Dzisiaj jest 19 sty 2025, 16:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 kwie 2009, 17:59 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak tak naprawdę oddziaływuje sprężyna centralna na pracę skutera... Sam nie zauważyłem niestety żadnej różnicy między seryjną, a Hebo +50%, więc chciałbym się dowiedzieć. Proszę, nie piszcie, że przy twardszej się pasek nie ślizga i tyle... Pozdro i czekam na sensowne odpowiedzi.

P.S. Oczywiście czytałem ten temat, ale mało z tego czaję, wolę na chłopski rozum :P http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=61




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2009, 18:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Czym twardsza sprężyna tym dłużej trzyma pasek wyżej na korektorze momentu obrotowego,przez co wzrastają obroty przy przyspieszaniu. To chyba logiczne :cool:




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2009, 18:10 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
To jakby napinacz pasa.Dodatkowo przeciwdziała rolkom powodującym schodzenie się talerzy waria.Twardość sprężyny decyduje o czasie zmiany przełożenia,czyli im twardsza tym dłużej skuter idzie na przełożeniu rozpędu. Miękka za szybko pozwala na przełożenie ,,speed" i mamy efekt startu na za wysokim biegu czyli brak przyspieszenia.
Jeżeli w przytoczonym tekście są błędy techniczne, proszę o poprawienie.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 18:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego odkopalem ten :cool:

Mam taką sprawę.


Chcę żeby mój skuter się szybciej wkręcał na obroty. Czy pomoże tu zmiana sprężyny centralnej na twardszą :?: Jeśli tak to dać dużo twardzą czy miękką :?: A może to w ogóle nie jest sprawa sprężyny :?:
Proszę o pomoc.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 18:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Cytuj:
Chcę żeby mój skuter się szybciej wkręcał na obroty.


Zależy co masz na myśli... Ma za małe obroty przy przyspieszaniu czy co ?




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 18:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Chodzi mi o to żeby szybciej wchodził na obroty tzn. że teraz jak dodam gazu to zanim się "zrobią" obroty i skuter ruszy to.... chodzi mi o to ze skuter wyje a powoli rusza i powoli obroty wzrastają.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 20:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:19
Posty: 145
Lokalizacja: Prawie Poznań
Pojazd:
lzejsze rolki, mieksza centralna, twarde sprezynki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 20:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
faciu3, Jak wyje i jeszcze powoli wzrastają nei rozumiem :P. Ja mam ustawiony typowo pod szybki start (ale nie pod wyrywanie koła) i po prostu przy daniu pełnej manetku ma bardzo wysokie ale za to do 40 km/h sprawnie sobie rpzyspiesz amimo tego, ze nie chce mi się bawić sprężynami itp. Jasiu jesteś pewnien, ż eporównywałes hebo z seryjną :| ;>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 20:19 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
mati590 pisze:
mam ustawiony typowo pod szybki start (ale nie pod wyrywanie koła)
Tak samo ja.Rolki,tak .Sprężyn nie ruszam.Dobrze na nich chodził,chodzi więc po co zmieniać :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 20:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Tzn ja jeżdże na centralnej najtwardszej topa i sprężynkach expert ^^ Myślę, ze start jest koło 9 tys obr :P Rozsprzegla przy 23 km/h :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 20:40 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
mati590 pisze:
Myślę, ze start jest koło 9 tys obr :P Rozsprzegla przy 23 km/h :P

Podziwiam i doceniam dociekliwe podejście do zagadnienia.Te 23/h to trochę za dużo. W ruchu miejskim kosztuje to dużo paliwa + niepotrzebny łomot silnika. Sprzęgło się grzeje przy tym.Zdrowsze dla silnika była by niższa prędkość ,ale to było by kosztem przyspieszenia :?




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 21:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Kurde nie zrozumieliście mnie chyba :lol:

Mam zielone sprężynki i start z dość wysokich obrotów. Chodzi mi o to, że jak dam gaz żeby obroty do ruszenia szybko przyszły i żeby szybko ruszył. Bo mój ma muła na starcie. Że wyje i są wysokie obroty ale dość mozolnie rusza. Chodzi mi o szybki start. O takie jakby szarpnięcie.

A o co chodzi z tym rozsprzeglaniem :?:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2009, 23:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:19
Posty: 145
Lokalizacja: Prawie Poznań
Pojazd:
faciu3 pisze:
A o co chodzi z tym rozsprzeglaniem :?:


predkosc przy ktorej sprzeglo puszcza dzwon, wtedy nawet jak jedziesz obroty musza wzrosnac na tyle aby znow zasprzegliło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy