Dzisiaj jest 19 lip 2025, 23:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Nowy 2t a stary
Post: 27 lut 2011, 13:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:25
Posty: 57
Lokalizacja: Przecław
Pojazd:
Siemka. Mam do was pytanie może ktoś się orientuje i mi wyjaśni a mianowicie czym różnią się nowe silniki 2t od tych starych. Np dziś z 125-tki wyciskają jakieś 40hp a dawniej jakieś 8-9. Ktoś mi powie dlaczego? Jaka jest różnica w ich budowie?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 13:23 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Chociażby membrana i to że stare maja inny moment obrotowy czy sam wydech bez rezonansu jako zwykla rurka




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 13:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Różnią się skokiem tłoka,liczba kanałów w cylindrze, membrana, itp. 40hp to chyba tylko yz 125 ma ;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 13:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:25
Posty: 57
Lokalizacja: Przecław
Pojazd:
A te kanały w cylindrze to może mi ktoś szczegółowo wyjaśnić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 13:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Chodzi o kanały płukające jest ich więcej tak samo z wydechowym, dzielony albo 3 ;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 13:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2010, 15:07
Posty: 501
Lokalizacja: nni
Pojazd: CBR125, LoNcIn250
Stunter, 40hp to chyba tylko yz 125 ma ;) chyba zapomniałeś o husce cr 125 speed4000, kanały im jest ich więcej tym lepiej mieszanka się miesza :P




_________________

zipp otis 2t > Aprilia sr sport > motorynka > Yamaha aerox 2006 > diabolini xb 33 125cc > Yamaha aerox 2005




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 13:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Witam
No to tak na przykład taka WSK ma 7KM i jej budowa jest prosta czyli tak zacznijmy od budowy cylindra są tylko dwa kanały płuczące a nie jak teraz 5 kanałów a nawet więcej chyba KTM miał coś sporo kanałów, okno wydechowe było tylko jedno nie dwa ale to jeszcze nie robi tych X koni mechanicznych cylindry mają trochę inne zasilanie bo nie było tam membram tylko tłok otwierał okno dolotowe na jakiś czas i później zamykał i nie zawsze komora korbowa była idealnie napełniona i to też dawało mniejsze osiągi teraz jest okno dolotowe otworzone przez 360° obrotu wału jedynie membrama otworzy się dopiero wtedy kiedy wytworzy się podciśnienie a zamknie kiedy komora będzie napełniona w prawie 100% czyli więcej mieszanki paliwo powietrznej tym większa moc. Dla polepszenia elastyczność silnika teraz są stosowane zawory wydechowe silnik wtedy dużo szybciej się wkręca z niskich na wysokie obroty, bo jak by nie było zaworu wydechowego to silnik by się wolniej wkręcał dlatego że okno wydechowe jest bardzo wysoko i pełną moc uzyskuje przy wysokich obrotach
(zawory wydechowe nie były stosowane w silnikach mniejszych niż 125 cm³) sam posiadam jeszcze starą yamahe 125 która niema zaworu wydechowego ale też nieźle ciśnie :mrgreen: . Teraz jeszcze silniki nowe kręcą się bardzo wysoko w silnikach 2T czym wyższe obroty tym większa moc maksymalna ale na wolnych obrotach nie są za mocne teraz oryginalne silniki kręcą się nawet do 13 tyś obrotów w pełni odblokowane, stare silniki kręciły się max 6tyś rpm obrotów na minute czyli nie mogły rozwinąć tak dużej mocy. W zapłonie siedziały tzw "platynki" które się wycierały dosyć szybko i zapłon nie był zawsze o tej samej porze i tez typ zapłonu był awaryjny i po prostu nie dokładny teraz są stosowane zapłony bez stykowe na czujkę magnetyczną tak zwane " CDI " najlepsze zapłony jakie można było wymyślić proste i dobre. Co do układu wydechowego to też nie były tak dopracowane jak teraz a silnik w 2T musi mieć idealnie wyliczony wydech to klucz do sukcesu " większej mocy ". Gaźniki starego typu nie wiele się różniły od tych co się teraz ale kiedyś nie było tak dokładnych maszyn jak teraz proces technologiczny jest wiele lepszy i wszystko jest leprze jakościowo. Teraz są montowane Gaz Box-sy które polepszają elastyczność silnika ale to są już smaczki i dodatki :mrgreen: pamietajmy również że ( niema co ukrywać ale polskie motocykle to był szit zrobione z odpadów i nie dało się z tego uzyskać większej mocy bo silnik się rozlatywały jak paczka zapałek ) Yamaha jest rzetelną firmą :mrgreen: i porównywając taki silnik yamahy 125 z 83r a silnik z np MZ 250 jest z 88r chyba i była jeszcze (sto lat za murzynami) w technologi i taki silnik od Yamahy 125 z 83r jest porównywalny mocą do silnik MZ 250cm³ .

Mam nadzieje że coś napisałem ciekawego co może się komuś przyda. Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 13:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Morini, ani YZ, ani tym bardziej Husvarna CR nie ma 40 koni. Jedynie KTM SX ma ich 40,1.

Kiedyś też robiono wyczynowe 125, ale techniki odlewnicze itd. poszły tak do przodu że niemalże za każdym razem mamy coraz mocniejszą jednostkę, choć teraz nie bardzo, bo silniki muszą spełniać te całe Normy EURO ... :roll:




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy