Już w sobotę 21 maja na torze kartingowym w Gostyniu odbędzie się pierwsza runda Pucharu Polski w wyścigach skuterów.
Chcesz wziąć udział i spróbować swoich sił na torze wyślij swoje zgłoszenie już dzisiaj!
Zbierz kolegów i koleżanki i wpadnijcie na tor pokibicować!
Tylko od Was zależy przyszłość tego sportu w Polsce!
Bez Waszego udziału i Waszej obecności kolejne rundy staną pod znakiem zapytania!
Poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne informacje!
HARMONOGRAM CZASOWY
8.00 - czynne biuro zawodów
8.00 - 11.00 - badanie techniczne
9.00 - 9.15 - trening dowolny klasy 2 i 3
9.20 - 9.35 - trening dowolny klasy 1 i 4T
9.45 - 10.00 - I trening kwalifikacyjny klasy 2
10.05 - 10.20 - I trening kwalifikacyjny klasy 1 i 4T
10.25 - 10.40 - I trening kwalifikacyjny klasy 3
10.55 - 11.10 - II trening kwalifikacyjny klasy 2
11.15 - 11.30 - II trening kwalifikacyjny klasy 1 i 4T
11.35 - 11.50 - II trening kwalifikacyjny klasy 3
12.45 - odprawa z zawodnikami i otwarcie zawodów
13.00 - wyjazd do I wyścigu klasy 2; następne wyścigi bezpośrednio po sobie, w kolejności klasa 1 + 4T i klasa 3, oraz druga tura wyścigów w tej samej kolejności
ok. 16.30 - dekoracja zwycięzców i zakończenie zawodów
REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY ZAWODÓW
1. Organizator
Organizatorem zawodów, na zlecenie Polskiego Związku Motorowego, jest
Motoklub „UNIA” 61-858 Poznań, ul. Grobla 30, tel/fax (61) 85 23 002,
e-mail:
uniamotoklub@gmail.com
Zawody zorganizowane będą zgodnie z postanowieniami Regulaminu Sportu Motocyklowego i Regulaminem Ramowym Wyścigów Skuterów na 2011 rok.
2. Termin i miejsce zawodów
Zawody rozegrane będą w dniu 21.05.2011 r. na torze kartingowym
w Gostyniu, przy ul Zamkowej.
3. Władze Zawodów
Sędzia Zawodów - Piotr Podemski
Delegat GKSM - Mieczysław Kałuża
Dyrektor Zawodów - Krzysztof Howil
Z-ca Dyrektora Zawodów - Wiktor Firlik
Kierownik Biura - Roman Piskorski
Kierownik Trasy - Krzysztof Dereń
Kierownik Komisji Technicznej - Krzysztof Gubański
Komisarz ds. Ochrony Środowiska - Michał Czochralski
Chronometraż - Lechosław Dutka
Starter - Czesław Molik
Lekarz Zawodów - ZOZ Gostyń
4. Biuro Zawodów
Biuro zawodów czynne będzie w dniu i miejscu zawodów od godziny 8.00 do zakończenia zawodów.
5. Zgłoszenia
Prawo startu w zawodach mają zawodnicy:
- nieposiadający licencji, lecz tylko w dwóch pierwszych dla siebie imprezach. Zawodnicy ci muszą przystąpić do egzaminu na certyfikat i licencję.
- z licencją B dla dyscypliny „skutery”
Zgłoszenia do zawodów, podpisane przez zawodnika i potwierdzone przez jego klub (jeśli zawodnik jest członkiem klubu), należy przesłać na adres organizatora podany w pkt. 1 lub złożyć w biurze zawodów czynnym jak w pkt. 4.
Zawodnik zgłaszający się do zawodów musi przedłożyć w biurze zawodów dokumenty zgodnie z pkt. VI Regulaminu Ramowego 2011.
Osoby niepełnoletnie, nieposiadające licencji, dostarczyć muszą pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na udział w zawodach.
Dopuszcza się udział zawodników zagranicznych w zawodach.
Wpisowe do zawodów (łącznie z opłatą za udostępnienie transpondera do pomiaru czasu) wynosi:
- dla klasy 1 amator - 90 zł
- dla klasy 2 - 100 zł
- dla klasy 3 - 120 zł
- dla klasy 4T - 90 zł
- za start w drugiej klasie - 50 zł
- za zgłoszenie zespołu (obowiązuje licencja sponsorska) - 50 zł
6. Odbiór techniczny
Odbiór techniczny obejmuje sprawdzenie zgodności pojazdu i wyposażenia zawodnika z wymogami RSM i regulaminem technicznym danej klasy. Na badanie techniczne zawodnik zobowiązany jest stawić się z kombinezonem (dotyczy klasy 3) oraz atestowanym kaskiem. Pojazdy i kaski, które przejdą pozytywnie badanie techniczne, powinny być oznakowane.
Zawodnicy muszą posiadać odpowiednie wyposażenie indywidualne, tj. kask motocyklowy, rękawice, buty z wysoką cholewką oraz odzież z długimi rękawami i nogawkami (klasy 1 i 2 oraz 4T) lub kombinezon z materiału trudnościeralnego (klasa 3 skuterów).
Każdy pojazd musi posiadać trzy numery startowe – jeden na przedzie i dwa po obu bokach, w tylnej części pojazdu. Numery startowe nadaje organizator (wg kolejności zgłoszeń) i zapewnia możliwość ich nabycia. Numery raz nadany obowiązują zawodnika do końca sezonu.
Kolory tła i cyfr oraz numery startowe – wg pkt. V Regulaminu Ramowego 2011.
7. Treningi
Dla każdej klasy przeprowadzony będzie 15-minutowy trening dowolny oraz dwa 15-minutowe treningi z pomiarem czasu. Warunkiem dopuszczenia do zawodów jest przejechanie minimum 5 okrążeń toru w obu treningach kwalifikacyjnych łącznie. Zawodnik startujący w dwóch klasach musi przejechać dodatkowo w drugiej klasie co najmniej 3 okrążenia toru.
Aby zakwalifikować się do wyścigu klasy 3 skuterów, zawodnik musi uzyskać w treningu kwalifikacyjnym czas jednego okrążenia nie gorszy niż 130% najlepszego czasu.
Trening klasy 1 amator 50cc i 70cc oraz klasy 4T 50cc i 90cc przeprowadzony będzie wspólnie.
8. Zawody
Zawody rozegrane będą na torze o długości 900 metrów, w następujących klasach i dystansach :
- klasa 1 amator - 9 okrążeń
- klasa 2 - 12 okrążeń
- klasa 3 - 15 okrążeń
- klasa 4T - 9 okrążeń
Kryteria wiekowe i licencyjne zawodników oraz pojemnościowe skuterów, dla poszczególnych klas – wg pkt. IV Regulaminu Ramowego 2011.
Wyścig klasy 1 amator 50cc i 1 amator 70cc oraz klasy 4T 50cc i 90cc, będzie przeprowadzony wspólnie, lecz z oddzielną klasyfikacją (przy spełnieniu warunków podanych w pkt. IV Regulaminu Ramowego 2011.
Dopuszcza się start skuterów klasy 2 w wyścigu klasy 3.
Zawodnicy ustawieni będą na polach startowych wg czasów uzyskanych w treningach kwalifikacyjnych. Czas i kolejność wyścigów zgodnie z harmonogramem czasowym.
Procedura startowa oraz przebieg wyścigu – wg pkt. XI Regulaminu Ramowego 2011.
W każdej klasie odbędą się dwa biegi. Możliwy jest start w jednym tylko biegu, z prawem do klasyfikacji.
Dekoracja trzech pierwszych zawodników (po dwóch biegach łącznie) w poszczególnych klasach, odbędzie się na zakończenie zawodów.
9. Protesty
Sposób składania protestów powinien być zgodny z RSM i Regulaminem Ramowym na 2011 rok. Kaucja wymagana przy składaniu protestów wynosi 600 zł gdy konieczne jest rozbieranie silnika i 300 zł w pozostałych przypadkach.
10. Ubezpieczenie zawodów
Zawody będą ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej OC, a osoby biorące udział w ich organizacji od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW.
Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za ewentualne szkody i straty, tak w stosunku do zawodników jak i za spowodowane przez nich pośrednio lub bezpośrednio szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia..
11. Uwagi końcowe
Każdy zawodnik zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących regulaminów oraz podporządkowania się bezwzględnie wszystkim poleceniom organizatora, pod rygorem wykluczenia z zawodów. Odpowiada on również za zachowanie członków swojej ekipy.
Każdy zawodnik zobowiązany jest do używania w parku maszyn mat środowiskowych, w miejscu serwisowania skutera. Za nieprzestrzeganie tego nakazu, organizator może nałożyć na zawodnika karę finansową w wysokości do 200 zł.
Organizator zastrzega sobie prawo do wydawania dodatkowych komunikatów oraz właściwej interpretacji niniejszego regulaminu.
Dyrektor Zawodów
Krzysztof Howil
Zatwierdzone przez Główną Komisję Sportu Motocyklowego 28.04.2011r.
Regulamin techniczny oraz Regulamin Ramowy Pucharu Polski w wyścigach skuterów znajdziecie
TUTAJ