Dzisiaj jest 29 lis 2024, 11:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 lut 2009, 12:33 
*

Rejestracja: 26 lut 2009, 0:44
Posty: 8
Pojazd:
Mam problem z honda sfx. Gdy się rozgrzeje to gaśnie i nie chce odpalić. Dopiero, gdy trochę ostygnie odpala, ale i tak ciężko. Teraz już nawet wcale nie chce odpalać. Sprawdziłam stan silnika, gaźnika, ssania. Wymieniłam filtr powietrza. I nadal nic nie pomogło. Co może mieć winę??


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 16:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Na moje oko to już słabe sprężanie, wykręć cylek i sprawdź w jakim stanie jest gładź, oraz pierścienie i tłok. Możesz również sprawdzić stan świecy, jaki ma kolor ( powinien kawy z mlekiem, lekki brąz ).




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 17:22 
*

Rejestracja: 26 lut 2009, 0:44
Posty: 8
Pojazd:
Silnik był rozkręcony i wszystko w porządku a kolor świecy lekki brąz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 18:21 
*

Rejestracja: 04 lip 2008, 7:12
Posty: 30
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
stars160, też tak mam ze swoją Hondą x8r. Moim zdaniem jest to spowodowane tym że dostaje ona za mało paliwa, tzn. kurcze nie wiem jak Ci to wytłumaczyć, ale spróbuj gdy zapalisz motor i zgaśnie Ci, to przechyl go tak aby kont nachylenie motoru od pionu do podłoża wynosił mniej więcej 45* i potrzymaj go tak przez jakieś 5 sekund. I zobaczysz w tedy do gaźnika dojdzie Ci więcej paliwa i będzie git. Ja w okresie zimowym tak często mam do puki się moto dobrze nie zagrzeje, a w lecie ten problem znika. Jeśli już to zrobisz to napisz jaki rezultat.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 18:31 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
stars160 pisze:
rozgrzeje to gaśnie i nie chce odpalić.
Chodzi o rozgrzanie po zapaleniu czy po jeździe. Jeżeli po zapaleniu to ma za mało paliwa nastawione na śrubie regulacji.Zimny zapala bo jest otwarte ssanie (automat :?: )Jak się zagrzeje ssanie,wtedy ono się zamyka (taki patent :smile: ważna jest temperatura w automacie ssania).
Robisz sam'(a) czy masz mechanika :smile: :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 20:53 
*

Rejestracja: 26 lut 2009, 0:44
Posty: 8
Pojazd:
Robię większośc sama,ale pomaga mi chłopak bo ja się dopiero uczę:), a przechylenie skutera nic nie daje próbowałam tak kilka razy. Może napiszę od początku. Kupiłam go w opłakanym stanie. Potrzebował wiele pracy, ale chodził ładnie. Tylko, że po przejechaniu kilku kilometrów zaczął przerywać a po 6 km zgasł. Nie dało się go odpalić. Następnego dnia odpalił, ale po zgaszeniu już nie chciał odpalić. Później odpalał kiedy chciał tzn. raz odpalał po jednym kopnięciu (na rozrusznik wcale nie bierze) a nie raz po kilku kopnięciach a nie raz wcale. Teraz już w ogóle nie chce odpalać. Świeca często jest zalana. Myślałam, że to wina ssania ale po podłączeniu do aku nagrzało się i iglica wysunęła się. Czyli raczej sprawne. Ostatnio rozebrany był silnik i też wszystko w pożądku. Czy to może być wina instalacji elektrycznej bo była trochę pokręcona, gdy go kupiłam,a nigdzie nie mogę znaleźć schematu (niektórzy podają linki do stron zagranicznych lecz nigdy nie mogę się rozeznać). Skuter naprawdę był w opłakanym stanie po kupnie. Nie chciał w ogóle chodzić. Kupiłam go bo nie miałam więcej kasy, ale włożyłam w niego wiele serca i nie chce go zamieniać na inny. Ale chyba bedę zmuszona bo mam go rok a przejechałam nim zaledwie kilka kilometrów. Proszę pomóżcie.

Ps. Czy może to być wina statora(i tak w ogóle co to jest ten stator i do czego służy).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:09 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Stator to podstawa do której są przykręcone cewki w silniku.Schematy jakie się pojawiają są najczęściej ideowe i za wiele z nich nie wynika,jedynie podstawy.Różnic w połączeniu głównych elementów za bardzo nie ma więc można się posiłkować schematem innego skutera.Przeglądnij cała drogę zapłonu.Od cewki zapłonowej,czujnik Halla,kabel zapłonu wchodzący na cewkę HV,masę tej cewki.Może też być coś z kablem gaszenia który idzie do stacyjki.Fajka+ kabel do niej :???: Może ten schemat okaże sie pomocny :???: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=16728
A w czasie jak strajkuje z zapaleniem iskre ma czy totalnie nic :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Ja bym postawił to co u siebie miałem, czyli sprawdził przewodność kabli od modułu. Może być tak, że któryś kabelek może nie łączyć lub jest gdzieś przetarty - co było u mnie w Bali.




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:32 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Jeszcze chodzi mi po głowie poprawienie wtyczek,modułu itd.A Hondy maja moduł czy cewko-moduł :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Moduł. Nie wiem czy w każdej Hondzie jest tak zrobione jak u mnie, ale nie jest to zbyt "elegancko" zrobione. Kable pouciskane mocno i dlatego się z czasem przecierają o jakieś inne elementy wskutek drgań :???:




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:40 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Carlos pisze:
Kable pouciskane mocno
Tak jest właśnie dobrze.Najsłabszym punktem jest chyba wiązka która idzie przy główce steru,Mało że jest to przy skrętach ciągle poruszane na boki to często ociera o nakrętki łożyska,przynajmniej u mnie :sad:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:43 
*

Rejestracja: 26 lut 2009, 0:44
Posty: 8
Pojazd:
Jak strajkuje to ma iskrę. A może to być wina kompresji i ile powinna ona wyniosić??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
poniżej 7 - zbyt słaba kompresja.
ok. 7 - najmniej.
ok. 8,5 - 9 - prawidłowo.




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:51 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
6 atm to w zasadzie dolna granica a górna ~9,może i dla hondy być więcej.Przyłóż palec zamiast świecy i kopnij jak nie odrzuci ciśnienie palca wtedy szukać czy to już cylek czy może simering'i.A nie ma gdzieś pod cylkiem,głowicą wydmuchów :?: Będzie wtedy mokry ślad.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 21:58 
*

Rejestracja: 26 lut 2009, 0:44
Posty: 8
Pojazd:
Nie ma wydmuchów. Zostały założone nowe uszczelki pod głowicę i cylinder bo prędzej ich nie było (nie wiem w ogóle jak to możliwe że nie było uszczelek).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2009, 22:03 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Może był silikon :???: Jeszcze pozostaje wydech.Jak ma seryjny,może nawet z katalizatorem i skuter ma parę lat to przy nadmiernej dawce oleju i nie przeganianiu silnika mogło by go zatkać.Wtedy byłby bardzo cichy.Trochę spalin i zaczyna się dusić.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2009, 0:07 
*

Rejestracja: 26 lut 2009, 0:44
Posty: 8
Pojazd:
No właśnie w tym problem, że nie było nawet silikonu. A wydech miał kapitalny remont bo na początku też tak podejrzewałam więc to na pewno nie jest to.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2009, 9:04 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
A jak wygląda łączenie połówek silnika.Nie traci gdzieś tam kompresji po nagrzaniu :?: Nie wykluczam połączenia zaworu membranowego z cylkiem,ale musiały by tam być ślady.Wszelkie nieszczelności miedzy zaworem membranowym a gaźnikiem nie będą powodem,mogą tylko wpłynąć na konieczność zwiększenia dawki paliwa a tym samym na stosunkowo duże zużycie.
stars160 pisze:
No właśnie w tym problem, że nie było nawet silikonu
Czasy porządnych rzemieślników minęły jak początki motoryzacji kiedy silniki były tak dokładnie robione że jedyne uszczelki były na wydechu.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2009, 10:21 
*

Rejestracja: 26 lut 2009, 0:44
Posty: 8
Pojazd:
Sprawdzę kompresje w najbliższym czasie i wtedy napiszę. Mam jeszcze jedno npytanie. Co to jest ten czujnik Halla, gdzie on się znajduje i jak wygląda??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2009, 10:55 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Obrazek
To ta czarna kostka widoczna nad magnetem.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy