Dzisiaj jest 07 lut 2025, 19:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Fani Hondy :)
Post: 06 sie 2011, 19:48 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Skoro jest temat o BMW to czemu nie miał by być o hondzie :)

Dla wielu młodych jest to wymarzony samochód :)

Zauważyłem że na forum temat hondy jest dosyć często poruszany :) Zauważyłem również że są tu osoby które mają dużą wiedz na temat tych pojazdów i mam nadzieje ze chętnie się nią podzielą :)

Nie odsyłajcie nas do forum o Hondach :) Po to jest OffTopic :)

Ja sam mam pytanko dotyczące silników bo ich nie ogarniam :) Może chciałby ktoś wypisać silniki (oznakowanie i parametry)

o ile będzie zainteresowanie, temat można rozszerzyć chodzi mi głównie o auta Japońskie :)




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 19:50 
*

Rejestracja: 22 lis 2010, 22:36
Posty: 38
Pojazd:
Ja jestem poczatkujacym fanem Hondy,zarowno jezeli chodzi o auta jak i moto dawaja rade ;) Mysle nad Accordem lub Civiciem a moto na przyszly sezon CBR :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2011, 0:56
Posty: 0
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
Silniki:

serie

B
Silniki b20
prelude 3 gen
b20a a7 a5 a3 a2
moce 100 150 koni (gaźniki webera albo pgmfi-)

Crv z napędem na 4 (to z tego peklują integry 4x4 i rexy)

Integra
b18
b18c1 c2 c3 c4 c5 c6 C
moce 164-200 km
c1-c3 to zmulacze amerykańskie c5 siedział w sedanie z długą skrzynią c6 siedział w type'rze i kręcił się do 9k C to praktycznie to samo tylko inna głowica.. był jeszcze revo type-r ale on ma inne tłoki i inne graty

C
Silnik z nsx'a c30 tutaj to kazdy powinien wiedzieć ;]

D
d seria czyli cifiksy i rexy wszelkiej maści
od d13 czyli maksi zamulacza przez popularne d14 (w odmianach gaźnikowych [b] nowszych pgmf-i [a] i z'tkach czyli mieszanych montowanych w japońcach
d15 bardzo dobre silniki z6 vtec'i pełno też starszych - d15b
d16 to już popularne sohc'e moc od 115 w góre ;] ostatnio właśnie do nich pakują wszelkie soft turbo
no i hamerykańskie d17

F

tutaj accordy i preludy, oraz inne pospolite wozidła no i s2k

f18 - accordy - na ich temat wiem mało
f20 - prelude i accordy - f20a4 133km f20z1 145-150km zależnie od modelu
f20c - s2k tutaj każdy chyba wie
f22b/a - amerykańskie i japońskie(w prelkach peklowano zamiast h23) akordeony i preludy 130-160km zazwyczaj zmulacze z długimy skrzyniami ale po lekkich modach goni serie h

H
h22 - preludy i accordy
h22a2, a1 - starsze wersje preludy 4 usdm i cdm zazwyczaj choć a2 trafialy się i europejczyki tutaj moc 180-200km
a4 - prelude 5 gen usdm 185km
a5- 5 gen edm 185km
a7- accord type-r - 212km
a8- prelude 5 gen jdm type-s 220km
A - prelude 5 gen type-s edm oraz usdm 200km

h23

h23a1/2 - 160km - występowały tylko w preludach 4 gen zazwyczaj w automacie - wada fabryczna niewyważony wał i delikatne panewki - pada zazwyczaj po 200k unikać jak ognia :mrgreen:

O tych silnikach wiem chyba najwięcej więc można do mnie podbijać z wszelkimi pytaniami - piszcie nawet tutaj

G(spokrewnienie - tylko tuning)
g23 - spokrewnienie dołu h23 z tłokami od h22a i czapką h22 - moce od 230 w góre

J
Accordowskie oraz legendowskie V6 wiem że są j30 j32 i w sumie niewiele więcej :P

K
to już nowe rsx'y , civic'i i accordy
k20
160-210km
k24
170-190km

(tutaj już nie wiem tyle ale mógłbym coś wyszperać na forach więc jak kogoś coś konkretniej interesuje to z pewnością mogę coś klepnąć)

Mogę też wypisać skrzynie łącznie z przełożeniami z f20a/z i h22/23 jakby ktoś chciał ;)




_________________

^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:21 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Chłopcy moim faworytem również jest Honda Civic V/VI, jeżeli piątka to tylko sedan.
I teraz tak, co jest najsłabszym elementem tych aut, na co zwracać szczególną uwagę przy oględzinach ? I jaki silnik wybrać, ogólnie zastanawiam się nad 1.4 lub 1.5, ewentualnie 1.6, chodzi głównie o to abym wyrobił na paliwo oraz opłaty nie były zbyt wielkie..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
przemek.99, dobry temat ogólnie na wiki są info ale ile prawdziwe? np. wpisując civic masz silniki z poszczególnych modeli czasami z oznaczeniami,

Ogólnie ja do auta mam ponad roak ale coraz bardziej myślę na civiciem ale model nie wiem najprawdopodobniej VI ale japoński nie europejski model, silnik najprawdopodobniej 1,5 vtec bo 1,6 to już ma cenę, choć nie wykluczam kupienia tzw. żelazka tylko musiałbym w miarę egzemplarz znaleźć i wtedy kierował bym się w JDM ale delikatny, bo wiadomo kasa,

ogólnie może nia apropos hondy do końca ale dzsiaj widziałem jak dalszy sasiad malował garaż na ścianach szachownica, i duży czerwony napis Prelude (ma taką hondę) czcionka taka jak na klapuie samochodu, do tego na bocznej ścianie jakieś znaki japońskie coś ja te które są na tłumikach Yoshimura(możliwe że w suzuki ma nie wiem)

Preston, po raz kolejny jestem pełen podziwu dla twojej wiedzy, i do tego jesteś użytkownikiem który się nią dzieli ale nie w sposób przemądrzały, widząc użytkowników jak ty wraca wiara w forum,




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]


Ostatnio zmieniony 06 sie 2011, 20:25 przez ziolas94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:24 
*

Rejestracja: 22 lis 2010, 22:36
Posty: 38
Pojazd:
Darex, na blache najbardziej,spod tez najlepiej zobacz,1.5 slyszalem ze jest ok.


Czym sie rozni egzemplarz japonski a europejski? Jak je rozpoznac,ktory lepszy?


Ostatnio zmieniony 06 sie 2011, 20:25 przez TZRfan, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2010, 23:52
Posty: 278
Lokalizacja: garwolin
Pojazd:
Darex, głównie na blache i zawieszenie bo silniki sa bardzo żywotne . lecz słyszałem opinie o silnikach 1,3 ze sa dość awaryjne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:29 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Co do blach to niestety słaby punkt i wiem o tym bardzo dobrze :/
Nad silnikiem 1.3 raczej w ogóle nie rozmyślam..
A ogólnie skrzynie po jakim +- przebiegu zaczynają się domagać ? Można to w ogóle określić ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
TZRfan, nie tyle egzemplarz co model VI, wyglądem głownie http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic tu masz opisane ogólnie civici, a tu masz foty

Europejski projekt:
Obrazek

Japoński:

Obrazek




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:42 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Podobno w 6 generacji civica pochodzenie można rozpoznać po pierwszych literach vinu (niestety nie pamiętam jak to było)

Ale ogólnie 2/3d jest z Japonii, sedany i kombiaki z Anglii :) (cały czas mowię o 6)




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2011, 14:57
Posty: 344
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Pojazd:
ziolas94, widać że japoński jest bardziej skośny :D ja może nie jestem dużym fanem aut prod. Hondy ale na pewno podobają mi się ich motocykle :) za rok może trafi mi się ładna honda Cbr,Nsr bądź Varradero :)




_________________

Obrazek
Człowiek szybko odchodzi ale wspomnienia o Nim zostają w naszych sercach do końca.
Malina niech Ci ziemia lekką będzie.[*] LWG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:43 
*

Rejestracja: 22 lis 2010, 22:36
Posty: 38
Pojazd:
Aaa to jasne ze japonski ;) Te europejskie mi sie nie podobaja zbytnio.


Ostatnio zmieniony 06 sie 2011, 20:43 przez TZRfan, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2011, 0:56
Posty: 0
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
Japońskie sa tylko Coupe i 3d reszta to angole ze swindon nafaszerowane valeo i innymi zamiennikami.

1.3 są awaryjne ale tylko przy jakiejś specjalnie ostrej jeździe przez dłuższy czas - przy spokojnej nic się nie dzieje

Darex pisze:
I teraz tak, co jest najsłabszym elementem tych aut, na co zwracać szczególną uwagę przy oględzinach ?


Z pewnością patrz na blache. Głównie nadkola , błotniki , słupki dachowe, bagaznik.. Jak sprawdzasz czujnik lakieru to patrz na 4 nadkola lub 4 słupki - jeśli każde ma podobną wartość to znaczy że auto nie było robione tylko po prostu miała wywaloną rdze.

ziolas94 pisze:
tzw. żelazka tylko musiałbym w miarę egzemplarz znaleźć i wtedy kierował bym się w JDM ale delikatny, bo wiadomo kasa,


Akurat w przypadku żelazka to nie tyle cena(chyba ze gadżety grubsze ale mi chodzi o wyłącznie czesci nadwozia wnetrza z jdm'ów) co znalezienie takich cześci w godnym stanie [zazwyczja sprzedaja je handlarze nieświadomi tego co to jest] jest ciężkie.

ziolas94 pisze:
czcionka taka jak na klapuie samochodu,


Obrazek

Taka ? to z 4 gena widać jakiś fan ;]

ziolas94 pisze:
Preston, po raz kolejny jestem pełen podziwu dla twojej wiedzy, ,


Dziękuje uprzejmie :cool:

ziolas94 pisze:
i do tego jesteś użytkownikiem który się nią dzieli ale nie w sposób przemądrzały,


Oj tam przemądrzały. Nikt mnie jeszcze nie zdenerwował gadaniem glupot więc nic takiego nie miało miejsca typu jakieś przemądrzenia itp ;]

ziolas94 pisze:
widząc użytkowników jak ty wraca wiara w forum


Akurat teraz siedze tylko dla samochodów i tylko o nich tematy czytam- młodszy braciak patrzy naa tym koncie na motory ale rzadko.

Darex pisze:
A ogólnie skrzynie po jakim +- przebiegu zaczynają się domagać ? Można to w ogóle określić ?


Katujesz strzałami sprzęgłem itp - padnie. Nie katujesz - zrobi i 600kkm bo akurat skrzynie honda ma bardzo wytrzymałe.


Co do rozkodowania gdzie jest auto tłuczone:(dodatkowo)


Obrazek

http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Id ... /VIN_Codes

http://www.hondaoriginalparts.com/honda ... 104c200681

[jak ktoś jest obadany w temacie to będzie wiedział o co chodzi]




_________________

^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
On niekoniecznie jest produkowany w japoni( nie wiem gdzie był) tylko to jest japoński projekt i szczerze podoba mi się bardziej, choć z moim budżetem raczej będeę celował w V bo za ok. 6 kafli cięzko ładną VI będzie dostać, nie mam wielkich wymagań tzn. jak była stuknięta to tylko delikatnie, a nie jak z ojcem kangoo oglądaliśmy wspawywane całe ćwiartki miało i to nie do końca dospawane jakoś matko,




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2011, 0:56
Posty: 0
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
ziolas94,
Bardoz dobra decyzja - lepiej coś starszego ale ładniejszego i lepiej wyposażonego ;]

jednak na twoim miejscu rozejrzał bym za czymś klasycznym w podobnej cenie - jedyna wada która zresztą ma miejsce w każdej hondzie - rdza. Ale auto napewno niespotykane i ciekawe.

http://moto.allegro.pl/rarytas-honda-pr ... 38122.html




_________________

^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 20:59 
*

Rejestracja: 22 lis 2010, 22:36
Posty: 38
Pojazd:
Albo CRXa jakiegos :) Tylko wydaje mi sie ze ciezko zdrowego znalezc..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 21:03 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Hondy lubią gaz? Jakie spalanie ma civic 6 z silnikiem 1,4 1,6

Ile spali del sol 94-97r.

del sol blacha taka jak w 6?




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 21:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Preston, coś w styl tej czcionki nie przygladałem się bo nie utrzymujemy kontaktów to nie będe mu się jakoś totalnie na garaż gapił, on własnie ma prelude IV generacji, jeździ nią rzadko na codzień śmiga Renault ale kurde model mi z bani uciekł,
Ogólnie ta czcionka ładnie komponuje się z tą szachownicą, bo czcionka troche kojarzy się z latami 60 wyscigami może no i ta szachownica to samo,
Chodziło mi o to że NIE jesteś przemądrzały,
Preston, no cena wnętrz, itd. z rynku Japońskiego jest wysoka no i dostepność, ale najwyżej będzie ładna seria z zawechą i felami, wolę skromnie niż póxniej widuje się na alledrogo civici ok. 100KM z mega body kitami, nie przemawia to do mnie za kasę na zderzaki spojlery itp. wolę zainwestować w fele a jak juz będe miał to w porządną regulację silnika itd. po tylu latach na pewno się przyda, ze spojlerów to ewentualnie malutka lotka spoona,
Ogólnie może niw w temacie ale podobają mi się merole w201 najlepiej słynne 16v, zarówno 2,3 jak i 2,5 no i evo2, ale cena mnie przerasta minimum 13k a jakbym chciał kupić komplet zdrezaków i spojlerów z evo2 to kolejne 3-5k,
Choć czasami są jakieś okazje bo ludzie nie wiedzą co sprzedają po prostu i tyle,




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 21:05 
*

Rejestracja: 22 lis 2010, 22:36
Posty: 38
Pojazd:
Hondy lubia wysokie obroty ;) Wiec spalanie rozne ostatnio czytalem gosciowi VI 1.4 przy ciezszej nodze pali 10 gazu przy spokojniejszej jezdzie 8.


Ostatnio zmieniony 06 sie 2011, 21:05 przez TZRfan, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 21:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Preston, wiesz dopóki rdza nie bierze podłużnic to jest dobrze, nadkola itd. idzie zrobić, co to za problem, wspawanie progów to nie problem mój tata dobrze posługuje się spawarką więc byłoby ok, znajomemu kiedyś wspawywał progi i było OK.
Jak to mówią rocznikiem się nie jeździ, a rdza trudno żeby jej nie było w 20 letnim samochodzie,
Ogólnie crx odpada bo del sol mi się nie podoba a ten starszy to w 99% skatowany trup niestety, ogólnie ja jestem może trochę dziwny ale mi się podoba design lat 80 i poczatku 90, w samochodach i motocyklach taka FZR 1000 dla większości stary trup a dla mnie motocykl z historią i klasyk,
A z samochodem może mi się odmienić choć bardzo bym chciał mieć Hondę, jaka? to się okarze co się znnajdzie ładnego, a co do gazu to nawet nie wiem cy będe zakładał, o jeżeli będe jeździł tak jak zamierzam tzn. sporadycznie w ładną pogodę bo będzie mi skzoda auta yo wtedy czysta benzyna, żal by mi było takiej Prelude III w gazie, rozważałem kiedyś także nissana s12 albo s13, w sensie 200sx,




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy