Dzisiaj jest 26 sie 2025, 5:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lip 2011, 19:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
Niedawno kupilem roxa. Płynu w chłodnicy nie było zbyt dużo wiec postanowilem dolac. nie wiem niestety jaki był poprzedni płyn i zapytałem się w sklepie o ziolony płyn. Dostałem odpowiedz, ze są dwa borygo i jakis K2. k2 jest uniwersalny i mozna go miszac ze wszystkim, wiec go kupiłem. Nie wymieniałem płynu bo duzo roboty, a za bardzo na to czasu nie mam bo ciągle musze gdzies jechac. Dolałem ten k2 i dzis jak wrocilem do domu i się zatrzymałem zobaczyłem, że spod czaszy wydobywa się para. Zdjełem czasze, ale chyba juz wszystko wyleciało. Chłodnica była strasznie gorąca podobnie jak płyn. Nie wiem czy to normalne w 2-suwach.
Czy powienienm się martwic i wymienic całkiem płyn w chłodnicy czy to nic powaznego ?
Znajomy mmi mowil, ze to moze byc uszczelka w pąpie wody czy tam jakies lozyska...


edit//
Pilna sprawa !!! Jutro musze to roboty jechac i nie wiem czy moge sie takim czyms wybierac.


Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 20:34 przez Ryba8, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2011, 21:08 
*

Rejestracja: 01 paź 2010, 19:55
Posty: 93
Pojazd:
może się zagrzał poprostu alebo zapowietrzyło układ chłodniczy zdejmij wężyk przy pokrywie pompy wody co jest i zobacz czy płyn się leje jeśli tak to znaczy że wszystko ok




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2011, 23:34 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Cytuj:
bo jeżeli one stoją to i "wiatraczek" pompy wody stoi,


jakim cudem ma ten wiatraczek sie zatrzymac jak ciagle jest napedzany przez wał? i takie piny? no chyba ze sie połamało takie plastikowe słoneczko to tak.

łozyską są po to żeby nie bylo luzow.

odpowietrzyc najlepszy sposob zdjac z glowicy jeden wężyk i poczekac z 2 sek niech poleci płyn potem wlozyc i zakrecic i juz ;)




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 5:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
Ale jakim cudem on mi się zapowietrzył ? To jest niemożliwe. Ja tylko dolałem płynu, a wczesniej było na minimum (może troszke ponizej tej kreski, trudno ocenic)
Skuterem przejechałem kolo 10 km, w tym czasie gdyby nie było chłodzenia to nie wiem co by było z cylkiem :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 12:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Nic by nie było z cylkiem :P Powiem tak, temp 90 C jest optymalną dla pracy silnika.
Wyższa temp delikatnie przyśpieszy jego zużywanie. 2 razy wracałem kilka km bez chłodzenia, raz ukręcił się "wiatraczek" pompy wody, drugim razem koło napędowe pompy.
Ostatnio jadąc do wrocka, nawet zabrakło mi oleju. Jadąc w dwie osoby. Zalałem olej, pojechałem dalej. Przy wymianie łożysk sprawdziłem stan cylka, delikatna ryska w górnej części. Cylek Tec hq, przekonałem się że te tańsze cylki wcale nie są gorsze, malossi nie przeżył nawet połowy tego i padł.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 15:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2010, 22:44
Posty: 252
Lokalizacja: Dukla
Pojazd:
Ja po każdym dolaniu płynu, odkręceniu korka minimum 5 min odpowietrzam po moich przygodach z uszczelkami na głowicy. A sprawdź czy kable od pompy idą dobrze może są na odwrót założone.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 15:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
Tak.
Przez 2 miesiące było dobrze, a teraz jak innego płynu dolałem to się same zamieniły...

Jak dobrze odpowietrzyc ten układ, slyszalem kilka sposobow, ale nie wiem ktory jest najlepszy. Powiedz jak ty odpowietrzales :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 16:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2010, 22:44
Posty: 252
Lokalizacja: Dukla
Pojazd:
W najlepszy sposób: odpalasz roxa, odkręcasz tą czarną nakrętkę od zbiorniczka wyrównawczego i czekasz 5-10 min, potem zakręcasz i cieszysz się odpowietrzonym układem. Po tym zabiegu chłodnica powinna być dość ciepła, taka letnia że można spokojnie trzymać rękę.

2 sposób to odkręcenie śrubki na głowicy i poczekanie aż poleci płyn. Ten sposób podobno jest skuteczniejszy ale mi się nigdy nie chciało w to bawić.

Jeżeli coś źle napisałem od razu proszę mnie poprawić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 16:16 
Zbanowany

Rejestracja: 13 maja 2011, 20:21
Posty: 62
Pojazd:
zawsze jak nalejesz do pełna cos ci wywali przez korek jak sie nagrzeje bo zwieksza objetosc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 17:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
No wlasnie chyba przez ten korek sie para leciałą. teraz zaczął się płyn lec. Dzis jade kolo 100 i k*rwa patrze cos kropi. Chmury ciemne, ale po kałuzach nic nie widac zeby padalo. Patrze na kiere, a tu spod czachy płyn napierdziela jak z kranu... Wrocilem do domu obejrzałem wszystko dokladanie i tylko pod korkiem było mokre. Pewnie jest jakiś nieszczelny, albo cos. Te przewodziki są napewno szczelne i nic z nich nie leci. Chłodnica cała sucha, wiec tez nic tam nie może byc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 17:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
Ale z tą parą to w sumie normalne. Ona mnie juz nie obchodzi. Temperatury w silniku są wysokie dochodzące to 90-100 czyli moze sie zdarzyc ze bedzie parowało.
Martwi mnie teraz ten korek. Oczywiscie, ze pod korkiem bedzie mokro, ale nie tak, ze bedzie się lało ciurkiem. Miałem płynu nalane pod sama kreske maximum. Dzis troche spusciłem i jutro jak bede jechal do pracy to zobacze czy dalej cos cieknie. Dam jeszcze jakąś uszczelke, albo kawałek gumy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 17:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2010, 20:26
Posty: 71
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
Ostatnio mi padła uszczelka pod głowicą, i wtedy właśnie jeden z pośród paru objawów był taki że wywalało mi płyn ze zbiorniczka, lecz wądpie aby u Ciebie było coś podobnego. Nie znam się za bardzo na płynach, ale może po prostu niemożna ich mieszać i po zmieszaniu stało się tak?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 11:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2009, 21:58
Posty: 168
Lokalizacja: Malbork
Pojazd:
Długo mnie tu nie było... co tu się porobiło :( tematy typu mieszanie płynów chłodniczych :/

Wracając do tematu: najprawdopodobniej masz nieszczelny zbiorniczek od płynu chłodniczego. Łączenie między gwintem na który nakręca się korek a samym zbiorniczkiem. Nie zobaczysz tego gołym okiem ale na 99% to to.




_________________

Cytuj:
A tysiac obrotow to bedzie cos w stylu prumprum prum prum prum :D xDD

http://bikepics.com/members/grubymalbork/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 15:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2010, 22:44
Posty: 252
Lokalizacja: Dukla
Pojazd:
GrubyMalbork, dobra ale czy aż tak by parowało ? Nawet u mnie po jeździe w upały tak gorąco nie było.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 18:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
No juz nie paruje ;p
jechałem dzis kolo 6 km i było git. Tylko ten płyn wyciekał spod tej nakrętki. Musi byc jakies ujscie powietrza ? Czy moge sobie tam jakąs uszczelke dac czy kawałek detki ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 19:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
Tak, tylko po 20 kilometrach z poziomu Max zleciało mi do poziomu min... To nie jest normalne. gdyby mi wylatywało tyle przez rok czy pol roku to spoko, ale nie co 2 dni...

moge dam jakąś uszczelke wsadzic czy musi miec jakies odpowietrzenie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 8:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
Sorki za post pod postem, ale pinla sprawa.

Moge dać tą uszczelke ? Czy ten cały układ chłodzenia musi mieć odpowietrzenie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 11:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2011, 10:23
Posty: 84
Lokalizacja: Wieliczka
Pojazd:
POwiem ci tyle ze masz gdzies malutka dziurke w chlodnicy na 100%.Miałem tak samo ze jak rozgrzal sie do okolo 70 stopni ciekla woda z chlodnicy i parowalo z pod czachy i plynu ubywalo.A dziurka w chlodnicy byla taka mala ze wywalalo wode dopiero gdy bylo 70 stopni




_________________

Stage6 Racing
Hebo New Performer
Hebo Next Generation
Hebo N
Hebo Kevlar
Dellorto PHBG 21mm
Tec Racing

Sprzedam AEROXA !!
LINK http://allegro.pl/yamaha-aerox-racing-s ... 07188.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 12:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:48
Posty: 339
Pojazd:
gdybys doczytal temat do konca to bys wiedial, ze juz ta para nie leci...

Pytanie moje brzmi czy moge dac uszczelke pod korek ? Czy nie dawac bo układ chłodzący musi miec odpowietrzenie jakies ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy