Dzisiaj jest 21 sie 2025, 3:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 sie 2010, 0:41 
*

Rejestracja: 07 sie 2010, 0:17
Posty: 1
Pojazd:
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem, a może moja kobieta jest szczęśliwą posiadaczką Keeweya Hurricane. Keeway rocznik 2008 ma zdjęte wszystkie blokady i leci jakieś 60-65km/h. Kupiony był od chłopaka który z "kunplem" zdejmował blokady. Wszystko ładnie pięknie gdyby nie to że już przy 55km/h silnik ma dość spore obroty a do 40km/h obroty utrzymują się na stałym poziomie co oznacza że wariator przekłada przełożenia, co jest normalne. Powyżej 40km/h skuter przyspiesza już tylko zwiększając obroty silnika. Jako ze na jednosladach się trochę znam to zaintrygowało mnie to i zdjąłem pokrywę odsłaniając multiwariator. NO i teraz do sedna oto zdjęcie:

http://img824.imageshack.us/img824/3696 ... 500001.jpg

Jak widać pasek napędowy nie "wspina" się na maxa do góry wariatora tylko do brzegu pozostaje mu jakieś 8mm. Logiczne jest to że gdyby "wspiął sie wyżej to przełożenie byłoby wyższe i skuter jechalby szybciej. I teraz tak:
1. Czy to naturalne?
2. Chłopak od którego kupiłem skuter zdejmował blokadę wariatora i załozył rolki 3,5grama. Jaki jest ciężar orginalnych rolek? 3. Jaki ciężar rolek proponujecie by siła odśrodkowa wypchneła wariator i tym samym pasek wyżej?

4. A co z centralna sprężyną sprzęgła? Im lżejsze rolki tym bardziej miękka spręzyna?

5. O co chodzi z kolorami spręzyn centrlnych sprzegła (np niebieska, +90, czy tam czerwona +60)

Jeszcze raz powtórzę jedno z pytań: orginalnie ilu gramowe rolki były w Hurricanie

6. Jest jakis przelicznik? (ciężar rolek-rodzaj sprężyny centralnej)?

Na końcu dodam iż od lat nastu siedzę w motocyklach, nie skuterach(dlatego tyle pytań), ale zasadę działania i stronę techniczną wariatora mam opanowaną.

pzdr. michał


Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 0:45 przez ununseptium, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 8:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2010, 7:40
Posty: 1256
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
seryjne rolki to 5,8 g




_________________

Mój mała bestia :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 9:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2010, 15:04
Posty: 375
Lokalizacja: stąd
Pojazd:
Seryjne rolki to 5.8gr. Pasek przy oryginalnym wariatorze nie będzie na samej górze (za długa tuleja). Jeżeli chciałbyś to możesz skrócić tuleje o 1-2mm. Możesz też przelożyć cienką podkładkę która jest za przeciwtalerzem przed przeciwtalerz. Dzięki tej operacji pasek wejdzie trochę wyżej.

Sprężyn przy seryjnym skuterze nie opłaca się wymieniać, bo nic nie dadzą. Optymalne rolki jakie stosuje się przy kompromisie przyspiszenie/vmax to 4.5gr.




_________________

-Sprężyna Centralna Hebo Czarna +50%
-Sprężynki sprzęgła Hebo Niebieskie
-Malossi Multivar
-Rolki 6gr

eNeN pisze:
stosuj się do zaleceń mechanika po wymianie wydechu, a jeżeli go będziesz sam wymieniał, to pamiętaj, aby nie jeździć od razu z MAX, bo tłumik uszkodzisz.
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 11:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 17:34
Posty: 166
Lokalizacja: Mława
Pojazd:
zmien rolki na cieższe tak 4,5-5.0g i powino byc dobrze te sa za lekke




_________________

Zip Vega.... ;]
-Cylinder 72ccm WM
-Dysza 80, stozek
-Wariator Naraku high speed(rolki 5.5g)
-Przedluzka 5cm

V-max (licznikowy) 90km/h moze wiecej licznika zabraklo ;p

Yamaha TZR 125
v-max 110km/h
rok produkcji 1998




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy