Dzisiaj jest 26 kwie 2025, 16:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Problem DiTech
Post: 04 sie 2011, 10:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 13:41
Posty: 79
Pojazd: Keeway Flash Aprilia SR DiTech
Witam, mam problem, posiadam Aprilie SR DiTech <07.2003
Problem polega na tym, że Aprilia zaczęła mi coraz gorzej palić, aż w końcu nie odpaliła, myślałem, że to świeca, wymieniłem, jednak to nie była ona.
Potem poczytaj trochę, myślałem, że to zawór membranowy, wymieniłem, to też nie to.
Aprilia pali ciężko, odpali gdy psiknie się WD40 to przepustnicy, moc ma, licznik zamyka, ale przerywa ;/ kompresja 7Bar, sprawdzana. Nie wiem co to może być, być może wina przepustnicy.

Filmik:
http://w34.wrzuta.pl/film/ayu1ERTrodh/problem_ditech

(to co tak rzęzi to coś przy tłumiku :P )

czekam na pomoc




_________________

Szacunek dla Keeway'a :)

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/SR_Racing_50/122612


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 12:08 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Zrób diagnostykę, poszukaj jak to się robi na google.pl.
Ogólnie to kompresja 7bar na ditecha to nic szczególnego, przydałby się szlif. Poza tym sprawdź jakie ciśnienie bije kompresor i pompa paliwa..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 12:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 13:41
Posty: 79
Pojazd: Keeway Flash Aprilia SR DiTech
diagnostyka była robiona, pokazywało błędy i usunęło, dzisiaj robiłem diagnostykę po raz kolejny i zero błędów ..
Jeśli chodzi o kompresor ciśnienie jest, bo jak się odkręca wężyk od niego to słychać jak mocno powietrze ucieka, musze sprawdzić pompę paliwową, ale paliwo podaje, bo jak rozkręciliśmy wtrysk pośredni, to było mokro..




_________________

Szacunek dla Keeway'a :)

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/SR_Racing_50/122612




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 13:46 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Ale wiesz, pompa musi tez wytwarzac odpowiednie cisnienie..mogl pojsc zaworek zwrotny i dlatego nie trzymie cisnienia. Sprawdz to dokladnie oraz czy wtryskiwacz wytwarza mgiełke jak kręcisz rozrusznikiem..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 16:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 13:41
Posty: 79
Pojazd: Keeway Flash Aprilia SR DiTech
a może mi podpowiesz jak to dokładnie sprawdzić i jak wygląda ten zaworek, ile kosztuje w razie czego nowy itd? Będę wdzięczny, sezon w pełni, a maszyna stoi :p




_________________

Szacunek dla Keeway'a :)

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/SR_Racing_50/122612




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 16:38 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Mgiełkę sprawdzasz tak: wyciągasz cały wtryskiwacz z głowicy i go składasz, oczywiście wszystkie przewody i kostki podłączone i kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy sika tak jak dezodorant, jeżeli tak to OK, a jeśli ma trudności to kompresor na wymarciu. Kompresor możesz spróbować rozebrać na części i wyczyścić, anuż pomoże. Podobno można mgiełkę sprawdzić również bez wyciągania wtrysku z głowicy, ytylko trzeba przechylić motorek i wykręcić świece i patrzeć czy sika tym otworem po świecy, ale wg mnie lepszy jest sposób z wyviągnięciem..

Co do pompy to : podłączasz pompe pod wtryskiwacz, który siedzi najlepiej w głowicy, przekręcasz kluczyk i czekasz aż pompka zakończy pracować, wężyk powinien stwardnieć i taki pozostać, chyba, że jest uszkodzony zaworek zwrotny bądź któraś z cybantów (opaska zaciskowa) nie trzymie. Zaworka samego wymienić nie idzie, tylko kupno nowej pompy.

Powodzenia.


Ostatnio zmieniony 04 sie 2011, 16:41 przez Darex, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 11:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 13:41
Posty: 79
Pojazd: Keeway Flash Aprilia SR DiTech
witam, przekładałem części od innego DiTecha, który działał, u mnie niestety nic, przekładałem kompresor, przepustnice, drugi DiTech chodził git na moich częściach, a mój na jego nic . Podłączyłem zewnętrzny kompresor i przy ciśnieniu wyższym niż 7,5 bara skuter chodzi igła. Wreszcie doszliśmy o co chodzi, lecz ciekawe dlaczego tamten Ditech chodził git na moim kompresorze, który podaje 5,5 - 6bar? Mój na jego tez nie odpalił i dlaczego mój potrzebuje takie wysokie ciśnienie? Myślę, ze może wtrysk jest lekko przypieczony i potrzebuje większe ciśnienie? Oringi na wtrysku OK




_________________

Szacunek dla Keeway'a :)

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/SR_Racing_50/122612




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 12:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 8:10
Posty: 357
Lokalizacja: Kolbuszowa\Rzeszów
Pojazd:
Prawdopodobnie przez wtrysk zapieczony (daj do regulacji i czyszczenia)i masz trochę słabą kompresje, ja wymieniałem cyl przy 8atm.




_________________

Tec Racing 17,5mm (PHBN)-dysza 80
Polini speed control(6.7g)
Malossi X-Kevlar
Laser X-Pro
Sprzęgło RMS Racing Pro
Filtr powietrza-wkład gąbkowy-Polini
Sprężyna centralna Top Performances(odpowiednik HEBO +90)
Moduł CDI NEW RACING




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 16:04 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
To rozbierz wtryskiwacz i go dokładnie przeczyść, bo 5,5 bara to dobre ciśnienie, przy którym powinien ładnie chodzić..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 16:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 8:10
Posty: 357
Lokalizacja: Kolbuszowa\Rzeszów
Pojazd:
Ale wtryskiwacz może leje




_________________

Tec Racing 17,5mm (PHBN)-dysza 80
Polini speed control(6.7g)
Malossi X-Kevlar
Laser X-Pro
Sprzęgło RMS Racing Pro
Filtr powietrza-wkład gąbkowy-Polini
Sprężyna centralna Top Performances(odpowiednik HEBO +90)
Moduł CDI NEW RACING




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 17:37 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
No wtryskiwacz leje wtedy, gdy kompresor wytwarza zbyt małe ciśnienie..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 18:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 8:10
Posty: 357
Lokalizacja: Kolbuszowa\Rzeszów
Pojazd:
Albo gdy końcówka wtryskiwacza jest uszkodzona.




_________________

Tec Racing 17,5mm (PHBN)-dysza 80
Polini speed control(6.7g)
Malossi X-Kevlar
Laser X-Pro
Sprzęgło RMS Racing Pro
Filtr powietrza-wkład gąbkowy-Polini
Sprężyna centralna Top Performances(odpowiednik HEBO +90)
Moduł CDI NEW RACING




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 19:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
albo paliwo było rozpylane pod takim ciśnieniem, że kompresja 7bar jeszcze jakoś dawała rade... 7 bar to już szlif.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 20:18 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Końcówka wtryskiwacza uszkodzona hmm.. raczej zasyfiona, bo wtryskiwacz bezpośredni raczej się nie uszkadza, tylko oringi padają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 20:54 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
Darex, mój bezpośredni wysiadł .. nie wiem jakim cudem ale przestał pracować po prostu, nie podawał paliwa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 21:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 13:41
Posty: 79
Pojazd: Keeway Flash Aprilia SR DiTech
moj skuter podaje paliwo gites, tylko z kompresja 7,5 bara chodzi jak pszczolka, ponizej zdycha.. (kompresja kompresora rzecz jasna :) )




_________________

Szacunek dla Keeway'a :)

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/SR_Racing_50/122612


Ostatnio zmieniony 08 sie 2011, 21:24 przez arek-niebieski, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2011, 10:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 13:41
Posty: 79
Pojazd: Keeway Flash Aprilia SR DiTech
F5

co może być przyczyną, że chodzi na 7,5 bara , a na 6 nie? :| (chodzi o ciśnienie podawane z kompresora zewnętrznego, a ten z silnika podaje 6 i Apka nie chce chodzić)




_________________

Szacunek dla Keeway'a :)

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/SR_Racing_50/122612


Ostatnio zmieniony 13 sie 2011, 10:30 przez arek-niebieski, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2011, 21:56 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
arek-niebieski, wyczyść wszystko dokładnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2011, 9:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 8:10
Posty: 357
Lokalizacja: Kolbuszowa\Rzeszów
Pojazd:
Ja bym się upierał żebyś przełożył wtryskiwacz z innego skutera.




_________________

Tec Racing 17,5mm (PHBN)-dysza 80
Polini speed control(6.7g)
Malossi X-Kevlar
Laser X-Pro
Sprzęgło RMS Racing Pro
Filtr powietrza-wkład gąbkowy-Polini
Sprężyna centralna Top Performances(odpowiednik HEBO +90)
Moduł CDI NEW RACING




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 22:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 13:41
Posty: 79
Pojazd: Keeway Flash Aprilia SR DiTech
wszystko posprawdzane, przeczyszczone, bawiliśmy się z wtryskiem bezpośrednim, wstawialiśmy nawet inna sprężynkę, chodził na wolnych, ale potem świece zalewało, a jak znowu nie chodzi na wolnych to na wyższych chodzi normalnie, patrzymy teraz za nowym wtryskiem . Oby to było to, ogólnie siedzimy już przy skuterze 2 tyg i tylko się wkurzamy hehe :)




_________________

Szacunek dla Keeway'a :)

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/SR_Racing_50/122612




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy