Dzisiaj jest 09 kwie 2025, 15:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 lut 2014, 13:36 
*

Rejestracja: 03 lut 2014, 13:26
Posty: 3
Pojazd: Toros F16
Witam wszystkich!
Mam pytanie jak stuningować lekko Torosa F16 bez zbyt dużego zwiększenia spalania? Obecnie wynosi ono około 2-2,5l/100km.
Skuter posiadam od 2011r, wszystko seryjne, bez żadnej awarii.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 lut 2014, 13:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Odblokowujesz i wsadzasz większą dyszę. No a że to 4t to nic za bardzo nie zrobisz żeby był mocniejszy. Dasz sportowy wydech da ci on może ze 2km/h i minimalnie lepsze przyśpieszenie.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 13:48 
*

Rejestracja: 03 lut 2014, 13:26
Posty: 3
Pojazd: Toros F16
Z tego co mi mówił w serwisie na pierwszym przeglądzie, to podobno nie ma w moim egzemplarzu blokad jedynie może być coś na module. Jeszcze sprawdzę wszystko dokładnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 15:09 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Bez zmiany spalania, to zmień sprzęgło, wario i dzwon sprzęgła.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 17:07 
*

Rejestracja: 17 sty 2014, 21:20
Posty: 91
Pojazd: Router Sport
bez spalania odrobinę większego się nie da ;p.
Ale ten nieco większy cylek nie da spalania 6l/100km więc jakiś 72 czy coś mógłbyś ;).
I oczywiście napęd. Tak jak kolega wyżej ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 19:22 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nawet montując cylinder większej pojemności spalanie nie powinno nikogo przerazić. Ważne jest ,aby dobrze wyregulować napęd i gaźnik. Odpowiednia praca tych dwóch rzeczy zagwarantuje nam niskie spalanie.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 20:03 
*

Rejestracja: 03 lut 2014, 13:26
Posty: 3
Pojazd: Toros F16
Dobrze, dziękuje za odpowiedzi.
W takim razie jak spalanie nie wzrośnie dużo, to wymienię to co podajecie czyli:
-Cylinder (ile ccm?)
-Sprzęgło z dzwonem
-Wariator
Teraz pytanie jakich firm kupować podzespoły?
No i jeszcze znalazłem dzisiaj pod dekielkiem gaźnika taką złotą śrubę i podobno jest to blokada. Także mogę ją wykręcić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 20:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Na tym tiunie spodziewaj się spalania ze 3-4l /100km. Cyl 70cc np. Airsal, malossi, polini, stage 6.
Wario polini sc lub multivar. Mówiłeś że nie masz żadnych blokad. A teraz jakąś znajdujesz. Każdy motorower ma jakieś blokady. Ale ja bym Ci za te pieniądze proponował kupić jakiś silnik minarelli na LC.

-- 03 lut 2014, 21:21 --

Aha i jak zmienisz cyl na 70cc to zmień wszystkie łożyska wału na mhr bo będziesz miał znów remont.
I jak cyl większy to gaźnik też większy np. 17,5mm




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 20:27 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Panowie ,mowa jest o silniku 4T ,a nie 2T.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 20:34 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Właśnie mu pisze że na 4t nic za bardzo nie zdziała ale jak się pyta to mu odpowiadam jakiej firmy i co do tego musiałby kupić. Ale lepiej już kupić silnik 2t...




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2014, 1:28 
*

Rejestracja: 17 sty 2014, 21:20
Posty: 91
Pojazd: Router Sport
Jak do 4t to nie za bardzo markowe części ładować.
U mnie w temacie doradzili mi tak : cylinder WM Motor ( pojemność jaka chcesz, ja bd brał 90 )
Wario markowe i sprzęgło markowe - żeby to posiedziało trochę i nie padło po sezonie ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 23:01 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Złóż taki secik i będziesz zadowolony:

- Cylinder WM Motor 90cc ( komplet z głowicą )
- Gaźnik BT 18mm
- Dysza 82
- Wariator WM Motor Sport + rolki 5/6g
- Sprzęgło Tec Evo Racing + Dzwon Sprzęgła Malossi WingBell
- Pasek Dayco
- Świeca NGK
- Nowy olej
- Moduł Zapłonowy WM Sport
- Zwykły filtr powietrza + porobienie kilku dziurek, a ewentualnie montaż stożka ( ale w przypadku stożka znajdź osobę/serwis, która na prawdę dobrze reguluje, to spalanie będzie oscylowało w granicach 3.2litra, sam miałem stożek, dyszę 85 i spalał od 3-3.2/3.3l czyli dość mało :)
- Sprężyna Centralna Stage6 Medium
- Sprężynki Sprzęgła Stage6 Białe/Pomarańczowe, to już od Ciebie zależy, czy chcesz, aby skuter ruszał od samego dołu, czy z ciut wyższych obrotów.
** UWAGA! ** - Przy takim tuningu wymagane jest sprawdzenie każdej, dosłownie każdej śrubki w skuterze, pojazd musi być poskładany do ''kupy'' zanim przeprowadzimy taki obszerny tuning, zaniedbanie tego może być tragiczne w skutkach, jeżeli już tuningujemy nasz pojazd, to nie oszczędzajmy na bezpieczeństwie, jest ono bardzo ważne, zwłaszcza przy wysokich prędkościach, pojazd należy starannie docierać, regulować, a w rezultacie otrzymamy niezłą rakietę, sam to przeszedłem, wiem, że kusi, ale przy składaniu takiego setu dotarcie to podstawa, cylinder bardzo mocno obciąża wał, także przed montażem zalecam jego sprawdzenie! W wypadku 90cc rozrząd jest bardziej wysilony, niż przy 72cc i musimy co jakiś czas sprawdzać stań łańcuszka rozrządu, ewentualnie go napinać, pamiętaj o dobrej i ścisłej regulacji zaworów, gaźnika, napędu, co zapewni bardzo dobre osiągi, bezproblemowe odpalanie, niskie zużycie benzyny, frajdę z jazdy! KAŻDY nawet MINIMALNY wyciek należy od razu zniwelować, zaniedbanie uszczelki pod głowicą prowadzi do wycieku oraz utraty kompresji, uszczelnienie silnika to bardzo ważna sprawa, polecam użycie silikonu wysokotemperaturowego, on zapewni szczelność naszemu silnikowi. Zajmuje się tuningiem od ponad roku, mam wprawę, wiem z doświadczenia sporo rzeczy, uczyłem się na błędach, rozebrałem swój silnik wielokrotnie, by dojść do wprawy i teraz idzie to jak po maśle. Choć dla niektórych to brzmi banalnie, pff co tam ponad rok, ale Ci co oddają motorki i odbierają nie narzekają, więc tak daremne uwagi w stosunku do mojej osoby darujcie sobie :) - ** -

Jeżeli dasz skuter do serwisu, to za montaż tych części + regulacje wezmą spokojnie z 300zł, lepiej znaleźć osobę prywatną, która zrobi to za ''pół-darmo'' bo tak to się bardzo wykosztujesz, u mnie w serwisie kosztuje 80zł wymiana cylindra, 40zł regulacja zaworów, 30zł regulacja napędu, 30zł regulacja gaźnika, ale to są ceny takie, po których ja robię, a w serwisie różnie, ale przy takim tuningu będziesz zadowolony z motorka, w ogóle inna jazda, bez porównania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy