Dzisiaj jest 04 mar 2025, 18:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 wrz 2011, 13:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:31
Posty: 10
Lokalizacja: Jarosław
Pojazd:
Witajcie!

Od niedawna jestem posiadaczem Gilery Runner SP50, 2009, 8700km, wszystkie blokady(już niedługo :cool: ), chodzi super, mam tylko jeden problem, z moich obliczeń wynika że pali 5l/100km?!?

Dla czego tak dużo?

Z góry dzięki ;)


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 13:14 przez przemooomax, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 13:21 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Brudny filtr powietrza, źle wyregulowany gaźnik - to tak na początek do sprawdzenia.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 13:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:31
Posty: 10
Lokalizacja: Jarosław
Pojazd:
Filtr powietrza czyściłem 2 dni temu, a gaźnik regulował mechanik. (zmniejszył dawkę paliwa)




_________________

Gilera Runner SP50 09, 8800km
V-max: 90km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 15:11 
*

Rejestracja: 08 mar 2011, 20:47
Posty: 53
Pojazd:
Gilery tak palą ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 15:34 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Mi tak samo :( Ale do tego przyczynia sie tez automatyczne ssanie.


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 15:34 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 16:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2009, 18:43
Posty: 836
Lokalizacja: stalowa wola
Pojazd:
maciek805, mam automatyczne i więcej jak 4 nie spali,




_________________

Honda NSR 125 <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 16:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
zawada123 pisze:
maciek805, mam automatyczne i więcej jak 4 nie spali,
To dobrze. Nie u kazdego bedzie sie wlaczac na rozgrzanym silniku :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 16:20 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 16:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
mi pali 5,5-6 i 4,5 w trasie i nie narzekam xD ładnie wyregulowany śmiga jak ta lala 110 jak nie ma wiatru ;p Ale nie wiem czemu tyle jak rok temu w trasie było 2,6. Z resztą walić to już się przyzwyczaiłem xD

przemooomax, Ty też się przyzwyczaj ;p każdy silnik jest inny jednemu pali 4 innemu 5 xD




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 17:47 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Mi też zaczął ostatnio palić 4-5L/100km ale wydaje mi się że mam już słabą kompresję, więc w zimie robię remont. Gaźnik regulowałem już na wszystkie sposoby i nic to nie daje, do tego v-max 70km/h (kiedyś było 85km/h). Przebieg 14000.

Mam go od nowości i jeszcze zablokowany palił zawsze koło 3L/100km, po odblokowaniu od rekordowych 2,6 (jazda do 50km/h) do 3,5L/100km. Spalanie 5L NIE jest normalne.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 20:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2011, 12:41
Posty: 32
Pojazd:
Moj typhoon tak samo pali a nawet wiecej na polowie baku jak daje w rure tak lece z 75 to zrobie 35 km moze troche wiecej

99 rok

27k przebiegu
zablokowany


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 20:15 przez Kudzo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 20:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 11:04
Posty: 350
Lokalizacja: ŚLĄSK
Pojazd:
Nie ma co mierzyć ile pali tylko się leje i jeździ albo odstawia skuter to garażu... To normalne że aby ten pojazd pojechał potrzebuje paliwo, by je miał trzeba go nalać, by mniej spalił trzeba mieć...lżejszą rękę i jeździć 45km/h :mrgreen:




_________________

Moja maszyna:
http://polskajazda.pl/Motocykle/Rieju/MRX-50/123534
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 5&start=20




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 20:58 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
No nie zgodzę się. Właśnie skuter ma mało palić, jeśli ktoś ma jeszcze tylko kartę motorowerową to ok, bo nie ma alternatywy. Ale np. jak ma się samochód i skuter to o to chodzi był tańszy w eksploatacji. Jak ma palić 5L to dla mnie lepiej jechać Seicento co pali 6L - bez sensu.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2011, 21:13 
**

Rejestracja: 16 wrz 2011, 19:48
Posty: 278
Lokalizacja: ciemne(radzymin)
Pojazd:
miałem do niedawna gilere ice pełna seria gaznik 17.5 tez seria w tym modelu ,v max 80-85 a spalanie 5-6 i takie są fakty mam równierz slidera (yamacha )serie a spalanie 4-5 zapomnij o reklamowanych 2-3 na setke zwłaszcza że to dwósówy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2011, 13:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
czarekff pisze:
jeszcze co do ilosci spalanej benzyny ,kupiłem w 2006 r chinola 4t bo te niby oszczedniejsze i moj polił 6-8


Sa dwie przyczyny duzego spalania w skuterze 4t :

- Jestes slaby z matmy i zle policzyles

- Gaznik zle wyregulowany.

Taki 4t powinien spalic max 3 litry.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2011, 13:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Gaźnik ma być wyregulowany optymalnie! Próby "zmniejszania dawki paliwa" kończą się zazwyczaj wzrostem spalania a nawet uszkodzeniem silnika. Inne rzeczy do sprawdzenia:
-ciśnienie sprężania,
-lewe powietrze,
-czystość i jakość filtra powietrza,
-regulacja napędu (źle wyregulowany napęd może drastycznie zwiększyć spalanie),
-w mniejszym stopniu zawór membranowy.
Dodatkowo polecam zmianę ssania na ręczne. U siebie mam pseudosportowy wydech i wariator Top Racinga. Skuter osiąga licznikowe 100km/h, przyspieszenie jest dużo lepsze niż w seryjnych Piaggio/Minarelli. Najwyższe spalanie jakie udało mi się uzyskać (starałem się na prawdę; dla testu) to 3.6l. Jeżdżąc do pracy (15km w jedną stronę) z prędkością około 80km/h schodziłem do 2.8l. Jeżdżąc po mieście, tj więcej przystanków niż jazdy spala jakieś 3-3.2l.
Więc nie opowiadać mi tutaj bzdur, że tak ma być!




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2011, 13:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 11:04
Posty: 350
Lokalizacja: ŚLĄSK
Pojazd:
Nie no być to tak nie ma... Patrząc np. na auto to dużo palą te 50-ki z tym że runner to 2t więc około 4l łyknie. A tak swoją drogą Booyaka czym się wozisz bo masz spalanie jak w 4t.




_________________

Moja maszyna:
http://polskajazda.pl/Motocykle/Rieju/MRX-50/123534
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 5&start=20




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2011, 13:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Najważniejszego zapomniałem :ups:
Nrg mc2, ten sam silnik.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2011, 14:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Booyaka, U mnie zwiększyło się spalanie jak włążyłem wał HPC do 50ccm... Nie miał być to tuning tylko wymiana starego wału z luzem na nowy.

Spręzanie teraz to 9atm.
lewego powietrza brak
filterek czysty (stożek zaklejony ;p ) no stożku w tamtym roku palił w trasie 2,7 miasto max4,5 więc odpada żeby to była wina spalania w tym roku.
regulacja malinka pod pro replice
zawór membranowy nówka od s6
vmax 110 licznikowe
gaźnik wyregulowany aż miło...
seryjne mam tylko kartery, przekładnie gł. i cylek poszlifie cała reszta powymieniana na markowe cześci.
Jak mi spali 4,5l w trasie to normalnie skacze z radości. Wszystko sprawdzone i nic mu teoretycznie nie dolega.. A jednak pali od chuka. A wszystko po remoncie łożyska +wał HPC.. najgorsze jest to że to paliwo całe przepala nie ma nigdzie go w filtrze czy wydechu..
Booyaka pisze:
Więc nie opowiadać mi tutaj bzdur, że tak ma być!

Może nie ma tak być ale inaczej się nie da w niektórych wyjątkowych silnikach




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979


Ostatnio zmieniony 17 wrz 2011, 14:55 przez chips, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2011, 14:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 11:04
Posty: 350
Lokalizacja: ŚLĄSK
Pojazd:
Wow... Jak w nrg to naprawde małe spalanie a nawet bardzo. Ja na rieju mrx z stożkiem mam 4l...




_________________

Moja maszyna:
http://polskajazda.pl/Motocykle/Rieju/MRX-50/123534
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 5&start=20




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2011, 17:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Stożek jest zaklejony do ok połowy czyli daje troszke więcej powietrza niż seryjny conajminiej teoretycznie ;p i teraz minimum 4,5 w trasie w mieście do 6 dochodzi... to mało??




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy