Dzisiaj jest 06 mar 2025, 22:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 maja 2011, 10:09 
*

Rejestracja: 03 maja 2011, 10:06
Posty: 9
Pojazd:
Witam
Kiedy po zimie chciałem odpalić mój skuter zaczęły się problemy. Runner nie chciał odpalać.
-paliwo zalane do pełna
-świeca jest dobra
-gaźnik został wyczyszczony, dysze też
-prawdopodobnie nie działa elektryczne ssanie
-strasznie kopci z wydechu (zalany olej Castrol
Actevo X-tra Scooter 2T)
-membranki pod króćcem ssania są dobre

A teraz do rzeczy:
Ogólnie runner ma problemy z odpalaniem. Początkowo przy rozpoczęciu naprawy nie odpalał w ogóle. Paliwo dochodziło do gaźnika ale do cylindra już nie, świeca była sucha. Sprawdziłem czy membranki są odchylone ale wszystko z nimi ok. Odpalał po wlaniu benzyny do cylindra ale pracował tylko aż do wypalenia się jej, nie ciągnął nowej. Po kilkukrotnym zlewaniu i zalewaniu paliwa, grzebaniu przy kraniku podciśnieniowym i wężykach od gaźnika nic nie udało się wskórać. Odkręciłem pokrywę filtra powietrza, zdjąłem gąbkę i zatkałem wlot powietrza szmatą. Skuter odpalił, po wyjęciu szmaty z wlotu skuter dalej pracuje ale kiedy odkręcę manetkę gazu i go trochę potrzymam to zaczyna gasnąć i należy spowrotem włożyć szmatę we wlot powietrza, żeby nie gasł. Jeśli zgaśnie bardzo ciężko go później odpalić. Przy czym cały czas strasznie kopci.
Chciałbym też zapytać jak sprawdzić czy kranik podciśnieniowy działa jak należy. Kiedy paliwo jest zalane do pełna po wyjęciu wężyka paliwowego z gaźnika benzyna cały czas nim spływa dość żywo, kiedy trochę paliwa spłynie, strumień benzyny zaczyna słabnąć i przez długi czas spływa lecz powoli. Kiedy zdjąłem też wężyk od podciśnienia zasysałem go i wdmuchiwałem powietrze ustami lecz nie zauważyłem różnicy w szybkości spływania benzyny w wężyku paliwowym.

Podsumowując:
1. Czy kranik podciśnieniowy może być przyczyną problemów z odpalaniem?
2.Jak sprawdzić czy kranik podciśnieniowy działa prawidłowo?
3.Co można jeszcze sprawdzić dlaczego są takie problemy z odpalaniem nie rozbierając całego silnika?
4.Dlaczego skuter tak strasznie kopci?
5.Gdzie może łapać lewe powietrze?
6.Jak sprawdzić czy elektryczne ssanie działa i który przewód wychodzący ze ssania to + a który - i czy to ma w ogóle znaczenie?
7. Czy elektryczne ssanie można wkręcać w obojętnie jakiej pozycji? Chodzi mi o jego pozycję pionową, czy nie ma znaczenia czy jest zwrócony w lewo, prawo do przodu czy do tyłu?
8. Elektryczne ssanie prawdopodobnie nie działało już od zakupu skutera, czy to wpływa na problemy z odpalaniem?

pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 14:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2010, 19:16
Posty: 195
Pojazd: NRG '94 >> Senda SM '03
Więc tak.. zacznijmy od tego, jaki masz gaźnik? Chodzi mi o markę i model. Jeżeli chcesz się zabierać za naprawę, zacznij od ponownego założenia gaźnika, podłączając jedynie przewód paliwowy i podciśnieniowy oraz iglicę (o filtrze pow. i króćcu chyba nie muszę wspominać). Zależnie od rodzaju gaźnika, w różnym miejscu może znajdować się śrubka odpowiadająca za ilość powietrza w mieszance, spróbuj nią pokręcić skrajnie w lewo lub w prawo i spróbuj wtedy odpalać skuter. Jeśli i to nie pomoże, a mówisz, że skuter kopci, wykręć iglicę i przestaw tę blaszkę na drugi ząbek od góry, ew. na pierwszy i sprawdź rezultaty. Jeśli i to nie pomoże, zmień dyszę na mniejszą. Skoro mówisz, że świeca sucha, to paliwo nie dochodzi do cylindra, czego przyczyną może być niedobre ssanie. Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad ssaniem ręcznym. Ponadto prawdopodobnie masz uszkodzony kranik podciśnieniowy, w tym przypadku można rozważyć zakup nowego. Po sprawdzeniu w. w. opcji napisz, jakie były tego skutki.


Ostatnio zmieniony 03 maja 2011, 14:59 przez P Y T H O N, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 15:06 
*

Rejestracja: 03 maja 2011, 10:06
Posty: 9
Pojazd:
Próbowałem już kręcić tą śrubką od wzbogacania mieszanki ale to nie pomaga. Mam ją standardowo wykręconą na 1,5 obrotu i zawsze dobrze działał. Jak już pisałem automatyczne ssanie było prawdopodobnie od dawna zepsute i skuter normalnie palił i jeździł bez zarzutów. Jak na razie sprawdziłem kranik podciśnieniowy i on cały czas puszcza benzynę. Benzyna nie leci tylko wówczas jak się zassie przewód od podciśnienia ale cały czas wolno i dość cienkim strumieniem. Nowy kranik już zamówiony więc jeśli nowy kranik nie pomoże przyczyn trzeba będzie szukać w uszczelniaczach wału albo cylindrze chyba, że się mylę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 17:39 
*

Rejestracja: 17 kwie 2010, 15:15
Posty: 187
Pojazd:
1. Mój stalker na zepsutym kraniku palił elegancko.
2. Zdejmij wężyki i zaciągnij ten od podciśnienia jeśli poleci paliwo jest on sprawny i nie warto kupować nowego.
3. Kompresja Cylinder, tłok, pierścienie
4. zużyte pierścienie
5. Głowica, Cylinder
6. Ssanie możesz sprawdzić podłączając potencjometr, potencjometrem dajesz mu większe napięcie i ssań powinien wysuwać się i wsuwać.
7. Ssanie mogą być w zamontowane w każdej pozycji.
8. Wpływa na odpalenie, silniki ciężej palą na zimnym silniku


Proponowałbym Tobie zajrzeć do cylindra i tłoka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 19:15 
*

Rejestracja: 03 maja 2011, 10:06
Posty: 9
Pojazd:
Dziękuję za odpowiedzi. Sprawdzałem dzisiaj kompresję i wyszło tylko 6 atmosfer. Czy spadek kompresji to wina tylko i wyłącznie cylindra czy mogą to być też uszczelniacze na wale? Chciałem prosić jeszcze o radę. Czy bardziej opłaca się szlif cylindra i kupno tłoka do cylindra po szlifie (i czy w ogóle są takie?) czy kupienie nowego całego zestawu (cylinder + tłok). Jakie polecacie zestawy zbliżone do seryjnych. Znalazłem cylinder żeliwny firmy Tec i cylinder jakiejś niemieckiej firmy BGM czyli http://skutercentrum.pl/product_info.ph ... ts_id=3828 i http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... c4797324cf możecie ocenić ich jakość? Nie wiem czy skończy się na remoncie lub kupnie nowego cylindra ale chciałem się poradzić w razie czego ;)
pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, dużo mi pomogły




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 21:44 
*

Rejestracja: 17 kwie 2011, 9:32
Posty: 180
Lokalizacja: warszawa
Pojazd:
mam podobny problem a paliwo
jak zdemiesz przewód z gaznika biegnący od strony kranika to paliwo powinno chyba ciec pomalutku nie uwazacie ???




_________________

SPRZEDAM TANIO
Chłodnicę przepływową str8
Dwa seryjne wydechy do peugeota
Wydech do DERBI SENDA ODBLOKOWANY
Plastik na akumulator Peugeot VIVACITY
Silnik DERBI SENDA
Zębatki DERBI SENDA
i wiele innych
sz.bobrowicz@amorki.pl
512 659 757




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 21:51 
*

Rejestracja: 25 paź 2010, 14:12
Posty: 165
Lokalizacja: Poland
Pojazd:
Jezeli chcesz sprawdzic czy kranik działa to weź przewód od paliwa co idzie do gaznika wyjmij daj go w dół nalej paliwa do cyla i odpal silnik tym przewodem powinno leciec benzyny.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 8:50 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 21:22
Posty: 54
Lokalizacja: podświadomość
Pojazd:
W kraniku podciśnieniowym przewód od podciśnienia podłączam do tego dolnego "wypustka" czy górnego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 9:29 
*

Rejestracja: 03 maja 2011, 10:06
Posty: 9
Pojazd:
Od podciśnienia jest na dole a od benzyny na górze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 12:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2010, 18:57
Posty: 157
Lokalizacja: Kielce
Pojazd: Hexagon 150
Moim zdaniem przyczyna będzie w kraniku podciśnieniowym, gdyż membrana w środku mogła się zawiesić ;) Sprawdź sobie tak wyjmij przewód paliwowy z gaźnika zakręć rozrusznikiem i zobacz czy w ogóle leci paliwo ;) Najlepiej kup nowy kranik paliwa. Teraz ssanie podłącz je do akumulatora nie zależnie jak + i - nie ma znaczenia i zobacz czy ssanie robi się ciepłe oraz czy iglica ssania się wysuwa w dół jeśli nie, to masz walnięte ssanie :P Tyle ode mnie. Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2011, 20:12 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 8:41
Posty: 56
Pojazd:
jezeli ta podpowiedz padla to sory nie czytalem postow kolegow.

ja u siebie mialem cos takiego wina byc króciec ssący i ten zawór zały "trójkącik" pod nim nowe uszczelki podlubalem i zaczelo chodzic, dodatkowo powiem ze plul strasznie przez filter paliwem. :)




_________________

Peugot Speedfight I - LC
Leovince ZX - Hand Made




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy