Dzisiaj jest 01 mar 2025, 13:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Sprzęgło
Post: 17 cze 2011, 13:19 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Witam. Pojazd to Rieju RR 50 AM6. Kupiłem tarcze, Tec Racing Kevlar i teraz muszę je zamontować. Do mechanika nie chcę dawać bo to podobno proste więc nie będę za robociznę płacił.
Ale nie do końca wiem jak się za to zabrać.
Przeczytałem to: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Ale to i tak za mało.
Kilka pytań:
1. Jak jest z uszczelką? Czy przy rozbieraniu pokrywy i składaniu można użyć tej samej uszczelki? Słyszałem, że niektórzy robią na silikon ale to trochę za dużo zachodu.
2. Czy tamtędy biegnie przewód od płynu chłodniczego? Jeśli tak to jak go potem uszczelnić?
3. Trzeba odczepiać jakieś przewody/linku przy zdejmowaniu pokrywy?
4. Czy jak odczepię pokrywę to nic mi się nie posypie stamtąd? Oczywiście oprócz oleju.
5. Jak to wygląda z napinaczem? Jak mocno go dokręcić i jak sprawdzić, czy sprzęgło jest złożone poprawnie?
Proszę o szybką odpowiedź gdyż chciałbym się za to zabrać dzisiaj bądź jutro.


Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 13:19 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2011, 13:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
1. Uszczelka się zniszczy przy rozbieraniu i będziesz musiał dać nową lub silikon.
2. Przewodów chłodzących nie uszczelniasz.
3. Nie trzeba
4. Nie
5. Dokręcasz śruby mocno ale z umiarem tak żeby nie zerwać gwintów.

To by było na tyle.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 13:23 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2011, 13:32 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
1. A kopniak zostaje rozłożony przy zdejmowaniu pokrywy?
2. Trzeba spuścić płyn chłodniczy? Jak go spuścić tak, żeby zszedł z całości? Jest jakaś śrubka na dole albo coś?
3. Przy odkręcaniu pokrywy które śrubki odkręcić? Podajcie nr.
Obrazek
Wybaczcie, że jestem natrętny ale aktualnie kiepsko u mnie finansowo, więc nie chce niczego spieprzyć i potem ładować forsy. Dlatego wolę być wszystkiego pewien.


Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 16:54 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 11:54 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Odświeżam! Dzisiaj chciałbym to zrobić a wciąż nie wiem paru rzeczy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 13:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
1- nie wiem bo nie mam kopniaka, ale próbuj zdjąć z nim a jak nie to go odkręcisz.
2- Tak trzeba spuścić. Najlepiej odkręć pompkę wody i tam zlej. Jedną śrubę od pompy i tak musisz odkręcić bo trzyma ten dekiel. chyba to ta 6 śruba.
3- Odkręć wszystkie poza dwoma od pompy wody i tych 2 od pompy oleju.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 13:13 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
A one nie są na wylot, nie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 16:41 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
No więc tak: Właśnie wróciłem z garażu. Rozłożyłem całość, wymieniłem tarcze, poskładałem, zalałem olejem i odpaliłem.
No i ziściły się moje największe obawy czyli kopka. Silnik "ciągnie" kopajkę. Zrobił kilka obrotów i zgasł. Co źle zrobiłem? Czy znowu trzeba wszystko rozkładać(domyślam się, że tak)?
No i zanim odpaliłem zdążyłem wlać już prawie połowę z litrowej butelki płynu chłodzącego - jak go teraz zlać, żeby dało się go z powrotem wlać? Którędy?
I w ogóle jak się go wymienia, żeby nie zapowietrzyć układu i jak się sprawdza, czy jest dobrze odpowietrzony?

Teraz sobie uświadomiłem, że tą śrubę od góry która odsuwa kopniaka wkręciłem, gdy kopniak leżał sobie nienapięty. To przez to? Wystarczy w takim razie odkręcić śrubę, napiąć kopniaka i wkręcić z powrotem?
Proszę o szybką odpowiedź gdyż chciałbym to zrobić jeszcze dzisiaj.


Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 16:50 przez Zivtam, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 17:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
z układem chłodzenia moge Ci pomóc . Najpierw nalej pod korek do chłodnicy i potem do zbiorniczka wyrównawczego , odpal motor niech obróci pompka i potem zobacz czy ze zbiorniczka wyrównawczego coś zabrało i najwyżej dolej :) tyle tam sie samo odpowietrzy :P dla pewnosci odkrecisz korek od chłodnicy raz i tyle .




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 17:57 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
A gdzie jest zbiorniczek wyrównawczy? I Którędy upuścić płyn, żeby cały zszedł?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2011, 14:39 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Odświeżam - zaraz będę nalewał nowy płyn i nadal nie wiem, gdzie jest ten zbiorniczek.
Nalewać płyn należy do tego korka w chłodnicy, tak?


Ostatnio zmieniony 19 cze 2011, 14:40 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2011, 15:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Nie w każdym jest zbiorniczek. Jak nie ma pod owiewką z przodu ani z tyłu to znaczy że nie masz zbiorniczka.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2011, 19:11 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Ponownie złożyłem uważając na kopniaka i wciąż jest tak samo. Kopka odbija ale widocznie za słabo, jak ręką ją przytrzymuje do samej góry to jest dobrze, a jak puszcze to lekko opada i haczy w środku. Dziwi mnie ten fakt, bo nie ruszałem w żaden sposób sprężynki od kopki, a ona się zachowuje, jakby była za słaba. Co się mogło stać? Na pewno stało to się podczas dwukrotnego rozbierania, ale celowo nic nie ruszałem i nie zmieniałem. W jakiej kolejności powinno się składać ten mechanizm kopajkowy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2011, 23:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Może pomoże : http://www.easyparts.nl/showdrawing/769 ... arter.html




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2011, 8:51 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Składałem dokładnie tak. Zachowuje się, jakby sprężyna była za słaba ale była cały czas dobrze a nic nie ruszałem ani nie przestawiałem więc nie ma prawa być nagle źle.


Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, 8:51 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2011, 17:18 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Naprawiłem kopkę. Przestawiłem o 90 stopni na tych zębatkach. Teraz bardzo mocno odbija, troszkę to irytujące, ale pewnie się trochę ułoży sprężyna z czasem.
Teraz mam takie pytanie: Czy ten popychacz, który odsuwa tą pokrywę od tarcz jest na tyle mały, że może się schować tak, że jest "schowany" i nie wystaje poza tarcze ani troszkę?
Bo mam obawy, że za daleko wkręciłem tą śrubę od regulacji i sprzęgło mi się ślizga troszkę.
Ewentualnie jak można sprawdzić, że sprzęgło się na bank nie ślizga ani troszeczkę?
Mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi, bo trochę chaotycznie to opisałem, cóż, inaczej nie umiem.


Ostatnio zmieniony 23 cze 2011, 17:20 przez Zivtam, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy