Dzisiaj jest 01 mar 2025, 10:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 maja 2011, 21:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Cytuj:
Witam, mam problem z moim Rieju RRX 50. Moto kupiłem nowe, po 30km zostało odblokowane kolanko wydechowe (katalizator i dopalacz spalin zostawiłem), zmieniona dysza główna z 75 na 100 i zacząłem docieranie. Korzystałem właściwie z całego wachlarza obrotów, zmieniałem mu je tak, aby mało jeździł na stałych obrotach i pilnowałem aby silnik się nie przegrzał - robiłem przerwy po 20km na studzenie chłodnicy. Wszystko seria, gaźnik Dell'orto PHBN 16mm, moduł nie wiem czy odblokowany (wydaje mi się, że tak).

Przez pierwsze 750km moto jeździło dobrze, wkręcało się podobnie jak to na TYM filmiku. Maksymalnie wyciągało 65-70km/h na 5 biegu, na 6 czasami wyciągał 75 na oryginalnych zębatkach 11/52. Przy 750km zrobiłem trasę 30km bez przerwy, jechałem z prędkościami od 60 do 75. Moto odstało z godzinkę i wracałem do domu i jechało gorzej, gorzej przyspieszało itd. Wyczyściłem filtr powietrza, popsikałem olejem i nic się nie zmieniło. Co prawda jak go przeciągam na biegach to niekiedy na 4. wyciąga 65km/h, na 5. niekiedy nawet 75km/h, ale zazwyczaj przy 60 łapie muła i nie przyspiesza wcale. Ogólnie przyspieszenie od 50 w górę znacznie mu się pogorszyło. Niekiedy mu odbije i jedzie super, ale to rzadko kiedy.

Wydaje mi się, że dysza jest OK, skoro wcześniej było dobrze i silnik się nieźle wkręcał. Inni do Rieju dają od 100 do 110 do serii z odblokowanym wydechem. Ja włożyłem 100, bo na 75 po odkręceniu 1/3 manetki brakowało mu paliwa i nie jechał, Motor-Land zalecał 95, forum 100 i taką założyłem. Włączanie ssania podczas jazdy nic nie zmienia, ani moto nie przerywa ani nie przyspiesza. Iglica na środkowym położeniu, regulacji mieszanki śrubką jeszcze nie robiłem. Gaźnik ostatnio rozbierany i przeczyszczony przy 300km.

Macie jakieś sugestie co sprawdzić?

Problem rozwiązany, aktualnie wątek dotyczy tej kwestii: KLIK


Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 21:34 przez Dr_Acula, łącznie zmieniany 6 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 22:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Jak z kompresją ?? Wyczyść gaźnik i zobacz co będzie. Nie pisz takich wypracowań bo tu nie chodzi o ilość tylko o jakość. Potem mało kto to przeczyta.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2011, 22:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Spoko, wymazałem co zbędne i dodałem info jaki mam gaźnik.

Co do kompresji nie mierzyłem, jak będę miał teraz okazję to sprawdzę. Mam rozumieć, że w 2T dużo częściej czyści się gaźnik niż w 4T? Fakt, że oprócz dozownika dawałem mu extra olej do baku, może coś się tam zalepiło. Na dniach przedmucham dyszę i zobaczę czy to coś da.


Ostatnio zmieniony 04 maja 2011, 22:47 przez Dr_Acula, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 8:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2011, 18:58
Posty: 154
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
że przylepiło możne nie a jak za dużo oleju dostało ma takiego muła jak piszesz
z tego co piszesz gaźnik jest dobrze wyregulowany. Tak jak piszesz ja w mojej poprzedniej am6 miałem motorhispanie podobną do rieju cross na zębatkach 12/52 do 95km/h dochodziła i to szybko potem już więcej mi jej szkoda było




_________________

Wykonuje remonty wymiany tuning skuterów biegówek 2t tanio szybko Kraków okolice
gg 25761140




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 15:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Teraz się tak zastanawiam, czy problemem może być zawór membranowy? Bo od początku po jeździe zawsze mam gaźnik uwalony ni to olejem, ni to mieszanką. Szczeliną spod mocowania dolotu wylewa mi się ten olej i spływa po gaźniku. A skoro tak mu się cofa mieszanka do dolotu, to może właśnie membrana?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 16:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Rozbierz i zobacz czy płytki dolegają ładnie.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 13:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Membrana sprawdzona, płytki dolegają idealnie, nie ma żadnej przerwy. Jedyne co mnie zastanawia to dwa małe żółto-fioletowe przebarwienia na przeciwwagach wału :roll: .

Cylinder sprawdzałem z bratem, który naprawiał w serwisie Husqvarny piły łańcuchowe. Mówi, że tłok i pierścienie są ok, jedyne co to po lewej może być delikatnie porysowany albo to fabryczna skaza tłoka (linie po skosie a nie pionowo, pierścienie są ładne i nie przytarte). Na to po prawej nie patrzcie, bo to olej i brud z palca po sprawdzaniu gładkości tłoka "na dotyk" ;). Pomiędzy i nad pierścieniami tłok jest tak samo ładny, choć nie wiem jak denko. Na cylindrze są jeszcze mocne ślady honowania.

Tłok
Cylinder

Po zdjęciu wydechu uciąłem i wywaliłem dopalanie spalin, zaraz idę do piwnicy wywalić z dyfuzora katalizator, ale on zdaje się nie stanowić problemu.

Chyba jedyne co mi pozostaje to kombinacja z dyszami... Choć ostatnio zmieniłem świecę na nową i na dyszy 100 zrobiła się prawdziwa tragedia. W tygodniu powinny dojść do mnie dysze 80 i 85. Teraz będę miał pełen komplet dysz od 80 do 100 (wielkość po 5 setnych). Przy doborze sugerować się kolorem świecy, jeśli różnice nie będą odczuwalne?


Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 14:21 przez Dr_Acula, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 18:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Przebarwienia na wale mogą być po składaniu wału jeżeli są w okolicy mocowania korby.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 18:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
No to się trochę uspokoiłem, bo mniej więcej w tych okolicach były te plamy :).

Po dwóch godzinach walki katalizator ustąpił :D. Oto efekt:
Obrazek

Niestety, podczas wyłamywania zwężki zaparłem dyfuzor o beton i u góry trochę się wgniótł :-(. Mam nadzieję, że nie wpłynie to na rezo?
Dyfuzor 1
Dyfuzor 2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 21:04 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Dr_Acula pisze:
Niestety, podczas wyłamywania zwężki zaparłem dyfuzor o beton i u góry trochę się wgniótł :-(. Mam nadzieję, że nie wpłynie to na rezo?

Nic się nie stanie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 21:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2010, 15:33
Posty: 463
Lokalizacja: Kielce
Pojazd:
Kupiłes nowe moto, czyli jest na gwarancji. Grzebiąc samemu przy tyn możesz ją stracić. Podjedź do dilera i powiedz co i jak, to ich sprawa :|




_________________

WWW.TKKJ.NET

Cytuj:
,, mixol to nie olej... to płynna technologia"

xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 22:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Dyfuzor zatkany na amen to jak ma jechać a co dopiero się wkręcać i wchodzić w rezonans.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2011, 7:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
EnzO_CK pisze:
Kupiłes nowe moto, czyli jest na gwarancji. Grzebiąc samemu przy tyn możesz ją stracić. Podjedź do dilera i powiedz co i jak, to ich sprawa :|

Po kupnie olałem gwarancję, nie pojechałem na pierwszy przegląd po 500km ;). Jak przeczytałem te warunki to wyszło, że niczego ona nie obejmuje. Poza tym za koszt 4 przeglądów mogę już kupić nowy cylinder i to nie byle jaki. Dlatego zdecydowałem się to olać i samemu sobie wymieniać olej, czyścić filtr itd ;).

Konrad324 no właśnie mam nadzieję, że da to poprawę, bo już wszystko sprawdziłem i nigdzie nie widać nieprawidłowości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2011, 10:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2010, 15:33
Posty: 463
Lokalizacja: Kielce
Pojazd:
Pospawaj dyfuzor i sprawdź co i jak ;)




_________________

WWW.TKKJ.NET

Cytuj:
,, mixol to nie olej... to płynna technologia"

xD


Ostatnio zmieniony 15 maja 2011, 10:27 przez EnzO_CK, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2011, 19:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Dyfuzor pospawany, pomalowany, założony i... Moto wypieprza jak głupie :D . Osiągi na poszczególnych biegach ma takie jak tuż po dotarciu, na 6 biegu leci do ok 75 bez żadnych mułów i przestojów. Muszę tylko zmniejszyć dyszę, bo teraz jest 100 i na 6 biegu na 100% gazu jedzie średnio, a na 90% manetki zaczyna przyspieszać. Pewnie ta dedykowana dysza 95 będzie dobra ;). Minusem wypatroszenia wydechu jest to, że dyfuzor jest teraz mega głośny i brzmi już bardziej jak rasowy cross :twisted:. 90% ludzi się ogląda jak jadę ale co tam :roll: ,

Nigdy bym nie przypuszczał, że ten cholerny katalizator po 700km może się oblepić, zapchać czy cokolwiek innego. No ale cóż, przynajmniej metodą dedukcji doszedłem z bratem co się stało i cieszę się, że już jest OK, bo to były strasznie nerwowe trzy tygodnie. Dzięki za każdą pomoc dołożoną do wątku i zabieram się za dokładną regulację gaźnika :) .

PS. Po wyniesionych doświadczeniach nie wykluczone, że w przyszłym roku zagości Metrakit Thrower lub Tecnigas E-Nox, ale to dopiero za rok ;).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2011, 17:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Obecnie Rieju jeździ tak, nie wiem czy jest ok jak na serię czy niezbyt?

http://w98.wrzuta.pl/film/6sslviSTwEQ/rieju

W chwili mijania aparatu wg licznika było 70km/h, max leci do licznikowych 75.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2011, 17:50 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Dobrze chodzi ale przełożenie masz chyba na moc?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2011, 17:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Tak, na początku tematu gdzieś pisałem że jest seryjne 11/52. Jak na nim jadę to wydaje się szybciej niż jak się patrzy z boku :P .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2011, 20:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie moto.

Na tych przełożeniach 11/52 przyspieszenie do 50km/h wynosi jakieś 8-9sek, to chyba trochę dużo? Pierwsze trzy biegi trzeba zmieniać od razu aby przyspieszenie było równomierne, co sekundę zmiana biegu, przy 45 wrzucam już 4., przy 55 wchodzi 5., przy 65 - 6 i na nim jedzie do 75km/h. Przy przekręcaniu na obrotach (co odbija się negatywnie na przyspieszeniu) wyciąga na 3 do 50, 4 do 60, 5 do 70 a 6 bez zmian - 75. Spalanie jest chyba dobre, bo przy ostrej jeździe wynosi mniej więcej 4L.

Za cholerę nie mogę wyregulować gaźnika dyszami. Na dyszy 100 na 6 biegu przyspiesza tak do 90% gazu, jak dam więcej to jest tylko więcej huku, a osiągi minimalnie się pogarszają. Niekiedy przy odkręcaniu gazu na maksa coś w dyfuzorze zabzyczy jakby koło głowy przelatywał mi bąk :D. Na 95 jest to samo, tylko częściej pojawia się ten efekt "bąka". Przy dyszy 85 na drugim biegu już odcinało zapłon przy odkręcaniu manetki.

Zastanawiam się, czy opuszczenie iglicy może pomóc na problem z odkręcaniem gazu (żeby nie trzeba było jechać na 90%)? Ogólnie brakuje mu trochę osiągów i nie rozumiem, czemu przed pojawieniem się problemów z prędkością i wybebeszenim wydechu miał okres, że na 4 jechał do 65 a na 5 do 75...

PS. Czy to możliwe, żeby DT na serii tak jeździła http://www.youtube.com/watch?v=PU-3T9F8CJo ? Bo jeśli tak to w moim Rieju coś jest zje... :/


Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 21:42 przez Dr_Acula, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2011, 20:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 17:23
Posty: 243
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Powiedz mi jedno , czemu rzeźbisz w czymś, jeżeli nie masz o tym pojęcia . Masz nowy sprzęt, na gwarancji - poszukaj gwaranta z dobrym serwisem i to oddaj do regulacji w ramach gwarancji. Jeżeli 'huczy' to ma za dużo powietrza - powiem Ci tak, ja na 19mm mam dyszę 90 i jest powiedzmy okay :) Na 12 mm też miałem 90 , a podobno na 115 mm chodzi okay też i niby lepsze osiągi. Te silniki po prostu potrzebują dużo paliwa.

A i zauważ, że na komarkach stuncą ;)




_________________

Cytuj:
.a siedze w branży juz pare ładnych latek .


Cytuj:
Cytat:
Wiek: 16

:cool: :cool:


Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 20:33 przez Sendzia, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy