silniki modelarskie kręcą tyle obrotów gdyż: - mają bardzo małą mase elementów korbowych
-dobry współczynnik pojemności szkodliwej skrzyni korbowej do pojemności skokowej
- nie posiadają pierścieni więc opór silnika jest znikomy(silnik jest uszczelniony filmem olejowym) luz między tłokiem a cylindrem to 6 mikronów ( durex ma grubość 17 mikronów:p)
-silniki te mają ssanie wałem lub stawidłem(tarczą) obrotowym dzięki temu można uzyskać dobry współczynnik napełnienia w takich obrotach. Zajmuje się ślizgami FSR, oraz samolotami RC. macie tu link do strony jak są takie silniki wykonane.
http://www.fsrvho.fora.pl/budujemy-fsr- ... s,634.html
a co do momentu obrotowego to taki przykład :
-rska kręci załóżmy te 14,5 tys obr ale jednak nie przyspiesza tak jak autobus np. SOLARIS co kręci sobie 1,5 tyś?? to jest właśnie moment obrotowy. jednak co jak co ale przyklad troche mało trafny bo autobus ma troche wiecej pojemnosci od rski
EDIT:
silniki te nie są na benzyne a na alkohol metylowy z min. 18% oleju rycynowego z dodatkami syntetycznymi oraz azotan amylu (popul. NITRO) do nawet 25%. Jednak nitro ma duże właściwości utleniające co w dużym stopniu przyczynia się do zużycia silnika.