REGULAMIN IDSM 2010
Ze względu na coraz większe zainteresowanie i frekwencję na wyścigach IDSM zdecydowaliśmy się, w myśl bezpieczeństwa zawodników i kibiców, na poniższy regulamin.
Regulamin musi być przestrzegany w całości! Jeżeli skuter nie będzie odpowiadał regulaminowi ogólnemu może nie zostać dopuszczony do wyścigów. Skuter, który nie będzie spełniał regulaminu technicznego dla poszczególnych klas będzie mógł wystartować wyłącznie gościnnie poza punktacją. Odbiór techniczny będzie miał miejsce podczas zawodów przed pierwszym wyjazdem na tor i będzie przeprowadzony przez komisarzy technicznych.
OGÓLNY REGULAMIN TECHNICZNY (DOTYCZY WSZYSTKICH KLAS)
- pokrywa wariatora musi być zamontowana wraz ze wszystkimi śrubami;
- na pokrywie silnika nie można przeprowadzać żadnych prac spawalniczych (z wyjątkiem koniecznych napraw w czasie zawodów);
- typy silników muszą odpowiadać markom skuterów;
- obracające się elementy muszą zostać zabezpieczone odpowiednimi pokrywami (np. układ zapłonowy);
- śruby wlewu i spustu oleju muszą być zabezpieczone skręconym drutem;
- jako woda chłodząca dozwolona jest tylko i wyłącznie czysta woda;
- układ wydechowy musi być wyposażony w sprawną końcówkę wydechu;
- każdy pojazd musi posiadać dwa niezależne od siebie, sprawne hamulce;
- nie wolno montować w skuterze żadnych niebezpiecznych, ostrych przedmiotów; nie może on posiadać ostrych, raniących kantów;
- opony mogą być dowolne;
- skuter powinien optycznie odpowiadać oryginałowi;
- śruby mocujące zaciski hamulcowe muszą zostać zabezpieczone skręconym drutem lub przez zabezpieczenie śrub Locite’m;
- rama musi odpowiadać oryginałowi;
- można stosować tylko i wyłącznie kierownice odpowiadające oryginałowi;
- wszystkie specjalne i szczególne konstrukcje (zmiany subramy, wzmocnienia ramy) muszą być wystarczająco przetestowane i przydatne w zawodach;
- podnóżek centralny, nóżka boczna oraz lusterka muszą zostać usunięte;
- reflektory, szkła kierunkowskazów itd. muszą zostać usunięte lub zaklejone, zabezpieczone przed pęknięciem;
- starter nożny musi być wyposażony w prostą, sprawną sprężynę i bezproblemowo wracać do pozycji wyjściowej;
- manetka gazu, po jej puszczeniu, musi wracać do pozycji zerowej;
- silnik musi gasnąć w momencie naciśnięcia oznaczonego wyłącznika lub poprzez puszczenie manetki gazu;
- maksymalna emisja hałasu skutera to 96 dB! (uwaga: na torach znajdują się maszyny pomiarowe);
- generalnie należy stosować tylko komponenty i części przeznaczone do skuterów (np. dźwignie hamulca i armatura);
- wszystkie urządzenia i elementy nie mogą wystawać poza szerokość kierownicy i muszą być odpowiednio zabezpieczone;
- można stosować tylko i wyłącznie paliwo dostępne w handlu na stacjach benzynowych;
- można stosować tylko silniki z gaźnikami lub wtryskami! Każde doładowanie dodatkowe (NOS, itd.) jest wykluczone;
Każde zmiany, ulepszenia, własne konstrukcje będą przedstawiane i ewentualnie zatwierdzane przez odpowiednią osobę podczas odbioru technicznego.
REGULAMIN TECHNICZNY DLA POSZCZEGÓLNYCH KLAS
Klasa 1 (KL 1)
Maksymalna pojemność: 50 cc – 2 suw
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 135 kg
Maksymalna średnica gaźnika: 19 mm
Podwozie: dowolne
Wielkość numerów startowych: minimum 13 cm
Maksymalna pojemność: 100 cm – 4 suw
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 135 kg
Maksymalna średnica gaźnika: dowolna
Maksymalna wielkość felg: 12 cali
Podwozie: dowolne
Wielkość numerów startowych: minimum 13 cm
Klasa 2 (KL 2)
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 135 kg
Maksymalna pojemność: 70 cc
Maksymalna średnica gaźnika: 25 mm
Minimalna wielkość felg: 12 cali
Maksymalna wielkość felg: 13 cali
Podwozie: dowolne
Wielkość numerów startowych: minimum 13 cm
Klasa 3 (KL 3)
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 135 kg
Maksymalna pojemność: 70 cc – 2 suw
Maksymalna średnica gaźnika: 19 mm
Maksymalna wielkość felg: 10 cali
Podwozie: dowolne
Wielkość numerów startowych: minimum 13 cm
Maksymalna pojemność: 140 cc – 4 suw
Maksymalna średnica gaźnika: dowolna
Podwozie: dowolne
Maksymalna wielkość felg: 12cali
Klasa 4 (KL 4)
Maksymalna pojemność: 2 suwy do 180cc
Maksymalna średnica gaźnika: 28mm
Maksymalna pojemność: 4 suwy do 300cc
Maksymalna średnica gaźnika: 34mm
Podwozie: dowolne
Wielkość numerów startowych: minimum 13 cm
WYŚCIGI DŁUGODYSTANSOWE
Jeśli zawodnik startuje w wyścigu wielogodzinnym skuterem z kołami 10" to pojazd musi odpowiadać wymogom klasy 3, a jeśli 12"-13" to wymogą klasy 2 itd.
REGULAMIN OGÓLNY
1. Uczestnicy
Uprawnieni do uczestnictwa są w zasadzie wszyscy kierowcy, którzy uważają się za zdolnych pędzić skuterem po torze kartingowym. Zalecane jest roczne badanie lekarskie. Kierowca musi być w takim stanie fizycznym, żeby mieć kontrolę nad pojazdem.
2. Wpisowe / zapisy i numery startowe
Wszyscy kierowcy, którzy chcą być klasyfikowani w IDSM mają obowiązek zapisać się przed pierwszymi wyścigami w sezonie. Kwota składki na zapisy do IDSM 2010 na klasę skuterową wynosi 10 euro. Zawodnik na każdych zawodach ma obowiązek przedłożenia niemieckiej licencji lub jej wykupienia.
Wszyscy kierowcy, którzy chcą zapisać się dopiero po pierwszej rundzie IDSM będą klasyfikowani jako kierowcy startujący gościnnie i nie będą brani pod uwagę w klasyfikacji IDSM.
3. Zawody
Na każdych zawodach we wszystkich klasach przewidziane są dwa biegi. Organizator serii wyścigów zastrzega sobie prawo, w przypadku odwołania zawodów, zredukować liczbę wyścigów i powołać inne w zastępstwie.
Na każdych zawodach gwarantuje się zawodnikom przynajmniej:
- jeden wolny trening,
- dwa treningi czasowe (kwalifikacje),
- jeden warm-up (rozgrzewka) w dniu wyścigu,
- jedno kółko zapoznawcze przed startem,
- start Gran Prix z ustalonymi ustawieniem na starcie,
- dwa biegi, każdy długi na ok. 20 km.
4. Wpisowe
Wpisowe w tych mistrzostwach wynosi 70 euro od kierowcy z pojazdem. Startujący podwójnie otrzymują zniżkę na start w innej klasie, która będzie ustalona przez organizatora. W 70 euro zawarte są wszystkie koszty zawodów IDSM.
Wpisowe będzie płatne na miejscu na każdych zawodach IDSM.
Ważne: w celu usprawnienia organizacji prosimy wszystkich zawodników o zgłaszanie się na zawody przynajmniej z tygodniowym wyprzedzeniem. W przypadku braku nadesłania takowego zgłoszenia wpisowe będzie droższe o 10 euro. Pieniądze te powędrują do skarbonki na przyjęcie na zakończenie sezonu.
5. Klasyfikacja
Za każde miejsce uczestnik zawodów otrzymuje następujące punkty:
1 miejsce – 25 punktów
2 miejsce – 20 punktów
3 miejsce – 16 punktów
4 miejsce – 13 punktów
5 miejsce – 11 punktów
6 miejsce – 10 punktów
7 miejsce – 9 punktów
8 miejsce – 8 punktów
9 miejsce – 7 punktów
10 miejsce – 6 punktów
11 miejsce – 5 punktów
12 miejsce – 4 punkty
13 miejsce – 3 punkty
14 miejsce – 2 punkty
15 miejsce – 1 punkt
W przypadku skrócenia dystansu lub przerwania wyścigu, jeżeli nie zostały one ponownie rozpoczęte, kierowca otrzymuje następujące punkty, jeśli z nowym dystansem zostały osiągnięte poniższe wartości procentowe:
ponad 50% przewidzianej liczby okrążeń: pełna liczba punktów
ponad 25% przewidzianej liczby okrążeń: 50% punktów
do 25% przewidzianej liczby okrążeń: bez punktów
Kierowca z największą liczbą punktów na koniec sezonu zostaje zwycięzcą w danej klasie. W przypadku równej liczby punktów decydują lepsze miejsca w sezonie. W punktacji końcowej ważne będą wyniki ze wszystkich wyścigów ( nie będzie żadnych skreśleń).
6. Ubiór
Wszyscy zawodnicy muszą podczas wszystkich zawodów i jazdy na skuterze nosić kompletne ubranie skórzane, buty wyścigowe, rękawice i ochraniacz na plecy. Noszenie kasku integralnego z homologacją E jest obowiązkowe!
7. Odbiór techniczny
Odbiór techniczny będzie miał miejsce w pierwszym dniu zawodów. Każdy kierowca jest odpowiedzialny za przejście odbioru technicznego! Podczas zawodów IDSM zabroniona jest jazda bez odbioru technicznego. Podczas odbioru technicznego będzie sprawdzany stan techniczny kasku, ochraniacza na plecy i skutera! Podczas zawodów kierowca może jeździć tylko tym skuterem, który został przez niego zgłoszony. Na pierwszym odbiorze technicznym każdy zawodnik otrzyma książeczkę, którą należy mieć przy sobie na każdych zawodach. W przypadku zgubienia trzeba będzie wystawić nową za 10 euro.
8. Postanowienia ogólne
Poza wyznaczonymi trasami testowymi i torem dozwolona prędkość jazdy skuterem musi być równa krokom pieszego. Na próbnych jazdach istnieje obowiązek jazdy w kasku!
W boksach i w namiotach serwisowych należy położyć pod skuterami matę antyolejową.
Na wszystkich torach i we wszystkich parkach maszyn obowiązuje zakaz palenia gumy!
9. Wywóz śmieci
Podczas wyścigowego weekendu powstaje ogromna ilość śmieci, które muszą zniknąć. Ponieważ wywóz śmieci zajmowałby znaczący udział w finansach, śmieci pozostawione przez każdy z zespołów muszą zostać zabrane ze sobą i wywiezione.
10. Szara strefa regulaminu
Naszym zadaniem jest zorganizowanie IDSM w tak prostej formie, jak to jest możliwe i apelujemy tutaj do wszystkich uczestników, aby przestrzegali powyższego regulaminu, tak jak jest on napisany. Rozumie się samo przez się, że szara strefa regulaminu nie powinna być wykorzystywana.
Jeżeli powstaną jakieś wątpliwości w przestrzeganiu regulaminu, Komitet IDSM lub komisarz techniczny jest uprawniony do podjęcia decyzji, która rozwiąże problem.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wprowadzenia zmian w regulaminie w trakcie sezonu, jeżeli w trakcie głosowania koła technicznego zostanie ona przyjęta większością głosów.
11. Protesty
W przypadku pojawienia się skargi dotyczącej klasyfikacji lub niezgodności każdy ma możliwość w ciągu 15 minut po wyścigu (biegu) złożyć protest, wnosząc opłatę 50 euro. Jeżeli protest zostanie uznany, to jest strona protestująca wygra, opłata zostanie zwrócona. W przeciwnym przypadku opłata nie zostanie zwrócona. Jeżeli będzie to skarga dotycząca technicznych aspektów, nie można domagać się odszkodowania za olej, środek smarny, uszczelki itd. Te koszty ponosi osoba, której skuter jest rozbierany, obojętnie czy protest będzie uznany czy nie.
Stan: Styczeń 2010.
Tłumaczenie: Małgorzata Mieloch
Mieloch Motocykle nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy w tłumaczeniu.
Oryginał regulaminu:
LINK