Dzisiaj jest 04 mar 2025, 18:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 wrz 2011, 9:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 13:07
Posty: 254
Lokalizacja: Kuślin [Wlkp]
Pojazd:
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z Sr na silniku p/g. Otóż początkowo jak ją kupiłem bez problemu latała po 85 km/h nie ważne czy we dwóch czy pojedynczo. Później poszła na regulację do mechanika. Została założona większa dysza powyżej 74 (nie wiem ile) na iglicy była na środkowym ząbku. Do tego na sprzęgle założone zostały sprężynki hebo zielone. (wcześniej nie było żadnych!). I po jakimś czasie v-max spadł do 70 km/h i przy tej prędkości lekko zaczyna szarpać, zwalniać i przyśpieszać, przy tym strasznie się męczy (silnik). Zauważyłem też że podczas podjeżdżania pod jakie kolwiek wzniesienie v-max się zwiększa, jedzie lepiej trochę szybciej (w momencie gdy ma ciężej) Co o tym sądzicie? Czy te sprężynki mogły to spowodować? Czy to wina czegoś innego?


Ostatnio zmieniony 18 wrz 2011, 9:32 przez Gandi, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 wrz 2011, 10:58 
**

Rejestracja: 22 lip 2010, 20:06
Posty: 349
Lokalizacja: Opacie/Jasło
Pojazd:
Gandi pisze:
Do tego na sprzęgle założone zostały sprężynki hebo zielone. (wcześniej nie było żadnych!).



Jak to jeździło ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 wrz 2011, 11:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 13:07
Posty: 254
Lokalizacja: Kuślin [Wlkp]
Pojazd:
Z ręką na sercu po pierwszym wyciągnięciu sprzęgła nie było sprężynek, a latała normalnie. Później zastąpione zostały hebo zielonymi. Startuje z wyższych obrotów no ale v-max słaby. Czy te hebo są za twarde? Dać seryjne? To może być przyczyna takiego spadku v-max'u?




_________________

Aprilia SR 50 by Gandi *klik*

Audi A3 8L 1.9 TDI by Gandi *klik*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 wrz 2011, 15:19 
**

Rejestracja: 19 lip 2011, 20:19
Posty: 475
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Moto Zeta Rally 70 Polini EVO
Jeśli na full odkręconej manecie przerywa to obniż iglice o jeden ząbek i próbuj wyregulować gaźnik :wink:




_________________

MotoZeta Rally SWAP P/G LC 70cc Polini Evolution III !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 wrz 2011, 15:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 13:07
Posty: 254
Lokalizacja: Kuślin [Wlkp]
Pojazd:
Miałem na środkowej i dałem na drugą od góry, przerywanie trochę ustało, ale to nadal nie to. Mam pytanie czy za twarde sprężynki sprzęgła mogą powodować spadek v-max? Odnoszę wrażenie że pasek zbyt szybko wchodzi na na najwyższą wysokość pomiędzy wario a talerzem wariatora.




_________________

Aprilia SR 50 by Gandi *klik*

Audi A3 8L 1.9 TDI by Gandi *klik*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2011, 18:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Hehe, sprezynki musza byc i na ma innej mozliwosci. Twardosc sprezynek nie ma wplywu na v max, tylko z jakich obrotow startuje skuter. Ty masz miekkie. Poprosze o zdjecie swiecy po przejechaniu 5-10km.


Ostatnio zmieniony 19 wrz 2011, 18:59 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2011, 19:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2011, 10:54
Posty: 519
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Honda Civic EJ9
Rolki jaką wagę masz ich? To też ważna sprawa :) Ja miałem tak w Zipku że miałem za cieżkie rolki jechałem po prostej 80km/h, jadę odpuszczam gaz do 60km/h daje w palnik i nie idzie bo stracił obroty, potrzebowałem kawałek górki żeby się rozpędził.
Podkreślam, rolki wtedy były 8.4 grama.

Mógł również mechanik przykręcić go na gaźniku, tzn że może dostawać mniej paliwka i może się że tak powiem, dławić się xd

A zrób taki eksperyment załóż oryginalne sprężynki sprzęgła i zobacz różnice, może coś to zmieni ;] :wink:




_________________

Yamaha Aerox
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 06&start=0

Piaggio Zip [SPRZEDANE]
viewtopic.php?t=206386




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2011, 20:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
BlackOwen pisze:
Rolki jaką wagę masz ich?
Przeciez przedtem jezdzil i bylo ok !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2011, 20:12 
**

Rejestracja: 27 paź 2010, 20:53
Posty: 202
Pojazd:
to jest niemozliwe zebys nie mial sprezynek sprzegla, tam wystepuja takie silly ze ledwo bys odpalil to by ci jechala bez sprezynek . Mam proźbę, zrób tak : rozgrzej silnik troszke zeby nie byl ganc silny i daj mu od samego zera (od startu) w kiszki znajdz sobie jakis kawałek prostej i zdaj nam relacje jak sie wtedy zachowuje, jaka predkosc, czy szarpanie wystepuje a jak tak to w jakim momencie .

P.S Daj zdjecie świecy tak jak prosil maciek805.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2011, 20:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2011, 10:54
Posty: 519
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Honda Civic EJ9
Tak, wiem, skuter pojedzie na każdych rolkach ale raz mu będzie ciężej raz lżej.
Chce się i tak dowiedzieć jakie tam siedzą rolki :)




_________________

Yamaha Aerox
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 06&start=0

Piaggio Zip [SPRZEDANE]
viewtopic.php?t=206386




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2011, 20:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 13:07
Posty: 254
Lokalizacja: Kuślin [Wlkp]
Pojazd:
Hmm... generalnie skuter stał też miedzy czasie u wuja mechanika, gdzie miał wymieniany pasek i ogólnie oglądany i to od tego momentu zaczęło się dziać. Tyle że tam u niego są takie dwa "chultaje", które zwinęły mi rurkę taką idącą do przekładni, ale kit z tym. Może im się spodobały te sprężynki. I oni je ciach. Dobra. Mniejsza. Jutro postaram się założyć seryjne.

Po powrocie od wuja właśnie było tak, że na wolnych obrotach koło ciągle się kręciło. Więc wtedy już ich nie było. Tam kolega pisał że koło ciągle by się kręciło... I ja tak dość długo jeździłem bo tłumaczyłem to tym, że pasek musi się ułożyć.
Czy mogło się coś tam stać?

teraz tak:

-Świeca ma kolor kawki z mleczkiem 100%
-Może to wina za dużej dyszy bo na początku była 74 teraz ponoć większa.
-Iglica na przed ostatnim rowku od góry, czyli prawie najmniejsza dawka. (nie ważne czy dam wyżej czy też niżej lata tak samo)
-Rolki seryjne waga nie mam pojęcia...


Cytuj:
durex_runner


Dla ciebie po takim teście wygląda to tak:

Na niskich obrotach ciągnie ładnie czasami lekko przerywa (ale to wina zimnego silnika) Równo rozpędza się do 40 km/h. Od 40 do 50 km/h lekko zwalnia, ale nie zbyt odczuwalnie jest dobrze. Dochodzi do 60 km/h i jest już co raz gorzej. Przy 70 km/h już dalej nie ciągnie. Tak jak by sie zawieszał. 70 km/h i nic więcej zdarza się, że jak jest z górki to wtedy 75 km/h i takie odczucie jak by pasek jeździł już na maks wysokości.

Co sądzicie?




_________________

Aprilia SR 50 by Gandi *klik*

Audi A3 8L 1.9 TDI by Gandi *klik*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2011, 14:40 
**

Rejestracja: 27 paź 2010, 20:53
Posty: 202
Pojazd:
hmm .. ciezki temat . Jeszcze zrob jeden test ... osobiscie takie cos mi sie nie podoba bo to jest katowanie przekładni ale postaw swoją Aprilke na stopkach i dawaj jej gazu najpierw mało potem wiecej a na koncu ostre ruchy manetką i zrob pare razy stałe obroty (w miare wysokie ale tez nie maxymalne !) i powiedz mi czy płynnie to wszystko przechodzi . Dlaczego ci kaze to zrobic ? Wtedy przekładnia bedzie działała bez zadnych wiekszych oporów . Jezeli przykładowo tutaj bedzie miala te czkawki to wina siedzi po strone silnika a jezeli bedzie sie wkrecala ładnie to musisz pogrzebac w przekładni .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2011, 19:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 13:07
Posty: 254
Lokalizacja: Kuślin [Wlkp]
Pojazd:
Dzisiaj założone seryjne sprężynki + wyczyszczony filtr powietrza. Efekt... Bez zmian.
Szarpania przy v-max nie ma, ale nadal wynosi ok. 70 km/h.

durex_runner,

Zrobiłem jak radziłeś bez obciążenia wkręca się bardzo dobrze, nie ma żadnych problemów. Trudno mi już co kolwiek wymyślić.

Zastanawia mnie fakt czy te same rolki na których szło wyciągnąć 85 km/h mogły zrobić sie tak lekkie że teraz dają dobrą prześpiechę a słaby v-max? Czy to nie realne?

Może macie pomysły co jeszcze sprawdzić? Piszcie.




_________________

Aprilia SR 50 by Gandi *klik*

Audi A3 8L 1.9 TDI by Gandi *klik*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2011, 19:33 
**

Rejestracja: 27 paź 2010, 20:53
Posty: 202
Pojazd:
dobra, wiec mamy pewnosc ze jest to problem z napedem . Wiec tak, mamy 3 warianty :
-Pasek
-Centralka
-Wariator

Wspomniales ze został wymieniony pasek na nowym hmm.... jeśli masz stary i jest on w jakim takim stanie to założ go po to by sie tylko przejechac (jak bedzie tak samo to wykluczymy pasek ) . Centralka - to tez raczej nam odpada bo skoro powiedziales ze pod górke przyśpiesza tzn ze pasek sie nie źlizga a centralka dobrze trzyma . Wydaje mi sie ze problem lezy po stronie wariatora . Weź od któregos kumpla pożycz na 15 min wariator załóż go i sie przejedź . :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2011, 19:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 13:07
Posty: 254
Lokalizacja: Kuślin [Wlkp]
Pojazd:
Niestety lipa... Tylko ja tutaj mam taki silnik i nie mam od kogo pożyczyć wario. Z tym paskiem jutro spróbuję dzisiaj już nie da rady. Stary pasek nie jest jeszcze w tak złym stanie, ale był wymieniony w razie "wuu..." No ale dlaczego mógł by być to pasek? Przecież nowy jest kupiony wymiar taki jak powinien być... I to firmowy Dayco.




_________________

Aprilia SR 50 by Gandi *klik*

Audi A3 8L 1.9 TDI by Gandi *klik*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2011, 20:17 
**

Rejestracja: 27 paź 2010, 20:53
Posty: 202
Pojazd:
co do paska nie jestem 100% pewien dlatego napisalem zebys go zmienil abysmy mogli ew.wykluczyć pasek :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2011, 9:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 13:07
Posty: 254
Lokalizacja: Kuślin [Wlkp]
Pojazd:
Właśnie tyle co założyłem stary pasek. Niestety bez zmian. Więc raczej możemy go wykluczyć. V-max nadal ten sam. co to innego może być? Proszę o porady bo to już naprawdę jest męczące.




_________________

Aprilia SR 50 by Gandi *klik*

Audi A3 8L 1.9 TDI by Gandi *klik*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2011, 9:51 
**

Rejestracja: 27 paź 2010, 20:53
Posty: 202
Pojazd:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=517

tutaj masz wage rolek jakie powinny byc, wyciągnij wario, wyciagnij rolki i leć z tymi rolkami do jakiego kolwiek sklepu ktory ma elektroniczna wage zeby sprawdzić jaka maja teraz wage . (Wystarczy ze weźmiesz jedną rolke i sprawdzisz ile wazy , ale najlepiej jakbys wzial wszystkie i porownal wage) . Mowiles ze ci ''pomocnicy'' u twojego wujka lubią coś 'zwedzic' to weź wg zobacz czy masz wszystkie rolki w wario :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2011, 9:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 13:07
Posty: 254
Lokalizacja: Kuślin [Wlkp]
Pojazd:
Już takie coś robiłem, ale stwierdziłem że te wagi sklepowe nie są do końca dokładne. Zabrałem jedną taką rolkę i pokazało że mam 5g. ale miałem też rolki hebo 3.4 g i również pokazało 5g. Wiec one raczej są mało dokładne, ale rolki napewno są takie jakie były od początku, tam nikt nie grzebał.




_________________

Aprilia SR 50 by Gandi *klik*

Audi A3 8L 1.9 TDI by Gandi *klik*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2011, 10:22 
**

Rejestracja: 27 paź 2010, 20:53
Posty: 202
Pojazd:
wstaw zdjecie wariatora,świecy, rolek , sprzegła i dzwonu . Nie ma bata cos tam musi byc zje**** . ;/


ej a ty wg miezyles kompresje ? Jezeli nie to zasuwaj zmierzyć kompresje tylko zmierz jaka kompresje masz na rozruszniku (otwarta manetka na full i krec rozrusznikiem , dla pewnosci powtorz 3 razy zeby miec pewnosc ). Wiem,dziwne ze wracamy do sprawy silnika ale musimy wreszcie dojsc co tam nie jest tak ;/


Ostatnio zmieniony 24 wrz 2011, 10:25 przez durex_runner, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy