Dzisiaj jest 30 lis 2024, 10:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 sty 2010, 19:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 11:58
Posty: 140
Lokalizacja: Kiełpino k/Kartuz
Pojazd:
Witam. Chciałbym zaprezentować sposób na klejenie plastików. Artykuł nie jest mojej produkcji

A więc do dzieła !! :D

Spis potrzebnych rzeczy:
- lutownica - potrzebna żeby "spawać" pęknięcie,
- żywica poliestrowa i mata szklana - 250 g za ok. 14 zł.,
- szpachlówka wykańczająca - 250g za ok. 11 zł.,
- parę małych pędzelków (2-3)- do nakładania żywicy, pare po to że zywicę ciężko zmyć z pędzla, ~2 zł. za szt.,
- rozcieńczalnik/rozpuszczalnik Nitro lub benzyna ekstrakcyjna - do odtłuszczania i ew. mycia pędzli , 4 zł za butelkę 0,5l,
- nożyczki,
- coś do mieszania,
- papier ścierny 120 i 200, wodny 400, wodny 800,
- trochę czasu,
- i trochę umiejętności manualnych

Nasze klejenie plastików jest w miare wytrzymałe, ale nie tak jak cały plastik (lecz nie zawsze) jak komuś nie chce się samemu kleić to zawsze można zanieść plastiki do zakładu w którym pospawają nam specjalnymi maszynami. Jest to wytrzymalsze niż nasze klejenie, ale zawsze można jeszcze podkleić warstwę albo 2 maty z żywicą pod spód plastiku (na wew. stronę)

Obrazek


Połamany plastik musimy dobrze spasować, w tym celu możemy przykręcić go do skutera lub dokładnie przyłożyć plastiki do siebie żeby były równe. Potem bierzemy lutownice i po prostu przytapiamy wzdłuż złamania, robimy to punktowo. "Dziurkujemy" z jednej i drugiej strony. Trzeba uważać żeby nie "przelecieć" na wylot


Gdy wyschnie plastik roztapiamy nierówności i próbujemy wyrównać klejenie (taka mała rada: lepiej gdy są dołeczki niż góreczki ;) Bo dołeczki zalepimy szpachlą). Jak nam wyschnie plastik to bierzemy papier ścierny (pierw z grubsza 120 potem 200) i szlifujemy go żeby wyrównać go. Potem odwracamy plastik i szlifujemy miejsce klejenia wewnątrz żeby żywica miała lepsze trzymanie.


Teraz bierzemy mate i wycinamy ją żeby zakryła nam pęknięcie i chwyciła plastik (tak żeby mata zachodziła po 2-3 cm na plastik z każdej strony), wycinamy 2-3 warstwy maty. (żywica i mata są po to żeby wzmocnić klejenie)


Bierzemy suchą i czystą szmatkę, nasączamy ją rozpuszczalnikiem (lub rozcieńczalnikiem czy benzyną ekstrakcyjną) i przecieramy miejsce klejenia w celu odtłuszczenia i oczyszczenia z kurzu. Jak już oczyściliśmy miejsce klejenia to zabieramy się za mieszanie żywicy. W tym celu bierzemy jakiś kubeczek lub inny pojemniczek :) i wlewamy tam żywice (oczywiście nie całą tylko trochę zależy ile potrzebujemy) dodajemy tam troszkę utwardzacza (producent zaleca ok 2-3%). Pamiętajmy żeby nie dać za mało bo nam będzie schnąc parę dni, ani za dużo bo wyschnie nam w ciągu paru sekund :D


Gdy już wymieszamy składniki to bierzemy pędzelek i zamaczamy w żywicy, smarujemy nią pęknięcie i w okuł niego (przypominam że żywicę i matę nakładamy od strony WEWNĘTRZNEJ plastiku !!), przykładamy do żywicy mate szklaną i smarujemy ją żywicą, następnie tym samym sposobem nakładamy 2 warstwę i ewentualnie 3. Po tym odkładamy plastik w suche i ciepłe miejsce żeby żywica mogła porządnie wyschnąć.


Teraz rozrabiamy szpachlówkę z utwardzaczem. Tak jak w przypadku żywicy, lepiej dać więcej utwardzacza(pamiętajmy: bez przesady :) ), by potem nie czekać długo na wyschnięcie. Po rozrobieniu, nakładamy starannie masę na sklejone pęknięcie. Należy zrobić to starannie i nie przesadzać z ilością, bo potem dużo czasu zajmie nam szlifowanie.


Obrazek

Po wyschnięciu bierzemy papier ścierny '200' i z góry delikatnie szlifujemy (nie do równej powierzchni!). Następnie wodny papier '400' maczamy w wodzie i szlifujemy do równej powierzchni. Jak mamy jeszcze jakieś nierówności powtarzamy całość od nowa (rozrobienie i nałożenie szpachlówki i zeszlifowanie).


Tak przygotowany plastik, matowimy na całej jego powierzchni papierem '800' i oddajemy do lakiernika, bądź malujemy spray`em. Mam nadzieję, że poradnik pomoże Waszym skuterom wyglądać estetyczniej ;)

Artykuł został napisany przez plati z skutery-info.pl




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2010, 16:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 19:58
Posty: 332
Lokalizacja: Malbork
Pojazd:
Za mało zdjęć, choć artykuł godny pochwały.




_________________

S6 Sport Pro, S6 19mm BE, E13 Top Racing Race, Yasuni R City, Malossi Multivar, Hebo R, Dayco.

Aerox*Midrace ! Zobacz i oceń !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=48351


Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, 16:20 przez AjekMK, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2010, 13:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:02
Posty: 275
Lokalizacja: Debe wielkie
Pojazd:
Mój dziadek ma pęknięty bok noska przedniej owiewki zaniósł ją do lutowania zlutowali pomalowałem mu i po 4-5 miesiącach mi to popękało pierw się tak jakby porozklejało a potem lakier odpadał przetestuje ten sposób może się uda :] poza tym poradnik spoko ale więcej zdjęć jak kolega wyżej pozdrawiam ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 kwie 2010, 19:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Współczuje Damian. A poradnik bardzo dobry szkoda że nie twojego autorstwa.


Polecam ten sposób (sam go stosuje od długiego czasu) szczerze mówiąc zastanawiam się czy ta żywica (2-3 warstwy) nie jest trwalsza od oryginalnego plastiku (w chińskim skuterze, taki również mam).




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 21:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2010, 16:59
Posty: 93
Lokalizacja: Siemiatycze
Pojazd:
hmmm. gdzieś już widziałem ten artykuł, czy to nie ze scooter-stunt.com? sorry że się wtrącam, ale czy autor pozwolił rozpowszechniać ten art.? :shock:




_________________

MBK BOOSTER NG
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 kwie 2011, 19:43 
*

Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:42
Posty: 18
Lokalizacja: Giewont
Pojazd:
Bardzo Fajny art szkoda że nie twój ale mi się przydał




_________________

Mieloch rządzi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 kwie 2011, 21:32 
*

Rejestracja: 08 paź 2010, 19:05
Posty: 129
Pojazd:
a dlaczego nie należy dawać maty z zewnątrz? 2 warstwy drobnej maty nie będą grube a będzie nieco mocniejsze połączenie,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 15:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
i będzie wyglądało jak pól d*py za krzaka tak? nie ma sensy dawać z zewnątrz, gdyż i tak to połączenie jest bardzo solidne, Także stosuje je w wielu przypadkach :) wytrzymuje nawet w trudnych warunkach :)

artykuł elegancki, ale dla tych bardziej zdolnych lepiej dać zdjęcia aby wiedzieli, które to mata a które żywica :P




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2011, 20:56 
*

Rejestracja: 13 sie 2011, 20:55
Posty: 6
Pojazd:
A macie może jakiś patent na dorobienie mocowań plastików np. Czaszy przedniej do wewnętrznej obudowy ? Bo mi popękały skubane =/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2011, 22:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
możesz zrobić to żywicy tak jak opisane w artykule ;)




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2011, 22:31 
*

Rejestracja: 13 sie 2011, 20:55
Posty: 6
Pojazd:
Nie widzę aby było to opisane. Ale myślałem o tym aby po tym jak nałożę I warstwę maty włożyć kawałek płaskownika (odpowiednio wygiętego z otworem na wkręt) a następnie nałożyć II warstwę maty. I dalej obrobić wg. poradnika

Czy fizycznie istnieje taka możliwość rozwiązania mojego problemu ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2011, 1:01 
*

Rejestracja: 17 kwie 2010, 19:22
Posty: 47
Lokalizacja: Jaworzno
Pojazd:
Cytuj:
Po wyschnięciu bierzemy papier ścierny '200' i z góry delikatnie szlifujemy (nie do równej powierzchni!). Następnie wodny papier '400' maczamy w wodzie i szlifujemy do równej powierzchni. Jak mamy jeszcze jakieś nierówności powtarzamy całość od nowa (rozrobienie i nałożenie szpachlówki i zeszlifowanie).


Szpachlówki nie szlifujemy na mokro. Zamiast takiego sposobu polecam wstępnie 80, potem 120 i 240 do wyrównania wszystkich rys, rysy po 240 zalewamy podkładem akrylowym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2011, 1:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
piter253 pisze:
Szpachlówki nie szlifujemy na mokro.

Czemu nie? Ostatnio kolega kleił plastiki tym sposobem i szpachle leciał 360 na mokro i nic się nie stało.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2011, 2:36 
**

Rejestracja: 16 sty 2010, 13:58
Posty: 428
Pojazd:
Na sucho szybciej z szlifujesz np. na mokro szlifowałem 800 na wodę ale to było już na podkładzie jak cienko było szpachlowane typu mała ryska.


Ostatnio zmieniony 14 sie 2011, 2:36 przez adikSR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2011, 10:19 
*

Rejestracja: 23 lip 2011, 19:13
Posty: 38
Lokalizacja: Szklana Huta
Pojazd:
szpachel szlifujesz tylko do 240 potem na to podkład najlepiej 2 kolorki dajesz np czarny podkład a potem lekko tylko np pomarańczowego podkładu żeby sie taka jakby mgielka pokazala na tym czarnym podkladzie i szlifujesz papierem 400 na wode zeby zniknol ten pomaranczowy podklad i masz gites wtedy równa powieszchnie nie oplaca sie szlifowac szpachli papierem powyzej 240 bo itak podklad nam te ryski zakryje i tak samo nie oplaca sie szlifowac podkladu papierem powyzej 400 bo lakier zakryje te ryski a wiecie czym powierzchnia bardziej "podrapana" to sie lepiej trzyma lakier i podklad.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2011, 13:50 
*

Rejestracja: 17 kwie 2010, 19:22
Posty: 47
Lokalizacja: Jaworzno
Pojazd:
Cytuj:
Czemu nie? Ostatnio kolega kleił plastiki tym sposobem i szpachle leciał 360 na mokro i nic się nie stało.


Chodzi o to że szpachla chłonie wode, i po malowaniu w słońcu lub na mrozie w zimie mogą powychodzić bąbelki pod lakierem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2012, 13:10 
*

Rejestracja: 12 lut 2009, 21:19
Posty: 191
Pojazd:
Można prosić o poprawienie fotek, gdyż nie wyświetlają się :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy