Dzisiaj jest 05 mar 2025, 20:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 sie 2011, 22:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 8:05
Posty: 10
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Witam!

Mam problem, otóż złożyłem silnik p/g 1993 rok, na nowych częściach tzn.

-Łożyska Top Racing
-Tłok 47,4mm RMS
-Roztaczanie+szlif oryginalnego cylindra p/g
(wał w idealnym stanie, bez luzów)

Problem tkwi w tym, że już mam zrobione praktycznie 140km, dwa razy spuchnął dosłownie w trakcie jazdy do sklepu oddalnego 900m od mojego domu, zwykła codzienna rutyna tzn. zagrzać silnik, zamknąć garaż, i jazda, zwykła jazda 38-42km/h, i po prostu tłok spuchnął (2 razy mi się to zdarzyło)

Pytanie do Was brzmi, jakie mogą być Wasze przypuszczenia co do owego problemu (mieszanka p/p okej, olej 1:30 mobil 2t )




_________________

Silnik, dwa koła i mina wesoła :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 23:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2011, 15:29
Posty: 639
Lokalizacja: Z garażu :)
Pojazd:
spuchnął ? co masz na myśli, bo gdyby spuchnął to byś miał cylinder zatarty. to jest wręcz niemożliwe żeby po takim czasie puchnął tłok jak jeszcze skuter ledwie co ciepły....




_________________

Setup:
- DR evo 70
-Leo Vince ZX
- Zawór membranowy Polini
- rolki 5,6 gram polini
- przedłóżka amortyzatora TNT
- Gaźnik Tec Racing 17,5
- wał RMS Sport
- łożyska na wale Top Racing
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/118583


Ostatnio zmieniony 04 sie 2011, 23:05 przez Radkowy, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 23:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2011, 10:26
Posty: 51
Lokalizacja: Płock
Pojazd:
Mi też się zdarzyło dwa razy takie coś - objawy takie same jak przy zatarciu. Ale odczekałem chwile jak ostygnie silnik i dalej mogłem jechać. Oczywiście za 3 razem stanął silnik na amen :lol:

Po prostu źle docierasz silnik. Jeździsz z zadurzą prędkością i nie chłodzisz silnika.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 23:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2011, 15:29
Posty: 639
Lokalizacja: Z garażu :)
Pojazd:
ja miałem ten tłok i ani razu mi się nie zdarzyło a oszczędzać go nie oszczędzałem ...




_________________

Setup:
- DR evo 70
-Leo Vince ZX
- Zawór membranowy Polini
- rolki 5,6 gram polini
- przedłóżka amortyzatora TNT
- Gaźnik Tec Racing 17,5
- wał RMS Sport
- łożyska na wale Top Racing
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/118583




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2011, 23:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2011, 10:26
Posty: 51
Lokalizacja: Płock
Pojazd:
No bo ty umiesz jeździć, a my nie. :cool:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 8:10 
**

Rejestracja: 07 gru 2010, 21:58
Posty: 394
Pojazd:
ty orginalny cylinder roztoczyłeś do rozmiaru 47,4mm ?? jak tak to on ma za małe kanaly pod 70ccm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 8:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
piaggiopala, dobrze mówi, jeżeli roztoczyłeś cylinder na większą pojemność a kanały zostały te same to silnik będzie miał za małe płukanie. Mieszanka też jest zła! Smarowanie ma wynosić 1:50 ! Druga sprawa, to zapewne dobrałeś zły rozmiar tłoka. Rms to żeliwny cylinder, tłok odlewany, niskiej jakości, który bardzo źle znosi docieranie, ponieważ bardzo szybko zwiększa swoją "objętość". Najważniejsze, żebyś zwiększył dawkę oleju do 1:70 a po docieraniu zmniejsz na 1:50, nie wiem skąd wziąłeś informacje, że trzeba lać 1:30...




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 9:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2011, 15:29
Posty: 639
Lokalizacja: Z garażu :)
Pojazd:
maly66625, co wy gadacie, ja swojego DR evo teraz szlifuje na 48,40 i potem w góre ;p




_________________

Setup:
- DR evo 70
-Leo Vince ZX
- Zawór membranowy Polini
- rolki 5,6 gram polini
- przedłóżka amortyzatora TNT
- Gaźnik Tec Racing 17,5
- wał RMS Sport
- łożyska na wale Top Racing
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/118583




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 9:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
Radkowy, Ale jest to bardzo niezdrowe dla silnika, każdy mechanik ci to powie. W 2t płukanie silnika = smarowanie.




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 9:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2011, 15:29
Posty: 639
Lokalizacja: Z garażu :)
Pojazd:
tylko że ja mam DR evo a tam to normalne są takie wymiary ;p bo są specialnie te tłoki meteora i vertexa nadwymiarowe do tego cylindra i jeszcze do TOP




_________________

Setup:
- DR evo 70
-Leo Vince ZX
- Zawór membranowy Polini
- rolki 5,6 gram polini
- przedłóżka amortyzatora TNT
- Gaźnik Tec Racing 17,5
- wał RMS Sport
- łożyska na wale Top Racing
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/118583




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 9:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
No to co ty porównujesz oryginalną 70ccm do 50ccm? Tam są całkowicie inne wymiary kanałów, zapewne ich ilość też się różni.




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 16:11 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Zauwazylem taka smieszna wypowiedz

maly66625 pisze:
Najważniejsze, żebyś zwiększył dawkę oleju do 1:70 a po docieraniu zmniejsz na 1:50,


Czy ty w ogole wiesz co ty mowisz ? zwiekszyles w ten sposob mieszanke ? ( wiecej oleju ) ? Cos ci sie niezle pomieszalo ...

Druga sprawa - Piszesz, zeby nie lac 1:50. A to na dotarciu ma lac tak samo jak w normalnej eksploatacji ? Mieszanka 1:33 jest dobra na docieranie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 16:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Hanus, Jakim ty cudem roztoczyłeś seryjny cylinder na ponad 70ccm? Nie zobaczę zdjęcia to nie uwierzę. W oryginalnym LC tuleja ma w najgrubszym punkcie chyba z 48mm, w najchudszym 45.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 16:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
maciek805 pisze:
Zauwazylem taka smieszna wypowiedz

maly66625 pisze:
Najważniejsze, żebyś zwiększył dawkę oleju do 1:70 a po docieraniu zmniejsz na 1:50,


Czy ty w ogole wiesz co ty mowisz ? zwiekszyles w ten sposob mieszanke ? ( wiecej oleju ) ? Cos ci sie niezle pomieszalo ...

Druga sprawa - Piszesz, zeby nie lac 1:50. A to na dotarciu ma lac tak samo jak w normalnej eksploatacji ? Mieszanka 1:33 jest dobra na docieranie.


Zwracam honor <facepalm> pomyliłem wartości :D a więc pozostaje kwestia dogrzania silnika oraz płukania komory spalania. Chodziło mi, żeby na dotarciu lać więcej oleju a po tym normalnie 1:25 (5:100).




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 16:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Co Ty za bzdury wypisujesz?
Na dotarciu 1:33, później 1:50.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 16:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
maly66625 co ty piszesz ? Znowu glupoty, ahhh....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 17:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
Dobra już się nie odzywam, nigdy nie byłem dobry z matematyki, jebi@ mi się te liczby, przepraszam za zamieszanie :x




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2011, 17:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Po prostu jak masz, np. 1:50 - te 1 oznacza litr oleju oleju, a te 50 to benzyna, Czyli 1litr oleju na 50 litrow benzyny, czyli takze 100ml na 5 litrow benzyny.

Np. 1;33 to 100 ml oleju na 3,3 litra benzyny

Lepiej wytlumaczyc niz potem sie glowic, pozdro ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy