Dzisiaj jest 23 lip 2025, 14:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 cze 2011, 21:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Witam!

Mam pewien interesujący problemik, nawet trzy ;p , w sumie zagadki odnośnie mojej maszyny oraz pewne pytanko.

Problem 1:
Mój keeway służy mi dobrze, nie gaśnie czy coś, ogólnie nie przystwarza problemów. Jednakże od jakiegoś czasu, jest tak że na ssaniu przyśpiesza ładnie, z jedną czestotliwością/mocą. Czym jest bardziej gorętszy tym ma gorszego ostrego muła między 10-35km/h. Jest to coś takiego:
1)Skuter ma łądny zryw przy starcie
2)Nagle przy ok 10 km/h (zaraz po tym zrywie) dostaje muła, jak by wrzuił 2 bieg, i zaczyna przyśpieszać z niziutkich obrotów - to tylko takie wrażenie, w rzeczywistości obroty ccały czas rosną.
3)Powyżej 35km/h skuter bdb reaguje na gaz, jest zrywny, czuć tę przyśpieszenie.

Zacząłem to zauważać jak jeżdże z innymi kolegami. Im skutery (2 i 4 suvy) przyśpieszają jednostajnie, z jedną mocą. Nie ma czegoś takiego. M.in Kolega z Keeway Hurricane ma łądne przyśpieszenie. Moi koledzy nic nie tuningowai, nawet niektórzy blokady mają i ciągną im te motorki cały czas, bez tych mułów. I nie , nie posiadają jakiś yamah itp, zwykłe "Tańśze" skuterki :)

Czego to jest przyczyna? Co należy zrobić aby zmniejszyć lub zniwelować ten muł? Dodam że TYLKO NA SSANIU go nie ma. Wiem ssanie= więcej paliwa, no ale mój skuter i tak dużo pali - ok 4l/100 ;/ Mimo regulacji... Kolegom palą po 3-3,5l i nie mają muła..

Problem 2:
Spalanie... jak to zmniejszyć? Dałem iglicę na najwyższy szczebelek, tak aby mniej palił. Regulowałem i czyściłem gaźnik, efekt to tylko ładne wkręcanie na obroty i rezerwa pali się nie jak kiedyś na ok 85-90km a ok 100-105 km... 4l powinny wystarczyć na te 130km mi się wydaje, tym bardziej że jeżdżę ok 50km/h. FIltr powietrza także czyszczę. Dysza seryjna, filtr zwykły-seryjny.
Jak to zmniejszyć?

Problem 3:
Skuter odpala po 5-6 kopniaku jak jest zimny, jak ciepły po 2. Czego to jest wina?

Pytanie
Co zrobić aby zwiększyć osiągi mojego skuterka? Uciąłem tylko zawirowywacz spalin i zdjąłem pierścień z wariatora. Zawirorywacz oczywiście po ucięciu zaspawałem. Mój taki już maxymalny v-max to 58-60km/h. A z tego co słyszę to odblokowane skuterki śmigają po 70km/h na luzie. Nie chodzi mi o jakieś super osiągi, ale skuter ma 8tyś... Słabsza prędkość itp mogą być spowodowane:
-rolkami
-paskiem
-czymś innym?

Co radzicie zmienić? Tylko jakimś tanim kosztem, nie zamierzam wydawać kasy na tłumiki itp, bo mi prędkość 60km/h wyciągana na luzie wystarczy. Tak na luzie, że nie jest to już maksymalna prędkość jaką da się wycisnąć. I proszę bez odpowiedzi : kup tłumik, kup yamahę, kup to i tamto używane to Cię wyniesie mniej.
Może pasek? Może rolki? Jakie?

Trochę tego jest, ale lepiej jeden temat obszerny niż kilka mniej obszernych.
Wierzę w Was forumowcze :)


Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 22:09 przez djlucek11, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 7:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Problem1
- twardszą centralkę i sprężynki sprzęgła daj

Problem3
Ja czasami muszę chełtać 2-3 minuty ;P

Co do pytania to:
- mój po odblokowaniu leciał max 65 po prostej
- zależy ci w pierwszej kolejności na v-max czy na mocniejszym jednostajnym przyśpieszeniu?
- ile masz kasy?
- jaka szerokość paska?
- jakie masz seryjne rolki? (pewnie trochę lżejsze będzie trzeba dać)




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 15:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Problem 1
Ale co do tego ma centralka itp, skoro na ssaniu jest wszystko ok, a ja centralkę itp mam nadal taką samą na ssaniu. Nie mam pojęcia co to może powodować


pytanie
- Chodzi mi żeby skuter na luzie wyciągał 60km/h (teraz też wyciąga, ale to już jest max, a chciałbym taki ostateczny vmax ok 70km/h tak, aby go tak nie żyłować, jak teraz mam max 60 to jeżdzę ok 50-55 a jak bym miał ok 65-70 to ok 55-60 żebym jeździł. Przyśpieszenie oczywiście ma dobre, oprócz tego muła, gdy go zniweluję będę zadowolony, bo tylko to psuje start na światłąch a nawet podjazdy w supermarketach na wyższe piętra - inni koledzy, nawet ostatnio 4suv z marketu szybciej dużo podjeżdżał niż mój ... ;/
-Kasa? Nie chcę pakować się w wariatory itp. Jakieś duperele, rolki, centralki... tylko chcę wiedzieć co mi może pomóc, żeby potem nie kupić czegoś nieprzydatnego.
-Pasek oryginalny ma chyba 17mm, ale mój w zeszłym roku miał ok 16 na jesień, niedługo będę go rozbierał, ale myślę że w granicach 15-15,5 pewnie ma, więc chyba do wymiany już?
-rolki seryjne w kiłejach to ok 5,8g.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 21:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
To nie jest wina ssania, że na zimnym lepiej ciągnie. Sprężyna centralna jest twardsza, a także sprężynki sprzęgła. Ssanie nie ma tu nic do rzeczy. Za momencik Ci polinkuje pare rzeczy co powinieneś wymienić i cieszyć się dobrymi osiagami w miarę rozsądnej cenie.

@Edit.
Rolki:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... cdba598a5a
Weź 5.5g z tego względu, że nie ma 5.8g

Pasek:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 696f9413aa
Bardzo dobry pasek. Jeśli masz zużyty, należy do wymienić. Sam mam i polecam go,

Sprężynki sprzęgła:
Hebo zielone. Będą do serii w sam raz.

Sprężyna centralna:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... d342fcf209
Weź hebo+50, ma identyczny nacisk na seryjna sprężyna centralna Keewaya.


Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 21:49 przez MrCannabis, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 21:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2010, 18:49
Posty: 612
Lokalizacja: Radom
Pojazd: cpija sr xD
rolki pewnie zrobiły się kwadraty... kup 5g możesz też sprężynki trochę poprawi start a co do odpalania na zimnym to albo gaźnik albo cyl... zmierz barometrem albo zobacz czy cieżko się kopie (np jak 2 palcami się da przesunąć to już pierścienie do wymiany albo szlif trzeba a jak stawia większy opór to jest git) odpalać słabo może też przez świecę jak jest od nowości nie wymieniana... ogólnie popatrz takie rzeczy jak pasek (szerokość powinna być co najmniej 16mm) te rolki właśnie świeca kompresja czyszczenie gaźnika filtra powietrza czy membranki nie mają prześwitów...




_________________

Obrazek

cpi hussar minarelli lc s6 mk2 ported :D
cpi-lgt-malossi-sport-70cc-t75513-220.html


Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 21:41 przez manieqqq, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 21:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
MrCannabis, rolki 5,5g nie będą za ciężkie? ;> Jak czytam to forum, pytałem mechanika, to radzą ok 4,5-5g do odblokowanego. Nie chcę zamieniać części na takie o właściwościach seryjnych, a żeby jeśli można, żeby coś dodały jeszcze bo napisałeś żeby centralke +50% bo taka sama jak w serii, a żeby dało polepszenie osiągów, to dać inną? Bo nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem. :P


Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 21:55 przez djlucek11, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 21:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Jeśli nie masz nic sportowego wario/wydech zestawienie napędu seryjne jest najlepszą opcją. Uwierz. Rolki będą ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 22:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Mhmm, no oki, tak pytam bo nawet mechanik mi mówił że ok 5g. Zresztą dużo forumowiczów piszę że do serii keewaya 4,8 najlepiej. No ale ok, dzięki wielkie wszystkim :)

Może jeszcze jakieś sugestie kogoś innego? :)


Co z tym spalaniem?
Co do Pytania: Dużo mi da jak zmienię serię kolanko z uciętą "ślepą kichą" na "odblokowane"? Bo resztę chyba już zostało wyjaśnione :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 22:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Tak, da. Rób jak uważasz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 7:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2010, 18:49
Posty: 612
Lokalizacja: Radom
Pojazd: cpija sr xD
da, seryjne jest inaczej gięte jak odblokowane i odblokowane chyba jest innej konstrukcji trochę (już nie pamiętam xD)




_________________

Obrazek

cpi hussar minarelli lc s6 mk2 ported :D
cpi-lgt-malossi-sport-70cc-t75513-220.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 8:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2009, 13:17
Posty: 1072
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd: Aprilia SR Audi A4
Co do pierwszego pytania to mam odpowiedź :mrgreen:
Miałem to samo z moim Cpi , pierw zaje^iste przyśpieszenie , potem muł i już ciągnął tak od 40km\h do maksymalnej szybkości :P
Rozebrałem sobie wtedy sprzęgło , korektor itd.. Zauważyłem że wałek na którym jest korektor i sprzęgło cały się rusza :ups: rozebrałem ten wałek , przełożenia i się okazało że przełożenia są lekko uszkodzone , zęby były zjechane itd. Dziś dam nowe i się zobaczy jak pójdzie :P Więc sprawdź co z tym wałkiem , czy się rusza czy nie :mrgreen: w razie czego zobacz co masz z przełożeniami :P

Drugie pytanie :P
Miałem także to samo i nie dałem rady tego zmniejszyć , nawet z mechanikiem :ups:
Kupiłem sobie okazyjnie gaźnik Tec Pro PHBG 19mm i filtr Hebo S pożyczyłem od kolegi , w serii gaźniku miałem dyszę 85 albo 75 teraz nie pamiętam :| I Gdy założyłem gaźnik 19mm spalanie zmalało (dysza 80mm) :P Na całym baku (pod korek) według wyliczeń ok 150km a na gaźniku 12mm robiłem maksymalnie 50km na wydechu LeoVince TT i Malossi Multivarze :P

Pytanie trzecie :P Mi też ciężko palił na ssaniu automatycznym , teraz do gaźnika 19mm zakupiłem ssanie Polini i pali za pierwszym :mrgreen:


A co do polepszenia osiągów to sam nie wiem :P


Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 8:29 przez Xxwojtus123xX, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 13:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Czyli mam wsadzić gaźnik większy? o.O Przecież to nie możliwe, aby większy gaźnik i w dodatku dysza większa od seryjnej zmniejszyły spalanie.. :shock:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 14:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2009, 13:17
Posty: 1072
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd: Aprilia SR Audi A4
Nie musisz wsadzać nowego większego gaźnika , co do tego że zmniejszył spalanie , to uwierz :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2011, 17:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Hmm, a jakieś inne sugestie? Odpowiedzi? ;>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy