Witam!
Jestem tutaj nowy więc przepraszam za błędy czy niewiedzę. Dziękuje za wyrozumiałość i pomoc.Posiadam skuter Piaggio Sfera NSL 50 rocznik 94. Skuter ma przebieg ok.13 tyś. km.
Kupiłem go z przebiegiem 3800 km (myślę że faktycznie miał tyle przejechane) ściągniętego z Belgii przez handlarza motorowerami.
Mam go już 5 sezon i tylko wymieniłem całe sprzęgło na seryjne z innej Sfery którą kupiłem na części.
Wszystko posiada seryjne oprócz (wycięta i zaspawana tzw. ślepa kiszka przy wydechu, zdjęta seryjna blokada na wariatorze).
Jego osiągi to 65 km/h.
Skuter palił zawsze na dotyk lecz ostatnio mam problem z odpaleniem go z samego rana gdy stoi całą noc na zimnym dworze. Próbując go odpalić po prostu "hehłam" go i przekręcam (kładę) go na obie strony aż w końcu zaskakuje i pali aż do wieczora bez problemowo. Dziś w końcu po 4 sezonach jazdy pomyślałem czy by go czasem lekko nie podkręcić (kupno nowych tuningowych części) i też przy okazji dotrzeć do problemu porannego odpalania.
Dziś po rozebraniu go (zdjęcie plastików, kufra, filtra powietrza i gaźnika) zauważyłem ze znów w filtrze powietrza jest mokra gąbka od benzyny (czyściłem i myłem filtr z wymianą gąbki co sezon może częściej). Brat powiedział (nie za bardzo się zna) że może go zalewać bo dostaje za dużo paliwa na ssaniu . Wydaję mi się że przyczyną może też być dość stara świeca tzw. irydowa lub po prostu od dłuższej jazdy rozregulował się gaźnik.
Też zauważyłem że przy jeździe jest taki jakby odgłos zużytego wału lub coś w tym rodzaju zakładam też że może to być też sprzęgło tzn. talerze lecz ten odgłos jest już z 3 sezon wiec nie mam bladego pojęcia co to może być. Wyczyściłem gaźnik i zastanawiałem się nad kupnem nowego firmy Dellorto 17,5 mm lecz po przeczytaniu paru postów stwierdziłem że to nie ma sensu ponieważ jest trochę zabawy przy ustawianiu go i może być gorzej niż przy seryjce którą posiadam 14 firmy Dellorto. Wiecej informacji mogę podać gdyby trzeba było.
Chciałbym dowiedzieć się :
Jaką świece najlepszą do niego wkręcić i czy zmieni to osiągi?
Jaka jest przyczyna tego że z rana nie chce odpalić?
Czemu filtr jest co jakiś czas mokry od benzyny?
Co ile powinno się wymieniać pierścienie na tłoku?
Czy filtr stożkowy bez regulacji gaźnika zwiększy osiągi?
Czy dać większą dyszę do seryjnego gaźnika (nie będzie problemu z ustawieniem?)?
Jeżeli chodzi o tuning to myślałem nad wałem sportowym (jak tak to jaki żeby pasował?), sportowym wariatorze (jak tak to jakie rolki?), sportowym sprzęgłem (jak tak to jakim żeby pasował?), wydechem sportowym (jaki?), większej feldze z tyłu (podobno nie ma zamienników ani od innych skuterów czy to prawda?), przedłużka do tylnej sprężyny (jaka żeby pasowała?), na deser chciałem zmienić przedni widelec (nie wiem od jakiego skutera by pasował?), filtr stożkowy (jaki?).
Pozdrawiam!