Dzisiaj jest 31 sty 2025, 23:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 sie 2013, 11:43 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
Witam, jestem świeży w tym temacie tzn u kolegi zdarzyło mi się coś zrobić ale zawsze miał nastawione i nie miałem z tym problemu. Od jakiegoś czasu mam kompresor pistolety ale nigdy nic nie lakierowałem i od września ruszam z renowacją 126p el którego dostałem na 13 urodziny od dziadka mam już go 6 rok i chciałbym go wyremontować głównie z rdzy. I teraz pytanie dla obeznanych, jak nastawić idealnie pistolet jak pa psikać? Może ktoś ma jakiś konkretny poradnik bo nic nie znalazłem. Kolejne pytanie w jakiej odległości trzymać pistolet (biały akryl) oraz jakim ciśnieniem to robić, u niego było coś ok 4 bar jak się robiło teraz do Was pytanie czy 4 będzie za dużo a może za mało albo idealnie. Wolę się upewnić jak robić to metodą prób i błędów.

Kolejne pytanie związane jest z korozją, jak wiemy 126p nie jest wyposażony w dobrą blacharkę, po tych 6 latach ma korozję, doły drzwi dam sobie radę, bardziej boję cię o podszybie które po prawej i lewej stronie jest spore ognisko korozji, lepiej to ładnie wyczyścić, zalecieć preparatem do korozji i zaszpachlować czy może lepiej wyciąć to z delikatnym nadmiarem i wspawać kawałek (nie będzie to za łatwe bo miejsce ciulowe). Wiem że w domowych warunkach nie będzie idealnie, ale jak go dostałem to obiecałem sobie że dla dziadka trochę go odnowię, kupił go nowego, kiedy zmienił auto dał mi go i chcę chociaż trochę odnowić po tylu latach.




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 sie 2013, 17:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Odnośnie podszybia to szlifujesz rdze, później najlepiej dać szpachel z włóknem a dopiero na koniec zwykły szpachel.

Też mam 126p ELX . I ruda jest wszęęęędzie...




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 18:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2011, 14:44
Posty: 547
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Aerox ;)
Co do ustawiania pistoletu to zależy co malujesz, jaką powierzchnie itp:)




_________________

Kingway corvette->Aprilia scarabeo->suzuki ts 80->Yamaha Aerox->Cagiva Mito 50

Wpadnij do Roxa :)
aerox-projek-2013-14r-jest-blackline-t366150-40.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 18:21 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
Niestety wada EL ale chcę to zrobić bo to prezent. Jak dziadek się dowiedział że będę go remontował to bardzo się pozytywnie zaskoczył. Revo a jeszcze jedno, jeżeli już wyszlifuję to zalecieć to preparatem co z resztek niby robi metal czy coś, będę tego miał ok 400ml wujek z Niemiec mi przywiezie bo jego szef ma tego sporo gdyż po renowacji karuzeli zostało im tego 400-500ml. Po tym czymś szpachla z włóknem i dopiero na to wykończeniowa podkład i lakier. Dzięki Ci za odpowiedź :)

-- 8 sie 2013, o 18:21 --

No tak jak pisałem, będzie lakierowany 126p EL więc no jakiś super zakamarków tam nie będzie ale też buda idealnie prosta nie jest.




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 18:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 cze 2013, 19:35
Posty: 403
Lokalizacja: Pomorskie
Pojazd:
Zrób temat




_________________

Wpadnij do mojego zippa :)
viewtopic.php?t=358105




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 20:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Za bardzo nie wiem o jaki preparat ci chodzi..
Odnośnie podszybia to mój znajomy robił u nas w aucie tak :
-demontaż szybki
-piaskowanie skorodowanych elementów
-malowanie farbą antykorozyjną
-szpachlowanie
-grubo nałożony podkład
- lakierowanie bazą

W zależności od tego jakie są wżery w podszybiu no to możesz użyć tej szpachli z włóknem lub nie .
-czyli demontaż szybki
-pistoletu jak nie masz do piaskowania to szlifowanie papierem lub szlifierką oscylacyjna
-szpachla z włóknem
-szpachlowanie zwykłą szpachlą
-podkład
-baza




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 20:45 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
Revo, dzięki Ci za odpowiedź widać że wiesz co piszesz, dzięki. A wiesz może jakim ciśnieniem to zrobić?




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 21:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
No odnośnie ciśnienia za wiele ci nie powiem.
Z kolegą ostatnio malowaliśmy ramę roweru na czarny mat.
Sprężarke nabijamy aż się wyłączy, dalej regulacja pistolety i próby na płacie kartonu i dopiero lakierowanie elementu .
A no i ważne jest mieć dobry pistolet. My malowaliśmy prawie że najlepszym modelem SATA . Tam po prostu nie da się spieprzyć tego malowania przy takim sprzęcie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 21:30 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
No właśnie ciężko określić to, spróbuję ok 4 bary jak bd za dużo to zmniejszę, dzięki za odpowiedź, aha właśnie pistolet trzymany na wprost np przy ścianie ma mi dmuchnąć jak przytrzymam pion, poziom a może kółko?




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 22:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sty 2012, 14:49
Posty: 456
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
u mojego dziadka w 126p el na podszybiu oczyściłem z rdzy, na to szpachla, podkład i pomalowałem cały ten element. Ogólnie maluszyna zadbany, bo nigdzie nie ma rdzy, wszystko ma robione na czas, podłogę ma nową wstawioną także jest dobrze. Co do ustawienia pistoletu ja to reguluję sobie i od razu sprawdzam na czymś (nawet na ścianie można) i jeżeli coś jest nie tak to przestawiam, maluj z odległości ok. 30cm (lepiej kłaść kilka warstw, ale cienko)




_________________

Aprilia Sr project by Mateq
viewtopic.php?t=269518&start=0
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 23:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Słuchaj ciśnienie to już zależnie od konkretnego typu czy modelu pistoletu.
Na próbe weź rozrób troche farby i popróbuj na płaskiej powierzchni na domyślnym ustawieniu tj. powietrze na pistolecie odkrecona na max i strumień ustawiony na szeroki i popróbuj,

Do tego co napisał mateq97 dorzucę żebyc malując przesuwałcałą ręke i pistolet był non stop prostopadle do powierzchni tzn. nie ruszaj nadgarstkiem bo wtedy moga wyjśc smugi itd.

Mała rada nie bierz sie od razu za lakierowanie samochodu tylko poćwicz jak zachowuje sie lakier tzn. kiedy jest ten moment że jest rozlany a nie wychodzą zacieki,




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2013, 1:14 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
Wiadomo ze pierw cos bd probowal, wszystkim dziekuje za odpowiedzi, pomogliscie mi. Jeszcze raz dziekuje.




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2013, 8:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 20:47
Posty: 396
Pojazd:
Po pierwsze jeśli chodzi o zabezpieczenie anty
- Szlifujemy element z rdzy najlepiej kątówką
- Nakładamy BRUNOX czekamy kilka godz. jak wyschnie
- Nakładamy Podkład Reaktywny czekamy kilka godz. jak wyschnie
- Nakładamy Szpachel
- Nakładamy Podkład
- Nakładamy Bazę

W ten, że sposób można wygrać walkę z rudą na kilka lat, i proszę pamiętać, że bez dobrego spodkładowania wcześniej rdzy nigdy nie dajemy na nią szpachli !




_________________

Polerowanie Aluminium na efekt lustra!!

http://www.bikepics.com/members/marcepani/polerki/\

Lakierowanie Proszkowe / Piaskowanie !!

http://bikepics.info/members/marcepani/p3/

GG:10493683




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2013, 8:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lis 2010, 20:14
Posty: 604
Lokalizacja: Kraków/Wołowice
Pojazd:
Więc tak.
Wiadomo rdze najlepiej oczyścić koxem na wiertatkę a następnie w jakiś zakamarkach tam gdzie on tego nie zrobił trzeba papierkiem.
Najlepiej kup sobie podkład epoksydowy jest wiele lepszy od reaktywnego chybe że mam jeszcze dojście do Okrętówki (Podkładu którym malują Okręty,Statki) Podkład kocur widać w nim bardzo dużo opiłków metalu a jest taki twardy że P220 ciężko go zmatowić .
Tylko na okrętówkę nie wolno nakładać szlachli tylko wiadomo ,Okręt,Akrylowy ,matowienie i dopiero szlachel.
Tylko jeśli mówisz że na podszybiu jest rdza zapewne tam nigdy nie było malowane przez Lakiernika tak?
Więc obejdzie się tam bez szlachlowania ponieważ Epoksyd ,Okrętówka + Akrylowy wypełniający powinien to bezproblemu zalać potem na klocku bez problemu wyjdzie.

Co do ciśnienia no to ciężko tak wytłumaczyć.
Najlepiej urobić sobie lakieru i na czymś próbować wiadomo jeśłi bd malował drzwi , klapę,Maskę ,błotniki itp no to na większym ciśnieniu najlepiej dostosować sb samemu powinieneś to wyczuć czy bd dobre czy może się pozlewać.
A jeśli byś malował wiadomo w drzwiach no to warto sb przykręcić to ciśnienie .




_________________

Naciskam starter.
Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.
Ruszam,opada zmęcznie i złość.
Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,
krzywd,raniących niedomówień...
Bo moją ulubioną pozycja?
To pozycja za kierownicy motocykla.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2013, 13:11 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
Kurde jeszcze lepiej, bardzo przydatne są te rady, na pewno z wielu skorzystam. Dzięki za odpowiedzi




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2013, 19:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Poszukaj na ten temat na forach lakierniczych, jak np. lakierowanko.info. Polecam Ci jeszcze stronę czarprlu.pl, jeśli chodzi o samą renowację starych aut. Tam dojdziesz do bardziej sprawdzonych informacji.
Co do tego, czy szlifować czy wstawiać to zależy w jakim stanie jest ten element. Musisz dostać się do gołego, zdrowego metalu. Preparaty odrdzewiające, czy zamieniające rdzę w nie wiadomo co można zastosować jedynie na pozostawione wżery, które są już nie do wyszlifowania. Dalej na gołą blachę podkład reaktywny i akrylowy. Nie nakłada się szpachli ani na gołą blachę ani bezpośrednio na reaktywny. Dalej dopiero szpachla, ostatnia warstwa podkładu i lakier.
Jeżeli priorytetem jest ochrona antykorozyjna a nadwozie nie jest nowe to moim zdaniem lepszym wyjściem będzie podkład reaktywny, później akrylowy niż epoksyd. Raczej unika się "zalewania" czegokolwiek podkładem.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sie 2013, 20:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 20:47
Posty: 396
Pojazd:
Booyaka Każdy lakiernik wyznaje inną zasade, co do nakładania akrylowego na reaktywny tu się z tobą nie zgodzę :)




_________________

Polerowanie Aluminium na efekt lustra!!

http://www.bikepics.com/members/marcepani/polerki/\

Lakierowanie Proszkowe / Piaskowanie !!

http://bikepics.info/members/marcepani/p3/

GG:10493683




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy