Cześć
Chciałbym Wam przedstawić mojego chińskiego przyjaciela, który nazywa się Longjia l-evo.
Historia
Gdy miałem 7 lat tata postanowił odrestaurować WSKę M06B3, a rok później zaczął pracować w sklepie ze skuterami i właśnie tak wciągnął mnie w świat dwóch kółek. Cały czas marzyłem o takiej maszynie, więc na imieniny dostałem skuterek elektryczny (cały czas go mam
) Jeździłem nim ponad 2 lata, ponieważ po tym okresie baterie padły, a kupno drugich było nieopłacalne. Wtedy zacząłem myśleć poważnie o skuterze spalinowym, tata był na tak, mama nie (chyba każdy z was wie jak to jest
) Pierwszy raz jechałem samodzielnie skuterem gdy miałem 11 lat, nie wychodziło mi to za bardzo, ale byłem bardzo „napalony”
Mniej więcej rok później przyjechałem do sklepu i słyszę: „Podoba ci się ten skuter?” Odpowiedziałem tak, mimo, że coliberki mi się nie podobają, ale ten to zupełnie co innego i jeszcze ten 2 suw
No to odbyłem nim jazdę próbną… Mimo, że skuter był zablokowany dobrze przyśpieszał, co mi zaimponowało. Tydzień później znów usłyszałem to samo, przejechałem się pochwaliłem skuter i trwało to około miesiąc. Zacząłem się pytać kogo jest ten skuter, że mogę sobie do woli jeździć, i usłyszałem: „Taki jeden chłopak z (nazwa mojej ulicy, bloku i mieszkania)” Nie uwierzyłem, ale kilka dni później zaczęły się normalne rozmowy. No i 14 kwietnia 2010 roku wchodzi do mojego pokoju tata i daje mi homologacje i papiery od kupna. Bardzo się ucieszyłem
Ale to nawet za mało powiedziane
Oczywiście mama nic nie wiedziała, tylko 20 kwietnia zobaczyła mnie na skuterze i się śmiała
Do końca 2010 roku jeździłem albo z tatą, albo sam po polnej dróżce… 18 października zdałem na kartę motorowerową, oczywiście za pierwszym razem
Niestety 12 lipca 2011r. przydarzył mi się mały wypadek… Jechałem około 40 km/h za taksówkarzem, nagle ten zatrzymał się w miejscu bo chciał skręcić, a nie dał kierunkowskazu -.- Udało mi się odbić, lecz niestety bok skutera lekko uderzył w zderzak taxówki… A co lepsze przed wyjazdem mama zadzwoniła do mnie i powiedziała: „Tylko nie miej jakiegoś wypadku”… Ale do tej pory nic o tym nie wie
Dane techniczne:
Silnik: 2-suw, chłodzony powietrzem
Max. moc: 3,7 KM/7000r/min
Prędkość max: 65 km/h
Starter: Elektryczny/Nożny
Skrzynia biegów: automat
Zapłon: CDI
Hamulce: Tarcza/bęben
Opony: Przód: 3.50-10
Opony Tył: 3.50-10
Zbiornik paliwa: 5,5l
Masa: 78kg
Rozstaw osi: 1265mm
Wymiary: 1680x680x1180mm
Plany tuningu mechanicznego i optycznego:
-
Cylinder Airsal Sport 50 alu
-
Wydech LeoVince RS
-
Sprzęgło Tec Evo Racing
-
Gazbox homemade
-
Nadkole
-
Chiński sportowy wariator
-
Pomarańczowa siatka w czaszy
-
Pomarańczowe ranty felg
(Na
fioletowo jest to czego nie ma, a na
zielono to co jest)
Silnik:
Silnik to chińska podróbka minarelli horizontal, która mi osobiście wystarcza w tym lekkim skuterze…
9/10
Zawieszenie:
Przód jest średnio twardy, a tył średnio-twardy
Niestety da się odczuć każdą większą dziurę.
7/10
Komfort jazdy:
Dla jednej osoby jest to skuter idealny, ale gdy usiądą 2 osoby nie jest już tak fajnie
8/10
Oświetlenie:
Nie jeżdżę po nocy, więc oświetlenie mi wystarcza. Nie jest wybitnie dobre, ani też słabe.
7/10
Wygląd:
Mocna strona tego chińskiego skutera, zmodyfikowana przednia lampa z badlookierm, ciekawe połączenie kolorów… Zdecydowanie na plus
9/10
Osiągi:
Skuter jest bardzo zrwyny i żwawy, najbardziej blokuje go wydech bo. Po założeniu sportowego wydechu można się spodziewać prędkości takich jak w markowych skuterach
9/10 (po założeniu sportowego wydechu)
Ogólna jakość wykonania:
Przed wypadkiem żaden plastik nie trzeszczał wszystko było idealnie, ale po tym incydencie to się zmieniło. Licznik to zaleta tego skutera, może nie jest ciekawy stylistycznie, lecz nadrabia to dokładnym pokazaniem obecnej prędkości (mierzone z GPS)
9/10
Ekonomia:
Największy plus tego skutera!! Spalanie to jedyne 2,3 litra przy agresywnej jeździe.
10/10
Podsumowanie:
Ciekawy skuter za nieduże pieniądze. Idealny na dojazdy do pracy, szkoły. Niby to 2 suw, a pali tyle co 4 suw, a nawet mniej… Jeżeli o niego dbamy to pojeździ 15-20kkm. Zdecydowanie polecam ;)
8,5/10
Plusy:
- Niskie spalanie
- Wystarczająca moc (po założeniu sportowego wydechu)
- Wygodny dla 1 osoby o wzroście do 180/185
- Pojemny schowek pod siedzeniem
- Nieprzekłamujący licznik
- Wygląd
Minusy:
- Niewygodny dla 2 osób
- Przedni błotnik jest po prostu nie przystosowny na polskie drogi
A teraz 150 zdjęć
WSKa
Fotki wydechu