Dzisiaj jest 05 mar 2025, 19:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 sie 2011, 19:19 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 18:25
Posty: 2
Pojazd:
Witajcie
Mam skuter Piaggio Quartz 92r. silnik 70cc + wydech levince zx :P .
Jakieś 2 tygodnie temu jechałem sobie 80km/h, pościłem gaz i nagle coś szarpnęło, zatrzymałem się dodaje gazu i czuje ze się pasek ślizga, wróciłem do domu rozbieram przekładnie i patrze, że pasek jest odwrotnie założony. I się zaczęło, teraz gdy założę go poprawnie przy większych obrotach cały czas przekręca się do góry nogami.
Dodam że pasek (wzmacniany POLINI) był kupowany jakoś na jesieni i ma przebieg jakieś 500km.(Poprzedni zerwałem, był zużyty )

Dobra pokaże film jak to wszystko wygląda: ( pasek przekręca sie w 1:09 ) :O
http://www.youtube.com/watch?v=IJo7O07Pseg

1.Na początku myślałem ze to wina sprężyny centralnej więc włożyłem dużo twardszą (niebieska, ledwo daje rade ścisnąć rękami koło pasowe żeby włożyć pasek) Dalej sie przekręca.
2. Potem zauważyłem ,że pasek wchodzi strasznie wysoko praktycznie do końca wariatora, zrobiłem sobie blokade(z uszczelniacza wału) i włożyłem na tulejke i wario już nie dochodzi tak blisko, a pasek nie wchodzi tak wysoko, ale znów sie przekręcił.

2 film pokazujący stan waria i przecitalerza: :D
http://www.youtube.com/watch?v=HgweqKFD1N8


Wariator wydaje sie być ok. Jedynie przeciwtalerz jest kiepski i czy on nie powinien mieć rowków zeby siedzieć ciasno na wale :?: ? Rowki ma tylko ta nakładka co trzyma wentylator. Po przykręceniu nie obraca sie idealnie prosto z wałem.

Pasek sie poździerał od tego obracania.
Od strony sprzęgła wszystko wydaje sie być ok. Gdzieś wyczytałem ze pasek sie obraca bo są różne katy albo krzywe talerze są ale wszystko wydaje sie być ok, do tej pory było :/ .

Co o tym sądzicie? wymieniać pasek i przeciwtalerz? A może jeszcze twardszą sprężynę centralną( Bo jak dodaje gazu to macha sie pasek)? I co z tymi rowkami na przeciwtalerzu? (wydaje mi sie ze one były dopiero w dużo nowszych modelach ,ale nie wiem ) :roll:

pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 20:13 
**

Rejestracja: 07 gru 2010, 21:58
Posty: 394
Pojazd:
przeicwtaerz jest do bani powinien miec frezy i tego wgłębienia tam gdize przylega do tuleji nie powinno byc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 21:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2010, 10:50
Posty: 117
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
Pojazd:
Ja widzę dwa problemy:
1.Czy ten pasek nie jest aby za długi?? jeśli masz seryjny to spróbuj na nim.
2.Przeciwtalerz już dawno powinien znaleźć się na złomie(brak frezów i zagłębienie.Ale narazie daj jakieś podkładki(tak żeby wyniosły ze 2mm)między tuleją a przeciwtalerzem i napisz czy coś się zmieniło pasek nie powinien wtedy wylatywać za wariator :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2011, 14:59 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 18:25
Posty: 2
Pojazd:
Dzieki panowie za odpowiedzi, pobawłem sie podkładkami i tak to jest to, przeciwtalerz na złom. Już zamówiłem nowy, a co do paska to powinien być w rozmiarze 724 x 17,5 i w takim jest ;)

pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy