Dzisiaj jest 18 lip 2025, 16:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 kwie 2009, 22:19 
*

Rejestracja: 21 kwie 2009, 22:00
Posty: 34
Pojazd:
A więc sprawa ma się następująco. Mam, MBK Boostera z 96 roku silnik Minarelli sportowe sprzęgło i warior polini 9 rolek, cylinder oryginalny po szlifie. Motor działał przez jakiś czas ok. Teraz nie chce zapalić na rozrusznik. Na kopnik pali bez problemu. Kolejnym problemem jest to, iż motor nie chce chodzić na wolnych obrotach chyba, że dam ssanie w tedy działa. Czy ktoś ma pomysł, co to może być? Informuje od razu, że sprawdziłem gaźnik wszystkie dysze czyste przewody paliwowe też może zawór do ssania? (ssanie na linke) Co do rozrusznika nie mam pomysłu. Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 21 kwie 2009, 22:46 przez vegacomp, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 7:04 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Rozrusznik-w dziale Różne jest otwarty temat.
Wolne obroty-podkręcić trochę śrubkę regulacyjną.Jak nie będzie reagował,demontaż gaźnika i czyszczenie.Szczególnie dysza wolnych obrotów (ta dłuższa) i kanalik wlotowy wolnych który znajduje się w gardzieli,tuz za przepustnicą.Na spodzie,taki malutki otworek.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 20:56 
*

Rejestracja: 21 kwie 2009, 22:00
Posty: 34
Pojazd:
Co do rozrusznika jakoś nie mogę się doszukać podobnego problemu do mojego przypominam, że rozrusznik kręci, ale silnik nie załapuje natomiast na kopnik pali na dyga.

Wracając do gaźnika jest wyczyszczony na wszystkie możliwe sposoby wszystkie dysze drożne i dalej to samo. Powtarzam jeszcze raz motor działa na wolnych obrotach jak dam ssanie bez ssania gaśnie przewody paliwowe drożne już nie wiem, co jest grane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 21:22 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2009, 21:24
Posty: 32
Lokalizacja: wrocław
Pojazd:
może masz zasłaby akumulator
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2009, 21:31 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
A dyszę którą regulujesz skład mieszanki , o ile obrotów masz wykręconą? a może wkręciłeś ją do końca?




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 0:01 
*

Rejestracja: 21 kwie 2009, 22:00
Posty: 34
Pojazd:
Akumulator jest ok kupiony 4 miesiące temu prąd trzyma dobrze. Co do regulacji mamy 2 dysze regulowane jedna od obrotów 2 od powietrza domyślam się, że o tą ci chodzi, jeżeli tak próbowałem różnych ustawień i niestety poniosłem porażkę :(

Na moje oko zachowuje się to tak jak by paliwo nie dochodziło na ssaniu działa bez niego nie tylko, co blokowałoby przepływ? Może zawór do ssania ten montowany na przewodzie paliwowym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 7:49 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
vegacomp pisze:
Może zawór do ssania ten montowany na przewodzie paliwowym?
Nie ma czegoś takiego :/ Na paliwowym możesz tylko mieć filtr paliwa i jak jest on przytkany może puszczać za mało paliwa.Może ze względu na duże wymiary kanałów doszło coś do dyszy głównej i tkwi w niej blokując paliwo.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 8:02 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Nie wiem czy zdążę przed Mycenem, ale próbuję. Te dwie śrubki to jedną podnosisz przepustnicę (razem z iglicą) , nię regulujesz obroty. Drugą skład mieszanki, najpierw wkręcasz do oporu i wykręcasz 1,5 obrotu. Odpalasz silnik, i powoli wykręcasz , aż zaczną rosnąć obroty, wtedy tą śrubką od obrotów zmniejszasz obroty do właściwych. Dodajesz gazu i ponownie sprawdzasz regulację. Oczywiście robisz to na ciepłym silniku.
Ssanie przez pierwsze 2-5 min jest otwarte, i paliwo dochodzić powinno , dopiero po tym czasie igliczka ssania zamyka dopływ dodatkowego paliwa do cylindra.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 10:40 
*

Rejestracja: 21 kwie 2009, 22:00
Posty: 34
Pojazd:
Mycen oczywiście, że jest tu masz linka:

http://moto.allegro.pl/item610756034_kr ... utery.html

Ja bym tego nie nazwał kranikiem, bo kranik można otwierać i zamykać a to w zasadzie służy tylko do ssania.

adames chciałbym tak profilaktycznie tylko przypomnieć, że ssanie mam ręczne na linkę nie automatyczne.

Pokombinuje dzisiaj po pracy i się odezwę jak na razie dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 10:47 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
vegacomp pisze:
Ja bym tego nie nazwał kranikiem, bo kranik można otwierać i zamykać a to w zasadzie służy tylko do ssania.
Niestety jest to kranik podciśnieniowy a nie zawór do ssania. Podciśnienie jest siłą sprawczą że on się otwiera.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 10:48 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 10:51 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
A czy to nie jest przypadkiem kranik nazwijmy to automatyczny? Pod środkowy wylot podłączasz wężyk podciśnienia, i jak jest podciśnienie , to podnosi membranę i paliwo zaczyna płynąć? Jeżeli masz taki , to może jest uszkodzony, albo zapchany, sprawdź wężyk podciśnienia. Podłącz wężyk bezpośrednio ze zbiornika do gaźnika omijając filtr paliwa i ten kranik. I sprawdź regulację gaźnika.
Ssanie ręczne, nie doczytałem sory, :ups:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 17:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2009, 22:38
Posty: 30
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Pojazd:
U mnie w roxie miałem taki sam problem z rozrusznikem ,że kręcił ale nie odpalał... wystarczyło tam przy rozruszniku taki niebieski kabelek odłączyć i podłączyć i było dobrze... A co do wolnych obrotów to wystarczy dobrze wyregulować gaźnik a jeśli nie to przeczyścic :cool:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 19:36 
**

Rejestracja: 23 lis 2008, 12:52
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań - komorniki
Pojazd:
vegacomp pisze:
U mnie w roxie miałem taki sam problem z rozrusznikem ,że kręcił ale nie odpalał... wystarczyło tam przy rozruszniku taki niebieski kabelek odłączyć i podłączyć i było dobrze... A co do wolnych obrotów to wystarczy dobrze wyregulować gaźnik a jeśli nie to przeczyścic



Nie niebieski kabelek tylko to jest masa , weź przeczytaj najpierw posty powyżej i dopiero odpisz , bo brednie piszesz , kolega pisał że czyścił gaźnik i regulował , więc po co znowu to samo mu każesz robić ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2009, 2:20 
*

Rejestracja: 21 kwie 2009, 22:00
Posty: 34
Pojazd:
karpik nie vegacomp napisał tylko Banan Rox taka mała uwaga :)

A więc tak znalazłem trochę czasu i zabrałem się do zabawy na spokojnie rozebrałem gaźnik jeszcze raz generalne czyszczenie i montaż. Po odpaleniu ręce mi opadły w dalszym ciągu to samo, czyli motor pali, na wolnych obrotach chodzi, ale z ssaniem jak wyłączę ssanie pochodzi 10-15 sekund i gaśnie wygląda to tak jak by paliwo nie dochodziło tylko nie wiem, w czym problem paliwo z węża leci kupiłem nowy kranik wszystkie dysze jak i sam gaźnik czysty dla pewności przedmuchałem powietrzem sprężonym. Z uwagi na fakt, że silnik kupiłem nowy, bo stary posypał się totalnie nie znam go jeszcze dokładnie. W wcześniej nie zwracałem uwagi, ale gaźnik wydaje mi się nieoryginalny to znaczy nie jest produkcji minarelli ma napis Japan dolna kopułka wykonana z aluminium zwróciłem tez uwagę na dysze główna to 90 boczna 50 a na ssaniu ogóle nie ma jest tylko rureczka czy jest to jakiś typ sportowy? Aha rozmiar iglicy 30. W starym miałem, 40 co do reszty to dysza główna 74, boczna 36 a na ssaniu 40. Już nie wiem, co jest z tym gaźnikiem trochę się poddałem i zamontowałem stary, jaki efekt? Działa wszystko dobrze:)

Co do rozrusznika jeszcze sie nie bawiłem, ale mam pewnie podejrzenie a konkretnie akumulator niedawni kupowany, ale to chińszczyzna i motor chwile stał nieużywany całkiem możliwe ze jest za słaby, aby z pełną mocą zakręcić rozrusznikiem, dlatego na kopa pali a na rozrusznik nie jutro a raczej już dzisiaj sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam all :)

No niestety jak na rozrusznik nie palił tak dalej nie pali będę musiał pewnie go rozebrać.


Ostatnio zmieniony 01 maja 2009, 0:04 przez vegacomp, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy