Dzisiaj jest 03 sie 2025, 22:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 maja 2011, 19:48 
*

Rejestracja: 05 maja 2011, 18:47
Posty: 9
Lokalizacja: pomorskie
Pojazd:
Witam. Od około tygodnia posiadam skuter Yamaha Aerox, 13500 km przebiegu.
Dodam, że kompletnie nie znam sie na mechanice, wiec proszę o jak najjaśniejsze odpowiedzi.

Mam kilka pytań/problemów:

1. Kopci mi z tłumika. Czy to normalne w dwusuwach? Jak jeżdziłam, to mówili mi, że kopci tylko na początku, ale nie mam pewności. W czym problem? Gdy czyściłam skuter zauważyłam na wylocie tłumika troche oleju. Czy możliwe, że skuter dozuje sobie za dużo oleju?

2. Jeśli jeżdze na niskich obrotach i stopniowo przyspieszam w pewnym momencie skuter zaczyna sie dusic i gaśnie. Dziś w drodze do szkoły na odcinku około 300m zgasł mi dwa razy. Jedynie jesli mocno skrece manetke(przynajmniej o pół) nie gaśnie(co zauważyłam w trakcie jazdy). (Gaźnik, jakaś dysza?)

3. Dziś przy czyszczeniu zauważyłam dwa węże, widoczne na załącząonym zdjęciu:
http://imageshack.us/photo/my-images/850/img6060d.jpg/
Czy powinny one tak wystawać? Oba były mocno ubrudzone, także olejem. Na grubszym sa jakies symbole mniej wiecej 0.2 week 7.8(nie wiem czy to ma znaczenie, ale na wszelki wypadek podam). Do czego one służą?

Proszę o pomoc i pozdrawiam :wink:




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 19:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 9:27
Posty: 877
Lokalizacja: Gardeja (pomorskie)
Pojazd:
Jaki masz filtr powietrza stożek czy seria??
U mnie w hani tez jest olej na tłumniku i niekopci więc niesądze żeby to było od tego.
Nieznam sie zabardzo alee możesz mieć żle wyregulowany gażnik.
A te wężyki odprowadzają nadmiar paliwa. Tak sądze :wink:


Ostatnio zmieniony 05 maja 2011, 19:55 przez PatrykSob14, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 19:58 
*

Rejestracja: 05 maja 2011, 18:47
Posty: 9
Lokalizacja: pomorskie
Pojazd:
to jest skuter z 2005 r. jeśli o to chodziło
Filtr powietrza czy jakieś stożki nie wiem jak wyglądaja, ani gdzie są.
Tylko po co wtedy dwa wężyki? Jeden idzie gdzieś w strone wlewu paliwa(grubszy) a drugi gdzieś w środek.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 20:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 9:27
Posty: 877
Lokalizacja: Gardeja (pomorskie)
Pojazd:
Jeden wężyk odprowadza nadmiar paliwa z gażnika a drugi to chyba odpowietrznik baku.
Filtr znajduje sie przy gaźniku taka pucha :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 20:06 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Jeden wężyk (ten grubszy, to odpowietrzenie baku paliwa, a drugi to spust paliwa w razie zalania czyli gdy na przykład pływak w gaźniku się zawiesi. Jeśli Ci przeszkadzają, to możesz je skrócić by tak nie wisiały :wink: . Filtr powietrza znajdziesz zaraz przy dolnym pługu od strony przekładni schowany pod plastikiem. Prawdopodobnie masz seryjny, sprawdź to. Seryjny, to takie "pudełko" plastikowe nie za duże, takie wielkości może 2 puszek coli. Jeśli stożek, to będzie po prostu wyglądał jak stożek. :P
EDIT:
Patryk, wyprzedziłeś mnie.




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.


Ostatnio zmieniony 05 maja 2011, 20:06 przez kmietol, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 20:25 
*

Rejestracja: 05 maja 2011, 18:47
Posty: 9
Lokalizacja: pomorskie
Pojazd:
Myślę, ze mam seryjny. Ale skoro schowany pod plastikiem to tego nie sprawdze, bo tata nie chce zebym w tym grzebała ;)
Załóżmy ze mam seryjny (wiem to na 95%).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 20:36 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Żadne tam grzebanie, tylko plastik odchylić wystarczy, albo od spodu zajrzeć czy czarna pucha, czy może stożek. :P
A co do tego gaśnięcia, to przydało by się czyszczenie gaźnika i filtra powietrza właśnie. I regulacja oczywiście. W aeroxie jest troche roboty przy tym.




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.


Ostatnio zmieniony 05 maja 2011, 20:38 przez kmietol, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 20:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2010, 21:32
Posty: 181
Lokalizacja: leci ta woda;/
Pojazd:
idioci juz widać ze ma serie a nie stożka -.-




_________________

Jog RR '03r
Setup:
Stage6 Racing MKII
Wał Polini Evo
Yasuni c16 Black Edition
Polini SpeedControl
Stage6 TorqueControl MK II
Membrany Polini
Dzwon Stage6 Wingcooler
Dell'orto 19mm stage6
Przełożenia Polini
malossi x-kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 20:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2010, 13:47
Posty: 140
Lokalizacja: Podsarnie
Pojazd:
Sam mam rok starszego roxa z 2004r i mam takie same węże i wiem od czego są bo rozkręcałem całego roxika: Grubszy prowadzi do miejsca nazwę to miejscem na rozlane paliwo czyli jeśli wlewasz paliwo, a ci się np rozleje to dookoła jest taka podstawka z tym wężem, który odprowadza. Cienki znowu prowadzi do gaźnika by odprowadzać nadmiar paliwa :cool: Kopcenie to normalne zjawisko na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje to powinno ustać. Osad z oleju na końcu tłumika to też normalne po prostu nadmiar wylatuje, a co do przygasania to moim zdaniem gaźnik do regulacji :)




_________________

Aerox Reaktywacja 2012/2013 by RoxMan
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=321594
AErOX->full Sport by RoxMan---> UP
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=191396




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 20:59 
*

Rejestracja: 25 sie 2010, 21:43
Posty: 99
Pojazd:
pisz 35040582. pomoge w każdym problemie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 21:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
RoxMan, zgadzam się w 100%-ach
czyszczenie filtra i regulacja pomoże.




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 22:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2010, 16:11
Posty: 549
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
PatrykSob14, Po co zadawać takie głupie pytania??
Na załączonym foto widocznie widać że filtr seria.

To że kopci To normalka jak wspomniałaś tylko na początku bo zapewne silnik jest zimny, po rozgrzaniu kopci coraz mniej

Co do duszenia i zalewania, sprawdź w jakim kolorze jest świeca jeżeli jest kawa z mlekiem to gaźnik jest dobrze wyregulowany.Ew. przeczyść gaźnik i filtr.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2011, 18:03 
*

Rejestracja: 05 maja 2011, 18:47
Posty: 9
Lokalizacja: pomorskie
Pojazd:
We wtorek przyjezdza mechanik zrobi mi ten gaźnik i filtr. Bede realcjonować. Zastanawiam sie jeszcze czy nie trzeba by zmniejszyc ilosci oleju(zeby mniej dozowal) wtedy moze nie bedzie kopcił. Ogólnie skuterek w 95% zawsze pali za pierwszym razem ze startera, chociaz musze wyczyscic akumulator, bo tata mówił, ze jest zasiarczony.
Czy to prawda, ze bez blokad aeroxem mozna wyciagnac 80km/h bez tunningu? Mam blokady, dziś zdołałam rozpędzic sie 50km/h(polną drogą wiecej nie ujade, straszne dziury), ale poprzedni właściciel mowil, ze jechał 80km/h z górki ;D Nie żeby mi jakos straszliwie na predkości zależało, ale zdaje mi sie, ze jazda po ulicy 50km/h to wcale nie tak dużo.
Poprzedni właściciel mial skuter dwa sezony i twierdził, ze nie dolewał wcale oleju(a 2000km napewno na nim zrobił) troche dziwne ?

Dziekuje Wam z góry za pomoc. :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2011, 19:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
Z tego co wiem to pompy olejowej w aeroxach nie da się regulować (tak jest ustawiona fabrycznie). To że kopci jak jest zimny to normalka. A i 2000km na jednym zbiorniczku to ściema , mi wystarcza 1l oleju na około 1000km(zbiorniczek ma większą pojemność ale zawsze jak kontrolka zaczyna świecić wolę dolać )




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2011, 20:12 
*

Rejestracja: 05 maja 2011, 18:47
Posty: 9
Lokalizacja: pomorskie
Pojazd:
Wiec jakim cudem ten sprzedawca dwa sezony nie dolewał a 2000km napewno zrobił?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2011, 20:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2010, 16:11
Posty: 549
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Seryjny odblokowany aerox z palcem w du*** pojedzie 80 a Z górki o wiele więcej.

W minarelli pompke oleju się nie da regulować, ale jak kopci to nawet lepiej ma lepsze smarowanie i nie musisz się bać o zatarcie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2011, 18:18 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Bo ten sprzedawca pewnie był lajik i myślał, że im mniej bierze tym lepiej, tak to wydedukowałem. :lol: A co do 80 z góry, to pewnie tak dla marketingu :P
Jeśli mechanik (mam nadzieje że mechanik, a nie wujek szwagra psa kolegi co miał kiedyś motorynke) dobrze wyreguluje gaźnik i jeszcze przed tym go porządnie wyczyści, to będzie dobrze. Jeśli chcesz jechać troszke szybciej, to jedną z dwóch blokad dasz rade zdjąć sama. Chodzi mi o pierścień z wariatora.
PieniadzZKS, Idioci, to cie chyba wychowali.. Nie mam nic więcej do powiedzenia.




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2011, 20:41 
*

Rejestracja: 19 lut 2011, 17:52
Posty: 43
Lokalizacja: Stoczek łuk/Siedlce
Pojazd:
ale mącicie kobiecie w glowie... widze tu 2 sesowne wypowiedzi




_________________

RRROOOXXX!!!!!!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2011, 20:55 
*

Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:29
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Tez mam roxika od stycznia opracowałem go w ciągu 2 tygodni perfekt ( tak mi się wydaje)xdd hehe ; P
Nikt o tym nie pomyślał ,ze może być świeca zalana dlatego kopci ?
no chyba ,ze kopci jak jest zimny to jest normalka w skuterach :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2011, 21:27 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
MaziRox, Zalana świeca, to zła regulacja gaźnika... Kopcenie może się pojawiać też przy złej regulacji gaźnika, wtedy gdy dostanie za dużo paliwa to dostaje też więcej oleju na raz. Kolor świecy to tylko objaw złej regulacji. :wink:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy