Dzisiaj jest 19 sty 2025, 18:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Jaka szkoła?
Post: 29 sie 2013, 10:54 
**

Rejestracja: 29 sie 2013, 10:48
Posty: 236
Pojazd:
Witam.
Bardzo interesuje się motoryzacją, najbardziej samochodami.
Została mi ostatnia klasa gimnazjum i nie wiem co potem wybrać.
Zawodówka czy techinkum? Jaka kierunek, bo czytałem, że jest technik mechanik, mechanik pojazdów samochodowych itp itd.
Chciałbym znać najlepiej wszystko o samochodach, portafić naprawiać najróżniejsze usterki, znać się na silnikach, tuningu optycznym jak i mechanicznym, na blacharce, lakierowaniu itp itd.
Jaką szkołę byście polecili?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 29 sie 2013, 10:56 
*

Rejestracja: 24 sty 2013, 8:49
Posty: 58
Pojazd:
zalezy po technikum masz mature i musisz rok dluzej chodzic.zalezy jak ci z nauka idzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 12:01 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 mar 2011, 13:22
Posty: 220
Pojazd: BMW e46
puszkoowy pisze:
Chciałbym znać najlepiej wszystko o samochodach, portafić naprawiać najróżniejsze usterki, znać się na silnikach, tuningu optycznym jak i mechanicznym, na blacharce, lakierowaniu itp itd.
Jaką szkołę byście polecili?

Zawda + dobre praktyki gdzie się coś nauczysz, a nie będziesz siedział i zamiatał ;)
Poza tym tuningu optycznego to raczej tam nie uczą :lol:




_________________

Live for the moment...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 12:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2011, 15:51
Posty: 516
Lokalizacja: Grudziądz
Pojazd: Longjia L-Evo
Nie chcesz iść na studia idziesz do zawodówy, chcesz iść na studia idziesz do technikum. Wiadomo, że po zawodówce będzie ciężej ze znalezieniem dobrze płatnej i pewnej pracy.




_________________

Obrazek

Kliknij na obrazek, aby przejść do tematu :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 12:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2011, 14:50
Posty: 423
Lokalizacja: Margonin
Pojazd: 86c2f 1.4 D und Vect B 2.0 DTI
Jakub681 Co ty gadasz właśnie po zawce lepiej do roboty bo masz praktyki a te praktyki co masz w technikum to uj a nie praktyki :D




_________________

"They say pain is an illusion
This is just a bruise and
you are just confused but
I am only human"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 12:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2011, 15:51
Posty: 516
Lokalizacja: Grudziądz
Pojazd: Longjia L-Evo
Scrimer, lepiej do roboty po zawodówce czy po studiach? :D




_________________

Obrazek

Kliknij na obrazek, aby przejść do tematu :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 12:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2011, 14:50
Posty: 423
Lokalizacja: Margonin
Pojazd: 86c2f 1.4 D und Vect B 2.0 DTI
Zawce :D




_________________

"They say pain is an illusion
This is just a bruise and
you are just confused but
I am only human"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 12:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2011, 15:51
Posty: 516
Lokalizacja: Grudziądz
Pojazd: Longjia L-Evo
Taa, a potem narzekanie, że ciężko z pracą...




_________________

Obrazek

Kliknij na obrazek, aby przejść do tematu :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 13:02 
**

Rejestracja: 29 sie 2013, 10:48
Posty: 236
Pojazd:
Hmm... a ja zawsze myślałem, że lepiej iść do techinikum. Na studia nie wiadomo, bo to kosztuje :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 13:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2011, 14:50
Posty: 423
Lokalizacja: Margonin
Pojazd: 86c2f 1.4 D und Vect B 2.0 DTI
Puszkowy zawsze można zrobić technikum zaocznie :D




_________________

"They say pain is an illusion
This is just a bruise and
you are just confused but
I am only human"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 21:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
Przecież po technikum lepiej dostaniesz prace, pracodawca nie patrzy na twój hmm poziom wiedzy praktycznej tylko teoretycznej liczy się papierek.
Chociaż mój ojciec (też z zawodu technik mechanik) opowiadał mi kiedyś jak u niego w robocie technik po studiach odwrotnie założył klocki hamulcowe w aucie (praktykant) i tak to właśnie jest.
Ja osobiście teraz idę do 2 klasy technikum (technik pojazdów samochodowych) i mamy mieć jakieś tam praktyki na warsztacie a w 3 klasie na autach, a nie jak tu pisze Scrimer że w zawodówce są nie wiadomo jakie praktyki że się więcej nauczysz, u nas np jak gadam z kolegami to na tych praktykach niczego wartościowego nie robią.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 23:37 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Wszędzie jest inaczej.. Powiem tak, idź do technikum, a nie pożałujesz.
U mnie na warsztacie uczniowie tylko z początku odkładają klucze/przynieś/podaj, ale stopniowo są wdrążani w temat i normalnie pracują.
Ale i tak, zawda się umywa. Szkoła ponad gimnazjalna to najlepsze lata życia, a w zawdzie przeważnie najbardziej szerzy się buractwo i cwaniactwo.
Masz jeszcze cały rok do namysłu, ale poważnie to przemyśl.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2013, 0:35 
***

Rejestracja: 01 maja 2013, 10:31
Posty: 1146
Pojazd:
Jeszcze jest opcja jak podał kolega ja ją może bd robił.Idę właśnie do zawodówki na mechanika i przez te 3 lata będę praktykował w serwisie.Jeśli będę miał stałą pracę po tych 3 latach to pomyślę nad technikum zaocznym.Wybrałem zawodówkę ponieważ masz tam praktyki cały czas a w technikum ile rok?Z mojego doświadczenia lepiej się czegoś nauczyć jak ci ktoś pokazuje to np wymiana klocków hamulcowych niż miałbym to przeczytać i tego nie spraktykować.Teraz będę musiał nabyć w zawodówce książki do podstaw zawodu czy coś takiego bo wymaga tego program.I tutaj nie chodzi o to,że mówię,że jest technikum np gorsze albo odwrotnie tylko ja kierowałem się tym co ja uważam za słuszne i co bd dla mnie najlepsze :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2013, 0:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2011, 19:57
Posty: 204
Lokalizacja: Mazowieckie
Pojazd: Router Bassa
technikum - masz mature, masz możliwość dalszego kształcenia się, teraz nikt nie patrzy na wiedze praktyczną, patrzą na to, jak dużo masz napiepszone na papierku, takie niestety realia... Ja żałuje, że poszedłem do LO, zamiast do technikum inform. ;/




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2013, 13:27 
***

Rejestracja: 02 maja 2013, 11:20
Posty: 514
Lokalizacja: Krotoszyn-Parcelki
Pojazd: Punto 1.9JTD <3
Ja tam wybrałem Zawodówke :mrgreen: :mrgreen:




_________________

Trzeba Zapier*alać :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2013, 19:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2010, 7:21
Posty: 136
Lokalizacja: Łukowica/Limanowa
Pojazd:
Chodze do technikum, mam kolegów z zawodówki co mają praktyki w warsztacie samochodowym , a nie to co masz w szkole.. I w sumie to dobrze umiemy sie w technikum posługiwac pilnikiem..... Bo tak zeby praktyki w szkole nauczyć sie czegoś konkretnego to marnie, a tamci to w sumie wszystko potrafią zrobić przy samochodzie, a nie jeden z technikum pewnie nie umie wymienić klocków hamulcowych.. No i znam przypadki że do właśnie zwykłych warsztatów samochodowych, wolą zatrudniać lubi po zawodówce bo coś umieją bo to dla nich sie liczy a nie papierek.. Choć później wiadomo że jak ktos chce wyżej no to papierek by sie przydał.




_________________

Było mineło:
-Motobi Quest 04r.
-Piaggio Zip 93r.
-Derbi Senda SM 99r.
-Derbi Senda SM 06r.
-Romet 727 07r.
-Aprilia Sr 03r.
-Italjet Formula 97r.
-Gilera Runner 98r.
-Golf 3 GT 94r.
-Golf 3 Cabrio/karmann 94r.
Jest:
VW Golf mk3 94r.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2013, 19:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Bo jak się chce cały czas ręce tylko brudzić to od tego jest zawodówka. Technikum a tym bardziej studia to już bardziej liczenie, materiałoznawstwo i technologie wytwarzania. Niestety nie ma u nas w kraju zbyt wiele pracy dla techników ale masz otwartą dalszą drogę.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2013, 14:10 
*

Rejestracja: 15 mar 2012, 21:09
Posty: 118
Lokalizacja: Zalewo
Pojazd: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI 184KM
Cytuj:
Chciałbym znać najlepiej wszystko o samochodach, portafić naprawiać najróżniejsze usterki, znać się na silnikach, tuningu optycznym jak i mechanicznym, na blacharce, lakierowaniu itp itd.

Może jeszcze spawaczem, specem od elektryki, regeneracji wałów napędowych, wtrysków i bóg wie czego.

Określ dokładnie co chcesz robić. Dobry blacharz/lakiernik nigdy nie będzie specem np. od elektryki samochodowej bo te dwie sprawy wymagają dwóch rożnych smykałek i lat nauki.

Naprawa usterek mechanicznych - babranie w smarze oleju i kurzu, po zawodówce do tego weźmie cie generalnie chyba każdy kto będzie pracownika na warsztacie potrzebował.

Sprawy konstrukcyjne/fizyczne odnośnie silników - technikum i studia, robota nie wymagająca wysiłku fizycznego w zależności czy był byś jakimś konstruktorem czy chłopkiem na taśmie co robi pomiary dokładności jakichś pierdół ;p .

Tuning optyczny - wg. mnie tego nie da się "wyuczyć" do tego trzeba mieć gust i nic więcej.

Tuning mechaniczny - najlepiej technikum i studia gdyż poznasz wiele aspektów technicznych które są niezbędne przy robieniu jakich kol wiek modyfikacji. Generalnie obecnie tuning opiera się gównie na modyfikacjach ECU i właśnie w kierunku elektroniki trzeba iść jeżeli chce się zajmować tuningiem. Włożenie większego IC, gotowego turbo kitu czy kompresora to już łatwizna. Przyjemna robota bo latasz z kompem i nie brudzisz się w smarze. Niestety szkoła cię takich rzeczy nie nauczy. Podstawą jest czytanie for internetowych i posiadanie jakiegoś zaplecza do rozpoczęcia samodzielnej nauki (stacja lutownicza, programatory i masa innych gratów) Pozostają płatne kursy które do tanich nie należą jednak jeżeli będzie uczyć cię ktoś ogarnięty to osiągniesz więcej w szybszym tempie niż czytając jakieś tematy na necie. Elektronika samochodowa to obecnie chyba najlepsze ukierunkowanie w kwestii samochodów, ja również idę w tym kierunku ;) elektronika rozszerza się do liczników, usuwania dpf'ów fap'ów egr, kasowania pamięci modułu poduszek powietrznych, cofania liczników itp. Na tym można dobrze zarobić tylko najpierw trzeba trochę zainwestować w zaplecze i swoją edukację oraz umieć logicznie myśleć (co jest coraz rzadszym zjawiskiem w obecnych czasach)

Blacharka, lakiernictwo - o ile lakierowanie nie jest specjalnie ciężką robotą to blacharka jest dosyć przesrana i po prostu trzeba lubić szpachle, szlifowanie oraz prostowanie blach :mrgreen: . Ten zawód ma swój profil w zawodówce. Moim zdaniem lipny pomysł na przyszłość. Mi wystarczył miesiąc wakacji przy szpachlowaniu, szlifowaniu, matowaniu itd. aby znienawidzić tę robotę ;d kupa pyłu ze szpachli po szlifowaniu, nos i drogi oddechowe tak zapchane że smarkałem na beżowo i niebiesko :mrgreen: Tutaj też trzeba dużo inwestować w różne kursy aby coś więcej osiągnąć i nabrać jakiegoś serio fachowego doświadczenia.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=160




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy