Dzisiaj jest 30 kwie 2025, 0:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 cze 2011, 9:49 
*

Rejestracja: 15 cze 2011, 9:35
Posty: 5
Pojazd:
Witajcie Koleżanki i Koledzy :)

Niedawno zakupiłem skuter który był dosyć zaniedbany - dosyć długo stał. Jest to Suzuki Katana '98 LC.

Kupiłem części, mechanik mi je pozakładał jednak nie potrafi wyregulować silnika. Doprowadziłem skuter do stanu że już odpala.

Włożone części:
- cylinder Airsall 50 ccm sport
- tłumik Leovince ZX
- Wał Top Racing STD
- Sprężyna centralna Polini Niebieska
- Pasek Polini
- Gaźnik Arreche 17,5
- Zawór membranowy Polini

Mam 3 dysze do tego gaźnika - 60, 75, 95. Na 95 skuter nie odpala. Na 75 Udało mi się go odpalić jednak dziwnie pracuje. Dając gazu czasem ładnie się rozpędza a czasem mimo ruszania manetką nie chce jechać. Ma problem z podjazdem pod górkę.

Spróbuję dziś założyć jeszcze lżejsze rolki (do tłumika były dodane rolki o wadze 4g). Proszę poradźcie mi co jeszcze mogę zmienić i poprawić? Czy sprężynki sprzęgła też mogą powodować problemy? Zapewne gaźnik nie jest dobrze wyregulowany ponieważ przy dodaniu większej ilości gazu, wkręca się na strasznie duże obroty.

Filtr jest standardowy, z wymienionym wkładem.

Przeczytałem poradniki odnośnie regulacji gaźnika i dziś spróbuję coś zdziałać.

Wiem że to takie strzelanie na oślep - ale jeśli można, poradźcie mi jaki zakres wagowy rolek powinien być ok oraz jakie dysze wstawić?

Dzięki za każdą podpowiedź. Pozdrawiam, Adam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2011, 18:39 
**

Rejestracja: 09 mar 2011, 18:11
Posty: 371
Lokalizacja: PCT
Pojazd:
uszczelniacze na wale sprawdz , i czy nie lapie lewego powietrza




_________________

Albo Suzuki albo Nic...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2011, 19:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Jak kolega wyżej to raz. Dwa, odkręć śrubkę od mieszanki o 2 obroty i od powietrza o 3 obroty na dyszy 75.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2011, 21:21 
*

Rejestracja: 15 cze 2011, 9:35
Posty: 5
Pojazd:
Witajcie, lewego powietrza nie powinien łapać. Po przytkaniu wlotu powietrza zarówno przy samym gaźniku jak i przy rurce filtra powietrza, skuter od razu gaśnie. Uszczelki wszystkie wymieniłem.

Spróbuję jutro z tą regulacją. Dziękuję wam za podpowiedzi.

Mam jeszcze pytanie a raczej prośba o utwierdzenie mnie w wiedzy/niewiedzy :)

Cięższe rolki poprawiają V-Max, a lżejsze poprawiają przyśpieszenie? I drugie pytanie czy rolki poprawiają także pracę silnika (ruchy manetką) czy tylko wpływ na przyśpieszenie - zmiana sił itd.

Dzięki ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2011, 7:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
smith pisze:
Cięższe rolki poprawiają V-Max, a lżejsze poprawiają przyśpieszenie?

bzdura
smith pisze:
I drugie pytanie czy rolki poprawiają także pracę silnika (ruchy manetką) czy tylko wpływ na przyśpieszenie - zmiana sił itd.

tak, może lepiej kręcić obroty. Przykładowo jedziesz na pół manetki, wciskasz całą to czuć, że przyśpiesza. Przy złej regulacji będzie mulił i wolno przyśpieszał.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2011, 21:08 
*

Rejestracja: 15 cze 2011, 9:35
Posty: 5
Pojazd:
Witajcie Koledzy,

Wygląda na to że nie potrafię wyregulować silnika. Na niskich obrotach jest ok - natomiast po dodaniu gazu obroty są strasznie wysokie. Mało tego podczas jazdy powyżej 30 km/h nie jedzie nawet z górki. Druga sprawa, przy podjeździe pod górkę traci moc i prędkość. Spróbuję jutro zmienić rolki i poregulować go - może to coś da. Żaden z mechaników w okolicy nie chce podjąć się regulacji skutera :roll:

Przy ruszaniu - jedzie powoli potem nagle dostaje "power" do 30 km/h i jest na najwyższych obrotach. Nagrałem filmik z pracy na wolnych obrotach, jednak dźwięk nie oddaje wiernie tego co się dzieje. - Za chwilkę podam tutaj link do niego.

film youtube

Na filmiku wydaje się jakoby silnik działał dobrze, jednak tak nie jest.


Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 21:23 przez smith, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2011, 7:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Może za lekkie rolki?
Ogólnie dobrze chodzi Ci na wolnych.


Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 7:17 przez MrCannabis, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2011, 22:21 
*

Rejestracja: 15 cze 2011, 9:35
Posty: 5
Pojazd:
Witajcie po dłuższej przerwie.

Testowałem różne regulacje zarówno przy gaźniku (dysze) jak i rolki. Praca skutera się nie poprawiła. Czy możecie mi powiedzieć co jeszcze może nawalać?

Praktycznie silnik jest nowy, myślałem że bez problemu będzie pracował a tu takie coś.

Jedzie 30 km/h przy max manetce. Do tego pod górkę z 10 km/h a nawet i tyle nie ma. Ogólnie strasznie jest :|

Dzięki za każdą radę.

Żaden mechanik nie chce się tym zająć :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2011, 8:25 
*

Rejestracja: 15 cze 2011, 9:35
Posty: 5
Pojazd:
Czy może mi ktoś pomóc? Jakaś podpowiedź? :|




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy