Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 23:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 236 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 wrz 2009, 11:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
W tym temacie piszcie o swoich problemach z wyborem nowego motoroweru (NIE SKUTERA).

Pozdro.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 wrz 2009, 16:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2009, 18:36
Posty: 6
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
Mam pytanie jaka aprilie kupić:
Obie są to wersje 50 cm
-sr stare wydanie rok 2004 zadbana
-w tej samej cenie mam do wyboru takze aprilie rs rok 2006 (nowe wydanie) ale podobno jest mniej zadbana od tamtej starszej. Przybliżcie mi oba motorki ich plusy i minusy. Co przemawia za jedna i co za drugą.
jezeli chodzi o czesci i silniki (czy sa takie same) z gory dzieq
Pozdro :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 16:12 przez miko124, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 wrz 2009, 18:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
jeśli nie takie same, to bardzo podobne. Stan techniczny to najbardziej podstawowy warunek kiedy kupujesz używany pojazd, neważne jaki i jakiej marki. Masz pojęcie ile można utopić w remoncie minarelli am? Cylinder (najczęściej z tłokiem) - od 250-300 seryjny, sprzęgło od 100-150, uszczelki od 55, łożyska i simeringi na wał ~150, wał ~300, reszta łożysk i simmeringów ~30-100, świeca zapłonowa ~14-30, olej 40-70, filtr paliwa /od 10/i powietrza od 30 seryjne; od 100 akcespryjny, membrany nie pamiętam, dość powiedzieć ze sportowe od 100. To TYLKO części silnikowe, a do tego muszisz sobie przeznaczyć budżet kilku dodatkowych stówek na niespodziewane wydatki typu wymana czegoś czego sie normalnie nie wymienia a w naszym egzemplarzu akurat jest taka potzreba (np u mnie ssanie na gaźniku).

Reasumując, jeśli chcesz sobie pojeździć, a nie ciągle dokładać i dłubać, to tylko pojazdy w dobrym stanie za górną granicę ceny za dany rocznik powinny byc przedmiotem twojego zainteresowania.
pozdr.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2009, 22:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:16
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
miko124 pisze:
podobno jest mniej zadbana od tamtej starszej.


Mniej zadbana ? Może jakieś szczegóły hmm ? :P




_________________

YAMAHA YZF R125

Zapraszam do oglądania i komentowania.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=32779




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: TO ZNACZY;
Post: 18 wrz 2009, 12:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2009, 18:36
Posty: 6
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
Tamta nowsza ma gorsze ogumienie i wiecej rysek a ta starsza ma ladniesze opony i wizualnie (lakier jest lepszy) i ta starsza ma 14 tys. i na tyle wyglada a nowsza ma cos 18+tys.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2009, 12:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
To nadal niewiele mówi. Musisz pojechać obejrzeć każda z nich, przejechać sie i ocenić stan techniczny, a najlepiej zabrać kogoś obeznanego ze sobą, lub chociaż starszego. Nawet nie podałeś linków z tymi ogłoszeniami lub samych zdjęć. Nie dziw się ze nikt nie napisał nic konkretnego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 16:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2009, 16:03
Posty: 233
Lokalizacja: Skąd: Skąd: Skąd:
Pojazd:
Witam!
Postanowiłem zamienić mojego TGB R50X na jakiś motorower. Za TGB pewnie wezme z jakieś 4 tyś, więc mój motor nie może być droższy niż 5,5 tyś. Zastawiam się na Yamahą TZR 50 i Hondą CBR 50. Który będzie lepszy, jakich osiągów moge się spodziewać? Może polecacie mi jakies inne motory? Proszę o wyczerpujące odpowiedzi.




_________________

Obrazek

Obrazek"By szczyty zdobywać czasu i pracy trzeba."Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 16:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lis 2009, 12:38
Posty: 1
Pojazd:
Honda Nsr 125/ 50




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2009, 15:54 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
cześć
Zastanawiam się nad wyborem swoich pierwszych dwóch kółek jeżdziłem na chińskich skuterach kumpli żeby doszlifować swoje umiejętności po zdaniu na kartę motorowerową, i stanołem przed trudnym wyborem skuter czy motorower? Wybrałem motorower więc piszę tutaj. Jnteresują mnie supermot-a rozmyślałem nad yamacha dt,aprilia rs, derbi senda, itp.
Jednak najbardziej przypadł mi do gustu austryjak cpi sm 50. Bo ma dobre wyposarzenie minarelli am6 lub jego odpowiednika. Chciałbym kilka opini o tym motorku. I informacje jak tam jest wysoko siedzenie przy maks. w duł?? sory ze tyle pytan ale forum od tego jest :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2009, 21:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
http://www.bikez.com/motorcycles/cpi_smx_50_2009.php

proszę. troszkę się dziwię koledze, bo takie informacje można sobie bez problemu samemu znaleźć w googlach. ale nie ważne, pierwszy post więc witamy na forum :wink:

nawiasem mówiąc, jeśli chcesz się dowiedzieć paru rzeczy o minarelli am6 (mam sprzęt z tym silnikiem, w prawdzie nie cpi tylko aprilię, ale silnik ten sam) to zapraszam do pogrzebania w moich postach. może to nie jest jakaś nie wiadomo jak dokładna wiedza, ale zawsze dowiesz się z czym to się je. linkowałem też katalogi części, instrukcje obsługi, tak do silników minarelli jak i derbi. poszukaj, a jak będziessz miał pytania to pisz.

ps: nie żebym ci odradzał cpi, ale zanim cos kupisz, sprawdź czy sa do tego części zamienne, bo o ile do nimarelli można dopasować z innych marek, to już np do zawieszenia albo jakis plastik w razie upadku może być trudniej zdobyć.

pozdrawiam.


ps: motorower Obrazek świetny wybór, prowadzenie... ogólnie dzisiejsze motorowery są jak małe motocykle, również pod względem osiągów, więc w takiej sytuacji nie ma co nawet patrzeć na skuter. A ile przy tym radochy to już wiedzą tylko ci, co mają i jeżdżą. Bardzo dobra decyzja.

Popieram! Słuchaj kolegi :D
Suchy


Ostatnio zmieniony 20 lis 2009, 21:16 przez MVP, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2009, 10:38 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
dzięki za tę stronę ale mało mi pomogła
cytuję:
Overall height: 1,185 mm (46.7 inches)-całkowita wysokość
Overall length: 1,955 mm (77.0 inches)-całkowita długość
Overall width: 790 mm (31.1 inches)-całkowita szerokość
więc nie ma nadal odp. na to pytanie (chyba że się mylę albo źle szukam) :(
a w poruwnaniu z yamaha dt czy derbi senda to takie cpi jak wypada?
chodzi mi o jazdę (co bardziej dynamiczne)
i optykę niezawodnść itp.
a może ktoś ma tutaj ten motorek i mi powie gdzie części znajdę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2009, 14:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Suchy: dzięki.

Obrazek


nie mogę coś znaleźć user manuala do tego motoroweru, i coś mi się wydaje, że z częciami może być odobnie... choć nie sprawdzałem tego i nie chcę krakać i siać zamętu.

ten skrin to fragment instrukcji obsługi aprilii rx 50 z 1996 roku. wychodzi na to, że cpi jest odrobine niższe choć to może zasługa kół supermoto. no ale widać chociaz pobierznie, na jakiej wysokości są poszczególne elementy.

druga sprawa. wśród motorowerzystów trudno będzie ci znaleźć ososby, które miały lub choćby jechały na wszystkich lub chociaz dówch z wymienionych przez ciebie pojazdów. tutaj średni wiek większości userów wypada pomiędzy tuzinem a mendlem, więc sam sobie resztę tej teorii dopowiedz.

ogólnie silnik derbi jest odrobine słabszy od minarelli am, ale mam wrażenie że bardziej trwały właśnie przez mniejsze wysilenie. do tego chyba senda jest bardziej "rozpracowana" przez userów forów ze względu na lepszy niż do aprilii (minalrelii am) katalog części i serwisówkę.

no a co do niezawodności minarelli i ogólnie wszystkich motorowerów? generalnie jest tak, że jak dbasz, tak masz. to nie jest motocykl, wszystko jest mniejsze i mniej trwałe, ale można sobie z tym poradzić i fajnie się bawić. najważniejsze to żeby nie kupić motorka po jakimś bachorze który się wcale nie znał i nic nie wymieniał, bo będzie to motorower nie do naprawy a do odbudowy,a kupić na raz wszystkie części to rodzicom mogłoby wypłat nie starczyć. najbardziej to polecam uważać na skrzynkę biegów (wymieniałem w lato, 400 zł uzywana) bo osoby przesiadające się ze skuterów nie umią się posługiwac (w początkowej fazie, niektórym to zostaje...) zbyt dobrze skrzynką i sprzęgłem rodem z prawdziwego motocykla, przez co niszczą ją przez nieumiejętna eksploatację.

Poszukaj w moich postach, znajdziesz sopro odpowiedzi na swoje pytania. a jak jesteś starszy niż 16 to może pomyśl o motocyklu...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2009, 10:58 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Do 16 mi jeszcze 2 lata brakuje więc nic z tego :cry:
Mam jeszcze jedno pytanie czy kupując takie cpi dostaje się serwisówkę i katalog części?
jak tak to mi internetowe manual service nie potrzebne chyba że nie to wtedy problem :?
z tego co czytałem to w cpi biegi zmieni się bezsprzęgielnie tylko do startu i chamowania potrzebne. a od bachora i tak nie kupie :P rórznica wysokości między tą aprilią i cpi to 165mm czyli morze siedzenie będzie o jakieś 90 mm nirzsze?

A właśnie że nie mogę wejść w twoje posty bo jak "klikam" twój nick (nazwę) to mi się twój nick do pisania wkleja. na forum jestem nowy więc może coś źle robię?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2009, 12:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
:mrgreen: spoko, trzeba kliknąć taki przycisk "profile" znajdujący się w ramce pod postem uzytkownika i tam juz widac napis "pokaż wszystkie posty ... " w tym wypadku moje czyli MVP.

jak się kupuje nowy pojazd to sprzedający według prawa unijnego obowiązującego teraz także w Polsce ma obowiązek dołączyć do niego instrukcję obsługi w języku urzędowym kraju, w którym sprzedawany jest pojazd - czyli w Polskim. Ale to dotyczy tylko nowych. Pozostaje jeszcze książka napraw, tak do silnika jak i reszty gratów. A z kolei jak kupujes używany to raczej nikt ci nie da ani książki napraw ani instrukcji, bo może je sprzedac na przykład na allegro!

Co do zmiany biegów bez użycia sprzęgła to mit. Nie wierz w to. Tak można załatwic i skrzynkę biegów i sprzęgło w bardzo krótkim okresie czasu, a pisałem już że skrzynka biegów to słaby element w tym silniku. Wymieniałem w lato, więc mogę to powiedzieć z ręką na sercu. Koszt samej skrzynki używanej to 400 zł, a gdzie jeszcze wszystkie uszczelki, oleje i masa potrzebnych przy wymianie pierdółek?? Żeby ją wymienić trzeba cały silnik rozebrać do ostatniej śrubki, a potem złożyć tak, żeby wszystkie biegi były. Więc przemyśl to jeszcze raz, czy chcesz na pewno zmieniać biegi bez sprzęgła.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2009, 13:31 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
dzięki teraz umiem :D
a że biegi można zmieniać bez urzycia sprzęgła to tu wyczytałem
http://www.motoforum.pl/Magazyn/200613/sm.html przeczytaj i odpowiedz co sądzisz o tych biegach?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2009, 15:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Cytuj:
Sprzęgło w motocyklu powinno służyć tylko do ruszania i zatrzymywania.



Lipa. Typowo piarowski tekst. Mógł wprost napisać: "ludzie, zapłacili mi żebym to tak wychwalał, więc kupcie to albo chociaż powiedzcie im, że wam wciskałem to cpi i że to nie moja wina że go nie kupiliście".

Motorower to motorower, i nieważne jaką technologię tam zapakują, będzie tylko 50ccm. Zwałaszcza z minarelli AM. Co do biegów, to albo koles jeździ wyłącznie na maszynach wyczynowych - w co wątpię, bo nazwisko byłoby znane, a poza tym w tym kraju zawodnikiem zostaje się z pasji, a w poczatkowej fazie czy to zainteresowania motocyklami czy to w juz w poczatkowej fazie kariery nie używa się sprzętów z najwyższej światowej półki, w których rzeczywiście silniki są przystosowane do zmiany biegów bez użycia sprzęgła - dla zaoszczędzenia czasu, tak ważnego przecież na torze, tylko uzywa się tego na co nas akurat stać, czyli starego używanego złomu. Poza tym nie można zostac zawodnikiem, jeśli się nie ma tego we krwi - trzeba zaczynac od najmłodszych lat na starych jawach i wueskach.

O właśnie - znakomity przykład: jawa 350 ts. ten motocykl posiadał bajer zwany półautomatycznym sprzęgłem, jednak jego używanie znacząco skracało trawałość sprzęgła i skrzynki. Z kilkunastu do kilku tysięcy czy jakoś tak, dokładnych danych ci nie przytoczę (miałem wprawdzie cz 350, ale to było około 10 lat temu...). Wyglądał to tak, że sprzęgła używało się do ruszenia i zatrzymania motocykla. Jednak tradycyjne jego używanie - czyli przy każdej zmianie biegu itd - tak jak pisałem przedłużało życie tym podzespołom.

W minareli am wszytsko jest małe, śrubki malutkie, sprzęgło małe, wsztyskie części delikatne... ja nie wiem, jak to się w ogóle samo z siebie nie rozpada, a co tu jeszcze mówić, gdy się zmienia biegi bez sprzęgła. porażka i demolka. Rozbierałem taki silnik, więc mogę się zdecydowanie podpisać pod tym co mówię. Już silnik rometa i jawki (stare motorowery) jest dużo solidniej zbudowany.

Nie wchodzę tu celowo w szczegóły porównania z motocyklami o pojemnościach, na które potrzeba prawa jazdy. Tam wszystko jest jeszcze większe, a spróbuj jednym z takich starszych motocykli (nawet japońskim) pojeździć bez używania psrzęgła... Po prostu demolka. Sprzęgło jest po to, żeby go używać, a nie dla ozdoby.

***

Podsumowując, uważam, że ten artykulik to brednia pod względem zaleceń co do używania sprzęgła. Przeleciałem go wzrokiem tak pobieżnie, ale wydaje mi się, ze mozna by tam wyszukac więcej takich kwiatków. Autor po prostu naczytał się forów i wypowiedzi ednduromaniaków amatorów, którzy przygodę z motocyklami rozpoczęli pod wpływem mody, a nie pasji, która mieli od zawsze. Stad nieduża wiedza na tematy ściśle techniczne.

Pozdrawiam


ps: popraw będy ortograficzne. jesteś nowy a forum, wiek też jeszcze uprawniający do "pomyłek" ortograficznych, więc modowie powinni być wyrozumiali, ale warto pisać poprawnie. choćby po to, aby się nie wstydzić tego co się napisało :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2009, 17:14 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Więc podsumowując Cpi sm 50 jest warte mojej uwagi pod warunkiem że znajdę do tego części i serwisówki. Zmienianie biegów bez użycia sprzęgła w am6 to bajka. A i jeszcze dwa pytania. Jak sprawdzić czy w kupowanym sprzęcie jest wszystko ok (skrzyni biegów, silnik itp.). Jak dbać o motorower żeby się nie rozleciał i dobrze jeździł (co kiedy wymieniać, co ile poszczegulne części czyścić). Mam 14 lat jestem niskiego wzrostu i nie wiem czy poradzę sobie ze sprzęgłem, biegami, bo skutery na których ćwiczyłem biegów nie miały.

Ps. Jak znajdziecie części i serwisówki do cpi sm 50 to podajcie link.
Ps.2 Od teraz piszę bezbłędnie chyba że się zagapię :ups:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2009, 21:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2009, 9:36
Posty: 109
Lokalizacja: Knurów
Pojazd:
Senda czy XPS?




_________________

Moja Honda
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=36958&start=40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2009, 21:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
no ja osobiście bym ci polecil Xps ale nie wiem poczekamy na wypowiedzi innych co o tym mysla...bo xps ma silnik am6 mowiac bezawaryjny jest duzo czesci i nie sa wcale drogie ja w swoim am6 silniku mam 11 km w 50 ccm ;) pozdrawiam




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2009, 0:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
w myśl zasady, że w dziedzinie motoryzacji nie kupujemy niczego na "F" czyli fiatów, francuskich samochodów i jeszcze kilku rupieci, - bez urazy - ale ja bym peugeota odrzucił. nie za bardzo wiem, skąd wziąść części. pisałem juz o tym wnikliwie.

Minarelli AM z kolei to takie raczej awaryjne jeździdełko, jak jest z derbi czyli sendą to nie wiem - polecam poszperać. Podobno pomimo tego, że sendy są słabsze (seryjnie) to mam wrażenie, że mniej się psują - czyli podsumowując: temat do zbadania.

To co ja bym polecił, to jakiś starszy japończyk chłodzony powietrzem. Dlaczego? Bo odpada walka z wypalająca się uszczelka pod głowicą (ja znalazłem na to patent, ale wielu nadal szuka - i nie jeździ...), płynem chłodzącym, odpowietrzaniem i w ogóle kilkoma jeszcze zbędnymi dla nowicjusza atrakcjami, które zamiast zachęcić do jazdy zniechęcą ciągłą walką ze sprzętem i awariami. Dodatkowo silniki chłodzone powietrzem są prostsze w konstrukcji i prostsze w naprawie. To ważne na początku - jak się ogarnie podstawowe sprawy mechaniczne, można kupić coś mocniejszego, chłodzonego cieczą. A dlaczego polecam starsze sprzęty - wiele osób ma tu problemy z minarelli i ty Drifter nie wpychaj kolego Simona na minę, bo sam założyłeś kilka wątków. Starsze, to często prostsze w konstrukcji - no bo przecież chodzi o to, żeby jeździć, a nie ciągle dłubać i pakowac kasę, prawda? Pieniądze umieszcza się w baku w formie płynnej (paliwko), albo odkłada na większy motocykl.

Ja bym polecał jakąś hondę (duzo części, dobre serwisy) albo suzuki (podobnie). Honda produkowała mtx i crm, suzuki model ts. Można też pokusić się o yamahę dt. Ja miałem DR 650 - nie było problemów. Teraz serwisuję bratu ta jego pożal się Boże aprilię - i powiem tak: między tymi dwoma markami nie ma porównania. I tyle w temacie. Teraz wypatruję hondy xr 600 lub następnego suzuki, ale teraz SE, albo DRZ.


Simon, twoje dwa pytania sa baaardzo szerokie. To by można z tydzień klepać w klawiaturę i by się wszystkieo nie opisało. Jak nie wiesz wszystkiego to jedyna rada do kupna zabrać kogoś kto się zna, tylko nie kolege rówieśnika a np. ojca, wójka czy kogoś takiego. Możliwości na zamaskowanie awarii przez sprzedającego jest tak wiele, że jak nie miałeś wcześniej motoru, to raczej nie wyłapiesz wszystkiego. Ludzie, co mają dużo doświadczenia się nabierają...

Podobnie z eksploatacją. To by można książkę napisać. To jest tak naprawdę wiedza, której nie można streścić w kilku postach.

Ja mogę kilka najważniejszych rzeczy opisać, ale to i tak nie wiele da, jeśli się nie wie jak to powinno wyglądać, kiedy jest sprawne. Dodatkowo trzebaby opisać jakieś podstwawowe awarie.. dużo roboty. Nie na dzisiaj.

Aha: biegów i sprzęgła się nie masz co obawiać: się nauczysz :wink: no chyba że nie spróbujesz

pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 236 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy