Dzisiaj jest 04 maja 2025, 11:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Zatarty?
Post: 12 maja 2011, 21:05 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
Dzisiaj robiłem testy skuterem na 70cc. Mam ogólny problem z regulacją, rolki za ciężkie, ciut za mała dysza, więc długo się zbiera. Chciałem go przekręcić do 75 km/h, ponieważ od wtedy dostaje rezonans przy tych rolkach, długo się zbierał, w końcu z górki załapał i ciągnie prawie przy max obrotach, momentalnie zamknął licznik i jadę tak z 10 sekund i nagle zgasł i zaczął hamować, nie zahamował na szlag kołem. Pierwsze co pomyślałem to że się zatarł, albo tłok spuchł, zaraz jak stanął naciskam rozrusznik i co ciekawe kręci, kopię w kopkę - chodzi, kompresja jest, może mi się wydaje że jest słabsza, bo kopki już długo nie używałem, nie wiem, ale gdyby był spuchnięty to chociaż przez czas by był złapany, także pozostało pytanie czy pierścienie pękły, no ale czytajcie dalej. Cylinder jest praktycznie dotarty 450 km jeżdżone na repsolu full syntetyk do skuterów, gaźniku 19mm, oszczędzany, wszystko przejechał na seryjnym wydechu, tłok jest meteor za 140 zł, ludzie mają dobre opinie o nim, dysza była 60ka w tym 19mm, ale świeca była czarna, także wystarczający skład mieszanki. I teraz tak, skuter nie chce odpalić, rozrusznik kręci, kopka nie jest zblokowana i daje opór jak ma kompresje. Zaraz jak zgasł próbowałem odpalać z rozrusznika, jak dałem gazu to lekko kilka razy parsknął z ruły, ale nie odpalił ( tak tfu), potem dopchałem do domu sprawdziłem, paliwo dochodzi, iskra wydaje się być, aczkolwiek zdała się mała, próbowałem na różnych świecach i fajkach - to samo nie odpala. Co ciekawe jak podałem strzykawką paliwa do cylindra to też nieodpalił mimo iż nawet gdyby był zatarty, albo pierścienie pękły to powinno się paliwo zapalić bo przecież iskra jest. Świece są mokre jak kręcę rozrusznikiem / kopię kopką, nie odpala. Czy on się zatarł, skoro silnik się kręci? Czy raczej szukać winy po stronie zapłonu i modułu?




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80


Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 21:06 przez szrot, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2011, 21:18 
*

Rejestracja: 22 mar 2011, 13:29
Posty: 154
Pojazd:
No, kolego "zatał" nie znaczy stanął na amen i już. Może się przytarł, lub bardziej zaawansowana tego wersja zatarł i przez to nie ma dostatecznego ciśnienia sprężana, ale kręci się silnik.

1. docierałeś silnik, czy od razu max testy?
2. zmierz ciśnienie sprężania lub zdejmij cylinder i zobacz co tam
3. Jak słabe ciśnienie sprężania to nie ma znaczenia strzyk paliwa pod świecę. To tylko zastępuje pracę gaźnika ( w pewnym sensie przez chwilę)




_________________

Minarelli AC
Streetrace
Next-R
Gaźnik 17,5
Hebo +60%
sprężynki zielone
Multivar, rolki 6,5g




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2011, 21:24 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
1. Docierałem przez 450 km, (czytaj wyżej), na repsolu full syntetycznym, seryjnym wydechu, pierw max 40 km/h, potem od 200 km 50 km/h ostatnie 100 km to w granicach 55 km/h, rolki dane takie żeby nie przekraczał średnich obrotów, dolewałem olej do paliwa, nawet teraz było dolane mimo iż dozownik też podawał. Tłok Meteor za 140zł, ponoć wysokiej jakości. Dany gaźnik 19, iglica dźwignięta na max. Teraz też, dysza niby 60, ale było dane tak, że świeca była czarna.
2. nie mam przyrządu do mierzenia ciśnienia.
3. Czy jak wylejesz benzynę do miski i rzucisz na nią odpaloną zapałkę to się nie zapali? No właśnie. W cysternach też są odpowietrzniki, nie są one szczelne i też wybuchają od byle iskry jak coś pójdzie nie tak.




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80


Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 21:24 przez szrot, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2011, 21:36 
*

Rejestracja: 22 mar 2011, 13:29
Posty: 154
Pojazd:
ad 1. OK, nie doczytałem z lenistwa, sorry :D
ad 2. to są dwa wyjścia: albo warsztat, albo rozebrać. Jak chcesz zrobić jak trzeba i złożyć na nowych uszczelkach to koszt = 1/5 manometru
ad 3. Tutaj niestety nie masz racji. Poczytaj o zasadzie działania silnika spalinowego, termodynamice... to nie chodzi tylko o zapłon oparów benzyny ale o SPRĘŻANIE mieszanki gazów + jej zapłon w rezultacie czego z energii cieplnej mamy energię mechniczną. A do tego potrzebne jest ciśnienie ( a w raczej jego różnica w cylindrze przed i po zapłonie, który musi być SZCZELNY). I tutaj swoje zadanie wykonuje połączenie tłok - pierścinie/gładź cylindra...




_________________

Minarelli AC
Streetrace
Next-R
Gaźnik 17,5
Hebo +60%
sprężynki zielone
Multivar, rolki 6,5g




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 22:33 
*

Rejestracja: 22 sie 2010, 8:29
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin>Puławy
Pojazd:
Zobacz czy Ci przypadkiem klina na zapłonie nie zerwalo, mialem to samo i wlasnie klina mi scielo ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 9:55 
*

Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:52
Posty: 68
Pojazd:
Ten cylinder jest żeliwny czy aluminium? Jeśli żeliwo to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że pękł pierścionek ponieważ je trzeba docierać co najmniej 1000km! Aluminium to abyś dotarł tłok i możesz ostro prykać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy