co się dzieje w dwusuwie podczas hamowania silnikiem? Właśnie, nic. Brak smarowania w trakcie dłuższej jazdy z zamkniętą przepustnicą (np. zjazdy ze zboczy w offroadzie, czy dojeżdżanie do świateł) uszkadza jednostkę napędową. W czterosuwie olej pompowany jest w skrzynię korbową bez względu na otwarcie przepustnicy, w dwupaku wał korbowy smarowany jest olejem z mieszanki. Nie jest to jednak wada, bo przecież to silnik, a nie „hamownik". Jeśli jest niepotrzebne i technicznie niepoprawne, to jego brak należy uznawać w kategorii zalety - zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, jak upraszcza to konstrukcję.

Źródło http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy, ... 12269.html
Czyli jednak hamowanie silnikiem w 2t nie jest korzystne :?




_________________

Motoforce 50cc, Tecnigas Next, Malossi Multivar (hebo niebieskie +1500rpm, hebo +60, pasek Polini Speed)
v-max 70km/h GPS | 3,5l/100km
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 20:09 
*

Rejestracja: 29 cze 2010, 21:50
Posty: 98
Pojazd:
No dobra, teoria teorią, ale czy znacie kogoś komu zatarł się kiedyś cyl na skutek zjazdu z dużej górki ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2010, 5:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 18:35
Posty: 63
Lokalizacja: rbn
Pojazd:
Booyaka pisze:
Jacek987, Ale do rozszerzania się sprzęgła jest potrzebna siła wytworzona przez właśnie jego obroty. Po zamknięciu gazu spadają obroty sprzęgła, więc musi puścić.
Nie dzwon oddziałuje na sprzęgło, a sprzęgło na dzwon.



lucek15 chyba w miare przejrzyście Tobie to wyjaśnił.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy