Dzisiaj jest 12 lut 2025, 10:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Problem z ...?
Post: 05 wrz 2011, 17:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 16:22
Posty: 41
Lokalizacja: Świecie
Pojazd:
Cześć.

W minioną noc z soboty na niedzielę mój skuter się zbuntował i stwierdził, że jak wozi moją dupę codziennie to on też chce chwilę relaksu i odmówił posłuszeństwa. Pchałem go około godziny 1:40 w nocy do domu (~ 10 km).

Zaczęło się od tego, że w sobotę o godzinie 19:00 wyjechałem do mojej wybranki na ślub, bo się nudziła i prosiła, żebym przyjechał ( ~45km ). Bez chwili zastanowienia ruszyłem w drogę zahaczając o pobliską stację paliw. Po zatankowaniu ruszyłem w drogę. Przejechałem jakieś 40 km po czym skuter zaczął świrować. W pewnym momencie strzelił z tłumika i zaczął zwalniać. Przestraszony zjechałem na pobocze. Zgasiłem światła i o dziwo skuter zaczął chodzić normalnie. Zapaliłem ponownie światła i skuter od razu zaczął zdychać. Nie przemyślałem kolejnego ruchu i zgasiłem silnik. Nie dało się już go uruchomić. Kopkę miałem źle złożoną po ściągnięciu blokady (czyt. nie odbija z powrotem), więc korzystając z tego, że znajdowałem się w jakiejś małej wiosce, zaczepiłem przypadkowego przechodnia i poprosiłem o klucz nasadkowy w celu ściągnięcia osłony wariatora i sprzęgła i naprawieniu kopki. Okazało się, że wujek tego faceta jest mechanikiem, więc zaprowadziłem skuter do jego domu. Facet kazał mi ściągnąć kanapę, żeby miał lepszy dostęp do kabli znajdujących się pod nim. Po ściągnięciu koleś pokazał mi kostkę z dwoma kabelkami ( żółtym i różowym ). Ten żółty był wyrwany z kostki i lekko przypalony ( skleił się "gumami" z różowym ). Nie chcąc wpychać tego kabelka do tej kostki, mężczyzna ten uciął spaloną część przewodu i podłączył go z tym samym kablem, który znajdował się z drugiej strony kostki ( przeciął "gumkę" i splótł je ze sobą ). Odpaliliśmy skuter od kabli. Stwierdziłem, że upewnię się czy wszystko jest ok i zrobię małą rundkę po wiosce. Nie zdążyłem przejechać 100 metrów. Skuter znowu zaczął gasnąć. Podłączyliśmy akumulator do prostownika na pół godziny. Po tym czasie podziękowałem Panu za pomoc i ruszyłem w dalszą drogę. Było około godziny 22:30 jak ruszyłem dalej. Dojechałem na ślub. Wszystko ładnie pięknie. Około godziny 1:00 ruszyłem w drogę powrotną do domu. Przejechałem 35 km i skuter znowu zaczął gasnąć. Zgasiłem światła i tak jakoś jechałem 5 km. Najpierw na światłach postojowych, bo przy nich nie gasł, ale później już nawet przy nich padał, więc jechałem bez świateł. Trzymałem się środka drogi, żeby widzieć białe linie. Po pewnym czasie padł całkowicie. Dopchałem go do domu o godzinie 3:00. Po przebudzeniu podłączyłem ako do prostownika. Wskaźnik pokazywał ładowanie na poziomie 10A. Po około 3 godzinach chciałem uruchomić skuter. Podłączyłem akumulator z tym, że zgubiłem gdzieś nakrętkę od śruby i + nie trzymał do końca. Odpaliłem skuter i w pewnym momencie akumulator się odłączył, a skuter zgasł. Zdziwiło mnie to bardzo, bo chyba bez akumulatora powinien chodzić. Dojechałem nim do taty i stoi tak w garażu.


Chodzi tu na pewno o ładowanie, bo skuter działa tylko z akumulatorem. Co mam sprawdzić i jak ?
Od czego był ten żółty kabelek i czy może być podłączony w taki "sposób" ?

Bardzo liczę na waszą pomoc !
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

P.S.
Przy okazji macie małą historyjkę do przeczytania ^^




_________________

Kymco Agility RS 50 Rajder ^^


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2011, 17:47 
***

Rejestracja: 15 lut 2010, 21:29
Posty: 629
Pojazd:
jesli niema ładowania to najprawdopodobniej iskrownik. też miałem problem z iskrownikiem tylko ze u mnie wgl nie chodził




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2011, 17:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 16:22
Posty: 41
Lokalizacja: Świecie
Pojazd:
Obrazek

Na pierwszym obrazku jest ta kostka.




_________________

Kymco Agility RS 50 Rajder ^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2011, 19:07 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
bardzo możliwe że masz zapłon bateryjny i akumulator jest niezbędny




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 wrz 2011, 13:27 
*

Rejestracja: 21 sie 2010, 3:38
Posty: 12
Lokalizacja: Okolice Bydzi
Pojazd:
W temacie tego skutera- zaraz idę sprawdzić, co ten facet tam wykombinował. Sprawdzę też ładowanie. Ako jest już naładowane na full przez prostownik. Rozumiem, że po podłączeniu miernika powinno pokazywać ok. 12 V. A jak uruchomię silnik, to ile powinien wskazywać miernik? Ok 14,5V tak, jak w samochodach z alternatorem?




_________________

HDK Rh "-"


Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 13:34 przez Mars, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 wrz 2011, 20:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 16:22
Posty: 41
Lokalizacja: Świecie
Pojazd:
Sprawdzaliśmy napięcie przy kablach od iskrownika i pomiar wykazał zaledwie 1.5V. Co może być tego przyczyną ?


2 sprawa :

Iskrownik ma 8 cewek. Mam tam łącznie 3 kable. Czy mogę kupić TO bez względu na to, że jest tam 1 cewka nieuzwojona i są tam 4 kable ? Ten niebieski mam od tego samego. Do kostki mam podłączony różowy i żółty. Ten czarny to masa ?

Proszę o odpowiedzi !
Dziękuję i pozdrawiam.




_________________

Kymco Agility RS 50 Rajder ^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2011, 7:58 
***

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:04
Posty: 505
Pojazd:
ja ci powiem tak miałem taki sam problem założyłem podróbę iskrownik za 45 zł ale on dawał 4 volt i się wkurzyłem i kupiłem org za 320 zł i daje napięcie 15 volt i jest elegancko więc nie kombinuj i załóż org takie jest moje zdanie na ten temat chińskie części i zamienniki można montować do skuterów z tessco itd a nie do porządnego skutera jakim jest kymco




_________________

Lolek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2011, 10:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 16:22
Posty: 41
Lokalizacja: Świecie
Pojazd:
Może mi ktoś podać link do oryginalnego iskrownika do tego modelu ?




_________________

Kymco Agility RS 50 Rajder ^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2011, 10:50 
***

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:04
Posty: 505
Pojazd:
dostaniesz go w skutercentrum bo go tam kupowałem napisz do nich model skuta itd i oni ci go ściągną z magazynu




_________________

Lolek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Rozwiązanie.
Post: 09 wrz 2011, 1:32 
*

Rejestracja: 21 sie 2010, 3:38
Posty: 12
Lokalizacja: Okolice Bydzi
Pojazd:
Po zasięgnięciu porady, ponownie przeprowadzono pomiar "prądu" z iskrownika- wynik: 50V, więc OK. Rozebraliśmy plastyki w celu znalezienia regulatora napięcia- odnalazł się pod akumulatorem. W międzyczasie sprawdzane były wszystkie połączenia. Wzięliśmy się za pomiar "prądu" za regulatorem i .... niespodzianka: 14,4V, czyli OK! Na wszelki wypadek sprawdziliśmy ładowanie na akumulatorze i ... także pokazało 14,4V. Wychodzi na to, że gdzieś poluzowało się połączenie w kostce. Stracone kilkanaście godzin na poszukiwania usterki, ale kasa zaoszczędzona.
Pozdro!




_________________

HDK Rh "-"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy