Dzisiaj jest 29 sty 2025, 23:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 lip 2016, 12:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
n0ooRt pisze:
Grubek pisze:
''Piszczenie'' podczas jazdy może być przez to , że łożysko wału obraca się w gnieździe? Będę musiał zamontować z klejem do łożysk.
Po rozbiórce sprawdź czy nowe łożysko wpada lub lekko wchodzi w karter ,jeśli tak to wymiana karteru. Klejenie nic nie da ,zbyt duże obciążenia.Jazda na takim karterze mimo wymiany łożyska zaowocuje zatarciem i rozsypaniem się łożyska i w efekcie remontem silnika.


Kupiłem łożyska NTN i o wsadzeniu ich rękoma w karter nie ma mowy. Trzeba wbijać

Ale zdziwiło mnie to, że po odkręceniu śrub łączących karter nie trzeba było używać dużo siły, porostu łożyska zostały na wale i bez problemu się wysuneły z karteru.




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 05 lip 2016, 7:04 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grubek pisze:
łożyska zostały na wale i bez problemu się wysuneły z karteru.
Czy są na obudowie zewnętrznej łożyska jakieś ślady [zmieniony kolor ,lub zarysowania]?,chodzi mi o powierzchnię łożyska która wchodzi w gniazdo karteru.To samo pytanie dotyczy gniazd pod łożyska w karterze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 10:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
n0ooRt pisze:
Grubek pisze:
łożyska zostały na wale i bez problemu się wysuneły z karteru.
Czy są na obudowie zewnętrznej łożyska jakieś ślady [zmieniony kolor ,lub zarysowania]?,chodzi mi o powierzchnię łożyska która wchodzi w gniazdo karteru.To samo pytanie dotyczy gniazd pod łożyska w karterze.


Zewnętrznie na łożysku nie ma żadnych kolorków z przegrzania, rysek może kilka jest. W gnieździe w karterze też jest kilka rysek. Ale są to takie ryski małe, na pewno nie wygląda to tak że łożysko kręciło się cały czas w gnieździe. Z tego co słyszałem są takie specjalne kleje do łożysk tubka 60ml kosztuje 50zł. Mam wujka mechanika 15km odemnie to jak przyjdzie cylinder,wał, łożyska to mu zawożę silnik. Spytam się czy ma jakiś specyfik, żeby osadzić łożysko.




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 11:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grubek pisze:
słyszałem są takie specjalne kleje do łożysk tubka 60ml kosztuje 50zł
Są ,ale w tak agresywnym środowisku[paliwo,olej temperatura + siły działające na łożysko te kleje nie zdają egzaminu.]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 13:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Jeszcze pytanko, wszedłem dziś do garażu (skuter leży sobie na boku) tak o chce sobie zakręcić przednim kołem a tam koło hamuje się, nie obraca swobodnie. Tarcza trzyma/ociera lekko. Da się coś z tym zrobić poluźnić czy coś? Czy to może przez to że płyn nie dopływa bo na boku leży




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 17:44 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt pisze:
Są ,ale w tak agresywnym środowisku[paliwo,olej temperatura + siły działające na łożysko te kleje nie zdają egzaminu.]



Witam kolegę, Loctite zdaje egzamin wzorowo... Tylko powodzenia z ponownym ich wyciągnięciem :D
Pomaga tylko palnik i grzanie do takich temperatur, że bałbym się stosować kartery po takim zabiegu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 17:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Gummma pisze:
n0ooRt pisze:
Są ,ale w tak agresywnym środowisku[paliwo,olej temperatura + siły działające na łożysko te kleje nie zdają egzaminu.]



Witam kolegę, Loctite zdaje egzamin wzorowo... Tylko powodzenia z ponownym ich wyciągnięciem :D
Pomaga tylko palnik i grzanie do takich temperatur, że bałbym się stosować kartery po takim zabiegu.


:mrgreen: Wolę już tak zrobić niż mieć problemy z piszczeniem i wibracjami.

A wie ktoś dlaczego mi hamuje koło z przodu? Klocki jakby trzymały




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 18:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
A wie ktoś dlaczego mi hamuje koło z przodu? Klocki jakby trzymały

Zaglądnij pod czachę, czy Ci się przypadkiem coś nie odkręciło. Sprawdź półkę co trzyma lagi itp. Sprawdź sam zacisk hamulca, może tylko tłoczki nie odbijają, bo się zapiekły i mają opory przez to. Przyczyn może być wiele, jak np. skrzywiona tarcza, czy co innego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 19:36 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ja na "boku to kładę żonę" ale nie skuter. :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 19:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
n0ooRt pisze:
Ja na "boku to kładę żonę" ale nie skuter. :mrgreen:


:twisted:

A mogę tłoczki spsiukać wd-40?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 19:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Możesz ,może coś pomoże.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 20:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Ostatnie pytanko i daje wam spokój :mrgreen: :mrgreen: Czy tylnie koło po zakręceniu ręką (jak jest w powietrzu) powinno się obracać jak koło w rowerze swobodnie? Bo u siebie jak zakręcę odrazu się hamuje.




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 20:23 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Powinno zrobic te 1,5- 2 obroty ,ale bez przesady to nie jest rower.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 20:26 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
Ostatnie pytanko i daje wam spokój :mrgreen: :mrgreen: Czy tylnie koło po zakręceniu ręką (jak jest w powietrzu) powinno się obracać jak koło w rowerze swobodnie? Bo u siebie jak zakręcę odrazu się hamuje.




Oj nie będziesz miał spokoju, raczej nazwałbym to "kapitalką"
Co do tłoczków to lepiej rozebrać zacisk i przesmarować same tłoczki smarem silikonowym. Wiem, że to dużo robocizny ale bezpieczeństwo chyba ważniejsze? Ciesz się, że nie masz całej przekładni do roboty:D A tak serio to masz przekładnię zębatą, pasek i talerze, po których się ślizga, więc nie oczekuj, że będzie jak w rowerze (wtedy bym się zaczął martwić).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2016, 21:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Gummma pisze:
Grubek pisze:
Ostatnie pytanko i daje wam spokój :mrgreen: :mrgreen: Czy tylnie koło po zakręceniu ręką (jak jest w powietrzu) powinno się obracać jak koło w rowerze swobodnie? Bo u siebie jak zakręcę odrazu się hamuje.




Oj nie będziesz miał spokoju, raczej nazwałbym to "kapitalką"
Co do tłoczków to lepiej rozebrać zacisk i przesmarować same tłoczki smarem silikonowym. Wiem, że to dużo robocizny ale bezpieczeństwo chyba ważniejsze? Ciesz się, że nie masz całej przekładni do roboty:D A tak serio to masz przekładnię zębatą, pasek i talerze, po których się ślizga, więc nie oczekuj, że będzie jak w rowerze (wtedy bym się zaczął martwić).



Jeśli dam radę postaram się to przesmarować. A o to tylne koło nie musze się martwić? Nie ma żadnego wielkiego oporu przy zakręceniu tylko po prostu się hamuje odrazu.




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lip 2016, 18:22 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
A o to tylne koło nie musze się martwić?
Tego to ja Tobie nie mam zamiaru obiecywać. Sam mam dylemat z przekładnią, a raczej z ciężko obracającym się tylnym kołem i za cholerę nie mogę znaleźć przyczyny.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2016, 8:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Cały silnik już złożony i wszystko działa jak należy tylko zanim rezo nie złapie to go lekko przylewa. Rowek na iglicy był przedostatni od góry i mieszanka odkręcona 5 obrotów. Zmieniłem na najwyższy rowek i tak zostawiłem, już nie jeździłem bo ciemno i chłodno. Dysza 75 i duży stożek gąbkowy

-- 10 lip 2016, 9:49 --

Pytanie, jeszcze na s6 streetrace wykręciłem całkowicie ssanie ręczne (bo nie miałem linki i skuter wariował, raz się dusił, raz nie) i zakręciłem dziurę zwykłą śrubką i było wszystko dobrze. Czy skuter jeździ cały czas na ssaniu czy nie?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2016, 9:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Jeśli zatkałeś tą dyszę to jeździsz bez ssania. A ten nowy cylinder jest lepszy od zwykłego no name ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2016, 10:24 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
ChinaPower pisze:
eśli zatkałeś tą dyszę to jeździsz bez ssania
Jeśli gwint śruby dochodzi do końca.Jeśli śruba jest krótka to mimo zaślepienia otworu jeździ cały czas na ssaniu.Wyjdzie to poprzez wzrost spalania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2016, 12:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
n0ooRt pisze:
ChinaPower pisze:
eśli zatkałeś tą dyszę to jeździsz bez ssania
Jeśli gwint śruby dochodzi do końca.Jeśli śruba jest krótka to mimo zaślepienia otworu jeździ cały czas na ssaniu.Wyjdzie to poprzez wzrost spalania.


Czyli wychodzi na to, że jeżdzę na ssaniu, dlatego go tak zalewa. Śrubke miałem i tylko dziurka zatkana (ta śrubka jest krótka) nawet nie dochodzi do połowy komory ssania, a na końcu jest jakaś dziurka która jest odkryta. Zaraz pójdę i wkręcę dłuższą śrube,żeby zatkać dtszę ssania. Dzięki za pomoc! Bo nie rozumiałem zasady działania tego czy tamtego otworu.

ChinaPower nie wiem czy jest lepszy :mrgreen: narazie go docieram i ma przebieg 20km. Jakość wykonania kanałów nie jest najlepsza ale nie najgorsza. Powiem ci jak z mocą jak zrobie już ok 150-200km bo nie piłuje na pierwszych kilometrach i latam sobie w przedziale 40-50km/h :) pozdrawiam




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy