Dzisiaj jest 27 paź 2024, 6:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 62  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2012, 18:40 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
faciu3, Dzieki za pomoc...

A czy ta wersją przyspieszona express nie niszczy efektu? lakier nie bedzie sie kurczył, marszczył?

Bedzie mi potrzebny podkład do plastiku? jak tak to jak go pomalujesz matowisz i dajesz normalny podkład i dalej baza i bezbarwny

Jaka dysza do
Podkładu
Bazy (koloru)
Bezbarwny?

Mam pistolet jakiś tam najtańszy z dyszą 1,4, czy taki najtańszy pistolet da rade nim dobrze pomalować, maluję jeden kolor metalic a drugi to perłowy.




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !


Ostatnio zmieniony 08 sty 2012, 18:41 przez Ciochan, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2012, 22:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Szybszy czas schnięcia to mniejszy czas na swobodne rozpłynięcie się lakieru w czasie "spoczynku", co jednak w amatorskim malowaniu nie ma aż takiego znaczenia. Po za tym to nic z lakierem się nie będzie dziać. Wg. mnie to fajne ułatwienie malowania w domowych warunkach.

Podkład do plastiku konieczny. Najlepiej zwykły akrylowy.

Spokojnie z tą dyszą możesz to pomalować. Większość osób uważa, że tymi najtańszymi pistoletami nie da się malować, a najważniejsze jest to, że pistolet sam za ciebie nie pomaluje. Dostaniesz najlepszy pistolet Sata a i tak nie polakierujesz tym dobrze.
Jeśli nigdy jeszcze nic nie malowałeś to przygotuj sobie jakieś elementy, kup najtańszy możliwy lakier i poćwicz prowadzenie ręki, ustawienie pistoletu itd. Bo to kwestia doświadczenia.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 08 sty 2012, 22:19 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2012, 23:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2011, 10:40
Posty: 37
Lokalizacja: Kraków/Michałowice
Pojazd:
Ciochan, jak zamawiasz w elkaiery najlepiej napisz do gościa on ci skompletuje super zestaw i będzie git

Rozyk, nie daje sie na akryl bezbarwnego ponieważ akryl jest już tak jakby z tym bezbarwnym i nie dziwie sie że ci odchodzi bezbarwny :)

Regulamin pkt. 24
Faciu3




_________________

WBIJAJ DO PIAGGIO I ROMETA
PIAGGIO: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=213031
ROMET: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=218491

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20266543


Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 14:52 przez domin3432, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 14:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Na lakier akrylowy można położyć lakier bezbarwny w celu zwiększenia odporności na zarysowania, czynniki atmosferyczne, mechaniczne itd. Po prostu zwiększy to jego odporność oraz dodatkowo pomoże "wyciągnąć" głębszy połysk.
Najlepiej robić to metodą mokro na mokro czyli po 10-15minutach po ostatniej warstwie koloru.

domin3432 pisze:
nie dziwie sie że ci odchodzi bezbarwny

Czy ktoś tutaj coś takiego w ogóle napisał :?: :roll:
Więc skąd w ogóle taka wypowiedź.

Ogólnie krótko mówiąc można, ale nie trzeba, bo wychodzi znacznie drożej.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 15:09 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 15:57 
**

Rejestracja: 21 cze 2010, 21:01
Posty: 267
Pojazd:
Malowałem je właśnie mokro na mokro lecz może być tak że akryl zdążył już znacząco wyschnąć, dlatego że malowałem tuż przy piecu więc było coś koło 25 stopni. Zobacze jeszcze raz na małym elemencie i się okaże. Dzięki w takim razie ;)




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=70326 NRG :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 16:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Tak zwaną "pyłosuchość" akryl osiąga w około 15-30minut (zależy od farby, ilości utwardzacza, wilgotności powietrza), przy temperaturze pokojowej, więc nic dziwnego.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 17:14 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Musze dac podkład specjalny do plastiku? Jeśli musze to musze tez potem na ten podkład dać normalny akrylowy podkład? jesli musze to musze podkład specjalny do plastiku zmatowić a potem dać normalny akrylowy podkład zmatowić i dawać kolor a potem bezbarwny?

Czy bezbarwny kładzie sie gdy kolor jeszcze dokładnie nie wysechł?
Czy może być jesli bezbarwny pomaluje dopiero na nastepny dzień lub puźniej?




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 19:08 
**

Rejestracja: 21 cze 2010, 21:01
Posty: 267
Pojazd:
Podkład specjalny do plastiku dajesz wtedy gdy daną owiewkę masz zjechaną do "gołego plastiku" lub masz przetarcia do gołego. Psikasz tylko na przetarcia jeśli masz bądź cały. Natomiast jak masz stary lakier tylko zmatowany to jedziesz tak:
Podkład akrylowy
Matujesz go papierem wodnym by był gładki (papier zależy od koloru jakiego będziesz dawał, jeśli dajesz bazę to zrób to papierem P800 natomiast jak akryl to np. 600 bo lepiej kryje.
Dalej malujesz w kolor daną owiewkę.
Z klarem to nie wiem do końca, ale jak malujesz bazą to kładziesz go po około 30 minutach od ostatniej warstwy bazy, przecierasz powierzchnię ściereczką antystatyczną i lecisz. Potem po tygodniu albo dłużej jedziesz polerką (ale to nie zawsze).

Faciu niech się jeszcze wypowie na temat klaru bo z tym mam problem.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=70326 NRG :D


Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 19:09 przez Rozyk, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2012, 9:32 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Jeśli kłade podkład specjalny do plastiku i zaleca go sie 2 warstwy to potem jak wyschnie musze go przetrzeć papierem? Tak, jakim?

Potem wiem ze podkład akrylowy i przetrzeć go papierem 600-800 na mokro, dobrze tak bedzie? lakier nie bedzie spływał z takiej powieżchni ? nie bedzie widac zadnych rys?

potem wiem ze 2-3 warstwy bazy (koloru) i warstwy kłasc w odstempem około 20 min, tak?

no i teraz bezbarwny kłasc jak kolr juz kompletnie bedzie suchy, mozna np. na nastepny dzień dać bezbarwny? czy trzeba po jakiś wyznaczonym czasie kłasc bezbarwny?

potem polerka to pod polerke musze przetrzec bezbarwny jakiś papierem? konieczne to?




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2012, 10:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Pierwszy podkład to podkład PZP - Podkład Zwiększający Przyczepność. Psikasz jedną warstwę i czekasz 15 minut do odparowania i kładziesz od razu podkład akrylowy. PZP zmiękcza plastik i jak sama nazwa wskazuje zwiększa przyczepność.
Dopiero podkład akrylowy czekasz aż wyschnie całkiem i delikatnie wyrównujesz papierami jakie podałeś. Lakier nie będzie spływał, nie będzie rys.

Pamiętaj, że baza to nie kolor. Baza to rodzaj lakieru,a ty pewnie malujesz akrylami (takie małe upomnienie, żeby nie robić zamieszania). Między warstwami 10minut przerwy - 20 to za dużo.

Jeśli to akryl to bezbrawny nie jest konieczny jak pisałem wcześniej. Można kłaść mokro na mokro czyli jakby następną warstwę koloru (szybciej i wygodniej) oraz można kłaść na uprzednio całkiem wyschnięty kolor czyli następnego dnia.

Polerkę robi się tylko jeśli są jakieś wady lakieru (kurz, pyłki itp.). Papier wodny 2000 później dobra pasta i do dzieła. Osobiście tego nie stosuję, więc zbyt wiele nie mogę powiedzieć na temat polerowania.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2012, 10:32 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
a co do przerw miedzy warstwami to jak odstawie pistolet i tam bedzie lakier to przez te 10 min nic nie bedzie dla lakieru? czyli zalewam lakieru np 200ml i na 1 warstwe poszło 100ml i jak to zostanie w pistolecie przez 10min nie zapcha mi sie dysza czy coś? pytanie tez jest do podkładu czy podkład tez przez przerwe nie zapcha mi dyszy ?

podkład tez z przerwą 10min?

Maluję na 2 kolory 1 to perłowy a 2 to metaliczny :wink:

bezbarwny ile czasu przerwy miedzy warstwami?




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2012, 11:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Czas między warstwami nie jest aż tak ważny. Przecież nie musisz stać nad elementem lakierowanym ze stoperem w ręku.
Lakier w pistolecie nie wyschnie tak szybko, żeby zatkać dyszę. Pamiętaj tylko, że po odczekaniu pewnego czasu biorąc pistolet do ręki dokonujesz próbnego natrysku na inny element niż ten lakierowany. Unikniesz wtedy ewentualnych przykrości

Na każdym produkcie na puszcze jest napisane ile przerwy między warstwami i wystarczy tego się trzymać.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2012, 16:29 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Ostatnie pytania przed malowaniem...

jakimi papierami to robić te gładki plastiki, a jakimi papierami te szorstkie? zeby podkład sie dobrze trzymał, podkład bedzie specjalny do plastiku i go na pewno bedę dawać na te szorstkie, czarne plastiki, czy nie zaszkodzi jesli dam ten do plastiku podkład na te plasiki kolrowe ktore będą tylko zamatowione (bo są w dobrym stanie gładkie) wiec do jakiego papieru plastiki matowic zeby podkład sie dobrze trzymał ? (szorstkie plastiki chce zrobić na takie gładkie jak wszystkie) Na mokro? sucho?

Potem pod podkład akrylowy jakim przetrzeć podkład do plastiku zeby sie podkład akrylowy dobrze trzymał? na mokro? sucho?

Resztę juz wiem ze akrylowy 600-800 tylko czy na mokro? czy sucho ?

Ps. Czym? jak? najlepiej myć pistolet po podkład pod plastiki? podkład akrylowy? baza? bezbarwny?



Ps.




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2012, 19:22 
*

Rejestracja: 30 sie 2011, 12:59
Posty: 37
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Pojazd:
Siema. Matuję plastiki z Keeway RY8 papierem wodnym 600. Matowanie jednego boku zajęło mi około 1 godzinę i zużyłem 1 arkusz Muszę dalej matować? Dla porównania daję drugi bok ,nie ruszany jeszcze.

http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 70728.jpg/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2012, 19:37 
*

Rejestracja: 01 kwie 2011, 13:21
Posty: 90
Lokalizacja: Mońki
Pojazd:
Na początku zrywałem całą farbę, ale kolega podpowiedział żeby całej farby nie zrywać. Tutaj macie fotkę, czy ten plastik jest dobrze zmatowany :)?

Obrazek Pozdrawiam!




_________________

Odwiedź mojego piździka KLIKNIJ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sty 2012, 20:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Ciochan, ziarnistość papierów była już podawana.
Możesz też dać podkład PZP na plastiki tylko zmatowione.
Podkładu PZP się nie szlifuje, również Ci o tym pisałem. Na niego kładziesz akrylowy na zasadzie mokro na mokro.

Ja pistolet myję zwykłym Nitro. Niektórzy twierdzą, że zjada uszczelki i pewnie mają w tym troszkę racji, ale jakoś nie przywykłem do używania jakiś preparatów do czyszczenia itp. Jeśli nie pozwolisz farbie zgęstnieć w pistolecie to czyszczenie jest łatwe.

Lookey, wygląda na dobrze przygotowany. Przydałaby się fotka w lepszej jakości.

rekruT, zakamarki nie dokładnie, popraw.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2012, 17:55 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
na skuter idzie około 400ml lakieru i tego nie rozumiem bo są lakiery już gotowe ze 1 składnikowe, już wymieszane z wszystkim ze tylko zalac do pistoletu i pryskać a są tez ze trzeba rozczieczyć z rozpuszczalnikiem w proporcji np 1:1

I pytanie jesli lakier trzeba mieszać z rozpuszczalnikiem w proporcji 1:1 to lakieru bedzie potrzebne 200ml i rozpuszczalnik 200ml. czy lakieru 400ml i rozpuszczalnika 400ml bedzie potrzebne...

Bo jesli trzeba na element 100ml lakieru który trzeba zmieszac z rozpuszczalnikiem 1:1 to musze 50ml tego i 50ml tego?




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2012, 19:26 
**

Rejestracja: 21 cze 2010, 21:01
Posty: 267
Pojazd:
Ja baze rozrabiałem na "oko" i wychodziło/wyszło dobrze. Natomiast utwardzacz daje w proporcji.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=70326 NRG :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2012, 19:38 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Rozyk, maluję bazą a baza nie miesza sie z utwardzacem tyle mi wiadomo. i trzeba rozrobić z rozpuszczalnikiem dedykowanym do tego lakieru.




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2012, 11:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2009, 15:03
Posty: 277
Lokalizacja: Wągrowiec
Pojazd:
Rozyk, Ciochan,

Jak malujesz akrylem to musisz dolać odpowiednią ilość utwardzacza akrylowego, jeśli będzie zbyt gęste to wtedy dodajesz rozpuszczalnika, z doświadczenia polecam kupować kubki do farb gdzie na boczkach są skale 2:1, 3:1,5:1 itd + rozcieńczenie, naprawdę ułatwiają pracę i dają pewność że proporcja jest dobrze dobrana, a koszt 1 szt to około 1,50zł.

Osobiście używam lakierów dwuskładnikowych 2:1, bazę rozcieńczam bardzo małą ilością rozcieńczalnika uniwersalnego, do akrylu musi być specjalny bo w przeciwnym razie nie uzyska się połysku i będzie trzeba kłaść lakier.

faciu3, napiszę trochę o polerowaniu ;)

Minimalny czas jaki trzeba odczekać do polerki to 72h --> 4 dni żeby być pewnym że lakier już jest twardy, oczywiście wpływ mają warunki atmosferyczne i utwardzanie UV.
Zimą raczej nie mamy słońca więc lepiej poczekać około 7 dni zanim się zacznie cokolwiek polerować, latem po 1 dniu warto położyć malowane elementy w miejscu gdzie świeci słońce to będzie szybciej się utwardzało.
Ogólnie to chodzi o to że na mokrym jeszcze lakierze będzie nam ciężko polerować ponieważ nawet papier 2000-2500 będzie się jakby kleił, więc polecam poczekać i mieć cierpliwość. Zająć się składaniem innych części przy skuterze ^ ^.

Zaczynamy polerkę, chwytamy papier 2000-2500 (dużej różnicy niema) :mrgreen: przecieramy miejsca gdzie są jakieś syfki, pyłki oraz tam gdzie jest tzw. cytrynka (lakier się nie zlał), trzeba to robić z głową aby nie przetrzeć lakieru do bazy to zepsujemy wszystko.
Gdy już wykonamy czynność wyżej wymienioną to chwytamy polerkę + dobrą pastę (osobiście polecam Fareclę G3) warto mieć jeszcze jakiegoś niewolnika pod ręką żeby trzymał polerowaną cześć.
Smarujemy pastą całą cześć i zaczynamy na wolnych obrotach, polewając wodą gąbkę, rozkręcamy się i jedziemy na szybszych obrotach - tu ważne jest aby nie zbyt długo stać polerką w jednym miejscu, ponieważ możemy przepalić lakier gdy gąbka wyschnie.

Skończyliśmy polerować a na owiewce są jakieś koła od polerki, tak będzie.

Teraz bierzemy jakieś mleczko polerskie (może być z woskiem) i polerujemy ponownie ale używając mleczka, tym razem nie ścieramy nic papierem ! Tylko mleczko !

Płuczemy wodą polerowane owiewki i jest po polerce :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




_________________

Xps > Senda > PGO > TKR > Aerox >2x Bws > Aerox


http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=181343




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 62  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy