Dzisiaj jest 14 lis 2024, 11:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 maja 2011, 21:34 
*

Rejestracja: 14 maja 2011, 15:32
Posty: 39
Pojazd:
Zacznijmy od tego że nie odpowiadam za zamieszczony tu sposób, opisuję go bo przydał się gdy skuter padł mi dzień przed zlotem i nie miałem skąd dostać zamiennika.

Chodzi tu o sytuację kiedy mamy problemy z odpaleniem i okazuję się że płatek membrany jest ułamany.

(foto moje).
Obrazek

oraz środek
Obrazek

W moim przypadku liczył się czas - choć było ryzyko to zdecydowałem się na szybką naprawę.

Co będzie nam potrzebne?
Arkusz blachy ocynkowanej (poniżej 0.5mm) im elastyczniejsza blacha tym lepiej!
Nożyce do blachy (lub jeśli blacha jest grubości poniżej 0.2 mm to nożyczki bardzo ostre)
Wiertarka
Ołówek

Przepis wykonania
Wyciągamy nasz zawór membranowy i wykręcamy uszkodzony płatek (opisuję tu sytuację w której jeden jest uszkodzony). Zazwyczaj mamy 2 śrubki oraz od wewnętrznej strony podkładkę prostokątną.
Teraz zabieramy się za odrysowanie - jeden z płatków odrysowujemy ołówkiem i wycinamy jak najdokładniej nożycami do blachy (pamiętając o zaokrągleniach na rogach).
Zaznaczamy miejsce na otwór i dobieramy wiertło. Za pomocą wiertarki robimy otwór (na śrubkę).
Uszkodzony płatek odcinamy od całości jeśli mamy połączone na dole:
Obrazek

Teraz wystarczy skręcić całość, ten oryginalny płatek też, oraz dorobiony, trzeba to zrobić bardzo mocno tak aby dorobiony płatek nie spadł do wału i nie zniszczył nam silnika.

Uwaga!
Nie przejmujemy się gdy nasz dorobiony płatek nie odgina się tak elastycznie jak oryginalny, gdy blacha jest sztywna to płatek musi zatykać otwór - nie może być odgięty.


Jak będzie zachowywał się skuter z taką membraną?
Po pierwsze reakcja na gaz, będzie tragiczna, na ruchy manetką będzie reagował ze sporym opóźnieniem, będzie szybko osiągał wysokie obroty i wolno spadał na niskie.
Po drugie może palić jak smok - ja po przejechaniu niewiele ponad 5km straciłem ok. ćwierć baku.
Po trzecie, nie należy traktować takiej naprawy jako stałej, jest ona raczej polecana dla osób które aby kupić nową część muszą dojechać do sklepu.
Po czwarte, jest ryzyko że blaszka będzie słabo dokręcona i spadnie - na wał, a co za tym idzie dużo części do wymiany, jednak jeśli wszystko zostanie dokładnie zrobione, to skuter pociągnie na takiej naprawie 50-100km a nawet więcej.
Po piąte, będą problemy z odpaleniem na zimno, więc nie bójcie się kopać z kopki 10 a nawet 20 razy szybko. Na ciepło skuter odpala momentalnie.

Poradnik w całości mój. Sposób może i ryzykowny ale sprawdzony i co najważniejsze działa.

Opis najlepiej oddaje szczegóły silników: Morini oraz Minarelli Horizontal.
Opis najlepiej oddaje szczegóły skuterów: Aprilia SR wersje starsze, Suzuki Katana i inne Suzuki, Niektóre Yamahy i TGB.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 21 maja 2011, 21:37 przez kolpaw, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2011, 21:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
Bardzo dobry poradnik : )

Pozdrawiam.




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2011, 18:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2010, 16:11
Posty: 549
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Dobry poradnik, spróbuje odratować stary zawór :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2011, 22:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nie lepiej było by go dorobić z plastiku? Nożyce tnąc niszczą też krawędzie co bardzo wpływa na szczelność.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2011, 23:35 
*

Rejestracja: 14 maja 2011, 15:32
Posty: 39
Pojazd:
Nie lepiej - już tłumaczę czemu:
Chodzi o to że płatek jest przykręcany śrubą, i może się ukruszyć, w silniku są mocne drgania którę mogą plastik wyłamać, jeśli wytniemy płatek umiejętnie z metalu to nie będzie postrzępionych krawędzi, u mnie bynajmniej nic takiego się nie zrobiło. Wystarczy przed ostatecznym cięciem poćwiczyć trochę. Zawór można odratować ale pamiętając żeby nie katować skutera ani nie jeździć długo na takim zestawie. Ja uzywałem czegoś takiego 2 dni, zamówiłem sobie zawór od roxa minarelli hor. który pasuje do morini i jest okej :)

Pozdrawiam Paweł




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2011, 0:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Chodziło mi o jakiś elastyczny plastik.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2011, 17:59 
*

Rejestracja: 14 maja 2011, 15:32
Posty: 39
Pojazd:
Ja bym i tak nie ryzykował, trzeba by szukać plastiku który jest odporny na rozpuszczalniki tj. benzyna.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2011, 22:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
kolpaw, TGB ma inny kształt listka membrany niż Katana :wink: . Ale pomysł całkiem spoko :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy