Witajcie
Mam skuter Piaggio Quartz 92r. silnik 70cc + wydech levince zx

.
Jakieś 2 tygodnie temu jechałem sobie 80km/h, pościłem gaz i nagle coś szarpnęło, zatrzymałem się dodaje gazu i czuje ze się pasek ślizga, wróciłem do domu rozbieram przekładnie i patrze, że pasek jest odwrotnie założony. I się zaczęło, teraz gdy założę go poprawnie przy większych obrotach cały czas przekręca się do góry nogami.
Dodam że pasek (wzmacniany POLINI) był kupowany jakoś na jesieni i ma przebieg jakieś 500km.(Poprzedni zerwałem, był zużyty )
Dobra pokaże film jak to wszystko wygląda: ( pasek przekręca sie w 1:09 )
http://www.youtube.com/watch?v=IJo7O07Pseg
1.Na początku myślałem ze to wina sprężyny centralnej więc włożyłem dużo twardszą (niebieska, ledwo daje rade ścisnąć rękami koło pasowe żeby włożyć pasek) Dalej sie przekręca.
2. Potem zauważyłem ,że pasek wchodzi strasznie wysoko praktycznie do końca wariatora, zrobiłem sobie blokade(z uszczelniacza wału) i włożyłem na tulejke i wario już nie dochodzi tak blisko, a pasek nie wchodzi tak wysoko, ale znów sie przekręcił.
2 film pokazujący stan waria i przecitalerza:
http://www.youtube.com/watch?v=HgweqKFD1N8
Wariator wydaje sie być ok. Jedynie przeciwtalerz jest kiepski i czy on nie powinien mieć rowków zeby siedzieć ciasno na wale

? Rowki ma tylko ta nakładka co trzyma wentylator. Po przykręceniu nie obraca sie idealnie prosto z wałem.
Pasek sie poździerał od tego obracania.
Od strony sprzęgła wszystko wydaje sie być ok. Gdzieś wyczytałem ze pasek sie obraca bo są różne katy albo krzywe talerze są ale wszystko wydaje sie być ok, do tej pory było

.
Co o tym sądzicie? wymieniać pasek i przeciwtalerz? A może jeszcze twardszą sprężynę centralną( Bo jak dodaje gazu to macha sie pasek)? I co z tymi rowkami na przeciwtalerzu? (wydaje mi sie ze one były dopiero w dużo nowszych modelach ,ale nie wiem )
pozdrawiam