Dzisiaj jest 13 lis 2024, 0:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 kwie 2011, 16:01 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Witam

Skuter jest po szlifie i mam tłok Meteora, od początku dochodziły stuki z silnika jak był zimny, a potem w czasie jazdy przy schodzeniu z obrotów. Przeczytałem na jednym z forów, że to normalne przy tych tłokach, więc się nie przejmowałem.

Ktoś mi jednak powiedział, że tak sie nie powinno dziać i odkręciłem głowice, żeby sprawdzić, czy tłok o nią nie uderza. Wszystko jest ok ( nie uderza ), ale okazało się, że łożyska wału mają luz, nie wiem też, czy same łożyska korbowodu i sworznia tłoka też nie... :(

Więc teraz pytania :
1. czy to możliwe, że te łożyska powodują stukanie ?

2. czy to normalne, że po przebiegu 7500 km są już tak zużyte, że mają luz ? A jeżeli nie, co mogło być przyczyną ? Przed szlifem chyba tego nie było... Szlif robiłem, bo pęknął pierścień.

3. Czy mogę jeździć takim skuterem, czy lepiej nie i od razu wymieniać łożyska ? Jeżeli tak, jakiej firmy są dobre ?

4. Jakie łożyska ( wymiary i oznaczenia ) są potrzebne na wał do Vitalki ? W przyszłości moze założę sportowy tłumik, wiec może jakieś wzmocnione ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2011, 17:21 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Znalazłem takie łożysko do Vitality :

http://rooader.pl/okno_ara.php?k=katalo ... 20&d2=&d3=

Czy na wał trzeba 2 czy 3 sztuki ?

Czy wszystkie są takie same, czy jedno inne, drugie inne ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2011, 17:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2009, 10:01
Posty: 140
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd:
1. Nie pisz posta pod postem.
2. Tutaj masz wymiary łożysk do Vitality. Potrzeba 2 sztuki i różnią się wymiarami.
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=113945




_________________

Kymco Vitality 70




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2011, 19:18 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
marcin1197 pisze:
1. Nie pisz posta pod postem.
2. Tutaj masz wymiary łożysk do Vitality. Potrzeba 2 sztuki i różnią się wymiarami.
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=113945


Ok, dzięki.

Odpowie ktoś na resztę moich pytań ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2011, 20:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2010, 19:18
Posty: 741
Lokalizacja: Wojkowice
Pojazd:
No ale luzy masz na boki czy górna dół ??




_________________

http://tablica.pl/oferta/kymco-vitality ... 2VQmP.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2011, 21:35 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Mati_kymco pisze:
No ale luzy masz na boki czy górna dół ??


Więc tak.

Wczoraj zdejmowałem blokadę z wario i po zdjęciu wariatora ruszając tą wystającą częścią wału ( ta, na którą zakłada się wario) tak mocno góra dół ( czy tam prawo-lewo :D ), da się wyczuć luz na boki.

Potem zdjąłem głowicę i przytrzymałem tłok w miejscu ( zablokowałem go ) i poruszałem wentylatorem tym co jest na magnecie i da się też wyczuć luz góra dół . Czy duży - nie wiem - ale wyczuwalny. Chociaż ten luz góra dół mogły też powodować łożyska wału, a nie chciałem zdejmować cylindra, żeby to sprawdzić bo nie mam nowej uszczelki pod niego.


Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, 21:38 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2011, 10:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2010, 19:18
Posty: 741
Lokalizacja: Wojkowice
Pojazd:
no to jeżeli masz luzy na wale tam gdzie wario to masz rozleciane łożyska i zrób to szybko zanim się cały wał rozleci ...




_________________

http://tablica.pl/oferta/kymco-vitality ... 2VQmP.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2011, 19:38 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Mati_kymco pisze:
no to jeżeli masz luzy na wale tam gdzie wario to masz rozleciane łożyska i zrób to szybko zanim się cały wał rozleci ...


Na pewno się nie rozleciały, bo by się nie dało jeździć. Po prostu się wyrobiły z jakiegoś powodu i mają luz...

Mam jeszcze takie pytanie - wymiary łożysk już znam, ale chciałbym je kupić w jakiejś hurtowni, żeby było taniej, a więc mam prośbę, żeby ktos mi napisał, czy te łożyska są zamkniete z jednej strony taka blaszką czy calkiem otwarte.

Czytałem już, że luz ma być C3, na co jeszcze oprócz wymiarów i tego luzu zwrócić uwagę, żeby nie kupić nieodpowiednich ?


Ostatnio zmieniony 24 kwie 2011, 20:34 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2011, 20:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2010, 19:18
Posty: 741
Lokalizacja: Wojkowice
Pojazd:
no o to mi chodziło ... . tylko dziwne że przy aż takim małym przebiegu




_________________

http://tablica.pl/oferta/kymco-vitality ... 2VQmP.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2011, 16:03 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Mati_kymco pisze:
no o to mi chodziło ... . tylko dziwne że przy aż takim małym przebiegu


No właśnie. Zastanawiam się, czy jakieś fragmenty pękniętego pierścienia tam się nie dostały. Z drugiej strony mało możliwe chyba, bo przepłukiwałem komorę korbową benzyną kilkakrotnie... Chyba, że narobiły problemów zaraz po peknięciu pierścienia, jak silnik jeszcze pracował..

Ponawiam moje pytanie:

dr_kotowicz pisze:
Mam jeszcze takie pytanie - wymiary łożysk już znam, ale chciałbym je kupić w jakiejś hurtowni, żeby było taniej, a więc mam prośbę, żeby ktos mi napisał, czy te łożyska są zamkniete z jednej strony taka blaszką czy calkiem otwarte.

Czytałem już, że luz ma być C3, na co jeszcze oprócz wymiarów i tego luzu zwrócić uwagę, żeby nie kupić nieodpowiednich ?



@edit.
Sprawdzałem dzisiaj to wszystko jeszcze raz. Luz na wale lub łożysku tłoka jest cały czas, natomiast na łożyskach tłoka jest wyczuwalny tylko na rozgrzanym silniku....

Jak to k... możliwe, że po 7,5 tys. km pewnie wał będzie do wymiany.....


Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 17:45 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2011, 6:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2010, 19:18
Posty: 741
Lokalizacja: Wojkowice
Pojazd:
ja przy tym przebiegu mam idealne łożyska żadnego luzu nic kapletnie




_________________

http://tablica.pl/oferta/kymco-vitality ... 2VQmP.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy