Dzisiaj jest 27 lip 2025, 0:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 lip 2011, 17:36 
*

Rejestracja: 02 kwie 2011, 17:11
Posty: 65
Pojazd:
JAK ZLE MIEJSCE TO PROSZE O PRZENIESIENIE.

Siema

Jade za pare dni kupowac aprilie rx 50 z silnikiem minarelli am6 i mam kilka pytan w sprawie jazdy.
Nie mialem nigdy biegowki, jezdzilem tyle co na motorkach kolegow, i tyle co samochodem.
Mam do was pytanie odnosnie hamowania, czyli ze jade np. na 6 biegu i hamuje przed skrzyzowaniem lub zwalniam przed zakretem.
Mianowicie nie wiem ktorej techniki uzywac zeby jak najmniej zuzywaly sie podzespoly silnika tzn. sprzeglo, cylinder, oraz skrzynia biegow.
Poszperalem troche w googlach i znalazlem kilka technik:

TE WSZYSTKIE TECHNIKI MAM OCZYWISCIE NA MYSLI Z UZYCIEM HAMULCOW.

1. Jade na 6 biegu i potrzebuje sie zatrzymac przed skrzyzowaniem, a wiec:
a) wciskam sprzeglo > redukuje bieg o 1 > przegazowka > puszczam sprzeglo i tak do 1.
b) dojezdzam sobie spokojnie do skrzyzowania na luzie i przy malej predkosci zrzucam bieg do 1.
c) dojezdzam do skrzyzowania caly czas na sprzegle i spokojnie redukuje po 1 biegu bez przegazowki oraz puszczania sprzegla.
d) dojezdzam do skrzyzowania na sprzegle i przy malej predkosci zrzucam biegi do 1 bez przegazowki oraz puszczania sprzegla.

II. Zblizam sie do zakretu i potrzebuje z 6 na 2-3 zrzucic.
a) tak jak w podpunkcie a.
b) wciskam sprzeglo i hamujac redukuje biegi do 2-3

JESLI ZADNA Z TECHNIK NIE JEST NAJLEPSZA TO PISZCIE POD TEMATEM LEPSZE KTORE POWODUJA MNIEJSZE ZUZYCIE SPRZEGLA ORAZ PODZESPOLOW KTORE WYMIENILEM WYZEJ.
Pozdro z gory dzieki !


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 18:00 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:22
Posty: 963
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
Gozdus pisze:
b) dojezdzam sobie spokojnie do skrzyzowania na luzie i przy malej predkosci zrzucam bieg do 1.
c) dojezdzam do skrzyzowania caly czas na sprzegle i spokojnie redukuje po 1 biegu bez przegazowki oraz puszczania sprzegla.
d) dojezdzam do skrzyzowania na sprzegle i przy malej predkosci zrzucam biegi do 1 bez przegazowki oraz puszczania sprzegla
tą są bardziej poprawne odpowiedzi,bynajmniej mi się tak wydaje :wink:
Gozdus pisze:
II. Zblizam sie do zakretu i potrzebuje z 6 na 2-3 zrzucic.
Cytuj:
b) wciskam sprzeglo i hamujac redukuje biegi do 2-3




_________________

Sprzedam dużo częsci silnikowych do Yamahy Bws,naprawdę tanio! Sprzątanie garażu.
Malossi sport 70cc 50zł do szlifu!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=171672
Gg. 8308088




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 19:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2010, 14:41
Posty: 570
Lokalizacja: Radlin
Pojazd: Gilera Runner
maciek805 pisze:
dokladnie tak ... ale masz problem czlowieku, rusz glowe i pomysl logicznie.

HAHA i po co robic takie cos ? "a) wciskam sprzeglo > redukuje bieg o 1 > przegazowka > puszczam sprzeglo i tak do 1. " Normalnie smiac sie chce ....


Za duzo siedzisz przed kompem, a nie praktukujesz tego realnie tylko fikcyjnie, tak sie zachowuja dzieci neo. Za duzo paniki u ciebie ....

Bo te skrzynie bardzo dostają po dupie jak się tak robi. Czasem ludzie hamują na sprzęgle i potem wrzucają 1 trzymając sprzęgło, aż do zielonego, czego nie polecam. Ale zrzucanie przed światłami z przegazówką jest niekomfortowe, najlepiej wrzucić luz i potem od nowa. Jeśli się mylę niech mnie poprawią kierowcy biegówek, bo ja taką na co dzień nie jeżdżę.




_________________

KUPIĘ YASUNI C16 P/G stan bdb


Kontakt: puzon20@gmail.com




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 19:11 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:30
Posty: 167
Lokalizacja: Piotrowice/Bychawa
Pojazd:
maciek805 pisze:
dokladnie tak ... ale masz problem czlowieku, rusz glowe i pomysl logicznie.



Za duzo siedzisz przed kompem, a nie praktukujesz tego realnie tylko fikcyjnie, tak sie zachowuja dzieci neo. Za duzo paniki u ciebie ....


x2. Nie myśl a czuj... Musisz to po prostu poczuć :P




_________________

Robcio664 pisze:
Witam.
mam takie do wasz pytanko otóż...
czy na skuterze 4t 50cc da się zrobić stunt? I co to w ogóle jest za trik? I jakie można jeszcze robić triki na skuterze 50cc 4t?
pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 20:17 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Vexoo, masz runnera dlatego nie wiem czemu sie wypowiadasz. Ja mialem derbi sende, jezdzilem samochodami... Znajda sie debile co maja na jedynce i caly czas trzymaja sprzeglo, zamiast miec luz, ale to juz sa cwoki .... Nie wiem po co piszesz tutaj na forum, siadaj na moto i ucz sie, poczuj to :P


Ostatnio zmieniony 19 lip 2011, 20:17 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 20:24 
*

Rejestracja: 27 sty 2011, 22:38
Posty: 39
Pojazd:
Będziesz miał moto to się nauczysz.. Jeździj jak poje*** :D Tak najlepiej, jedynka i full manetka, sprzęgło-dwójka i znow full xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 21:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ja sobie zawsze przy dojeździe wduszałem sprzęgło i zrzucałem po kolei. Tylko jakiś typek mówił, aby nie wyżywać się na tej nóżce, a powoli pykać co jeden bieg.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 21:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2010, 14:41
Posty: 570
Lokalizacja: Radlin
Pojazd: Gilera Runner
maciek805 pisze:
Vexoo, masz runnera dlatego nie wiem czemu sie wypowiadasz. Ja mialem derbi sende, jezdzilem samochodami... Znajda sie debile co maja na jedynce i caly czas trzymaja sprzeglo, zamiast miec luz, ale to juz sa cwoki ....

Jeździłem na motorynce :lol: :lol: Chciałem dorzucić swoje dwa grosze, a co nieco o tym czytałem :<




_________________

KUPIĘ YASUNI C16 P/G stan bdb


Kontakt: puzon20@gmail.com




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 21:44 
*

Rejestracja: 02 kwie 2011, 17:11
Posty: 65
Pojazd:
Zgadzam sie z wami, ale troche mnie nie zrozumieliscie, poprostu tak dluzej bede 1-szy raz jezdzil biegowka wiec nie chce sobie przyspozyc jakichs zlych nawykow, takich ze po paru tysiacach km ********** skrzynie :] I po to temat zalozylem zebyscie mi dali jakies techniki zebym skrzyni nie ********, wiele czytalem tematow i skrzynie w am6 sa bardzo czule.


Zapoznaj się z regulaminem forum.
Booyaka


Ostatnio zmieniony 19 lip 2011, 22:05 przez Gozdus, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2011, 11:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Gozdus pisze:
a) wciskam sprzeglo > redukuje bieg o 1 > przegazowka > puszczam sprzeglo i tak do 1.

Ta technika będzie najlepsza, aczkolwiek musisz pamiętać, że w 2T nie można hamować silnikiem. Dlatego sprzęgło puszczaj tylko na moment (tylko żeby złapać każdy bieg). Nie jest to proste i będziesz musiał sporo wyjeździć aż będziesz robił to idealnie :wink:

Polecam Ci ten artykuł:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/s ... ,art8.html




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez FoRnaL, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2011, 12:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
FoRnaL pisze:
Gozdus pisze:
a) wciskam sprzeglo > redukuje bieg o 1 > przegazowka > puszczam sprzeglo i tak do 1.

Ta technika będzie najlepsza, aczkolwiek musisz pamiętać, że w 2T nie można hamować silnikiem. Dlatego sprzęgło puszczaj tylko na moment (tylko żeby złapać każdy bieg). Nie jest to proste i będziesz musiał sporo wyjeździć aż będziesz robił to idealnie :wink:

Polecam Ci ten artykuł:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/s ... ,art8.html


Nie jest to proste, ale nie jest też trudne, ja po ok tygodniu jazdy tak robie odruchowo :) Do tego quickshifting i jest miodzik. Po powrocie do domu z roboty wytlumacze na czym to polega.




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy