Dzisiaj jest 02 maja 2024, 23:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 21:03 
*

Rejestracja: 24 lut 2009, 20:18
Posty: 83
Lokalizacja: Budzyń
Pojazd:
A co to ma do rzeczy ? Wydech seryjny jest trochę udogodnieniem, ponieważ są niższe obroty mocy max i nie występuje zjawisko rezonansu strumieniowego, które może wytworzyć ciśnienie nawet kilku atmosfer w dufuzorze, ale co tam... łożyska się popalą...


mateusz24 pisze:
Co ty pie***ysz za przeproszeniem wiesz że metalowe kulki wytwarzają tarcie a tarcie to ciepło do tego dodaj np 10tys obrotów i masz dużą temperaturę wystarczającą to spalenia teflonu jeśli masz seryjny wydech z katalizorami. Wiec to ty nie gadaj głupot

Sam sobie tu zaprzeczasz, tarcie matalu o metal jest dużo większe niż metalu o teflon, dodatkowo komora korbowa jest chłodzona mieszanką paliwową powietrzną...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 21:07 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Zdjęcie SKF C4 "teflon" z widocznymi oznaczeniami
http://img213.imageshack.us/i/1195582668.jpg/

A teraz rozszyfrowując oznaczenie widać wyraźnie że koszyczek tego łożyska nie jest wykonany z teflonu tylko
"TN - koszyk masywny poliamidowy prowadzony na kulkach". Cyfra 9 oznacza zbrojenie włoknem szklanym.
Szukając dalej o właściwosciach poliamidu otrzymamy wyniki odporności termicznej rzedu 110-150 stopni w zależnosci od dodatków. I z tąd problem podczas podgrzewania tych łożysk i problem z wyższymi temperaturami.
Nazwa teflon jest mylna, wpisując w google fraze "koszyczek teflonowy" otrzymujemy wyniki z allegro i forów internetowych, a wpisując "koszyczek tekstolitowy" czy "koszyczek poliamidowy" będą wyniki z poważnych sklepów z lozyskami.

A nagrzewanie łożysk wcale nie jest głupotą, tylko trzeba wiedziec jak to robić i na co można sobie pozwolić.

Osobiście ja do tekstolitów nie jestem przekonany bo w swoim silniku stopiłem 2 komplety [koyo C3 i SKF C4] a odkad zalożylem NTN C4 na stali skończyły się problemy.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2010, 23:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sty 2010, 15:19
Posty: 111
Lokalizacja: SEROCZYN
Pojazd:
Hah a to mi pomogliście teraz już sam niewiem które brać:) może ktoś jeszcze powie czym różnią się te łożyska oprócz materiału z którego zostały wykonane? Które będą lepsze ale uargumentujcie swoją wypowiedź.




_________________

STEUP:
-CYLINDER:airsal T6 racing 70ccm
-WYDECH: tecnigas TEC chrom
-WARIATOR; Hebo NG rolki 4,9g
-wał Stage6 HPC
-GAŹNIK: dellorto 17,5
- stożek MK
-gasbox malossi
-centralka Hebo niebieska
-sprężynki hebo expert
-nadkole mtkt




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2010, 12:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Lepsze będą metalowe. Jak dla mnie ten "teflon" to jakby dla szpanu.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 wrz 2010, 14:12 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
bardzo przydatne, zwłaszcza mi bo właśnie padły mi łożyska :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2010, 15:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
mateusz24 pisze:
Morini

Od strony wariatora:
łożysko 25x52x13 mm ozn. 6205
uszczelniacz 25x37x6 mm



Jest to również łożysko niestandardowe. Oznaczenie 6205 dot. łożyska 25x52x15


Co do dyskusji na temat teflon (polamid, tekstolit) czy metal to osobiście uważam, że łożyska teflonowe to przereklamowany bubel. Co z tego, że jeśli łożysko się rozsypie to koszyk się stopi i nie uszkodzi silnika, jak są jeszcze kulki a poza tym wał zacznie bić na boki. Koszyk polamidowy wytrzymuje owszem wyższe obroty ale po co komu w skuterze łożysko wytrzymujące 20tyś obr/min (dla przykładu NTN C3 Metal w smarowaniu olejowym kręci do 16tyś obr/min). To, że łożysko teflonowe jest cichsze może ma znaczenie przy produkcji wentylatorów do komputerów itp ale chyba niespecjalnie w silniku spalinowym.

Dużą zaletą natomiast łożysk z koszykiem stalowym jest fakt, iż w momencie kiedy takie łożysko zaczyna się zużywać, zaczyna ono najzwyczajniej w świecie piszczeć i jeżeli tego nie zlekceważymy i wymienimy je w porę, nic się nie rozpadnie i nie poniszczy cylindra. Łożysko teflonowe nie da nam w ten sposób sygnału, że jest zużyte.


Nie reklamuj swoich ofert sprzedaży w ten sposób.
Jurek


Ostatnio zmieniony 14 wrz 2010, 17:27 przez stem, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 15:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
mateusz24 pisze:
łożyska 20x52x12 mm ozn. SC04A50CS24PX lub SC04A47CS29PX (łożyska nie typowe)

Zrypałeś symbole ze strony i to ma być poradnik. Jak napisałeś jest to łożysko nie typowe i każdy producent oznacza je inaczej.
Te symbole są łożysk NTN ze specjalnym luzem do silników dwusuwowych, na koszu stalowym.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 15:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Tak wiem o tym że to są Łożyska NTN'a c3 na koszyczku metalowym ale jak ktoś szuka jakiegoś łożyska to i tak leci po wymiarach więc ten symbol jest tylko po to jak ktoś wejdzie na tą stronkę żeby wiedział miej więcej o co chodzi


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 16:14 przez mateusz24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 16:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
mateusz24 pisze:
3c

Chodziło Ci o C3?
Nie są one ani C3 ani C4.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 16:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Są to c3 :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 17:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Tak owszem to luz do 2t ale to odpowiednik c3 :roll: Informacje mam od wujka który pracuje w tej branży od 12lat i się trochę orientuje :wink:


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 17:28 przez mateusz24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 17:16 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
"Trochę" to za mało..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 17:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Właśnie "trochę" wujek się na tym zna on nie mierzy łożyska tylko spojrzy i ci powie jakie to bez oznaczeń itp :wink: A tak w ogóle nie róbmy tu ofta :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 paź 2010, 12:10 
****

Rejestracja: 19 lut 2010, 19:05
Posty: 1468
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
panowie a mozecie podac wymiary łosysk do minarelli am6 i uszczelniaczy na wał byłbym wdzieczny i jeszcze z jakim luzem do 50ccm recinga ale nie bd na nim sporo szalał




_________________

RS'ka na Full Sporcie Airsal 70cc Zapraszam!!
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89475




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 paź 2010, 12:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Luz lepiej C4.
A wymiary znajdziesz w parę sekund w internecie :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 paź 2010, 17:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2010, 23:26
Posty: 331
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
mateusz24 pisze:
Tak wiadomo ale często styknie c3 nawet do sporta powinno się c3 wkładać bo z c4 można przedobrzyć

Mi w ulotce do S6 Streetrace 70cc pisało żeby wsadzić łożyska c4 lub c5.




_________________

Benelli 49x 70cc... Evo.
Malowanie, tuning, serwis




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 paź 2010, 17:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Hehe to niezbyt w praktyce c5 to na pewno bym nie wkładał max c4 choć przy tych obrotach to c3 by stykło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 17:13 
*

Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:39
Posty: 36
Lokalizacja: z pizdy
Pojazd:
A do Hebo Manston Repliki do PG zapodać C3 czy C4 wystarczą? I mam też pytanie czy konieczne są SKF'y, bo jednak w PG jest to koszt dość spory.




_________________

Hebo Manston power !

Zapraszam:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=785094#785094




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 17:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Dobrymi firmami są też: KOYO, FAG, NTN, SNR. Większość łożysk z luzem c3 ma wytrzymałość do 16tyś obr/min Choć jak kupisz c4 niezaszkodzi


Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 17:27 przez mateusz24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2010, 15:17 
*

Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:39
Posty: 36
Lokalizacja: z pizdy
Pojazd:
mateusz24 dzięki za odpowiedź.




_________________

Hebo Manston power !

Zapraszam:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=785094#785094




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy