Dzisiaj jest 17 cze 2021, 21:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 maja 2021, 12:10 
*

Rejestracja: 18 lut 2020, 19:11
Posty: 6
Lokalizacja: Miechów
Pojazd:
Imię: Łukasz
Witajcie. Mam problem z regulacją gaźnika w skuterze Kingway Euroboy 50, silnik dwusuwowy. Poprzedni serwis motocyklowy tak zrobił remont, że się silnik zatarł. Obecnie wrzucony jest nowy cylinder kit Moretti 70 ccm wraz z nową głowicą. Silnik był rozpoławiany, zamontowałem nowe łożyska wału korbowego KOYO, uszczelniacze wału korbowego LYO, nowy zawór membranowy oraz łącznik gaźnika i króćca dolotowego. Wszystko składane na nowych uszczelkach na wyczyszczone i odtłuszczone powierzchnie. Zamontowany został nowy gaźnik, typowy dla chińskich skuterów 2T ze ssaniem automatycznym. Filtr powietrza seryjny.

1 próba - odpalenie po remoncie
Silnik kilka razy łapał i gasł. W końcu udało się go odpalić. Po chwili pracy na wolnych obrotach (ssanie było już wyłączone) świeca zapłonowa jasna, praktycznie jak nowa. Wkręcenie śruby składu mieszanki paliwowo-powietrznej nie przynosiło żadnych rezultatów - silnik dalej pracował. Dysze paliwowe w gaźniku oczywiście nie posiadają oznaczeń. Przy całkowitym otwarciu przepustnicy silnik wkręcał się na obroty i po chwili zaczynał przerywać.

2 próba
Założona dysza główna w rozmiarze 80, a pod śrubę składu mieszanki paliwowo-powietrznej zamontowana podkładka oraz oring. Skuter wkręca się dobrze na obroty. Wkręcenie śruby składu mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje gaśnięcie silnika. Przy próbie drogowej - skuter nie ma siły ruszyć i nie ma siły jechać. Świeca zapłonowa dalej jasna.

3 próba
Założona dysza główna w rozmiarze 90. Śruba składu mieszanki paliwowo-powietrznej wykręcona 0,25 obr. Gdy ją całkowicie wkręcę silnik gaśnie. Gdy wykręcę 0,25 obr. obroty silnika rosną i jest dobra reakcja na pełne otwarcie przepustnicy. Gdy jest wykręcona więcej - zaczyna się problem z dławieniem przy otwarciu przepustnicy. Przy próbie drogowej - skuter dobrze się rozpędza, silnik wkręca się dobrze na obroty, nie występuje problem z przerywaniem. Świeca zapłonowa po pracy wolnych obrotach jasna, czyli wolne obroty są za ubogie. Przy zgaszeniu na obrotach świeca zapłonowa brązowa, czyli dysza główna wydaje się być w porządku.

Teraz występuje problem z rozruchem. Ssanie elektryczne, sprawne. Zimny silnik odpala bezproblemowo i chodzi do momentu wyłączenia się ssania elektrycznego. Obroty spadają i silnik gaśnie. Potem jest problem z odpaleniem - trzeba kręcić, demontować świecę zapłonową, wycierać, montować i odpala. Później problemu z rozruchem już nie ma. Ciepły pali również bez problemu.

Gdzie szukać rozwiązania problemu? Pomyśleć coś o stożkowym filtrze powietrza? Ale wtedy powietrza w mieszance będzie jeszcze więcej i będzie jeszcze większy problem z pracą silnika zaraz po odpaleniu, gdy ssanie się wyłączy.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 maja 2021, 22:46 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4463
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Jedno pytanie- jakie oznaczenia świecy? Długość gwintu odpowiednia? Ktoś tam kiedykolwiek sprawdzał kompresję? Słabo wyregulowany jest gaźnik wg. mnie, lub z jakąś wadą fabryczną.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
Dellorto 17,5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2021, 20:57 
*

Rejestracja: 18 lut 2020, 19:11
Posty: 6
Lokalizacja: Miechów
Pojazd:
Imię: Łukasz
Świeca zapłonowa NGK BR8HS. Długość odpowiednia. Kompresja 10,2 bar. Świeżo po naprawie generalnej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2021, 22:24 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4463
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
To zostaje ci podmienić gaźnik na jakiś ze sprawnego skutera i sprawdzić.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
Dellorto 17,5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy