Dzisiaj jest 22 lis 2024, 0:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 sie 2021, 16:31 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Witam,
mam pytanie dotyczące Gilera SP 50 2009 2t. Widzimy wał od strony wariatora i na końcu uszczelniacz. Wał posiada od strony uszczelniacza najpierw nazwijmy to ostre zęby, następnie płaskie zęby. Rozpoczynamy montaż wariatora od koła zębatego, które napędza pompę wody. Następnie wsuwamy na wał podkładkę dystansową. Nareszcie przychodzi pora na sam wariator. Zęby na wariatorze nie pokrywają się z ostrymi zębami na wale (jak pompa) tylko z płaskimi. Czy tak powinno być czy jednak wariator powinien "siedzieć" na ostrych zębach?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 25 sie 2021, 17:05 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Może zapodał byś jakieś fotki?
Ciężko mi zrozumieć o co chodzi.

P.S.
Fotosik lub imgur




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2021, 19:49 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
https://www.fotosik.pl/zdjecie/80e4c43d87d95ea9
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bdff171499d6bd27
https://www.fotosik.pl/zdjecie/184468af0fe64445
https://www.fotosik.pl/zdjecie/06be14cee4fa1774
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f693c97eb536724a
https://www.fotosik.pl/zdjecie/966a603aee809989

Chodzi o to czy położenie czarnego elementu(wariatora) jest odpowiednie. Jeśli nie jest to dlaczego i co jest ewentualnie do poprawy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2021, 20:16 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Widze ze to Multivar. Masz ori wario? Jeśli tak to spróbuj ori zamontować i sprawdzić.




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2021, 20:48 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Jeżeli zdejmę ten wariator i założę inny to przecież jego położenie na wale się nie zmieni. Dalej będzie w tym samym miejscu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2021, 10:57 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wszystko jest dobrze tam. To że frez nie jest wszędzie ten sam to pytaj konstruktorów co mieli na myśli. Wały do mocnych sprzętów mają normalny frez na całej długości, bez jakiegoś durnego spłaszczania. Nawet china 4t ma normalny frez na całej długości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2021, 17:08 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące obrotów, więc stwierdziłem, że nie będę zakładał nowego wątku. Mianowicie: Skuter wkręca się do ok 8 tys obrotów.... . Co potencjalnie mogłoby zwiększyć te obroty?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2021, 19:45 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wkręca się na stopce czy w czasie jazdy? Konkretnie piszmy.
Jak na stopce to masz blokady najprawdopodobniej lub co gorsza uszkodzony silnik/przekładnię.
Jak w czasie jazdy to dobrze ci kręci, seria ma właśnie 7-8k rpm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2021, 19:58 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
W czasie jazdy. Problem w tym, że przed remontem gilerka leciała 115km/h licznikowe a teraz ledwo 75km/h. Oczywiście nie jest to seria. Pomyślałem, że jeżeli zwiększyć obroty to by miała wtedy więcej mocy i dalej by się rozpędzała.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2021, 20:36 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Napisz setup, co tam jest zamontowane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2021, 19:54 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Racing mk2 70 (wcześniej był sport pro mk2 jak leciał 115km/h)
Gaźnik 21mm
Wydech Athena
Wariator Multivar - rolki 7,2g
Zapłon seria

Aby spróbować zwiększyć obroty zmieniłem dyszę głowną z 80 na 90 lecz nic to nie dało. Następnie aby zwiększyć v-max spróbowałem dać szerszy dystans między wariator a napęd wody i też nic się nie zmieniło.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2021, 20:12 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jak to athena sport to celowałbym w 11500 rpm, jak athena racing to 12000-12500 rpm. Na 8000 on nie ma rezo, sprawdź rolki 3,8g - 3,5g - 3g. Nie napisałeś sprężyny centralnej, jak seria to daj malossi fioletową. Gaźnik mały, 24 by się przydał. Ustaw żeby chodził na dyszy 90 - 95.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2021, 15:06 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Witam po krótkiej przerwie,
1. Jeżeli chodzi o sprężynę to aktualnie jest biała malossi, która była w zestawie z wariatorem i z tego co pamiętam jest bardziej miękka niż seria (serio) :roll:
2. Dzisiaj odebrałem zamówienie w którym znajdowały się dwie sprężyny cetralne malossi: zielona, fioletowa oraz rolki 4 i 5 gram.
Póki co zmieniłem same rolki na 5 gramowe i jest kosa :shock:
Obroty podniosły się o ok. 2tys czyli z 8,5tys na 10,5 tys co za tym idzie generowana moc znacząco wzrosła :mrgreen:
3. Jeżeli chodzi o gaźnik to mam na półce 28mm wraz z całym dolotem tylko nie wiem czy w tym przypadku nie będzie to przerost formy nad treścią? Gaźnik 24mm po prostu bym musiał kupić wraz z króćcem i filtrem a to nie mały wydatek. 28mm się nada?
4. Jeżeli chodzi o rezonans to zaczyna łapać poniżej 8.5 tys tylko na starych, ciężkich rolkach(7.2g) nie miał okazji pokazać co potrafi :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2021, 16:32 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nadal za niskie obroty. Spróbuj na 4g.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2021, 17:53 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
1. Na 4g kręci 12tys obrotów. Wibracje jak na full crossie :cool:
2. Oto zdjęcie aktualnego wydechu:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/20c2ce2a1072823f
Może ktoś bardziej doświadczony powie coś konkretnego na jego temat albo wrzuci jakiś wykres. Wydaje mi się, że jest trochę za słaby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2021, 19:34 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To wydech athena racing, fajny i pewnie swoje kosztował. Próbuj z 4,5g. Wykresów do tego komina nie ma na necie, być może gaźnik blokuje ci napełnianie cyla na wysokich i stąd powyżej 10,5 czy 11k nie ciągnie. Żeby to sprawdzić to musiałbyś dać tam stożek o dużej przepustowości, np. polini evo i na nim regulować. Sama regulacja gaźnika może przesuwać max moc kilkaset rpm w górę/dół. Wg. mnie jak robić to porządnie- gazior 24 i normalna regulacja albo wyciskanie maxa z 21mm, innej rady nie ma. Króciec tam masz zmieniony? Zawór z grubymi carbonowymi płytkami? Nie wypisałeś całego setupu i temu ciężko doradzić/podać konkrety.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2021, 12:13 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
1. Zawór membranowy stage6 FKM Viton
-carbonowe płytki 0,35mm(obecnie)
-opcjonalne 0,40mm z włókna szklanego
2.Króciec ssący motoforce racing
3.Duży stożek gąbkowy

-Nie wiem czym się różnią płytki carbonowe od tych z włókna szklanego poza grubością?
-Jakie powienienem ustawić wolne obroty?
-Czy seryjny zapłon daje rade przy 12-13tys obrotów?
(na seryjnym obrotomierzu jest 13tys, hehe...)

Plany:
-wydech R1200, ewentualnie C20(nigdzie nie ma żadnej używki)
-gaźnik 24mm (filtr i króciec powienien pasować z 28mm :cool: )
-więcej rolek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2021, 12:58 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Carbon od włókna szklanego różni się np. modułem Younga, czyli sztywnością. Carbonowe są sztywniejsze, prawie jak kevlar. Ja bym zostawił 0,35 carbon.
Seria zapłon da radę do +-12500, na r1200 ogarnie, C20 podobnie.
Jak na 4,5g leci? 120 ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2021, 15:19 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Póki co nie miałem czasu i nawet nie ma pogody żeby śmigać. Może w przyszłym tygodniu się trochę poprawi i przyjdą rolki to dam znać.
Docierasz nicasil czy od razu dajesz w palnik bo z tego co wiem to są dwie szkoły, jedni docierają inni zaś twierdzą, że nie trzeba?
Na mielochu jest napisane, że R1200 nie idzie w parze z podwyższeniem amortyzatora. Wystarczy przerobić mocowanie?
Z C20 jest taki sam problem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2021, 15:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jazda poza rezonansem jest dla silnika szkodliwa. Jazda na źle wyregulowanym napędzie i gaźniku również jest szkodliwa. Tyle co do docierania. Czemu na athenie nie regulujesz? Z używkami bym uważał bo znaczna większość to padła lepione, zasyfione w środku nagarem i osłabione po pseudo polerkach. Potem ludzie kupują i się dziwią, że yasuni albo stage6 pęka albo nie działa jak trzeba.
Czy c20 / r1200 podejdzie do p/g bez modów nie wiem, w minarelli nie ma problemu. Pro replica u mnie w p/g też by nie podeszła, trzeba było wahacz lekko podszlifować. Trzeba być gotowym do modzenia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy