Dzisiaj jest 28 lut 2025, 14:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 maja 2011, 13:55 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Witam!
Jest to dla mnie bardzo ważny temat, więc proszę pomóc mi w miarę możliwości i nie pisać durnych, nic nie wnoszących postów.

Więc tak:

Dużymi krokami kończę już odświeżenie/tuning optyczny mojej Sfery NSL 50 z 1993 r.

Myślę teraz o osiągach i postanowiłem właśnie dla tego doradzić się Was, fachowców - jak sądzę, w sprawie uzyskania lepszych osiągów mojej maszyny.

Prędkość maksymalna mojej Sfery to ok. 65 km/h. Najdziwniejsze jest to, że przed zdjęciem blokady z wariatora leciał tyle samo, ale był nawet silniejszy i zrywniejszy.
Jednak na zrywność i moc jeszcze nie narzekam, bo sądzę, że nowe rolki to poprawią.
Jednak jak osiągnąć większy V-MAX bez wydawania pieniędzy na sportowe tłumiki, wariatory, sprzęgła itp.
Najlepiej, żeby ograniczało się to do zdjęcia blokad, które jeszcze zostały
i nie wiem gdzie są.
Oprócz paska nic nie było w nim wymieniane.
I tak jak wspomniałem planuję wymienić rolki na Polini 6,9g (seryjne - 8,4g).

Tak na marginesie to typek na PJ (PolskaJazda) pisał, że tylko po zdjęciu blokady z wario jego Sfera leci nie 45 km/h, tylko 80 km/h.
Taka prędkość by mnie baaaardzo zadowalała :D
Ale nie chcę stracić przy tym mocy, której już i tak nie wiele zostało.

Proszę o rozsądne i pomocne wypowiedzi :wink:
Każda Wasza rada, będzie dla mnie na wagę złota :wink:

Z góry dzięki!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2011, 14:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
GANDZIA_811 pisze:
Oprócz paska nic nie było w nim wymieniane.

Może jeszcze się nie ułożył i stąd ten v-max?
Cytuj:
I tak jak wspomniałem planuję wymienić rolki na Polini 6,9g (seryjne - 8,4g).

Lepiej niż fabryka nie wyregulujesz.
Poszukaj na forum o blokadach w silnikach p/g. Zobacz czy na wariatorze i przeciwtalerzu nie zrobił się rowek-może się to odbijać na osiągach.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2011, 19:07 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Booyaka pisze:
Może jeszcze się nie ułożył i stąd ten v-max?

A musi się on jakoś układać?

Booyaka pisze:
Lepiej niż fabryka nie wyregulujesz.

No ale przecież to m.in. od wagi rolek zależy moc.
A z tego co wiem to im lżejsze, tym mocniejszy skuter.
Z czego bierze ten rowek?

Jak byście mogli to podrzucajcie tematy odnośnie blokad;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2011, 21:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
GANDZIA_811 pisze:
A musi się on jakoś układać?

Bywa, że przez pierwsze kilka kilometrów tak.
GANDZIA_811 pisze:
No ale przecież to m.in. od wagi rolek zależy moc.
A z tego co wiem to im lżejsze, tym mocniejszy skuter

Tak nie jest. Bo idąc tym tokiem myślenia bez rolek jechał by najszybciej. Zestaw cylindra z wydechem jest w stanie oddać największą moc w określonym zakresie obrotów, w które musisz trafić regulując napęd. W seryjnym skuterze zrobiła to za Ciebie fabryka.
Cytuj:
Z czego bierze ten rowek?

Nie bardzo rozumiem. Skąd się bierze? Po prostu pasek go wyciera.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 10:12 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
No to ja od zmiany paska spokojnie 500km zrobiłem ;)
I jak macie jeszcze jakieś pomysły?
Bo na prawdę nie chcę dużo wydawać, a trochę mnie nie zadowalają osiągi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2011, 18:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 21:01
Posty: 548
Lokalizacja: Zamosc / okolice
Pojazd:
Nie da się bez wydawania pieniędzy . Możesz kupić dysze większą ( tanie są ) i sprawdź może coś da...
Ale ona na seri ci więcej nie pojedzie . Mi 70 jedzie troche częsci wymieniłem.




_________________

Sfera

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... ggio+sfera




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2011, 21:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2010, 15:11
Posty: 1401
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
sprawdź króciec ssący bo na sferkach tam są blokady, rolki mozesz dać ciut lżejsze ale daj twardszą centralke i kup wiekszą dysze i sie baw gaźnikiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2011, 15:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Zmierz kompresję, sprawdź jaki masz gaźnik i dyszę, pokaż zdjęcie świecy po dłuższej przejażdżce na wysokich obrotach.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2011, 13:41 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Booyaka
Gaźnik mam standardowy Dell'orto, dysza chyba też seria.
A co da zdjęcie świecy?

sfera80
Z króćca ssącego da się zdjąć blokady, czy trzeba kupić odblokowany?
Rolki dałem 6,9 Polini (ma mniejszego kopa, ale prędkość jakby wzrosła).
Co da centralka i jaką konkretnie wsadzić (linki mile widziane).
Co do dysze to też proszę o konkrety.

DaZZi
No zgadzam się, że się nie da, ale nie chodzi mi o wydawanie kilku stów...


I tak na marginesie to nie ma właściwie różnicy gdy jadę z tłumikiem i bez.
Dziwne. O co chodzi? :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2011, 13:43 
*

Rejestracja: 13 lip 2009, 22:16
Posty: 84
Pojazd:
zdjęcie swiecy pozwoli nam okreslic spalanie czy jest dobre ( kawa z mlekiem) lub zle a wtedy gaznik trzeba wyregulowac. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2012, 20:45 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Mógł by ktoś odpowiedzieć na kilka pytań, które zadałem w poprzednim poście?
Świece sprawdzę jutro i zrobię zdj. Gaźnik mam Dellorto PHVA 12 zamontowany i PHVA 14 luzem.
Zmienić na tą 14stkę? Da coś? Proszę o pomoc w sprawie kupna centralki i sprężynek sprzęgła (o ile % twardsze kupić przy rolkach 6,9g, aby uzyskać lepszy start).
I jaką dyszę kupić? O ile większą?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2012, 20:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 21:01
Posty: 548
Lokalizacja: Zamosc / okolice
Pojazd:
GANDZIA_811, kup top racing niebieską .
Lepiej kupić 17,5 niż 14mm , a takie same ceny




_________________

Sfera

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... ggio+sfera




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2012, 21:21 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Widzę, żę z Top Racing komplet 3 sprężyn (w tym niebieska 30%) to koszt ok. 50zł, więc może kupię komplet.

A 17,5mm to chodzi Ci o dyszę tak? Warto dodać przy zakupie dyszy, że planuję zakup filtra stożkowego.
A jak z tym gaźnikiem? Warto zamontować 14stkę? I jak ze sprężynkami sprzęgła?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2012, 9:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2011, 13:38
Posty: 256
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Piaggio nrg mc2
17,5 chodzi o gaźnik http://allegro.pl/nowy-gaznik-dellorto- ... 57508.html




_________________

Obrazek
Moje NRG mc2
viewtopic.php?t=257656




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2012, 12:33 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Aha no widzę, że nie drogo :lol:
Tylko muszę najpierw sprzedać swoją 14stkę używaną. Ile za nią wezmę? Bo bez sensu mieć 3 gaźniki a zawsze lepiej dołożyć do tego lepszego.
Po zakupie 17,5 dużo zwiększą się osiągi?
I jak spalanie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2012, 12:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Lepsze chłodzenie cylindra to na pewno masz. Te gaźniki to podróba mam ich dwa + z Runnera oryginalnie montowany. Różnią się oba :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2012, 12:38 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
DaZZi - nie mam zamiaru kupować 14, bo mam ją w garażu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2012, 12:46 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
A jak bym zrobił tak:
-załozył PHVA 14, który posiadam
-dokupił do niego większą dyszę i ew. iglicę
-zmienił filtr powietrza na stożkowy
-zmienił sprężynę centralną na Top Racing +30%
-zmienił sprężynki sprzęgła
-zmienił króciec ssący i dolotowy (słyszałem, że są zablokowane)

I dodatkowo planuję:
-wymienić pierścienie na tłoku
-wymienić uszczelki cylindra i wydechu
-przewód paliwa bo był dorabiany (poprzedni pękł)

CO O TYM MYŚLICIE?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2012, 13:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 cze 2012, 17:22
Posty: 105
Pojazd:
Te uszczelki cylindra i wydechu i jeszcze przewód paliwa dużo nie da . A tą 14 spróbuj załozyć . Co Ci szkodzi sprawdzić . Może bedzie lepiej . Ta sprężyne zmień . Filtr powietrza...ja bym sie wstrzymał jeszcze,sprężynki to może zielone z Top Racing,a króciec sprawdź czy zablokowany . A jak nie wiesz to daj zdj . pomożemy ;)




_________________

Sr'ka sprzedana ;c .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2012, 13:15 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Te ostatnie 3 rzeczy wiem, że mało dadzą, ale chcę wymienić chociaż te uszczelki.
14 spróbuje założyć, ale na razie chciał bym się skupić na sprężynie i sprężynkach.
Seryjne rolki w mojej sferze ważą 8,4g. Ja mam wsadzone 6,9g Polini i do tego planuje zakupic sprezyne Top Racing 30 i jakie do tego zestawu sprezynki? Zeby był zrywniejszy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy