Dzisiaj jest 24 lis 2024, 22:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 paź 2014, 20:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Witooojcie ! Reguluję swoją sferke i są małe problemy. Zacznijmy od seta : airsal 50cc racing nicasil (8km moc jak 70cc sport),wario top racing sv1,dellorto phva 14,komin s6 pro replica, centrala (chyba malossi) żółta bardzo twarda,sprężynki sprzęgła s6 medium i 4 na 6 rolek po 6g. Na początku miałem założone dellorto phva 17,5 i większy króciec i jeszcze membranki były dobite i wtedy wgl. go zalewało i spalanie 10/100 ,a mocy ze startu brak ,ale jak już weszedł na obroty to taka takieta ,że spod dupy uciekał ,a v max około 75km/h i brakowało obciążenia tylko pod górkę max 25km/h i siły nie miał ,a w 2 osoby pewnie by stanął . Potem założyliśmy serie gazior 14 ,króciec serie,membranki rms to nadal na starcie 0 siły ,ale z sprężynkami s6 medium jakoś ruszał i w miarę szybko już chciał wchodzić na obroty ,ale pod górkę to samo masaakra.Spalanie spadło na 8l/100

Nie wiem co teraz zrobić. Może sprężynki sprzęgła s6 hard (nigdzie nie mogę znaleźć extra hard ,ani hebo) i do tego rolki 4,75-5g. Myślicie ,że będzie miał siłę wejść na obroty pod górkę i zmielić kołem z startu ? Wiadomo replica od dółu nie pociągnie więc już nie wiem co zrobić. A i zapomniałbym dopisać ,że replika pierwotnie była do miny ,ale ma lekko przerobione przeze mnie i mojego ojca kolanko ( porządnie bez prowizorki).




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 paź 2014, 21:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
dlaczego jeździsz na 4 rolkach?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 8:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
scoot pisze:
dlaczego jeździsz na 4 rolkach?


Bo akurat nie mam 4g.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 19:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
To tak nie działa, wszystko musi być ustabilizowane. Sprężynki "małe" sprzęgła odpowiadają TYLKO I WYŁĄCZNIE za to, przy jakich obrotach rusza pojazd, czyli innymi słowy reguluje zakres obrotów, w których sprzęgło złapie na tyle, że zacznie kręcić tylnym kołem. Przed tuningiem ustalasz sobie parametry, do których chcesz dojść. Jeżeli chcesz, żeby silnik pracował przez cały czas nabierania prędkości na obrotach np. 9 000 RPM, bo przy tych obrotach uzyskujesz największy moment obrotowy na twoim zestawie cylinder-wydech, to sprężynki małe dobierasz pod obroty ok. 8 000 - 9 000 RPM (dobranie słabszych sprężyn spowoduje tylko to, że będziesz ruszał z niższych obrotów i z czasem dopiero wejdziesz na wyższe i nie jest to błąd - kwestia tego co chcesz osiągnąć i do czego dążysz).

Sprężyna centralna ściska talerze między które wchodzi pasek. Im mocniej je ściska, tym trudniej wejść głębiej paskowi, a także trudniej mu wpaść w poślizg. Jeżeli masz za słabą sprężynę względem rolek, to wariator wysuwa się za szybko, a to powoduje że silnik spada z obrotów, na których był wcześniej, a także może wystąpić poślizg paska względem talerzy. Za ciężka sprężyna względem rolek powoduje, że silnik pracuje na stałych, najczęściej wysokich obrotach, ale nie przyśpiesza. Ludzie określają to zjawisko jako to, że silnik "wyje".

Regulację można przeprowadzać zaczynając od dowolnego elementu: regulujemy rolki pod sprężynę lub sprężyny pod wagę rolek. Robi się to doświadczalnie, testując rolki od najlżejszych do najcięższych albo sprężyny od najbardziej miękkich do twardych. Z reguły proces regulacji przebiega jak wykres Gaussa. Prawidłowa regulacja jest wtedy, gdy RPM=const przy każdej prędkości, aż do maksymalnego wysunięcia wariatora, a potem wskaźnik RPM rośnie, a różnica czasu, w którym pojazd osiągnął swoją maksymalną prędkość i czasu, w którym pojazd nie poruszał się, jest minimalna, czyli t(V=max)-t(V=0)=min.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy