Dzisiaj jest 01 mar 2025, 5:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 sie 2011, 18:35 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
Najpierw chciałem wszystkich przywitać :P

a teraz mój problem :P
jestem właściciele Aprilii AF1 50 Replica z 91r.
posiada ona chyba silnik minarelli AM6

miałem problem ze sprzegłem jak wrzuciłem jedynke to moto na wcisnietym sprzegle troche jechał do przodu

Oddałem ją do mechanika który stwierdził ze sprzegło jest źle zdynstansowane - cos tam naprawił i teraz jest tak :

moto rusza lepiej ale jedzie strasznie wolno i ma wysokie obroty;/ dodatkowo jak troszke zwolnie silnik gaśnie
Kiedy jest nie zapalona i wrzuce jakis bieg i trzymam dalej sprzegło to motorka nie mozna popchac - tak jakby był na biegu bez wcisnietego sprzegła.

W koszyku sprzegła mam chyba 5tarcz miedzy którymi sa takie podkładki, i miedzy dwoma tarczami jednej jakby brakuje.

Moze to byc wina takiego mechanizmu co trzyma linke sprzegła i on moze nie odbijac ? ale w sumie załozyłem ( za radą mechanika) taka sprezyne wiec powinno to działać :)

wiem te jeszcze ze nie świeci lontronla luzu gdy moto własnie na nim jest .


pomózcie bardzo was prosze :) bo nawet nie zdazyłem sie nacieszyc tym motorkiem :((


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 sie 2011, 20:49 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
..Polo.. pisze:
Najpierw chciałem wszystkich przywitać :P

Dzień dobry :D
Z opisywanych przez Ciebie problemów wnioskuję, że masz zjchane tarze sprzęgła lub zużyty olej. Brak przekładki między tarczami prowadzi do uszkodzenia sprzęgła. Na początek wymień olej na Motul Transoil Expert 10w40. Jeśli problem nadal będzie występował, przymierz się do zakupu tarczy sprzęgła wraz z przekładkami ( polecam Tec Racing Kevlar ). Vo do kontrolki luzu, to sprawdź najpierw czy nie masz czasem przepalonej żarówki, jeśli będzie dobra to coś nie gra z czujnikiem.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2011, 21:02 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
czujnik luzu już naprawiłem:)

gdyby olej był zły to na pewno występowałyby tak liczne objawy ? :?

komplet takich tarcz jest dosyć drogi a nie mam pewności ze to one są winne ;/ poza tym np takie :
te podkładki sa inne niz ja mam;/ bo ja mam z takimi dziurami na śruby
a można by jakoś dorobić taką podkładkę?

czy kosza sprzęgła powinna dotykać tarcza czy podkładka ? a ostatnia montowana ? bo moze mam je nie w tej kolejności ;/

a jak wciska się sprzęgło to jaki jest jego skok około ? bo patrząc na nie jak się zaciska wydaje mi się ze jest za mały ;/


Ostatnio zmieniony 09 sie 2011, 21:08 przez ..Polo.., łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2011, 21:08 
**

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:22
Posty: 344
Lokalizacja: Lbn
Pojazd:
Cytuj:
Na początek wymień olej na Motul Transoil Expert 10w40.


Co ty gadasz? Mi doradził yasiek z tego forum, żeby lać olej o gęstości 75w90 tak jak każe serwisówka. A co do tych tarcz to sprawdź czy masz przekładki czy nie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2011, 21:12 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
no przekładki nie mam miedzy 2 tarczami ;/ ale niewiem czy brakuje czy poprostu jest w innej kolejnosci poskładane;/

niewiem co ma byc pierwsze a co ostatnie :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2011, 21:14 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
przemo1110pl9 pisze:
Cytuj:
Na początek wymień olej na Motul Transoil Expert 10w40.


Co ty gadasz? Mi doradził yasiek z tego forum, żeby lać olej o gęstości 75w90 tak jak każe serwisówka. A co do tych tarcz to sprawdź czy masz przekładki czy nie.

Są różne tezy na temat oleju. Owszem serwisówka karze lać 75w90 lecz z doświadczenia wiem że na 10w40 skrzynia lepiej pracuje.

Kolejność zakładania tarczy na kosz : tarcza, przekładka, tarcza, przekładka, tarcza, przekładka, tarcza, przekładka, tarcza :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359


Ostatnio zmieniony 09 sie 2011, 21:16 przez Furian50, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2011, 21:34 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
jutro sie cos jeszcze pomysli :P
ale juz tyle razy to rozkrecałem ze nie mam juz nerwów ;/

moze musze tez jakas podkładke dorobic miedzy koszem a takim elementem z 4 gwintami na który zakłada sie tarcze :P bo cos miedzy nimi za duzy luz ;/ :(

Witam witam
dzisiaj próbowałem walczyc z tym sprzęgłem podłożyłem podkładkę miedzy koszykiem a takim elementem z bolcami gwintowanymi ui nie ma juz luzu

pozmieniałem kolejnosc tarcz i podkładek (była zła, teraz jest ok)

a problemy sa dalej ;/


podejrzewam ze to możne być ten cypel na który zakładana jest linka i przez to sprzegło odpowiednio nie wysprzegla;/

jest na nim taka końcówka widoczna sprężynki i ona jest luźna odkręciłem sa i była fajnie naprężona ale gdy tylko wcisnąłem sprzęgło zaraz wyskoczyła;/

pomózcie bo nie mam ochoty ani siły rozbierac calutkiego silnika aby sie do niego dostac ;/


Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 18:28 przez ..Polo.., łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2011, 17:52 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
witam wiem ze nie powinienem pisac post pod postem ale inaczej nie wyswietli sie jako nowosc i tym samych nie doczekam sie odpowiedzi:P

Jaki ostatecznie olej wlac do tej skrzyni? motul czy elf?
Np. taki: http://allegro.pl/olej-przekladniowy-mo ... 41287.html

i który z tych podanych jest gesciejszy ?

Furian : z doswiadczenia ale w twoim silniku - jestes pewny ze u mnie tak samo bedzie ?


Ostatnio zmieniony 13 sie 2011, 17:59 przez ..Polo.., łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2011, 20:27 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
nalałem tego elfa i zaczęło mi się sprzęgło ślizgać

teraz mam mtx sae 80w i jest ok




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2011, 21:56 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
To zależy jak masz tarcze zużyte, lecz po namyśleniu stwierdzam, że najlepszym rozwiązaniem będzie olej 75w90 gdyż Twoje sprzęgło zapewne nie jest zbyt bogate :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2011, 13:29 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Wlej najrzadszy olej przeznaczony do tarcz sprzęgła.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.


Ostatnio zmieniony 15 sie 2011, 12:32 przez wojak, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2011, 17:55 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
dzisiaj mechanik mi powiedział ze sprzegło jest praktycznie nowe :)
a jak zobaczył olej to powiedział ze za gesty ;/
i doradział wymiane

tarcze sie za bardzo sklejają i myslałem o rzadszym oleju :)

to moze jednak ten 10w40 ?
a oleje silnikowe o tej gestosci sie nie nadają?

zastanawiam sie czy az tak mocne objawy moga byc spowodowane tylko olejem ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2011, 11:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Ja mam w skrzyni wlany olej do Automatów :D Ten czerwony i jest super.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2011, 12:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2011, 8:07
Posty: 100
Lokalizacja: Gracze
Pojazd:
Moim zdaniem tez 10w40 będzie najlepszy.Bo po co taki gesty olej? dopieor będzie miał problemy z tym sprzęgłem bo ten olej za gesty.




_________________

Neos stunt rakieta

http://imageshack.us/photo/my-images/51/escorte.jpg/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 13:33 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
kupiłem juz nowy olej - motul 10w40

W sklepie powiedziano mii ze jak sprzęgło sie raz poślizgnie to wymiana oleju nie pomoze ;/

trzeba wymieniac tarcze lub regulować sprzegło - to prawda?

ja swoje niby wyregulowałem ale nie wiem czy dobrze . jak je regulować i sprawdzić czy jest dobrze ustawione?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 13:52 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
regulacja w am6 wygląda tak

popuszczasz na maxa linkę przy klamce


potem na deklu kosza sprzęgłowego jest śruba na szeeeeroki płaski śrubokręt i kontra na klucz 19


zablokuj sobie kosz np wciskając grubo szmatki pomiędzy koła zębate

odkręć kontrę

potem śrubę kontry daj maksymalnie wykręconą (wykręć ją z tej na płaski)

dokręcasz tą na płaski palcami aż poczujesz opór (oprze się o wysprzęglik)

dokręcasz kontrę

składasz prawą kapę (nie zapomnij o szmacie pomiędzy zębami)

zalewasz olej (700-800ml)

niech se postoi zleci do skrzyni

odpalasz

i na zimnym silniku regulujesz sprzęgło przy klamce tak żeby po wbiciu 1-ki było czuć spadek obrotów i takie ledwo ledwo ruszanie (ma ciągnąc do przodu delikatnie)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 14:10 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
a tarcze przed złozeniem przesmarowac olejem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 15:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Tak, przesmaruj je i zamontuj.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 21:09 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
przesmaruj a najlepiej zamocz na chwilę

żeby nie było 1 uruchomienie na sucho




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2011, 20:21 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 18:33
Posty: 13
Pojazd:
drodze koledzy
niestety wymiana oleju nic nie pomogła;/

pomyslałem ze moze byc cos z popychaczem ale jak odpiałem linke i wziąłem go na popych to dalej sie ślizgało wiec lika powinna byc ok

mam do kupienia sprzegło za 150zł ale niewiem czy to pomoze a nie chce wywalic kasy w błoto

a moze mam cos źle poskładane - ma ktos moze jakis schemat

to jest silnik minarelli RV4 a nie am6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy