Dzisiaj jest 25 lis 2024, 4:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 sie 2011, 18:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Witam wszystkich... Po długim na myślę i poradzie Kąkola, dochodzę do wniosku , że na forum przyda się test, który będzie miał za zadanie pomóc użytkownikowi w wyborze swojego jednośladu. Jak wiemy oraz widzimy na forum od pewnego czasu możemy zauważyć kłótnie, albo dyskusje na temat co jest lepsze. Wszystko ma swoje wady i zalety, jedni wolą to , drudzy to. Postanowiłem zrobić taki poradnik/ test, gdyż nie znalazłem takiego na naszym forum. Będę opisywał i porównywał dwa pojazdy jednym z nich jest mój stary skuter, który sprzedałem w ferie zimowe tego roku . Jest to PEUGEOT SPEEDFIGHT 2 w limitowanej edycji X-RACE , która charakteryzuje się bogatym wyposażeniem. Drugim (moim obecnym) jest motorower/ biegówka DERBI SENDA X-Treme . Doba, zaczynamy.

Na pierwszy odstrzał idzie Peugeot.
Peugeot speedfight 2 pochodzi z roku 2001... Nabyłem go z przebieg 21 tysiecy, a sprzedałem z przebiegiem 28 tysięcy. Użytkowałem go cały zeszły sezon motocyklowy, przeprowadziłem w nim zmiany optyczne jak i mechaniczne. Użytkowałem go do jazd po mieście jak i w niedalekie wyprawy. Skuter zawsze się spisywał b.dobrze. Palił jak trzeba i wiózł, gdzie trzeba.
Obrazek
Jeśli chodzi o cykl miejski: spalanie w granicach 4 litrach, trasa : 3,70. Na krótkich wypadach sprawował się b. dobrze. Mieściłem się gdzie trzeba (jak wiadomo skuter jest dosyć szeroki),a głównym plusem jest to że jest to automat. Posiada bezstopniową przekładnie, co ułatwia nam życie w korkach( mam na myśli tu ludzi, którzy jeżdżą bez pośpiechu) nie musimy ciągle wachlować tymi biegami-co bywa czasami bardzo męczące. Dodajemy gazu i jedziemy spokojnie. Skuter mój był wyposażony w chłodnice, co też było minusem w upalne dni w godzinach szczytu( tu właśnie by górował AC).
Obrazek.
Większość skuterów posiada schowek pod kanapą. W opisywanym modelu jest on nie za duży. Owszem , zmieścimy tam kask , ale tylko typu JET, albo tani model Dragona, czy Tigera. Osiągi jak Na lc wypadają b.dobrze. Na wydechu (seryjnym) co widnieje na zdjęciach osiągi dochodziły 85 (licznikowe), a na Lasere ponad 90... Gdyby jednak ktoś przesadził z prędkością i zagapił się , czy nie widział jakiegoś pojazdu i zacząłby hamować w rękach by miał prawdziwą moc hamulców peugeota. Są to tarcze hamulcowe, wentylowane wyposażone w zaciski AJP. Są one naprawdę bardzo mocne, tylko trzeba dbać o wymienianie klocków. Osoby , które uwielbiają bawić się w tuning na pewno znajdą tutaj coś dla siebie. Skutery są bardzo podatne na tuning, w naszym sklepie www.mieloch.pl jest dostęp do wielu części dla wybranych kategorii, modelu, marki. Myślę, że to co miałem napisać o skuterze moim zdaniem, to właśnie to zrobiłem. Pod koniec bardziej będe porównywał skuter i biegówkę.

Obrazek


Teraz czas na sende .;).

Senda to Hiszpański motorower, wyposażony w 6`cio stopniową skrzynie biegów. Można powiedzieć że jest to prawdziwy motocykl tyle, że z silnikiem 50cc :). Opisywany motorower pochodzi z 2008 roku, więc jest wyposażony w nowy silnik derbi. Charakteryzuje się on standardowym wyposażeniem w gaźnik średnicy 17,5 Dellorto PHVA(jako ciekawostkę podam, że do odblokowanego silnika włożyłem dyszę 90 ). Moja senda jest w wersji X-treme Supermoto, na 17`calowych kołach z gumami Vee Rubber. W porównaniu do skutera jest ona znacznie wyższa (plus dla osób wysokich). Osobiście mam 167 i nie mam problemu z poruszaniem się nią, także nie sprawia ona problemów też dla niższych osób. Nie posiada ona schowka; jedynie mały pod kanapą na dokumenty, którą odkręca się dwoma motylkami znajdujących się koło wlewu paliwa.
Obrazek
Duże tarcze: z przodu i z tyłu, obie są również wyposażone w zaciski AJP.
Obrazek
Bardzo skutecznie hamują. W końcu muszą sobie poradzić z masą (90kg) i dużymi kołami.
Obrazek
Wysoko i szeroko umiejscowiona kierownica pozwala na bezproblemowe manewrowanie między autami. Ważną rolę jeśli chodzi o przeciskanie się między autami odgrywa "szczupła sylwetka", senda jest wąska. Tu wychodzi na prowadzenie jeśli chodzi o porównanie do skutera. Osiągi... przełożenia 12/53. Czyli bardzo na przyśpieszenie, optymalne to 13-14/53. Na jednym ząbki zyskujemy około 7km/h. V-max wynosi 78-80 , z przyśpieszeniem do 50 6 sekund. Posiadając manualną skrzynię biegów możemy sami dobierać sobie obroty, nie to co w skuterze gaz i jedziesz. Tutaj mamy jeszcze sprzęgło, musimy troche bardziej się natrudzić niż w skuterze przy ruszaniu. Dla innych jest to skomplikowane dla innych prościzna.
Obrazek

Dobra przechodzimy do prawdziwego porównania . ; >

Senda i speedfight. Dwa różne światy, ale czy dla każdego ?

Skuter- popularny w polsce pojazd, którym na co dzień posługuje się duże grono osób: starszych jak i młodszych.
Supermoto, ścigacz, cross 50cc - Głównie jeżdżą nimi ludzie obeznani z motoryzacja, fani , młodzież, która z motoryzacją spotyka się na co dzień. Jest to ich hobby, pasja . Osobiście nie widziałem dziadka na takim sprzęcie jak senda. Owszem, -> simson:), ale to inna bajka. Jeśli chodzi o podróż sendą trzeba mieć twardy tyłek, jeśli speedem twardy kręgosłup :). Speed- > miękka kanapa, boli kręgosłup. Senda--> twarda kanapa, boli tyłeczek, ale nie kręgosłup. Na derbi siedzimy prosto i opieramy się głównie na rękach i ona zaczynają same boleć, głównie nadgarstki. Dlatego w podróż duży skuter jest autem :). Oczywiście zaraz może ktoś się sprzeciwić , ale to jest moje zdanie i proszę ja zaakceptować. Ale , ale :) skuterem nie wjedziemy w las dynamicznie. :). Tutaj mamy solidne , wysokie zawieszenie. Dysponujemy obrotami, górki nie są nam straszne. Plus dla sendy :). Spalanie jest podobne, więc tutaj opisywać nie będe się. Dodam , że na SM niefajnie się jeździ w dwie osoby. Jest to uciążliwe, ponieważ jest wąska kanapa.
Obrazek.
Biegówką nie pobawimy się w tuning jak w skuterze. Nie ma już takiej zabawy, a tutaj sobie roleczki zmienie a tutaj sprężynkę a tutaj pasaczek. O właśnie jak jestem przy napędzie... Łańcuch i zębatki nie są tak bardzo podatne na zużywanie. Niektóre rolki padają po 4 tysięcy km. (mi polini starły się po 1.5 tysiąca;/ ). Jeśli postawimy na droższy napęd napewno będzie śmigał wieki. Przyśpiesznie mojej sendy jest zabójcze, skuter na sporcie idzie z tyłu dopóki nie osiągne v-max`u. Do miasta , do odstawiania buraków na światłach, w sam raz :). Pamiętacie jak mówiłem o grzaniu się skutera w korku ? Tutaj mamy rozwiązanie
Obrazek
Wiatrak :). Włącza się przy 100*C :)automatycznie, posiada osobny termostat.
Obrazek
Dlatego dla tych co wybierają komfort, wygode, spokojną jazdę bez machania biegami, polecam skuter. Dla tych co chcą poczuć lekką adrenaline w lesie, czy też na jakimś szutrze to polecam sende ;). Po bułki do sklepu to rower ;). Mam nadzieje że pomogłem w jakiś sposób...

Pozdrawiam Emixx6 Obrazek
Życzę pogody. ;D
*zakaz kopiowania bez zgody autora. Test wykonany w 100% przez Emixx6 . Na potrzeby forum mieloch motocykle.


Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 19:16 przez Emixx6, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 18:36 
***

Rejestracja: 27 mar 2011, 17:00
Posty: 629
Pojazd:
Jo Jo jestem pierwszy należy ci się pochwała :D :D :D :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 18:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2010, 1:09
Posty: 822
Lokalizacja: B.O
Pojazd:
BARDZO DOBRY ART gratulacje mam nadzieję ze będzie podklejony :D




_________________

Peugeot speedfight 2 custom>yamaha rex 2006r>simson s51 enduro>honda cb50J>Suzuki Rg80>Yamaha TZR 125 >Apka Sr 50 morini ditech>Suzuki Bandit 400:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 18:50 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Wszystko git tylko jedno mi nie pasuje.Dlaczego nie można tuningowac biegówki?
Wrzucasz tam sport wydech gaźnik jakiś większy o cylku wale itp już nie wspominam.Sprzęgło sportowe,spręzyny dociskowe sportowe , naprawde kombinacji jest mnóstwo tylko wystarczy się znać i orientować. Według mnie Biegówka jest Mega dużo lepsze to niż kibel na którym nawet nie wjedziemy na szuter bo się zakopie. Biegówka>skuter.Wszystko na temat.


Ps:Opisałem swoje stanowisko w tej sprawie,post nie ma w celu nikogo urazic przede wszystkim posiadaczy kibli , oj przepraszam skuterów.




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 18:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2011, 8:48
Posty: 521
Lokalizacja: ok. Kolna
Pojazd:
Napewno się to przyda młodzieży która zamierza kupić coś jako pierwsze moto więc wielka pochwała dla cb :D




_________________

Malina pamiętamy[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 18:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2010, 15:07
Posty: 501
Lokalizacja: nni
Pojazd: CBR125, LoNcIn250
Fajny poradnik ;P




_________________

zipp otis 2t > Aprilia sr sport > motorynka > Yamaha aerox 2006 > diabolini xb 33 125cc > Yamaha aerox 2005




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 18:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
krzysiek39, Masz częściowo rację. Chciałem tylko uznać, że do skuterów dostaniesz znacznie więcej części. :). Popieram twoje zdanie w jakimś stopniu.

Oskar., wacek14, Młody328i, Dziękuje, Spędziłem kilka dobrych minut nad tym




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 18:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2010, 17:08
Posty: 763
Lokalizacja: ;]
Pojazd:
Dobry test, dawno już tu taki powinien być :)




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2300966#2300966
<-<-<-SENDA :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 19:21 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
hmm 6s do 50km/h trochę przesadziłeś, mój kuzyn ma tzr 08r, i napewno tak szybko mu nie dobije do 50. Kiedyś bawiliśmy się z kumplami w mini wyścigi gilera runner sp 50 vs derbi senda drd pro. Wyniki przyśpieszenia miazga na korzyść sendy, ale od 70 muł, skuter oblatuje jak chce sende, a o 80km/h nawet nie ma mowy dobić sendą. Zębatki był podobne do twoich. Jeszcze wspomne 6s do 50. Ja mam 4,5s i nie ma szans żeby dwoma kółkami dobić do 10km/h, a ty na seri 6s, ehem 5,5s leci kolegi aerox po wydechu,wariatorze,sprzegłe i pare duperelach na chińskiej 70ccm.
Co prawda seria vs seria niby bardziej zrywna, mocniejsza będzie senda, ale tylko do tej pory jak komuś nie zachce się zaczerpnąć tunning. Podam przykład tzr na 70ccm polini race vs mój racing. Tzr za przeproszeniem wlecze się za mną, nie żebym był przeciw biegówkach niby fajna sprawa ale tylko do seri oraz poszpanować pseudo wyglądem kolegom. Komfort hmm, niby podobnie ale skuter ma większą przewagę, hmm ból pleców ale dopiero po 120km. Na tzr wszystko boli po 90km.




_________________

PAPIER TOALETOWY


Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 19:24 przez Iniector, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 19:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Zębatki odgrywają b.dużą rolę co do przyśpieszenia. Jeden ząbek z przodu znacznie zmienia. :). Jak wspomnialem nie każda senda jest taka zrywna. Może inne są zajechane... Ja wspomniam tutaj o przyśpieszeniu. V-max wiadomo, że skuter ma większy ... Coś za coś. :) Dzięki za swoje zdanie i komentarz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 22:10 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Iniector pisze:
6s do 50km/h trochę przesadziłeś


ee tam :P mi na seryjnym cylu łapał 50 kmh w 6,50 więc jak najbardziej możliwe :)




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 22:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Noo :) Kończymy temat tego przyśpieszenia i oceniac poradnik :).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 23:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Emixx6, Bardzo dobry poradnik, gdyby nie cena nawet bym się nie zastanawiał tylko brałbym SM. Choć nie wiem czy na początku bym sobie poradził z biegami(jeszcze nie miałem styczności :ups: )




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2011, 23:42 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Biegi to nic trudnego... po pierwszym razie można się zakochać... najgorsze oczywiscie ruszanie ale to tylko poczatkowo




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2011, 9:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2009, 18:30
Posty: 385
Pojazd:
Jednak senda nie jest tak wysoka, żeby nadała się dla wysokich osób. Mam 191 cm wzrostu, jechałem kawałek sendą i jednak na skuterze mi wygodniej, bo mam więcej miejsca. :D




_________________

Peugeot JetForce R-Cup




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2011, 9:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2009, 12:24
Posty: 469
Pojazd: Kawasaki ER5/Honda CBR
TheDyszka, Na skuterze więcej miejsca? chyba na Sendzie... przecież w skuterze przed kolanami masz plastiki a w Sendzie nic, no chyba, że Ci chodzi o kanapę :wink:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2011, 10:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2009, 18:30
Posty: 385
Pojazd:
No nie wiem, u mnie mam dużo miejsca, a ja mam długie nogi i za mało przestrzeni jak dla mnie między kanapą a podnóżkami :D




_________________

Peugeot JetForce R-Cup




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2011, 10:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Jeśli chodzi o Jet`a to jest w miarę dużo miejsca. A biegi i ruszanie to 5 minut nauki dla zielonego :). Tylko na spokojnie mi osobiście za pierwszym razem nawet nie zgasł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2011, 14:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Naprawde fajny test :) Przyda się wielu osobom.
Gratulacje! :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2011, 18:14 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Iniector pisze:
hmm 6s do 50km/h
hah, mi runi w 6 sekund do 65 km/h przyspiesza !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy