Dzisiaj jest 07 lut 2025, 0:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 kwie 2009, 17:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Witam serdecznie.

Otóż wydawałoby się sprawa prosta. Jednak nie. Przynajmniej dla mnie. We niektórych sklepach wspominanych na forum, mają lecz tylko 70 ccm. Nie bardzo jednak wiem czy mogę takowy zamontować bez ingerencji w silnik. Z tego co piszecie przy takim posunięciu konieczne są inne zmiany w silniku.

Może ktoś wie gdzie zakupię kompletny zestaw cylindrowy do modelu TOP BOY (pokrewne: Vitality, Dink, Super9 AC). Chodzi o pojemność 50 - 60 ccm, tak aby nie trzeba było nic modyfikować. No chyba, że seryjny wytrzyma większy. Z góry dziękuję

Pozdrawiam
adam


Ostatnio zmieniony 28 kwie 2009, 10:16 przez garu47, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 17:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2008, 17:53
Posty: 42
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
garu47 pisze:
We niektórych sklepach wspominanych na forum, mają lecz tylko tuningowe 70 ccm.


Nie rozumiem :shock: Są jakieś nie tuningowe 70-tki? :shock:
Jeśli kupisz 70-tke klasy sport np. Malossiego to do wymiany pójdą tylko łożyska na wale. Jeśli Ci o to chodziło to to wydaje mi się że Ci pomogłem jeśli nie to trudno. Następnym razem pisz bardzie zrozumiałe posty :wink:




_________________

...Gilera Runner C36...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 17:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 mar 2009, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
według mnie śmiało kupuj 70 ccm. wału nie wymieniaj bo kymco ma bardzo mocny wał. Co do łożysk to jak tam chcesz. Jedni mówią że warto , drudzy że nie. Jedyne co będziesz napewno musiał wymienić to dysze na większą no chyba że masz jaką optymalną :)




_________________

KyMcO s9 LC 50ccm
- TeCnIgAs NeXt R
- MaLoSsi mUlTiVaR
- RoLkI PoLiNi 6.3 g
- CeNtRaLnA bIałA mAlOsSi
- SpRĘżYnKi SpRzĘgŁa PoLiNi CzArNe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 18:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Czy pod 70 ccm są jakieś konkretne, uważane za najodpowiedniejsze rozmiary dysz np 84-86 ?


Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 18:14 przez garu47, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 18:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 mar 2009, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
chodzi mi garu47 o to że taka 70 ccm to będzie potrzebowała więcej paliwa =] możliwe że dysza która masz aktualnie w gaźniku podoła temu sercu silnika, a jaką masz dysze teraz i co ważna jaki gaźnik ? Bo ja w Kymco S9 mam 14 : )




_________________

KyMcO s9 LC 50ccm
- TeCnIgAs NeXt R
- MaLoSsi mUlTiVaR
- RoLkI PoLiNi 6.3 g
- CeNtRaLnA bIałA mAlOsSi
- SpRĘżYnKi SpRzĘgŁa PoLiNi CzArNe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 18:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
BARTEK007 pisze:
chodzi mi garu47 o to że taka 70 ccm to będzie potrzebowała więcej paliwa =] możliwe że dysza która masz aktualnie w gaźniku podoła temu sercu silnika, a jaką masz dysze teraz i co ważna jaki gaźnik ? Bo ja w Kymco S9 mam 14 : )


Mam gaźnik Honda KEIHIN PB 12 mm.

Wracając do cylindra czy ten to aby nie za bardzo ambitne założenie?
Airsal 70 ccm




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon


Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 18:54 przez garu47, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 19:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 mar 2009, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
według mnie nie kupuj go :mrgreen: jest to bardzo dobry cyłek, piękne osiągi ale słyszałem że nie wytrzymuje długo(podkreślam SŁYSZAŁEM). Jeżeli masz skutera do codziennej jazdy polecam Ci Metrakit Hand Made 70cc - napewno będzie się dobrze spisywał. Jest wielu sqterowców i każdy poleci Ci coś innego bo każdy ma różne doświadczenia co do firm. :) Jaką masz dysze główną w tym gażniku ? :P




_________________

KyMcO s9 LC 50ccm
- TeCnIgAs NeXt R
- MaLoSsi mUlTiVaR
- RoLkI PoLiNi 6.3 g
- CeNtRaLnA bIałA mAlOsSi
- SpRĘżYnKi SpRzĘgŁa PoLiNi CzArNe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2009, 21:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
BARTEK007 pisze:
według mnie nie kupuj go :mrgreen: jest to bardzo dobry cyłek, piękne osiągi ale słyszałem że nie wytrzymuje długo(podkreślam SŁYSZAŁEM). Jeżeli masz skutera do codziennej jazdy polecam Ci Metrakit Hand Made 70cc - napewno będzie się dobrze spisywał. Jest wielu sqterowców i każdy poleci Ci coś innego bo każdy ma różne doświadczenia co do firm. :) Jaką masz dysze główną w tym gażniku ? :P


Nie mam pojęcia. Nie mam jak zajrzeć. Odprowadziłem go do warsztatu i czeka tam na części. Może ktoś ma ten gaźnik i wie jaka tam jest dysza?

Może jeszcze raz. Ja po prostu chciałbym uruchomić skuter. Z mojego rozpoznania wynika, że nie kupię dziś żadnego cylindra 50 ccm tylko wszędzie same 70, a to wiązać się może z dodatkowymi kosztami. Tego chciałbym uniknąć. Nie znam żadnego sklepu w którym mógłbym zakupić 50 ccm więc, jeśli kwestia jego uruchomienia leży w zakupie 70'ki to ok, jak najbardziej tak zrobię.
Tak więc mówisz, że ten cylek mam odpuścić ze wzgl. na krótkotrwałość. Ok, rozumiem, ale znów ten Hand Made jest drogi, a tyle nie mam. Kurde, a do innych modeli cylki tanie jak woda :0( i na dodatek we wszystkich możliwych pojemnościach.

Jestem kompletnym laikiem, a na dodatek na temat Top Boya prawie nic nie ma w necie. Ciężko mi coś znaleźć do niego i czegoś się o nim dowiedzieć. Ten silnik SF10 to niby bardzo popularny silnik Hondy ale nikt nic o nim nie wie.

Reasumując:

Mogę wstawić 70 ccm i większą dyszę i będzie w miarę ok? Oczywiście regulacja do tego. Czy tak?




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 6:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 mar 2009, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
hmmm.... rzeczywiście części do top boya a w szczególności kitów tuningowych jest mało. Na jednoslad.pl znalazlem jeszcze Mallossiego sporta 70 ccm.
http://jednoslad.pl/sklep/product_info. ... ea55357718

myślę żę Mallossi albo Metrakit będą najlepszym rozwiązaniem. Rzeczywiście ku zdziwienu nie ma 50ccm. :) Ale częsci do Kymco na rynek wchodza wiec wiesz. A tak dokładnie to co jest z Twoim skuterem ? :cool: ten top boy to jest całkowita seria ? Wiesz jeżeli chcesz być bezpieczniejszy możesz wymienić jeszcze łożyska wału. Ale to już według Ciebie. Ten skuter masz od nowości ? - jeżeli nie to wymień sobie te łożyska lepiej no chyba że wiesz kto nim wcześniej jeździł :D




_________________

KyMcO s9 LC 50ccm
- TeCnIgAs NeXt R
- MaLoSsi mUlTiVaR
- RoLkI PoLiNi 6.3 g
- CeNtRaLnA bIałA mAlOsSi
- SpRĘżYnKi SpRzĘgŁa PoLiNi CzArNe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 7:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2008, 19:28
Posty: 100
Pojazd:
Ja jestem za Airsalem 70 zakładałem już 2 takie cylindry i żywotność jest taka sama jak w przypadku żeliwa bo ten cylinder nie jest wysilony. Przy założeniu tego cylindra do seryjnego skutera nie wyciągnie on swojej maxymalnej mocy więc łożyska nie dostaną po dupie. Poza tym alu ma lepsze odprowadzenie ciepła więc trudniej go zajechać.




_________________

Derbi Senda 70 (Mk)
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=14936




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 7:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Dzięki wielkie za przejęcie się tematem.

Skuter kupiony we Włoszech w stanie bdb z malutkim przebiegiem z lekkim, tylko wizualnym (fabrycznym) tuningiem. Ja zrobiłem nim 8500 km bez awarii. Skuter bez blokad oprócz zablokowanego tłumika (chyba), bardzo zrywny i szybki 70 km/H. Pewnego dnia sam się przewrócił z nóżki na trawie i po przejechaniu 1 kilometra zgasł z typowym dla zatarcia dźwiękiem. W serwisie, część po części przemaglowany i diagnoza - zestaw cylindrowy do wymiany. Stał miesiąc w serwisie i nie mogli znaleźć cylindra. Teraz u znajomego w warsztacie. Mam przynajmniej czas i szansę sam coś załatwić.

Pozostają takie możliwości:

1. Cylinder do szlifu i zakup nowego tłoka - nie wiem czy się uda
2. Zakup 70 ccm i kupowanie łożysk, dyszy itp
3. Zakup 50 ccm Naraku Performance.

I tu moje pytanie a propos zestawu Naraku Performance 50 ccm, niby lekko tuningowany zestaw (nie wiem o co chodzi). Czy jego bez ingerencji w silnik można spokojnie założyć ?
To LINK

Co zrobiłbyś na moim miejscu? Napisz dokładnie. I nie szczędź mi szczegółów. Bo odszukanie i zakup właściwej dyszy to już dla mnie kłopot, że nie wspomnę o łożyskach wału.

Dzięki

Pozdro
Adam




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon


Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 7:10 przez garu47, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 7:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 mar 2009, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
nie mam pojęcia jak spisuje się ten Naraku. Tak jak mówiłem różnie ludzie mówią o tym Airsalu :mrgreen: ale to nie jest powiedziane że będziesz musiał wymienić dysze wszystko zależy od tego czy mu mieszanki będzie starczać, jeżeli nie to wymieniasz dysze na większą - to nie jest takie trudne. a z tymi łożyskami to nie wiem. Jeżeli skuter jeździł we włoszech - nie wiadomo jakiego miał właściciela, jeżeli chodzi o mnie to założyłbym albo Mallosiego Sporta lub Matrakita Handmade i wtedy łożyska no chyba że tak jak Pawlak mówi tego Airsala ale nie wiem jaki on jest :cool:




_________________

KyMcO s9 LC 50ccm
- TeCnIgAs NeXt R
- MaLoSsi mUlTiVaR
- RoLkI PoLiNi 6.3 g
- CeNtRaLnA bIałA mAlOsSi
- SpRĘżYnKi SpRzĘgŁa PoLiNi CzArNe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 7:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Dzięki. Co raz a jaśniej mam w głowie.

1. A co myślicie o tym 50 ccm podanym (poprzedni post) w linku? Na czym może polegać w nim ta podwyższona moc przy 50 cm?

2. Jeśli natomiast wstawię 70 ccm, to zdradźcie mi sekret jak dobiera się dyszę i jak dojść jaką mam założoną? Po prostu wraz z cylkiem zamówiłbym wszystko od razu.

3. Czy POWER FORCE - włoskie cylindry są dobre?
Sorry, że tak dopytuję, ale gdzieś wiedzę muszę posiąść.

Pozdro




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon


Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 9:18 przez garu47, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 11:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2008, 17:53
Posty: 42
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
Nie kupuj sportowej 50. Zobacz jakie one kręcę obroty. Zdecydowanie lepiej kup Malossiego Sport słabą 70 niż wysiloną 50. A 70 będzie i tak mocniejsza od 50 :]




_________________

...Gilera Runner C36...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 13:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2008, 19:28
Posty: 100
Pojazd:
Ja bym brał airsala bo kosztuje około 320 zł i moim zdaniem to najlepszy wybór bo za niską cene dostajemy cylinder bardzo dobrej jakości. Łożysk nie wymieniaj bo przy seryjnym skutrze taka 70-tka nie wykręci wyższych obrotów więc łożyska nie dostaną po dupie.




_________________

Derbi Senda 70 (Mk)
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=14936




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 13:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 mar 2009, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
no niby masz racje Pawlak że łożyska w dupe nie dostaną przy samej 70. :cool: a zobacz z drugiej strony - po co ma wyciągać póżniej drugi raz silnik jak zachce mu się większego tuningu ? guru zamierzasz później wiecej tuningowac tego kymco ? w sensie sportowego tlumika, wariatora, sprzęgła itp. ?? jeżeli tak to wymień sobie te łożyska :) takie moje zdanie :P




_________________

KyMcO s9 LC 50ccm
- TeCnIgAs NeXt R
- MaLoSsi mUlTiVaR
- RoLkI PoLiNi 6.3 g
- CeNtRaLnA bIałA mAlOsSi
- SpRĘżYnKi SpRzĘgŁa PoLiNi CzArNe


Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 13:59 przez BARTEK007, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 15:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Dzięki, bardzo mi pomogliście.

Ogólnie miałem zamiar tylko uruchomić skuterek. Ale jak tak piszecie o tym tuningu, to chyba wstawię te łożyska. Cylinder wraz z tłokiem wysyłam do firmy i zobaczymy co dalej. Oczywiście biorę pod uwagę Wasze sugestie. Jest kilka opcji. Która wypali się okaże. Także jeszcze raz wielkie dzięki.

Pozdro
Adam




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2009, 16:34 
*

Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:25
Posty: 1
Pojazd:
Ja tez mam kymco top boy jestem bardzo zadowolony :cool: mam juz zrobione 10000km jak kupilem mial 2100km i jeszcze ani razu nie bylem w serwisie :mrgreen: na początek wsadziłem mu rolki 9.4g i ma kopa jak nie wiem a teraz kupilem wariator malossi multivar z spreżyna. Leci 90km/h tylko jeszcze musze wymienic sprezyne czekam do 8 maja bo sie umowilem w serwisie na wymiane bo nie umiem odkrecic tej srubki ktora trzyma dzwon :P
I jak chcesz to na tej stronie jest duzo rzeczy do niego http://www.skutercentrum.pl/index.php?c ... 2313d8eb49


Ostatnio zmieniony 26 kwie 2009, 16:35 przez Mike060592, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2009, 10:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Witam po krótkiej przerwie.

No coś wreszcie drgnęło. Stanęło na tym, że rozwiercą cylinder i wsadzą bardzo dobrej jakości 44 mm (chyba Vortex). Będzie dokładnie 65 ccm. Zostawiłem sobie jeszcze na jeden ewentualny szlif 44,5 mm. Myślę, że to niezłe rozwiązanie, biorąc pod uwagę, że nie mieli żeliwnych zestawów tylko alu, a alu po prostu nie chcę. O tuningu nie myślałem i tylko z braku dostępności części 50 ccm podjąłem taki krok. Najbardziej zależało mi na uruchomieniu skutera i modlę się o to. Jak to mówią jednak, dobrze się składa, bo przy 65 ccm wielkich rewolucji w silniku nie trzeba robić, a może jakiś pozytywny efekt tego zabiegu będzie odczuwalny. Dysza, może rolki, regulacje. Biorąc pod uwagę, że apetyt może urosnąć w miarę jedzenia, to kto wie co będzie w przyszłości. Dzięki za dotychczasową pomoc. Dobrze wiedzieć, że można na Was liczyć.

Pozdrawiam
Adam




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2013, 13:31 
*

Rejestracja: 02 maja 2012, 14:19
Posty: 106
Lokalizacja: Konin
Pojazd:
Tez mam kymco top boy i mam problem z cylindrem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy