Dzisiaj jest 02 lut 2025, 15:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lip 2011, 11:01 
*

Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:07
Posty: 8
Pojazd:
witam,

mam problem z moim leonardo 250 - nieco ponad tydzien odstawilem go do garazu, wszystko bylo ok, aprilka odpala bez problemu. fakt ze przez pare dni jezdzilem w deszczu, ale nie mialem zadnych problemow z aprilika.
dzis poszedlem odpalic skuta i pojechac w trase, ale niestety po wlaczeniu zaplonu nic sie nie dzieje, nie zapalaja sie swiatla, nie pojawai sie kontrolka oleju, nic, kompletny zgon. myslalem ze to sprawa akumulatora, podepchnalem skuta pod serwis gdzie probowalismy odpalic go ze startera podlaczonego pod prad, podobno takim starterem to i ciezarowki odpalaja, a leo nawet nie mignal, nadal przekrecenie kluczyka w stacyjce niczego nie uruchamia.

myslalem ze aku jest tak zuzyte ze nie ma szans na rozruch, wiec wsadzilismy akumulator od kumpla, coprawda maly SYM, ale przynajmniej powinien zaplon odpalic, w sensie kontrolka oleju, poziom paliwa. ale nic sie nie stalo, nadal kaplica.

mam zatem pytanie - co moglo sie stac, skoro skuter stal ponad tydzien w suchym pomieszczeniu? co moge zrobic, przejrzec, poprawic?

dodam ze przepychanie skuta jest wyjatkowo ciezkie bo zblokowalo mi sie chyba sprzeglo i blokuje tylne kolo, w zwiazkuz czym przepchniecie skuta jest bardzo meczace.

bede wdzieczny za wszelkie porady. dzieki!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2011, 23:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 10:04
Posty: 1244
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Mogło ci się coś niedobrego porobić z kablami. Najpierw sprawdziłbym czy jest masa czy nie jest uszkodzona, zaśniedziała czy po prostu nie łączy, potem czy wszystkie kable idące do stacyjki są prawidłowo podpięte i czy nie są uszkodzone. I najprostsze czyli bezpiecznik :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2011, 9:13 
*

Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:07
Posty: 8
Pojazd:
FLYP001 pisze:
Najpierw sprawdziłbym czy jest masa czy nie jest uszkodzona, zaśniedziała czy po prostu nie łączy,


dzieki za odpowiedz, ale ja jestem laikiem jesli chodzi o sprawy mechaniczne - czy jestes w stanie napisac ktory konkretnie kabel mam sprawdzic? rozumiem ze musze rozkrecic plastiki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2011, 13:45 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
mógł się zawiesić elektromagnes stąd nie ma prądu

trzeba chociaż wyjąć schowek żeby się dostać do silnika i odkręcić pokrywę przekładni, to blokowanie nie jest normalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2011, 13:52 
*

Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:07
Posty: 8
Pojazd:
enduromaster pisze:
mógł się zawiesić elektromagnes stąd nie ma prądu

trzeba chociaż wyjąć schowek żeby się dostać do silnika i odkręcić pokrywę przekładni, to blokowanie nie jest normalne


czy to blokowanie kola moze byc zwiazane z tym elektromagnesem? on jest pod schowkiem/ kanapa? czy to mozna wyczyscic czy tylko wymiana?

dzieki!

dzis sprawdzalem mase - nadal nic, zwarlem minus w aku z rama skutera, ale nadal nic




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2011, 16:49 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 10:04
Posty: 1244
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Bezpiecznik oczywiście jest cały i zdrowy? Elektromagnes nie ma nic do zablokowanego koła. Musisz odkręcić pokrywe przekładni żeby zobaczyć co się zablokowało bo to najprawdopodobniej coś ze sprzęgłem albo dzwonem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2011, 9:48 
*

Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:07
Posty: 8
Pojazd:
FLYP001 pisze:
Bezpiecznik oczywiście jest cały i zdrowy? Elektromagnes nie ma nic do zablokowanego koła. Musisz odkręcić pokrywe przekładni żeby zobaczyć co się zablokowało bo to najprawdopodobniej coś ze sprzęgłem albo dzwonem.


bezpieczniki sa OK, dla pewnosci powymienialem je wszystkie 3.
co do zblokowanego kola - ono nie jest zablokowane na amen ale mega ciezko sie kreci, podejrzewam ze to cos ze sprzeglem wlasnie. mialem podobny przypadek wczesniej ale w momencie odpalenia silnika i dodania gazu to sie odblokowywalo i pozniej bylo juz OK.

chyba czeka mnie wizyta u elektryka jednak.

moze warto tez dodac ze ostatniego dnia kiedy skuter jeszcze dzialal ledwo ledwo dzialaly swiatla, duzo ludzi mowilo mi ze prawie ich nie widac, wiec ten 1 dzien jezdzilem na dlugich. czy to nie wskazuje na regulator napiecia? on dosc konkretnie sie nagrzewal... jak zdiagnozowac jednoznacznie ze to wlasnie regulator napiecia? dodam ze nie mam blotnika na tylnym kole i regulator mogl byc narazony na wilgoc.


Ostatnio zmieniony 24 lip 2011, 10:15 przez eldescento, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy