Dzisiaj jest 23 lut 2025, 0:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 gru 2014, 12:33 
*

Rejestracja: 08 gru 2014, 19:53
Posty: 56
Pojazd: Gilera Runner
Witam panowie ,
Posiadam Gilere Runner z gratami z poziomu sport . Mam gaźnik 17,5 mm i chciałbym zmienić go na 21 mm . Mój problem polega na tym , że nie wiem jak wszystko skompletować . Generalnie zamówiłem gaźnik Dellorto Stage6 Black Edition i filtr Polini Air Box i nie wiem jaki króciec ( króciec gaźnik -karter ) wybrać , żeby pasował na ten gaźnik (średnicą i żeby był na wcisk czy nie na wcisk ?? ) nie miałem takiego zestawu w rękach i nie chciałbym kupić nie potrzebnych części . Jeszcze do tego jakiś zawór membranowy by się przydał ;) . Pytanie kieruje do osób obeznanych w temacie lub które mają podbny zestaw w swoim skuterze i są w stanie polecić wszystkie części z nazwy lub podać link ;) .

Tak poza tym to Polini Air Box idzie od razu do gaźnika i nie potrzebuje żadnego dodatkowego łączenia/króćca ??

Pozdro i czekam na odp :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 gru 2014, 16:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
"Wszystkie drogi prowadza do Rzymu"




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 gru 2014, 19:08 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Zależy jak chcesz mieć gaźnik nad kołem czy normalnie tak jak seryjnie ? Króciec wybierasz właśnie pod ten przykład. Szukaj coś marek : Motoforce , Tec , Stage6 , Polini , Malossi. Wybierz coś odpowiedniego dla siebie cenowego i pytaj tutaj :)

Jeśli chcesz to mam zawór membranowy RMS , z płytkami carbonowymi. Chętnie się go pozbędę ponieważ mam swój Malossi MHR.

Airbox idzie na gaźnik za pomocą gumy , którą dostajesz w zestawie. Nie masz się czego obawiać.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 gru 2014, 19:36 
*

Rejestracja: 08 gru 2014, 19:53
Posty: 56
Pojazd: Gilera Runner
Planuje kupić taki zestaw : http://www.scooterkingz.pl/zawor-membranowy-stage6-kit
Gaźnik chciałbym mieć normalnie , nie nad kołem . W tym zestawie jak dobrze widzę to można założyć dwa rodzaje króćców , tak ? ten z metalu lub gumowy który jest krótszy ? co o tym myślicie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 gru 2014, 19:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
A po jakiego grzyba zmieniać króciec ssący jak filtr ma być nad karterem? Gaznik 21 czy to Dellorto czy Tec czy S6 (jeden piernik) pasuje do seryjnego krócca o średnicy 25mm. Box Polini też Ci podejdzie bez adapterów do gaźnika 21 bo tam jest coś ok 32mm na wylocie z tego co pamiętam...i pasuje nawet oryginalna puszka P/G. Może wymień same płytki w seryjnym zaworze membranowym na coś karbonowego od Malossi lub Polini, po co wymieniać cały :wink:

o np. takie:
http://shop.mieloch.pl/plytki-membrany- ... 6719.bhtml
lub takie:
http://shop.mieloch.pl/plytki-membrany- ... 4459.bhtml

Jeżeli np. masz już popękany krociec itp. i chcesz go za wszelką cenę wymienić to mogę polecić sprawdzony wynalazek od Polini :

http://shop.mieloch.pl/krociec-ssacy-po ... 4945.bhtml




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 8:43 
*

Rejestracja: 08 gru 2014, 19:53
Posty: 56
Pojazd: Gilera Runner
Jeżeli seryjny króciec pasuje to bym nie kupował :) , na 100 % będzie pasował średnicą do gaźnika 21 mm ?

nie będzie dużej różnicy jeżeli kupie same membrany i zamontuje je w starym zaworze ?

Co do krócca poleconego przez Ciebie to już mi go ktoś polecił i odesłał do Twojego projektu , który jest zresztą bardzo zacny :) .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 10:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Zakladaj na seryjny krociec skoro nie chcesz zmieniac, wszystko bedzie gralo i puszke seryjna tez zostaw.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 13:58 
*

Rejestracja: 08 gru 2014, 19:53
Posty: 56
Pojazd: Gilera Runner
Generalnie nie chodzi o to że szkoda mi kasy na nowy króciec, ale stary mam w dobrej kondycji i jeżeli stary mi spasuje to wole nie wydawać pieniędzy na darmo ;) .

Witek651 , a seryjna puszka wyda do takiego gaźnika czy trzeba będzie zrobić dodatkowe dziury żeby łapało więcej powietrza ? słyszałem , że przy takim gaźniku seryjna pucha raczej nie wyda , jakie masz doświadczenia ? da radę ?

Sam zawór czy nowe membrany z włókna , teflonu czy innego szpeju to tak naprawdę coś dają do jazdy i funkcjonowania skutera czy i tak tego nie odczuje i ważne jest jedynie aby membrany nie były stare i odkształcone ?

Dzięki chłopaki za pomoc :)

Eldo , widziałem na Twoim projekcie foto dwóch gaźników 17,5 i 21 mm , jesteś mi wstanie powiedzieć czy średnica wlotowa i wylotowa tych gaźników jest taka sama lub zbliżona ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 16:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Tom_WrK pisze:
Eldo , widziałem na Twoim projekcie foto dwóch gaźników 17,5 i 21 mm , jesteś mi wstanie powiedzieć czy średnica wlotowa i wylotowa tych gaźników jest taka sama lub zbliżona ?


Gaźnik:

Tak, dolot i wylot jest identyczny a więc pasuje w obu przypadkach do seryjnego kroćca ssącego i puszki filtra powietrza. Wymiana 17,5 na 21 na sporcie ma sens. Jest sporo lepszy kop i chłodzenie silnika szczególnie w przypadku AC. Spalanie pozostaje na podobnym poziomie :wink:

Zawor membranowy:

Wymiana całego zaworu membranowego jezeli ten jest w dobrym stanie (czytaj. szczelny) jest bez sensu ze względu na koszt. Wymiana samych płytek to 50% mniejsze koszty a efekt ten sam. Co Ci da wymiana płytek, a no polepszy się reakcja na tgzw. gaz czyli szybciej bedzie wchodził na obroty jak założysz coś ok. 0,3mm i w przypadku zerwania płytki (zdarzają się takie przypadki) karbon nie zaszkodzi silnikowi bo się rozsypie w mak :wink:

Filtr powietrza:

Z gaźnikiem 17,5 jak i 21 dobrze wspołpracuje seyjna puszka z wkładem o wiekszej przepustowości powietrza (np. Stage6). Nie wiem kto Ci naopowiadał bzdur że nie wydoli :roll: Praktycznie wystarczy wyciągnąć kolanko gumowe i to wystarczy do poprawnej regulacji i pracy silnika. Wiadomo są różne cylindry dla tego można sobie deko powiekszyć dolot powietrza i to wszystko. Na pewno bedzie ciszej i znacznie bardziej "uniwersalnie" w mokrych warunkach drogowych. Gąbka zassysa wilgoć i wodę jak odkurzacz, z filtrem nad pokrywą napędu i błotnikiem nad kołem jest w miare...ale jak to mówią "dupy nie urywa" :wink: z puszką lecisz sobie na myjnie i masz wszystko gdzieś :wink:

A jak byś miał wątpliwości co do tego to sobie kliknij w oba linki mojego podpisu, zarówno na racingu jak i na sporcie gaźnik zassysa powietrze z oryginalnej puszki P/G przez wkład filtra Stage6 :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 20:00 
*

Rejestracja: 08 gru 2014, 19:53
Posty: 56
Pojazd: Gilera Runner
Dzięki Eldo , takiej jednoznacznej odpowiedzi potrzebowałem , właśnie zaoszczędziłem ponad 250 zł :) .

Filtr w swoim Runnerze mam obecnie taki : http://shop.mieloch.pl/wklad-filtra-pow ... 7815.bhtml

O taki Ci chodziło jeżeli chodzi o większą przepustowość ?

Mówiąc , że wystarczy wyciągnąć kolanko do poprawnej regulacji i pracy silnika , masz na myśli kolanko przez które powietrze jest zasysane do filtra z otoczenia i tak mogę jeździć cały czas ?

Filtr już kupiłem, nie mogę cofnąć zamówienia, to zobacze jak będzie wyglądała jazda i użytkowanie , jakby nie było warto to zmienie na puszkę serię ;) . Jeszcze takie pytanie na które nie oczekuję sprecyzowanej odp bo takiej nie ma , ale w jaki zakres dysz celować przy gaźniku 21 mm i filtr polini air box, cylinder 70 cc Streetrace , wydech S6 ProReplica ? ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 21:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Proszę bardzo :wink:

Zdemontować należy obowiązkowo ten element :

Obrazek

Dokładnie o ten wkład filtra S6 mi chodziło :wink:

W temacie regulacji gaźnika 21:

Z tym cylindrem i stożkiem zacznij regulacje od dyszy 092 (w phbg Dellorto/Tec/S6 taka jest fabryczna) i iglicy na środku (blokada na środkowym rowku).

Przy puszce z wkładem Stage6 iglicę obniż na sam dół (blokada iglicy na górze) również dysza 092. Myslę że powinno być OK na takim secie. Śrubka składu mieszanki podejrzewam że będzie wkręcona prawie na maksa... :wink:

Wiadomo że każdy silnik inaczej reaguje na ustawienia, ale może akurat będzie OK :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 22:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Wyciagniecie kolanka mi starczylo na dysze 75 przy phva 17,5, przechodzac na dysze 82 poszerzalem wlot troche, natomiast przy phbg 21 i dyszy 85 wlot jest powiekszony na maxa, jak u Eldo w temacie.
Jezeli chodzi o cala reszte to sluchaj sie mistrza -ELDO-i bedzie gralo.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 gru 2014, 9:41 
*

Rejestracja: 08 gru 2014, 19:53
Posty: 56
Pojazd: Gilera Runner
Dzięki chłopaki za pomoc ;) .

Kupiłem taki gaźnik , będzie jutro u mnie ;) :

http://www.scooterkingz.pl/gaznik-stage ... ck-edition

Moje pytanie : Możecie mi powiedzieć jak go podpiąć ? te dwa wejścia po obu stronach przepustnicy to od ogrzewania jak się domyślam , a pozostałe jak podłączyć ? w link jest takie dobre foto , jakbyścice mogli podpisać mi wejścia to bym był wdzięczny :) .

Eldo , widziałem Twoje filmiki i ekstra śmiga na obydwu setach , już ten na Street daje czadu :D .

Zmieniałeś przełożenia ? w opisie filmu nie znalazłem takiego info a wydaje mi się , że seria nie wyrobi do 125 km/h ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 gru 2014, 12:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Najciensza wejscie to zatkane czyms czarnym to olej, na laczeniu z kroccem to podcisnienie a najgrubsze to paliwo. Te dwa dzyndzle po bokach to nie wiem, ja nie uzywam przy AC. Gdzies widzialem phbg 21 ze srubami obrotow i mieszanki z drugiej strony tak jak przy 17,5 bo zakladajac seryjna puszke troche jest slabe dojscie do nich ale jakos dalem rade wiec ty tez sobie poradzisz.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 gru 2014, 14:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Obrazek

Obrazek

Miałem ten gaźnik przy racingu, super się go regulowało :wink:

Rozwiercony dolot w puszce miałem kolego przy Racingu :wink: Obecnie mam delikatnie (tak ok. 1mm po obwodzie) dla tego że uparłem się na dyszę 092 w PHBG 21 i jest extra na takim secie.

Tak, przełożenia mam TopRacing 9/1 (oryginalnie były P/G 13/1) dla tego taki v-maks :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2014, 19:19 
*

Rejestracja: 08 gru 2014, 19:53
Posty: 56
Pojazd: Gilera Runner
Dzięki chłopaki za pomoc ;) . Gaźnik , linka ssania , filtr air box , zestaw dysz i membrany już są i czekają na montaż , w wolnej chwili się tym zajmę , mam nadzieje , że będzie ładnie latał;) .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2014, 20:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Powodzenia.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy