Dzisiaj jest 17 sie 2025, 15:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 kwie 2012, 16:48 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
Witam mam jak mi się zdaje poważny problem z wariatorem, otóż skuter stał w nieco zawilgoconym pomieszczeniu i powstało coś w rodzaju korozji wariatora co prezentuję na załączonych zdjęciach (jedno z nich pokazuje stan przeciwtalerza), moje pytanie zdaje się być jasne, czy wariator nie nadaje się już do dalszej eksploatacji?


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 16:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2011, 12:07
Posty: 111
Lokalizacja: Słupca
Pojazd:
Wydaje mi sie ze pasek nie bedzie sie sliskal na tym czyms, no niewiem :|




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 16:58 
*

Rejestracja: 26 gru 2011, 14:45
Posty: 175
Pojazd:
Jak wrzery nie są głębokie to przepal skuter , daj mu troche i opwinno zejść




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 16:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2011, 20:38
Posty: 103
Lokalizacja: Opole lubelskie
Pojazd:
Papier wody 1500 2000 2500 i jedzisz dalej :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 17:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2011, 14:04
Posty: 200
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd:
areklol22a, napewno papierami wodnymi pozbędziesz się takich wżerów, powodzenia :< Jedyna opcja to na tokarkę, papier 400 i jedziesz, aż do ok. 1000. Jeśli nie masz tokarki możesz zrobić prowizoryczną z wiertarki przymocowanej do imadła... nie zbyt wygodne, ale daje rade do takiego zadania. Przy okazji "stjuningujesz" trochę wariator zmniejszając kąt natarcia paska :wink:




_________________

Auto-Blask
http://www.facebook.com/autoblaskpl
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 17:16 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
Tokarki nie posiadam, a co do prowizorki o której pisze "micky" to nie bardzo potrafię sobie to zobrazować;) jak byś mógł to nieco dokładniej wytłumaczyć, na czym to miało by polegać itp krok po kroku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 17:22 
**

Rejestracja: 08 mar 2012, 14:02
Posty: 417
Pojazd:
Do wiertarki przyczepiasz wariator, np. skręcasz go śrubą(łepek śruby <> wariator <>nakrętka) i śrubę mocujesz do wiertarki. Samą wiertarkę mocujesz w imadle.
Czy to zda egzamin nie wiem :P Ewentualnie ktoś może Ci trzymać wiertarkę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 17:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2011, 14:04
Posty: 200
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd:
Hmmm ok zamieszczę Ci mega painta :mrgreen:
Obrazek

Ważne żebyś papier ułożył sobie na czymś prostym, np. na klocku drewnianym i szlifował tak, a żeby bardziej dociskać przy osi wariatora.




_________________

Auto-Blask
http://www.facebook.com/autoblaskpl
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 17:32 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
hmm mam nadzieję że to się uda;D zwłaszcza że wariator zużyty nie jest tylko te wżery;/ a szkoda wydawać 2 bańki na nowy albo nawet ponad stówe na używke w dobrym stanie, a przeciwtalerz? nadaje się jeszcze do czegoś? już nie chodzi o wżery na nim ale o wyraźne progi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 17:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2011, 14:04
Posty: 200
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd:
Progi zrobisz w ten sam sposób co wżery :wink: Ja swojego Top Performances Nardo tak robiłem i wyglądał jak nówka. Wszystkie progi, wżery itd. likwidujesz papierem 400, a innymi do 1000 już tylko gładzisz. Co do prowizorycznej tokarki ważne żeby nie biła na boki. Musisz dobrze ustawić śrubę i dobrze zamocować w imadle... Nie ma opcji żeby ktoś to trzymał bo zrobisz z tego fale jak na hawajach, a nie gładką powierzchnię.




_________________

Auto-Blask
http://www.facebook.com/autoblaskpl
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 17:55 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
wielkie dzięki, dobrze że napisałem tego posta;D inaczej stracił bym sporo kasy ;) a tak z innej beczki żeby 10 tematów nie zakładać. Mój skuter to Yamaha Bws ng a setup to:

Wał-seria
Wydech-Bidalot (odpowiednik Yasuni R)
Cylek-Polini Sport 50cc
Wario-Hebo Ng
Sprzęgło-RMS race
Dzwon-Polini Speed Bell
Gaźnik-seria
Zawór-Hebo

Otóż chodzi mi o regulacje, sprężyne mam czerwoną malossi(nówka), sprężynki oryginalne rms, i zestaw rolek testowych stage 6 (4,1g-5,5g) i jakieś tam rolki malossi chyba 6,5g i jakieś cięższe oprócz tego jakieś strasznie lekkie 2-3g. Więc żeby było mi łatwiej wyregulować napęd chętnie przeczytam jakieś wskazówki co do rolek, ewentualnie sprężynek bo centralki nie zamierzam zmieniać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 18:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2010, 19:42
Posty: 309
Pojazd:
Z tymi wżerami to w niczym nie przeszkadza, ja bym normalnie jezdził. Sam pasek z czasem to zetrze i będzie ok.
Jedynie pasek może Ci się szybciej zużyc na początku i tyle :)




_________________

Streetrace Stage6 70cc AC
Wario: Top Racing NG
Rolki: 3,5g
Pasek: Hebo Kevlar
Wydech: Tecnigas Next - R
Amor tył: Tec - S
Sprzęgło: Tec Evo Racing
Centrala: Biała Malossi
Wał:Top Racing Race HQ
Gaznik: Malossi Dellorto 17,5
Filtr: Revo S-type




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 18:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2011, 14:04
Posty: 200
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd:
Rolki 4,5g, sprężynki hebo czerwone lub stage6 średnie i centralka troche miększa,np. malossi żółta, no ale jak nie chcesz zmieniać to musisz dać rolki 5g lub minimalnie cięższe.

Ja u siebie przy Full Sporcie mam rolki 4gr, sprężynki Hebo czerwone i centralkę Malossi białą, chociaż nie dawno miałem TopRacing czerwoną, ale nie było żadnej różnicy, więc żeby pasek się nie męczył wrzuciłem lżejszą :wink:




_________________

Auto-Blask
http://www.facebook.com/autoblaskpl
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 18:34 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
i jeszcze jedna kwestia, odnośnie sprężynek, do sprzęgła rms race pasują sprężynki top racing(jednak z tego co słyszałem szybko potrafią stracić swoje właściwości), a hebo i stage 6 są za małe jednak wiem że można je założyć przy odrobinie uporu ale czy wyginanie haczyków sprężynek i ogólnie zakładanie za małych sprężynek nie powoduje spadku ich trwałości? i jakości?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 18:38 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2010, 20:50
Posty: 1308
Lokalizacja: CK
Pojazd:
Micky, Głupota. nigdy w życiu ręcznie nie zrobisz tego równo i dobrze, jedynie co z tym zrobisz t o jeszcze bardziej zepsujesz. Nie ruszaj tewgo wariatora. Zeszła Ci powołka i tyle przejedź papierem 600 wodnym żeby były gładkie krawędzie i śmigaj dalej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 18:58 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
więc w końcu co lepsze? papier ścierny i tylko przetrzeć? czy na tokarke?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 19:02 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
Ten wariator jest w stanie bdb :D co z tego że odeszło kawałek powłoki ? Przejedz to papierkiem 600 1000 żeby nie było ostrych krawędzi przy tym co odpadło i jazda :) po kilku km pasek zniweluje to sam praktycznie :)




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 19:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2011, 14:04
Posty: 200
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd:
hubert514Chodzi o to żeby pozbyć się wżerów, które spowalniają pasek. Jeśli masz coś w głowie i smykałke do roboty zrobisz to prawie tak dobrze jak na tokarce :wink: Napisałem, że śruba nie może bić na boki i trzeba mieć kawałek czegoś idealnie prostego do przyłożenia papieru ściernego. Później pasek sam wszystko spoleruje i będzie działał jak Twój papierek 600 wodny. Sam robiłem tak u siebie i to działa. Wiadomo, że jeżeli to naprawde jest tylko oderwana powłoka, która ma mikrometry to nie ma po co się w to bawić, ale rowka na przeciwtalerzu spokojnie można się pozbyć.

Polecam na przyszłość zagłębiać się trochę w tekst i nie komentować mojego sprytu jako głupoty Pozdro :lol:




_________________

Auto-Blask
http://www.facebook.com/autoblaskpl
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 20:46 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2010, 20:50
Posty: 1308
Lokalizacja: CK
Pojazd:
Micky, Nie ja poprostu wyznaje zasade jak robic to raz a porządnie ale w żadnym aspekcie nie chciałem Cie urazi. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 23:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Taa, szlifowanie tuningowych wariatorów mija się z celem. Czemu? Bo posiadają powłokę (nie wiem jaką bo już w tym nie siedzę) i dzięki temu tracisz coś na osiągach. "Inteligentne" posunięcie. Te wario albo do kosza albo na allegro bo może jakiś dzieciaczek kupi.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy